Egyszeruen nem birom abbahagyni a hallgatasat... :/
Vááá! Végig kell játszanom megint az elsőt. :)
Én is szeretem az összeesküvés elméleteket, de ez igy kicsit sok nekem egyszerre. Egyébként ez mennyire hivatalos, hogy a prológus csak látomás? Mert olyan szépen levezettem az elméletemet, miszerint a rázuhanó toronydarab aktiválta a rejtett, időmanipuláló képességét, az viszont már kevésbé tűnik logikusnak, hogy a wc-ben jön rá.
A BtS-ban természetesen a hollót én is észrevettem, bár hozzá tenném, hogy a LiS-ben inkább az őznek van szerepe (vagy szarvas volt?) aki vezeti Max-et. A pillangó inkább a pillangó hatásra való utalás lehet. A vagonban ülve én is nagyon vártam, hogy mit fog mondani Rachel az igaz/hamis játékban. Én csak tippeltem hogy mi lehet a hazugság, amit ő mondott, de pont ráhibáztam. Én két igazat és egy hazugságot mondtam, de volt egy olyan érzésem, hogy rá fog jönni. És logikusan le is vezette, hogy mit miért zárt ki. Persze én ismerem Chloe-t, a lehetséges állitások kicsit talán túl nyilvánvalóak is voltak, illetve a hazugság amit választottam (eltört a keze amikor megütött valakit) túl átlátszó volt. Az meg elég abszurd lenne, ha Rachel a saját faterját próbálná elcsábitani. Szerintem annak a nőnek még lesz szerepe a további epizódokban, de nem hinném hogy maga Rachel lenne. A viselkedése egyébként tényleg gyanús, lehet hogy van neki is természetfeletti ereje, bár a LiS ismeretében ez lehet megtévesztés is a fejlesztők részéről. Számomra az volt meglepő, hogy a LiS-es beszélgetések alapján én azt hittem, Rachel lesz a badass csaj, aki beleviszi Chloe-t mindenbe. Nos, ez részben tényleg igy is volt, de Rachel nevezte badass-nak Chloe-t. Vagyis hiába volt ő a suli legnépszerűbb csaja, valamiért még is Chloe-t szemelte ki magának. Az elejtett megjegyzése viszont, hogy "Ne lepődj meg ha egyszer szó nélkül eltűnnék" elég erős volt annak tudatában, hogy tényleg szó nélkül tűnt el. kicsit persze fáj a tudat, hogy végül még is megölték. Viszont ami még érdekes és válaszra vár, a LiS-ben, Frank kocsijában volt egy levél Rachel-től, amiben azt irta Frank-nek, hogy őt szereti és le akar lépni vele, de ugyan ezt mondta Chloe-nak is, hogy ő a legjobb barátja és egyszer majd elhúznak Arcadia-ból, csak ők ketten. Ezt már most is felvetette ugye Chloe-nak. Csakhogy a LiS-ből következik, hogy valakinek hazudott! Vagy Frank-nek, vagy Chloe-nak. Vagy ami még rosszabb, mindkettőjüknek.
Az elég beteg lenne. :D Én gondoltam arra is hogy, neki is ugyanaz a képessége van mint Maxnek. Azért tud ennyi mindent Chloe-ról, mert már sokszor "eljátszotta" ezeket a beszélgetéseket. Mindig tudja mit kell mondjon. És talán mindig valahogy meg akarta változtatni azt hogy az apja ne csalja meg az anyját. De nem sikerül neki, mert ugye végzet stb...Az első rész végén elégeti a képet is. Lehet hogy ő is fényképekkel tud visszautazni? Ne vegyétek komolyan, ezek csak elméletek. De ez a szép ebben az egészben. Amíg jön a következő rész, találgatunk. :)
jah ez már nekem is megfordult a fejemben ha Rachelnek lenne valami különös képessége akkor Chloe is tudott volna róla és emlitette volna az eredeti LiS-ben. de lehet hogy rachel megkérte Chloe-t hogy tartsa titokban ? Vagy Talán Chloe se tudott róla hogy Rachelnek is van valami képessége ? Mert ha azt nézzük Chloe épp le volt sokkolva a tűz miatt, de szerintem a Tűznek és Rachelnek tuti van valami köze hozzá ? Pl az utolsó jelent a Before The Storm EP 1 végén egy hölgy nyugodtan cigizik , Vajon ki lehet ö ? Tisztára ugy nézett ki mint rachel csak sokkal idösebben, söt fogadni mernék hogy amikor Rachel és Chloe a leláton kukkolt és meglátták Rachel faterját akkor szerintem az titokzatos hölgy pont úgy nézet ki mint rachel csak sokkal idősebben
Vannak erről már teóriák, hogy Rachelnek van valami ereje. Ha lenne akkor Chloe biztosan tudott volna róla és említette volna az első részben szerintem. Úgy gondolom csak el akarják hitetni velünk. Az első rész játszása közben végig az volt az érzésem amikor Rachellel voltak a jelenetek, hogy olyan misztikusság árad belőle.
