Hát nem tudom... Azért ezt a fejlesztést kiadni DLC-ben én egy kicsit karcsúnak (és egy picit pofátlanságnak) érzem. Amúgy szívesen látnék végre egy olyan DLC-t is amiben végre kezdenek valamit a primitív civilizációkkal is. Abban szerintem még lenne fantázia, plusz érdekesség is.
Alapvetően a paraadox koncepciója, hogy negyedévente adnak ki egy nagyobb patchet minden játékukhoz, minden második patchez érkezik egy tartalom DLC is (azaz mintegy évente egy), ezen felül évi egy-két grafikai DLC is érkezik hozzá, bár ezeknek nincs sok kapcsolata semmival, ahogy haladnak a grafikusok/programozók/zenészek ezekkel, gondolom többnyire maradék időben. Érdemben nem rossz egyébként, ha az alapjáték elég jó és havointa tolsz vele egy menetett, akkor nem nagy költség beltolni azt az 5-10-20 USD-t egy komolyabb csomaghoz, plusz ami tetszik/belefér a grafikai részből, csak a menet közben beszállóknak brutális, hogy akkor a teljes és friss változat az 100-200+ USD ha épp nincs leárazva, és a majdnem teljes csomagok leárazáskor is akár 80+ környékén vannak.
A gond, hogy az alapjátékok egyre gyérebbek, lassan tényleg egy-két év és további 40-60 USd mire elfogadható lesz, és ott már bizony erősen rezeg a léc a megvételhez.
Ez az alapjaiban újragondolt játékmenet azoknak kedvez akik szeretnek mindíg valami újat kipróbálni. Így eléggé mgnő az újrajátszhatósága a játéknak. Bár az tényleg elég furcsa hogy amit egyszer kitaláltak azt újra és újra megváltoztatják.
Hány DLC lesz már ehhez is? Paradox elég durván nyomja. EU4-hez is meg sem tudom már számolni, mennyi van. Saccra 25-30db biztosan...Bár nem feltétlen baj, mert jó a játék, így legalább megy tovább a fejlesztés. Csak az zavar, hogy sok esetben 1-1 új DLC teljesen megkavarja, alapjaiban alakítja át a játékot, ami nem mindig jó.
Alapvetően specializálni érdemes a bolygókat, ha csak (nagyobbrészt) kajatermelő van rajta, akkor arra kap bonuszt és pár spec épület is van, ami egy-egy témát erősít, így lehetőleg ne keverd a termékeket egy bolygón. Hogy melyik mire alkalmas, azt a bonuszok meg a helyek adják ki. Ahol nincs semmire se sok hely, ott lehet egyébre specializálni, mint kutatás vagy consumer goods. Az elején a főváros lehet a maradék dolgok termelője (alloy/kutatás, ám idővel érdemes mindent saját bolygóval megoldani, a főváros meg megy egynek ide, vagy lehet átalakítani városbolygóvá, ami egyébként is hasznos néha. Ezeket egészen extrén szintre lehet vinni, mint rabszolgakeltető bolygók meg hasonlók.
A jatek 2.2-es verziojának gazdasági oldalárol tudna valaki pár sort irni vagy valamilyen linket betenni..el kezdtem játszani ismét és nagyon sok az ujdonság ezekkel a districkekkel, meg hogy mit épitsek az adott bolygon..mert régen pl. ha a mezo kutatás pontot adott, logikus volt hogy kutatoépuletet rakok rá de most pl nem tudom hogy azt melyik bolygora, mennyit rakjak..szoval kérnék egy kis segitséget ezzel kapcsolatban.
lul
a lényeg: ha a döbbenetes bőséget választja az ember életszínvonalnál, akkor a popoknak nem kell kaja, munka, kütyük, cserébe rengeteg kutatás pontot meg unityt adnak :D
Hello!
Hátha érdekel valakit, GOG-on akciós a stellaris meg a dlc-k:
https://www.gog.com/game/stellaris
Annak aki kezdő itt egy kis lista, hogy a dlc közül melyiket érdemes megvenni:
Azt nem tudjátok esetleg a fordítás hogyan áll. Sokszor hónapok telnek el aztán egyszer csak kijön egy nagyobb frissítés, de bevallom érdekelne havi szinten kb hogy halad a fordítással a csapat százalékban van e változás.