Amikor az igaz hamis játékot játszották, én három igazságot mondtam és kitalálta mindet. Hogy a fenébe, amikor alig ismerik egymást? Tetszik viszont a szimbolika a végén. Ugye Rachel a Shakespeare darabban Prosperot játssza, aki egy varázsló. Kíváncsi vagyok mit hoznak ki ebből.
Akartam mondani, hogy szerintem hulyeseg, hogy Rachelnek is van ereje; azok a szeffektek a vegen csak indokolatlan effektek voltak, amig el nem olvastam, hogy ezt irtad: "lehet hogy Rachel volt maga a Storm az eredeti Episode 1-ben" Blew my mind. Ez kurvajo lenne. Nem is gondoltam, hogy ilyen faszan ossze lehetne kapcsolni a ket evadot, azt hittem, csak siman kicsit jobban megismerjuk Chloet...
Kurvára idegesítő és a milliós feliratkozós emberek nagy részt ennyire irritálóak számomra is. A nonaname csatornákon vannak a legjobb longplayek, ha éppen kell, nem ezeknél a bohócoknál.
A Life is Strange Episode 1-ben a játék elején amikor Max egyedül van a viharban az csak egy Látomás/Vizió volt ugye ekkor Max-nek még nem volt ereje, de a Life is Strange Episode 1- végén amikor ismét a Viharban volt na az már az Episode 5 vége volt csak ugye akkor ezt még nem tudtuk. Ami a Life is Strange Before The Storm-ot illeti itt minden a Raven körül forog nem vetted észre ? Ugye a Life is Strange-ben a pillangó volt, a Before The Storm-ban meg a Raven és ugye tudjuk hogy a Raven a halált jelképezi a Holló a Halál szimbóluma és nem vetted még észre hogy Rachel-nek is van különleges Powerje ugye a Before The Storm végén amikor a tűz keletkezik akkor ugy látszik hogy Rachel mintha tudná irányitani a szelet, és ugye a Raven elég sok helyen feltünik, feltünik az álomban is akárcsak Rachel a második álomban, aki ugye lángra kap és ugye Firestarter lesz belöle, és ugye Raven mutatja az utat Chloe-nak pontosan merre is van Rachel, és ugye a Raven felbukkan még a Before the storm Ep 1 végén is amint éppen figyel, fogadni mernék hogy Rachelnek is van valami különleges képessége lehet mintha tudná manipuláni a szelet és lehet hogy Rachel volt maga a Storm az eredeti Episode 1-ben ? mert ugye igy akart bosszut állni a városon, minden ami történt vele, és habár Rachel meghalt az eredeti Lis-ben de pont hogy a Raven vagy Rachel adta a képességet Max-nek amikor berepült az a pillangó, hogy ketten együtt deritsenek fényt mi történt vele, és ha már rachel nem lehetett Chloe-val mindent megtett azért hogy Max és Chloe együtt legyen. Habér ez csak spekuláció de majd kiderül minden az Episode 2-ben.
Amúgy se nagyon szeretek gameplay videókat nézni, ebből meg kifejezetten kellemetlen, amire még rátesz egy lapáttal az idióta lyuhtubber pofázása is. És nem, régen nem voltam ekkora seggfej. Ahogy Chloe sem volt mindig az. Azért ha majd játszotok a BtS-al, hasonlitsátok már össze a viselkedését azzal, amit itt produkált! 5 év után visszakapja a legjobb barátját és kb úgy beszél vele, mint David-el. És ha már itt tartunk, nekem már elején is sántitott, hogy hol próbálja játszani a kemény csajt, hol meg olyan, mint egy érettlen tizenéves. Mondhatnám hogy kicsit csiszolhattak volna még a személyiségén a fejlesztők, mert ez igy olyan semmilyen, de van egy olyan érzésem, hogy mire a BtS végére érünk, már nem is lesz olyan fura.
Mármint ez? Rá kellett YouTube-oznom, már nem emlékeztem rá.
Viszont ebben az első részben én is csak hallgattam az elején a zenét, ahogy dohányozott. :) Igazából mikor zene szólt, mindig hagytam, hogy szóljon... :D
Akkor nem voltál vele egyedül. Itt is van az a jelenet, ami az előzetesben is volt, amikor Chloe Daviddel beszélget. Persze minden végigmentem Chloe szobájában. (kénytelen leszek a LiS-t is még egyszer végigjátszani és megfigyelni, mennyit és miben változott a berendezés) Aztán feltűnt hogy csend van és rögtön elkezdtem keresni a rádiót. Egy ébresztős rádió volt az ágya mellett és első dolgom volt lekapcsolni, fel sem tűnt hogy megszűnt a zene, annyira lekötött az, hogy pár hete még Max bőrében jártam ugyanezen a helyen, de a szoba átkutatásának felénél már hiányérzetem volt. Van egyébként egy jelenet az első epizód vége felé, amikor egyszer csak félbeszakad a zene. Nah ott érzi igazán az ember, hogy mennyire sokat ad a hangulathoz. Bár ezt igazából már a LiS-ben is észre vettem.
Rám is nagy hatással volt ez az első előzményrész. Én igazából már az első évadban is valamilyen szinten megértettem Chloét (én is őt választottam a végén), de ez most segít még inkább elémélyíteni a kapcsolatot a karakterrel. Ez a meggyőzős rendszer is elég jó lett – nem gondoltam, hogy ehhez is kitalálnak majd valami egyedi feature-t.
Szerintem nagyon jó kezdés volt ez az első rész, már alig várom a következőt, ami karácsonyra talán meg is jön...
(Amúgy én is kihasználtam a bámulós/semmibe meredős/elmélkedős/zenehallgatós részeket. :) A vonaton a zenét is csak azért skippeltem, mert kezdtem azt hinni, hogy sose lesz vége, mert mindig ismétlődik a szám. :D )
Ezért mondtam, bármelyik döntést is hoztuk a LiS végén, nem lesz könnyű utána Chloe bőrébe bújni. Úgy vettem észre, a többség zokon vette tőle, hogy a LiS-ben végig azon lovagolt, hogy Max magára hagyta. Épp tegnap beszélgettem valakivel, aki szintén nem rég vitte végig. felmerült az is, hogy oké hogy Max nem kereste Chloe-t, de kettőn áll a vásár. De az első változtatás, amikor megmentettük William-et, szerintem sokunkat ráébresztett arra, hogy azért Chloe-nak sem lehett könnyű. Főleg hogy már volt összehasonlitási alapunk is. És arra Chloe-ra, aki megkér minket, hogy vessünk véget a szenvedéseinek, nehéz haragudni még az után is, hogy visszatértünk a "rendes" valóságba. Én teljesen át tudtam érezni Max ragaszkodását, azt hiszem a választásom azt is tükrözi, hogy túlzásba is estem. A LiS-ből is kiderült, hogy nem kevés lehetőség van ebben az előzmény szálban is, hiszen nagyon sok dolgot csak sejtettek, kiváncsi leszek, mit hoznak még ki a hátra lévő 2 epizódból. Zenghetnék most ódákat a BtS-ról is, de azt hiszem már igy is eleget agyaltam rajta. Azért annyit még is megemlitenék, ami már a LiS-ben is feltűnt, onnan tudtam hogy teljesen a játék hatása alatt vagyok, hogy még a merengős részeket is csak hosszú percek után voltam képes megszakitani, most pedig...
Amikor Chloe és Rachel a vagonban ülnek és zenét hallgatnak, legalább öt percig néztem/hallgattam őket, a végén már csak azért skippeltem el, mert harmadszor adta be ugyan azokat a képeket
Ez az új meggyőzi rendszer is tetszik, egyetlen problémám vele, hogy mivel baromi gyenge az angolom, a választási lehetőség viszont időre megy, sokszor még a 3-4 lehetőséget sincs időm végig olvasni, többször megesett hogy csak véletlenszerűen nyomtam valamit. A LiS-el kapcsolatban egyébként tegnap felmerült egy kérdés, ami számomra alapvető logikai bukfencnek tűnik a játékban. Nevezetesen: a játék legelején Max egyedül van a világitó toronynál. Tehát Chloe meghalt a wc-ben. Akkor még is hogy a viharba keletkezett a vihar? Utoljára szerkesztette: Darun, 2017.09.05. 21:50:51
Én sosem éreztem túl közelinek Chloét, úgyhogy nagyobb dilemma nélkül áldoztam fel. De azért amikor először fedeztem fel a hátterét ami Cholé ilyen szintű kifordultságát okozta (az apja halála, Max elköltözik és megszakítja a kapcsolatot) és látva, hogy a problémák előtt milyen harmonikus és gondtalan élete volt, azért rendesen megsajnáltam. Most ezzel a visszatekintő szállal még közelebb hozza az emberekhez a karaktert és még közelebbről láthatjuk a teljes átalakulást. És az ilyen traumát átért gyerekeknél/tiniknél valószínűleg hasonló folyamatok mennek végbe, pláne ha legfontosabbakat veszítik el és nem marad támaszuk.
Az biztos, hogy nem marad el a LiS mögött, elég erős a kezdés, bár kicsit érdekessé teszi a helyzetet, hogy előzmény.
Szerintem eddig elég telitalálat a Before the storme.