Köszi, de közben megtaláltam a politikai szabályok között, hogy egyszerűen be lehet tiltani a robotok használatát a birodalmamban. Így is tettem, el is tűnt az össze ócskavas, most csak úgy dől az energia
Kapcsold ki az összeszerelést/építést és akkor nem lesz több robot, addig amíg nem készítesz újra.. De ha jól emlékszem, minden bolygón külön kell kikapcsolni. Megszabadulni nem tudom h hogyan lehet.. vagyis ellenséges popot tudsz purge etc, de saját lakosokat én még soha az életben nem purgeoltam. Szóval erre nem tudok válaszolni. Viszont át tudod őket rakni energia termelésre és akkor csökken a fogyasztás : D
Először outpostot kell építened a construction shippel, ha ez meg volt és van a fajod számára megfelelő kolonizálható bolygó az adott rendszerben, akkor tudsz ott kolóniát létesíteni. Itt egy kép, ami nem saját hanem google dobta.. bekarikáztam hogy mire kell kattintani...
A rendszer lezárás alatt is szerintem az outpost építésre gondolsz, amit építeni kell.. ezt lehet fejleszteni nagy harci űrállomásokká. Utoljára szerkesztette: Ainz, 2019.03.19. 04:40:29
Sziasztok, én teljesen új vagyok ebben a játékban, ezért elnézést ha valami nagyon lámát kérdeznék. Szóval, két dologra nem tudok rájönni. Az egyik, hogy hogyan lehet kolonizálni, terjeszkedni a birodalmam határán kívül? Ugyanis az ai kis területeket hozott létre amikkel körbevett, én viszont csak a határaimon belül tudok kolonizálni. A másik pedig, hogy hogyan lehet egy rendszert lezárni? Az történt, hogy az ai, akivel nem álltam háborúban, egyszerűen magáévá tette néhány rendszeremet úgy, hogy oda nem is tudtam utána belépni. Meg persze az is érdekelne, hogy mivel lehet az ilyen einstandolásnak elejét venni.
Én egyetértek veled, nekem a végjáték is bejött. A történet a dialógusok, mind-mind kiváló volt. És igen, a sok háttérsztori, a sok kis olvasható infó amiből összeállt a kép a fajokról, népekről, rendszerekről, politikáról, a társadalmakról, technológiákról stb., az volt ennek a játéknak a legerősebb része! Sázmomra legalább is. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2019.03.04. 22:48:27
hát még én... Off: nálam az ME pont ezért a legjobb játék evör: szörnyen szar harcrendszer, oké, de öregként értelmetlen pimpelés, de basszus a sztori az engem kicsinált, ok hogy nem feltétlenül pörgött rá mindenki a párbeszédekre, a végjátékra, de a háttértörténet, meg némelyik (N)PC monológja az bizony díjnyertes regények színvonalát üti meg és hát, amikor nagyon várod, hogy legyen új bejegyzés a játék "wikipédiájában", na az megfizethetetlen (én értem, hogy sokaknak nem adta a végjáték, de sry, nekem így volt kerek egész).Amikor meg bolygókat kellett szkennelni, sóhaj. :) Utoljára szerkesztette: Renegade, 2019.03.04. 21:48:11
Mindegyik meg van és jó, de a Stellaris jobb szerintem.
Én sokkal jobbat mondok neked. Szedd le mindkettőt valamelyik torrentoldalról és próbáld ki.. játssz velük 10-10 órát és amelyik jobban tetszik, azt vedd meg eredetiben.