Hajmosás közben elgondolkodtam jobban is ezen a témán. Nem azt akarom mondani, hogy feltaláltam a spanyol viaszt, de talán sikerült közelebb kerülnöm a játék mondanivalójához. Ez persze felvet egy filozófiai kérdést is, nevezetesen hogy mennyire van a kezünkben a sorsunk. Ugye a kiinduló alap az, hogy a variációk száma végtelen. Ezt rögtön meg is cáfolnám, hiszen az egy ember döntéseit, akár a körülményektől is függetlenül befolyásolja a saját lelki beállitottsága (avagy személyisége) Bár nem vagyok pszichológus és semmilyen tanulmánnyal nem tudom alátámasztani a feltevésem, de biztos vagyok benne, hogy vannak olyan pacifista emberek, akik még a saját életük védelmében sem lennének képesek ártani másoknak. Ez csak egy példa, de ezzel már is kizártunk jópár lehetőséget egy adott szituációból. A dolog egyébként azért merült fel bennem, mert szerepjátékosként találkoztam már azzal a kérdéssel, hogy a játékosok előállhatnak e egy helyzetre olyan megoldással, amire a mesélő nem készült fel. Illetve gémer-szerepjátékos relációban: egy játék csak azokra a helyzetekre tud reagálni, amit előre bele programoztak. A bugok egy része is abból adódik, hogy olyasmit próbálunk cselekedni, amire maga a játék (program) nincs felkészülve. Játék közben biztos bennetek is felmerült, hogy a beszélgetés egy bizonyos pontján azt éreztétek, hogy van x számú választási lehetőség, de nektek valami azoktól eltérő, saját ötletetek támad. A program ezzel nem tud mit kezdeni, a szerepjátékban viszont a mesélőnek képesnek kell lennie reagálni az ilyen, előre be nem tervezett helyzetekre is. Hipotetikusan fogadjuk el, hogy létezik valami, amit köznyelven csak úgy hivunk: Sors. Tételezzük fel, hogy ez előre meg is van irva. Azt is megmondom,miért. Én az emberek Sorsát a vizhez szoktam hasonlitani. Olyanok vagyunk, mint egy folyó. Az emberi természet is olyan, hogy mindig próbálja a legkönnyebb utat választani, akár a hegyről alázúduló viz, amikor utat keres magának a tenger felé. Mindig a legkisebb ellenállás felé. Persze mindenki életében vannak pillanatok, amikor látszólag a nehezebb utat választjuk, mert az a célravezetőbb. De néha a folyók is megmakacsolják magukat. Ez alapján a gondolatmenet alapján, minden ember sorsában fel lehet állitani egy sorrendet minden választási lehetőségnél, hogy mi az, amit a legnagyobb valószinűséggel választ. Ezt nyilván a körülmények valamennyire befolyásolhatják. Én ezzel magyaráztam azt, hogy Max a wc-ben mindenképpen megmenti Chloe-t. Ez egy olyan pont volt a játékban, ami 100% hogy bekövetkezik. És nem azért, mert a programozók igy akarták, hanem forditva, azért programozták igy, mert Maxnek abban a helyzetben mindenképpen ezt kellett tennie. Hangsúlyozom, akkor még nem tudhatta, mi lesz ennek a következménye! (kicsit zavart is a játékban Max értetlenkedése, én már rég tudtam hogy a vihar miatta van, ő még akkor sem fogta fel, amikor visszament a tornádó sújtotta kikötőbe a fényképért) Ez viszont ellent mond annak, hogy Chloe-nak mindenképpen meg kell halnia. Ezt én talán még Maxnél is nehezebben vagyok képes elfogadni. Igy már belátom, hogy végtelenül nagy butaság volt részemről, hogy még az egész város pusztulása árán is ragaszkodtam hozzá. Ettől amit korábban mondtam, még nem válik semmissé. Még mindig ugyan úgy a barátságot tartom elsődlegesnek, de most már én is látom azt amit ti is mondtatok,és amire végül Chloe is ráérzett. Neki meg kell halnia. Mert ez a Sorsa. És az, hogy ő ezzel szembe mert nézni, olyan dolog, amit nem hagyhatok figyelmen kivül. Mert ez az ő élete, az ő sorsa. Az, hogy a végén választhatunk, csak egy illúzió. A végső kérdésre adott válasz lényege nem az, hogy megmentjük e Chloet vagy sem, hanem az, hogy képesek vagyunk e elfogadni azt, hogy neki ez a sorsa, vagy makacsul ragaszkodunk a tagadáshoz, és ezzel az életéhez is. És úgy érzem, ez a felismerés sokkal súlyosabb annál, mint hogy a város és Chloe között kelljen választanunk.
Eléggé magával ragadott a történet. Jobban, mint az első résznél... nem tudom, van-e így ezzel más. :)
Dobtam rá egy lájkot. Egyrészt, anno a Forráskódot még a volt barátnőmmel kezdtük el nézni, de neki elég hamar elege lett abból, hogy a főszereplő folyton felrobban. A film cimét közben elfelejtettem, de most már két jó okom is van megnézni. Idétlen időkig. Bevallom, amikor kiderült Max idő visszaforgató képessége, rögtön ez jutott eszembe. Ami azért elég abszurd, lévén vigjátékról van szó. Ez az a film, ami még apámnak is tetszett. Sőt! Egyenesen ő ajánlotta nekünk. Ez tényleg egy kötelező darab, ami 50. megnézésre is pont olyan, mint az első alkalommal. Holnap határa. Tudni kell, hogy imádom a sci-fiket, a kedvenc műfajom. Azt is tudni kell, hogy Tom Cruise-t jó ideje már nagyon nem csipázom (én még a Túl az operencián, a Legenda, a Top Gun és az Interjú a vámpirral filmekben ismertem meg, gyerekkorom kedvenc szinésze volt, ezért kicsit roszul érintett ez a szcientológiás baromság, meg a válása Kidmannel) Talán tavaly vagy tavaly előtt jutott eszembe, hogy meg is nézzem, mert bevallom, egyrészt féltem hogy az antipátiám nagyon befolyásolni fog, másrészt féltem attól, hogy ismét csak egy látványos, de agyatlan és logikátlan fost kapunk. Hát nem. Bár a film nem volt akkora hatással rám, mint a LiS, de azért majdnem! És ezt most komolyan mondom. Ezt pedig betudom annak, hogy a LiS-ben én irányitottam Max-et, az interaktivitás miatt mélyebb hatást gyakorolt rám. Eszméletlen jó film, és talán még jót is tett neki, hogy utálom Crusie-t, hiszen a film elején tényleg egy gyáva, semmirevaló amerikait ismerünk meg benne. Pillangó hatás. Nagyon nagy szerencsém volt, mert amikor láttam, még nem mondott semmit Eston Kucsera neve. Igy előitéletes sem lehettem. És hát történetében ez áll a legközelebb a LiS-ehz is, gondolom nem véletlenül. A többit nem láttam, de lehet hogy idővel majd pótolom őket. Még egyszer köszi az ajánlást!