Ezzel nagyon egyet tudok érteni! Rengeteg játéknak van erős háttértörténete, amit eltérő módon lehet elővarázsolni, néhol enciklopédiákból, más jétékokban könyvekből, hátrahagyott üzenetekből. Ha ezeket kihagytam volna, számos játék a közepes szintet sem érte volna el nálam, de elolvasás után egészen más élmény lesz minden. Értelmet nyernek a helyszínek, nem csak üres rendszerek, bolygók, vagy városok, hanem összetett történetekkel rendelkeznek. Ha pl. betévedek egy rendszerbe, és ott van pár roncs az úgy kit érdekel? Megyek tovább. De ha korábban olvastam róla, akkor kiderült, hogy ott korábban háború dúlt valakik között és a roncsok onnan maradtak hátra. Egészen más a hangulat, ha kibontakoznak történetek. Stellarisban külön csúcs a sok kis apró sztori, event, és ahogy fejlődnek a népek. Mondjuk döntés elé kérülök, és választani kell, hogy egy kihalás szélén lévő fajt megmentek-e a végső pusztulástól azzal, ha beengedem a saját területemen egy elhagyatott bolygóra. Volt hogy így tettem, eltelt rengeteg idő, már el is felejtettem az egészet, amikor hirtelen elkezdtek egyre többet követelni, végül fel is lázadtak ellenem, szét kellett vernem az egészet. Tele van a játék ilyen dolgokkal, aminek nincsen párja a piacon jelenleg.
Although Stellarisban sokkal több tartalom van már most is! Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2019.02.26. 19:24:31
Köszi mindenkinek. Lehet egyenlőre megveszem a ES2-t ezzel meg várok egy két évet még. Hátha tartalomba fejlődik.
örülök neked, rég láttalak igazad van, ha nem tudsz a játék mellé költeni történetet, akkor sajnos nagyon csupasz: terjeszkedünk...csata...nézegetjük mit csinál az AI, csata, közben...pár rendszer elbuk/megszerez...vár tíz év, csata...goto 10 (mondjuk ennyire kb mindent le lehet egyszerűsíteni a játékok terén). Szerintem a játék sava-borsa az olvasgatás, némi mikrómenedzsmenttel, és hát az eventek, felfedezés, nekem nagy szerelem. Átvezetőből, bemutatásból egy centivel sem kaptál többet az elmúlt egy évben (trailereket leszámítva), a többi aspektusban viszont nagyot fejlődött a játék. Még a diplomácia is fejlődött (ez egy elég gyenge pontja volt a játéknak), na még messze nem tökéletes, de jó az irány. Nyilván ízlés kérdése, hogy ez pro vagy kontra. :)
Nekem az a bajom a stellarissal (illetve az volt kb 1 éve amikor próbáltam), hogy sokmindent bele kell képzelni a játékba, illetve el kell olvasni pl a bolygóleírásokat, és akkor lehet érdekes (lásd amit írtál tegnap is).
De ez nekem kb olyan, mint amikor egy filmben a narrátor elmondja hogy "hú de mekkora harc volt a gonosz varázsló és a nagy harcos közt, pengett a kard, robbant a tűzgolyó" AHELYETT hogy ténylegesen megmutatnák az eseményeket.
Beleképzelés nélkül meg vhogy olyan üres lesz a galaxis, és ahányszor nekikezdtem mindig unalomba fulladt a játék...:(
hát én az ES2-ről nem tudok nyilatkozni, csak az eggyel játszottam, ami érdekes volt, de valahogy nem kapott el, így csak a Stellarisról tudok véleményt alkotni:
Szinte már alig játszom (hetente 1-2 óra HS), viszont mivel scifi függő vagyok, így időről időre elkap a gépszíj, benne van már közel 500 órám.
Ehhez a játékhoz szerintem hangulat kell, meg némi olvasottság, mert a játékmenet az csak egy szimpla grant strategy, de ha el tudsz veszni a részletekben, akkor nagyon-nagyon ajánlott, kis túlzással minden egyes menet egy regény. Star Trek szerű federációt akarsz játszani? Hajrá. Skynettel egy nukleáris háborúban porig égetett földről akarsz indulni? Ok. Mindent felfaló idegeneket, akiket egy anyakirálynő irányít? Naná. Lassan eljut odáig a játék, hogy nem tudsz olyan scifi klisét mondani, ami ne köszönne vissza a játékban. Ráadásul végre szakítottak a régi vágású 4X pop-okkal (1 mező, egy épület, egy pop), ami jót tett a játéknak. Na meg annyi event, hogy megőrülsz (a DLC-ket érdemes leárazásokkor venni, mert ebben a tekintetben nagyon lehúzós a kiadó).