Habár ezeknek a filmeknek a többsége nem a pillangóhatásról szól, de az ismétlődő időnek nagy szerepe van. Akit érdekel a téma, az megpróbálkozhat ezekkel a filmekkel. Videó
Én láttam a Pillangó hatás c. filmet, és amikor Max visszament az időben, hogy megmentse Chloe apját, egyből be is ugrott a hasonlóság és rendesen ki is akadtam tőle. Talán azért is, mert ez előre vetitette azt, hogy nem lesz megnyugtató vége a játéknak. A filmnek is volt egy egyre fokozódó, nyomasztó hangulata, amit itt is sikerült elérni a készitőknek. Én is csak ajánlani tudom. Aki nem látta a filmet, kicsit talán szerencsés is, hiszen számára nem lőtte el előre a poént az, hogy ismerte a történet (a filmre gondolok) végkimenetelét.
Pillangóhatás wikipédia Pillangóhatás film. én még nem néztem meg, de megfogom hamarosan, az ismerősöm melegen ajánlja. (A történet és főszereplő szerepe nagyon hasonló lehet a Life is Strange-hez a leírás alapján, nézzétek meg a linkben, állítólag a teljes film a yt-on is megtekinthető magyarul. Az ismerősöm szintén ajánlotta a A Nő kétszer című filmet, aminek a történetét egy egyszerű metróállomásos esettel magyarázta: Egy pici döntés/változás is nagy hatással lehet a nő életére, pl. a mi lett volna ha elérte volna a metrót és mi lett volna ha, NEM érte volna el a metrót és becsukódott az ajtó előtte! A film ezeket az "A" és "B" eseteket mutatja be felváltva, a főszereplő más-más ruhájában, az ismerősöm elmondása szerint. :) (Ezt is megnézem majd.) Utoljára szerkesztette: wollnerd, 2017.09.03. 15:19:08
Sziasztok! A life is strange 1-röl szólnék valamit. Egy jóval idősebb ismerősöm is megnézte a ljáték torteneseit végig. (nem játszott vele, hanem videókat nézett végig.) ő pszichológiát is tanult. Neki az a véleménye a történet végéről, hogy Maxnek valójában, a pillangó-hatás értelme szerint, CSAK egy választási lehetősége lehetett. Chloe-nek meg kell(ett) halnia, hiába választja a város feladozasat, ezzel nem oldja meg. Chloe így is úgy is előbb utóbb meghal. A sors nem változtathato meg. Tehát a 2. Befejezes/döntés valójában értelmetlen/felesleges.... Én most nem értettem meg a játékot igazán.
Köszönöm a válaszokat, jobban belegondolva az időmanipulálás tényleg csak egy extra volt, mert legtöbbször csak 1-2 jó kimenetel volt, a sztori főszálát nem befolyásolta. Remélem, hogy Chloéval is olyan izgalmas lesz a történet, mint Max-szel volt. Néztem amúgy, lehet-e tudni, hogy mikor jön a többi rész, de nem igazán találtam semmit, van valami infó, hogy mikor lesz teljes a játék? Ja, és lehet angol feliratot kapcsolni a programban? (A hallott szövegértésem elég rossz, sajnos...)
A döntéseket képzeld el, mint az alapjátékot, vagy bármelyik másik kalandjátékot, idő visszatekerés nélkül. Szal döntesz és az marad. Nincs visszavonás. Az új játékmeneti megoldás: Néha bizonyos karakterekkel lehet vitázni. Mondd valamit, aztán a megfelelő válasszal kell reagálni. Ha jól válaszolsz, akkor te kapsz pontot, ha rosszul akkor a másik fél. Helyzettől függ, h neked, illetve a másik félnek mennyi pont kell összesen, h megnyerje a vitát. Neked általában több. Van olyan, h a másik félnek elég egy is. Figyelni kell, h a másik fél hogyan viselkedik, miket mondd, h rájöjj, mi a megfelelő válasz. Az elején van egy tutorial vita, ami rávezet a dolog ízére. Egyfajta agyjáték az egész. Ha Chloe kerül ki győztesen, akkor az ő akarata érvényesül, ha nem, akkor az ellenfélé. Olykor az is opció, h elkerüld a vitát és rögtön "behódolj" a másik félnek. Jól működik. Szerk: Ja és annak ellenére, h Chloe nem rendelkezik képességekkel, ebből a játékból se hiányoznak a sci-fi elemek. Többet nem akarok lelőni. Majd meglátod az első epizód végén, amikor játszod. :) Mondjuk ezt eddig is lehetett tudni, h valahogy visszatér és nem teljesen földhözragadt sztorit kapunk.