Persze van megosztó része is: a fent említett sima 4x vonal mellett ott van, a nyögvenyelős háborúskodás, a fárasztóan lassú, rendszerek közötti utazgatás.
Mindent összefoglalva, az én "kissé" elfogult véleményem szerint még nem született ennyire jó 4X, talán már nem is fog. :)
Nem igazán hasonlítható a kettő...A Stellaris mindenesetre, sokkal összetettebb, komplexebb játék! Annak ellenére mondom ezt, hogy én szeretem az ES2-t is.
hétvégén játszottam picit és megint szembejött egy új érdekesség: felfedeztem egy rendszer, amiben két primitív civilizáció is élt, miközben tartott a felfedezés rögtön továbbszőttem fejben, hogy mennyire durva lenne, ha ezek megjárták volna már a modern kort csak mondjuk kölcsönösen visszabombázták egymást az őskorba....és ekkor látom, hogy nagyon hasonló a két faj és mindkét bolygó tomb world. o0 Majd némi kutatás után megtudtam, hogy valójában egy faj voltak és az űrkor hajnalán, nem sokkal a naprendszer kolonizálása után polgárháború tört ki a két bolygó között és tényleg visszabombázták egymást a bronz korba, plusz az egy egyik új frakció vallási fanatikus lett, mert isteni eredetűnek képzelnek egy régi roncsot. Az ilyen apróságok miatt, lehet nagyon szeretni ezt a játékot. :)
Nekem gyönyörűen fut a játék, még nagyobb csatáknál sem f*ssa össze magát, de ez gondolom gépfüggő is. Kihagytam kb, 1 évet, de most éppen azt állapítottam meg, hogy rengeteget fejlődött a program, előnyére! Nem csak a futási teljesítményben, de a játékmechanikát illetően is.
A legújabb verzió (2.2.4) elég sokat javított a játék sebességén.
Csodára nem várok, de azt legalább megcsinálhatnák, hogy ne laggoljon minden második nap, már az elejétől kezdve, eddig ez azért nem volt, 2.2 előtt (legalábbis nekem nem volt) :D
Ne nagyon várj arra, hogy valaha is jó lesz, elképesztő adatmennyiséggel dolgozik a játék, és szinte semennyi felesleget levágó optimalizáció nincs benne. Mind a mai napig a hónap minden napján ellenőrzi az összes gépi biradalom, hogy rendben van-e a kutatása, miközben a hónap végén bőven elég lenne, hiszen közben nem történik semmi ami ezt megváltoztatni és azonnal kellene rá reagálni, így ez a programrészlet épp harmicszoros erőforrást zabál teljesen feleslegesen. Korábban a popok és a munkahelyiket is így kezelte, felteszem ez nem változott a 2.2 miatt, így azt is sokszorosan tolja feleslegesen, havi egyszer elég volna minden nap helyett, sőt akár ritkábban is, játékosként hányszor is nézel rá a popok munkahelyére ha épp nincs valami probléma vele? Utoljára szerkesztette: Xsillione, 2019.01.12. 13:48:28
A jelenlegi verzió elég bugos meg optimalizálatlan, sokan írták, hogy i7-en is laggol stb. A fejlesztők írták, hogy dolgoznak rajta. Szerintem még várj meg 1-2 patch-et, hátha azok megoldják.
Jelenlegi konfigom: Pentium G3440-es proci, 8Gb Ram, r7 260 OC 2gb-os vga. Azt szeretném kérdezni, hogy melyik az a legolcsóbb proci amivel a játék végső szakaszában lagmentesen lehet játszani, gondolom azzal van gond vagy más miatt lagol a végén nálam a játék? Köszönöm
Az admin cap nem is azért van, hogy ne lépd át, vagy hogy a gép ne lépje át, csak egy mérőszám, hogy onnantól drágább pl a technológiák kifejlesztése. De mivel nagyobb a birodalom, több bolygó, ezért a kutatás is gyorsul, hiszen sokkal több kutatóépületet tudsz építeni stb. Ha ez nem lenne akkor egy nagyobb birodalom 2300-ra végezne az összes kutatással kb. Annak meg nem sok értelme lenne. Ha meg drágábbak lennének alapból a technológiák akkor a kisebb birodalmaknak nem lenne esélye a nagyobbakkal szemben. Szóval ilyen "balansz" dolog ez, legalábbis szerintem :)
Elinditottam tegnap kicsit a mentésemet, megnéztem mennyi kaját termelek, 30at, ugy h 700 megy el kereskedelemre. Annyi a kaja mint a szar, balanced és teches fokuszon vannak, erre farmot épit a nyomorult
Mondjuk az admin büntit szerintem megéri bevállalni, ráadásul ahhoz h letarolj mindenkit be is kell vállalni. Ugy nem tudsz mindent elfoglalni, h közben nem foglalsz el mindent. :)
Az előző is csak annyitr tudott, hogy a meglévő épületeket fejlesztette, amint ennél komolyabb kihívást kapott, azonnal meghalt és baromságokat alkotott, ha hagytál neki űrcuccot építeni, akkor a teljesen felépített űrhöz épített 1-2+építő és Kolonizáló hajót, majd csodálkotozott, hogy csődbemegy. Ez továbbra is megvan, egyik szomszéd faj az aktuális játákban két kolonizálóval nem csinál semmit (nincs kolonizálható bolygó a rendszereiben, és persze felteszem szépen nézi ahogy nincs sohasem energiája.
na volt időm egy picit játszani, inkább tetszik, mint nem, két nagy csalódás ért: az elején hadat üzent egy faj, negyvenedik év környékén, "szépen" feltornászta a flottáját, neki lehetett 3K, nekem csak 2K, be is támadt, elfoglalta a két rendszert, ami kell neki, majd kivonult, összevonta a csapatait és várt, én meg közben visszafoglaltam a két rendszert, beugrottam oda, ahol várakozott, megkerültem és elfoglaltam a birodalma 90 százalékát és közben nem csinált semmit! (normálón játszom). Ja és mivel pont a claimes területet nem, így nem tudtam lezárni a háborút területszerzéssel. Ez kb vicc. A másik, hogy a gép fittyet hány a büntetésre, harmincas administrationnal simán fenntart 60+ os birodalmat, meg a bázisokból is duplát.
Amilyen jó a bolygó menedzsment, annyira csapnivaló az AI. :(
Azt azért ne felejtsük el, hogy itt már volt egy másik szektorkezelö, tehát nem csak azt mondom h ez szar, hanem egyuttal azt is a másik megoldás jobb volt/kevesebb macerával járt.
Az elözö verzioban kifejezetten jo volt h kapott a nyersiböl amit megtermelt, igy nem kellett direkt ujratöltögetnem a készleteit.
Mit épít: nem dönthet AI, mert béna. Ha egyszer 50%+ erőforrást kell adni neki, hogy kicsit is arányban legyen, miközben viccbirodalommal jösz nem pedig a legjobb opcióval amit el tudsz képzelni, akkor miért hagynám nálam a döntéseket (már ha nem az a kérdés, hogy a saját korrup gépi burodalmam ellenére is megy a dolog vagy sem.) Mi kéne: Specializált bolygó, ha olyan sok van, akkor nevezd el őket termék szerint:) Lakóhely és cirkusz: Mindig legyen messze több, mint kell, és nincs gond, továbbra sem kell min-maxolni. Ritka cucc: nincs olyan sok belőle hogy kérdés legyen azért, főleg, hogy nincs értelme felhalmozni belőle, így érdemben amikor hozzájutsz újhoz, akkor elköltöd a többletet.