Mivel a kérdésed játéktechnikai és nem a történetre vonatkozik, nem hinném hogy a válasz spoileres lenne. Az idővisszatekerés amúgy sem lenne logikus, sem semmilyen "szuperképesség". De a LiS-t sem az idő manipuláció miatt szerettük ennyire, hanem a történetéért.
Szerzett valami extra képességet Chloe, mint amilyen Max időmanipulációja volt, vagy csak bizonyos tettek, és a párbeszédek tartalmaznak alternatívákat? Mi az az új játékmeneti megoldás, amit említettél? (Még nem játszottam a játékkal, megvárom, amíg mindhárom rész kijön. Szerintem a választ célszerű lenne spoilerbe rakni, lehet, hogy más nem örülne, ha ilyen részleteket olvasna!)
Én pont ezért félek tőle. Mert Chloe-t már ismerem, sőt! Max-el mindent (szó szerint mindent) megtettem, hogy megmentsem. És én még -éppen ezért- viszonylag könnyű helyzetben vagyok. Mert én elmondhatom azt, hogy igen, ezért a lányért tettem. De ti feláldoztátok xD Most meg játszatok vele. Nekem lelkiismeret furdalásom lenne. És az érvelésem ellenére nagyon hajlok rá, hogy még is feltegyem és kipróbáljam. :/
Before the Storm első epizód pipa. 4 óra volt. Tetszett. Azonban itt is érződik, h még felvezetés, ahogy a fő játék első epizódján is érződött. Mondjuk, mivel itt csak három epizód lesz, így majd gyorsabban fel kell pörgetniük a történéseket. A Deck Nine jó munkát végzett, alaptalan volt szerencsére a félelmem. Az új játékmeneti megoldás (ez a vita dolog) is érdekes és meglepően jól működik. Chloe új szinkronhangja is remek munkát végez. A sztori kezd kialakulni és ami tetszett, h mivel egy játéknak köszönhetően megismerhettük Chloet, éreztem játszás közben azt a kötődést, amit nem éreznék, ha egy teljesen új karakterről, új játékról lenne szó és nem egy játék előzményének visszatérő szereplőjéről. Szeretettel várom a második epizódot.
Azért a Steam-es leárazások ritkán ütik meg az egyéb netes bótok szintjét. Én konkrétan még nem láttam olyan játékot, amit jobban megérte megvenni közvetlenül Steam-en, mint bárhol máshol. Vicces, hogy eddig két játékot vettem GM-en, az egyik a LiS volt, a másik a BtS. Bár van egy olyan érzésem, hogy nem fogok rászokni. Egyébként meg hörcsög vagyok, bár előrendelni tényleg nem szokásom, a LiS alapján nem lehet kidobott pénz.
Két vásár is lesz még idén Steam-en, tehát 20-25%-al olcsóbban valószínűleg meg lehet majd venni. Mondjuk HRK-n most is 14€ a játék. Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2017.09.01. 17:32:39
Akkor mi "jóban" leszünk. Egyébként fél év múlva nem tudom mennyivel lesz olcsóbb a játék, de előfordulhat, hogy megérné a BtS-nek külön fórumot csinálni.
Azokat bírom, akik megveszik a játékot és kijelentik, hogy majd fél év múlva játszanak vele:) Nem látom a logikát benne... Aki nem vette meg, az meg látogasson vissza a topikba fél év múlva. Köszönjük.
A filmekkel sztem többségében úgy vagyunk, hogy amikor megnézzük, jó (lenne) valakivel megosztani/megbeszélni a friss élményeket. De egy játék interaktiv, beleszólásunk van a történetbe, ami sokkal komolyabb kötődést eredményez. Ez által sokkal személyesebb is, ami meg azt jelenti, hogy többet tudunk beszélni róla illetve érzelmileg is jobban megmozgat minket. De sztem azért két epizód között 2 hónap kicsit sok a beszélgetésre/találgatásra, főleg hogy jó részünk nem is fog vele játszani, amig ki nem jön a teljes széria.
Pontosan, itt a játékon kívül extra még az epizódok közötti beszélgetés, találgatás is,nekem legalább annyit hozzátesz az élményhez, mint maga a játék. Persze a legjobb az lenne, ha hetente jönne ki egy epizód, de ilyen sajna nem lesz :)
Nyilván nem vagyunk egyformák, sorozatok esetében például én egyszerre szeretem letolni az évadot, de azokról nem is szoktam olyan sokat cseverészni, ott csak maga a film megnézése érdekel.
Ertem, akkor a teves pelda (ami amugy is santitott) nem tul elonyos jelen szituacioban. Mindenesetre annyit engedj meg, hogy a The 100-nak a masodik evadat nagyon ajanlom potlasra, szerintem egyik legjobb evad, ami mostansag keszult teveben. Szamomra elotte es utana is lejtmenet, sajnos, de eleg sokan szeretik (meg ha a nezettseg nem feltetlen tukrozi).
A lenyeg, hogy en alig varom, hogy belekezdhessek az BtS-be, de mivel inyenc is vagyok, megvarom azt az idopontot (hetveget), amikor lesz is ra idom, nem csak fel ora-egy ora. Aztan majd jon a 2-3 honapos varakozas, de megbirkozom vele, addig lehet beszelni rola, ha mas nem.
Meg fogsz lepődni. Én nem hogy netflix-et, még tv-t sem nézek! Idén talán háromszor voltam moziban és ha jól emlékszem, két filmet néztem meg neten (az egyik a Mad Max: Fury Road volt, a játék miatt). Az utolsó két sorozat amihez volt közöm, A Búra alatt, a másikra meg már nem is emlékszem. a The 100 első részét néztem még meg és bár sokat vártam tőle, annyi elég is volt, meg nagy reményeket fűztem még ahhoz is, amelyiknek az volt a lényege hogy "eltűnt" az elektromosság a Földről, de az sem fogott meg. A GoT-ból meg csak anno a bemutatót láttam, pedig én szerepjátékosként is találkoztam a témával, de nekem ez túl mainstream.
Ez után a kis bevezető után térjünk is vissza ide. Egy epizód legrosszabb is esetben is 2 nap alatt letolható. Most gyorsan lenyomod, aztán 2 hónapot vársz a folytatásra. Ennek kb ugyan úgy nem látom értelmét, mint annak, hogy a Herry Kókler vagy az Éhezők viadalának utolsó részét ketté bontani. A Talltale games féle történet mesélős "játékok" már az első megjelenése után nagy érdekeltek több okból is, de eddig csak a Wolf among Us-al játszottam, azzal is úgy hogy már egészben meg volt. Én annak sem látom sok értelmét, hogy epizódonként próbálják értékelni az újságokban. Sajnos szemléletes példát erre nem tudok mondani, megfordulna a fejemben a Gyűrűk Ura, ami egy összefüggő történet 3 filmben/könyvben. Azt sem lehet részenként értékelni, csak egyben az egészet (legjobb tudomásom szerint a felvétel is egyben történt, csak a moziban adták le x időközönként, nyilván üzleti megfontolásból) És hogy mennyire nem tesz jót a megszakitás egy játéknak, a Future Soldier-t több mint fél év után kezdtem folytatni, azt se tudtam melyik gombbal mit csinálok. És egy LiS féle játéknál ilyen probléma fel sem merülhet. Az hogy a sztori is szétesett közben, még zavaróbb volt.
Nem rosszabb vagy jobb, csupan emberi preferencia kerdese az egesz.
Arra gondoltam, hogy ott vannak a nem antologia vagy miniseries jellegu sorozatok (lasd pl Marveles legujabb sorozatok (JJ, DD, LC, IF, Def), egyben megnezed az egesz evadot ket nap alatt, aztan egy evig varsz, hogy folytatodjon. Aztan egy ev mulva mar nem fogsz emlekezni pontosan, hogy mi is tortent, hiszen egy ev latt temerdek mas impulzus es elmeny er, igy az utolso 1-2 reszt talan ujranezed gyorsitva, hogy kepben is legyel a folytatasra.
Azért itt annyiban más a helyzet LiS-hez képest, hogy itt már eleve benne voltunk lelkiekben a történetben, tehát nem egy teljesen új történetbe vetettük magunkat, hanem (legalábbis én) már tűkön ülve vártuk a "folytatást".
Akkor sem értem a kommentet... Mikor kint van a neflix szerint egész évad, akkor letolod egyben. Aztán mész a következő játékra. Mitől rosszabb ez, mint apránként letolni az egészet...?
Miutan egy kedves kozeli ismerosom lazan lehulyezett a kommentem lattan, ezert kiegeszitenem annyival, hogy a netflixes sorozatok darai kozotti kb. egy evre gondoltam, nem a daralas kozbeni - a ket epizod kozotti - kvazi 5 sec idore :)
Hat, reszvetem, ezek szerint nem sok netflix sorozatot nezel :D, illetve az orszagos adok eseteben is egy kesz remalom lehet a teli es a nyari sorozat szunet.
Chipii cimbora elvet vallom en is, letoltottem es alig varom a hetveget, hogy vegre nekiulhessek. :)
Pl úgy, hogy a többiek se játszanak vele? Egyébként nem látom sok értelmét annak, hogy 2 havonta elővegyem a játékot és lejátsszak egy epizódot. A hosszú megszakitások miatt nem lesz konzisztens a történet. Annak meg megint nem sok értelmét látom, hogy minden epizódnál újra kezdjem.
Én képtelen lettem volna hónapokat kivárni, hazaértem melóból, steamról töltés, game, megvolt az egész esti program :D Meg hogy kerülje el az ember a spoilereket addig? NO WAY.
Én se szeretnék részenként bohóckodni vele. Fél évet kibirok valahogy. Bár azért jó lett volna, ha nem csinálnak rendszert ebből a "2-3 havonta kiadunk egy részt" baromságból (gondolok itt főleg a Telltale-re)
Ez nem igazán volt meggyőző. És alapvetően nem a bemutató szövege miatt. Régen szerettem az OW-s bemutatókat, de egy ideje nem nagyon tetszik ami az OW háza táján zajlik. Mivel a LiS nekem nagyon bejött, adódik hogy engem a kevés harc baromira nem tud zavarni, sőt! Bár alapvetően akciójáték (azon belül is FPS) párti vagyok, ez kb olyan lehet, mint a sok mai mainstream sorozat közé beiktatni egy művészfilmet. Ami annyira nem is nehezen emészthető. Már jó ideje várok valami egyszerű "sétaszimulátrorra", ami más, mint a többi játék amit tolok. Nem is igazán játék. Mondjuk a LiS-ben azért van interakciós lehetőség, jóval több mint a WaU-ban, ami miatt sem interaktiv történetnek, sem játéknak nem tudnám aposztrofálni. Valahol a kettő között van. Mondjuk a kevés interakció zavaró lehet, mert nagyban segiti a beleélést. Bizonyos határon belül még az időhúzást is el tudom nézni. És a videóból is látszik hogy tényleg szép is lett. Viszont az, hogy a történet egy monológból derüljön ki? Talán majd jövőre ezt is beszerzem. A BtS-n meg még gondolkodok.
Láttam hogy a napokban erről témáztatok az Eredeti játékaink topicban és talán ez volt az egyetlen olyan téma, amit tegnapig követtem is. Sajnos az utóbbi időben egyre kevésbé vagyok fogékony a fantasy-re, igy ez se fogott meg igazán. Persze utána se néztem annak, hogy mi ez, nevezzük előitéletnek. Bár tény hogy ez a megmagyarázunk mindent is csak a közelmúltban lett divat, régebben volt pár olyan élményem, amihez igényeltem volna némi magyarázatot, de... azt hiszem ez nem olyan. Hogy manapság miért nem vagyok képes másodszor is nekifutni egy játéknak, talán ebből is adódik, biztos hogy vannak olyan apró részletek, amik csak sokadik alkalommal jönnek elő, de összességében nem tudna annyi újdonságot adni, hogy megérje ismét 18 órát beleölni. Illetve nem tudom ez mennyire kifogás, de... hoztam számos döntést a játékban. Egy második alkalommal lehetne finomitani ezen, ennek ellenére túl sok dologban még sem lenne változás. Ráadásul úgy elkezdeni még egyszer a történetet, hogy tudom mi lesz a vége... a játék egyik erőssége pont az volt, hogy sosem tudhattad mi történik a következő pillanatban. A nyomozós részt mondjuk lehet sejteni, mármint hogy az események hogy követik egymást, de igazából ezek mind csak azért vannak, hogy elhitessék a játékossal, hogy Nathen felelős mindenért.
Írtam az előző kommentemet úgy, hogy közben Dayeanne Hutton és Hannah Telle kommentálásával nézem az 5. epizódot :D
Ezt próbáld meg, ez még az amúgy nem gamer ismerőseimnek is bejön:
Tudod, a játékokkal is úgy vagyok, mint a zenével. Nem érdekel hogy ki csinálta, ha egyszer tetszik. Persze nyilván azért én is úgy vagyok, ha hallottam valakitől egy jó zenét vagy láttam valakitől jó játékot, akkor utána nagyobb valószinűséggel választom majd megint őket... Egyébként meg a TWD és a Wolf is a Fölfdön játszódik, valamilyen alternativ valóságban. Szóval... Pedig mondhattam volna a Tales from Borderlands-t is. De azért ne ezen vesszünk már össze. Ellenben reméltem hogy leirod, hogy milyen kérdések maradtak megválaszolatlanok a játék után. Csak hogy én is többet agyalhassak az alternativákon.
Egyébként miután elmeséltem nagy vonalakban a történetet az ismerősnek, egyetértettünk abban, hogy a valóságoknak végtelen sok variációja kell hogy legyen, ergó kellene lennie egy olyannak is, ahol Chloe se hal meg és a város se pusztul el. Kill me pls! Befejeztem. De tényleg! xD
Akkor mar inkabb Michone es TWD/400 Days a megfelelo parhuzam, hiszen a vilag/univerzum altalaban kozos, a Wolfnak kb. annyi koze van a TWD-hez, mint nekem a kemeny epiteshez (nem tudok kemenyt epiteni, meg mielott...).
Rengeteg cikk, video jelent meg a Before the Stormmal kapcsolatban, olvass utana szerintem, hogy ki merre es miert. :)