Mondjuk a legtöbb paradox gáma messze nem urolkodó szimulátor (azt a Stellar Monarch csinálta meg jól, ha akarod akkor még a flották támadásait is automatizálhatod, csak kijelölőd, hogy miket kell elfoglalni, és aztán megoldják az admirálisok)
legyen havi egy kattintás, csak azt meg kell keresni, tehát végig görgeted a listát, megnézed a gépet mit épít, mi az amit kellene, pl. én fejből nem tudom, hogy a 17. bolygón éppen mi lenne a jó, egyrészt milyen típusú épület, bírja-e a lakóhely, nem lesz-e negatív az amennities, van-e elég ritka ásvány, a parasztok ott éppen szolgák-e vagy vinnem kell-e szakképzett pofákat stb. stb., a plussz munkaerőre ránézve látom, hogy azok lefokozódó ruler kasztúakk és már negyedszerre nézem egy év alatt, tököm kivan ezzel én egy uralkodó vagyok, stratégiai döntéseket hozok, 2 bolygóval még oké eltökölök, de 40 bolgyót már elég uncsi menedzselgetni...a vazallust nem próbáltam, nem azért hódítok, hogy utána kiadjam egy függőnek, aki majd idióta módon használja fel az erőforrásokat, nem segít, vagy ha mégis nincs haszna a három primitív cirkálójának...a leghatékonyabb ha minden az én kezemben van, de ezeket a piti döntéseket már az én útmutatásom alapján, de a gép hozza meg...ehhez az kellene, hogy tényleg azt tegye amit mondok
hmm, nézzük azért azokat a számokat: 1 plusz 5 lakosonként 1 épület 75 lakosig, azaz 16 épület, max 3 szint, azaz bolygónként max 48 épület (49 a főbolygón:), 100-300 év alatt, havi egy kattintás bolygónként, tényleg lehetettlen, főleg ha figyelembe vesszük, hogy az esetek többségében fele-harmada a valós (nincs tele a bolygó és a legtöbb épületnek nincs vagy nem opció a fejlesztése.) Ok, ehhez még jön a negyedek esete, 10-30(-50) kattintás, ám ezek többsége simán megy tömegesen. És nincs az új épület tech, most kattinthatsz háromzázat elem, mindig egy-két helyen kell döntened arról, mi legyen. persze már a méret is kérdéses, egyy fullos bolygó és némi terület kitölti a biradolmi méreted, eddig egyik játékomban sem kolonizáltam minden bolygót (igen, végre vann indok, hogy ne tedd.) és ha lehet, akkor inkább vazallust szerzek semmint területett, területtel nem megyek semmire, max spec nyersanyagok esetén érdekes.
a szektorok szerintem sz@rok, túl sok van belőle, van nyersim, de annyi nincs, hogy 20 szektorhoz bepakoljak annyit, hogy ne kelljen ránéznem hosszú évekig, eddig a nyomi épületeket lestem, most meg azt, hogy az idióta szektor miért nem építkezik vagy ha igen, akkor miért nem azt amit kellene, közben meg lesem, hogy tényleg van-e elég nyersanyagja...azt spec. nem tudom, hogy épít-e olyan épületet, amihez valami ritka ásvány kell vezetőket értelemszerűen nem tudok pakolni ennyire, meg ha mégis lehetne, akkor azokat kellene pótolgatnom és azért lépkednék a menüben...a régi rendszer sokkal jobb volt
ami meg szintén zavar, hogy belassul a gépem :( egy év hosszú percekig tart, így kicsit unalmas is
az elején gyors terjeszkedés, megoldani, hogy ne támadjanak, aztán én támadok, aztán felépítkezek az abszolút tech főlényig, legyártom a tutiszupi flottát és sokszoros túlerőben leverem őket, aztán megtámadom az ősöket, azán várok, hogy legyen elég influence a többiekre, aztán vége (és építek 47643 épületet kézzel)
hát kb ilyeneket, meg mesélősöket. :)
sajnos én csak akkor tudok játszani, ha beleélem magam a történetbe. :) Utoljára szerkesztette: Renegade, 2019.01.04. 00:45:24
Az új szektorokkal nekem is csak az a bajom, amit írtál: túl sok képződik belőlük feleslegesen és nem látni, mit csinálnak. A korábbi verziókban volt a kis felhőcske, ami mutatta, mire allokálnak éppen, de ez már nincs. Így meg úgy tűnik, semmihez nem nyúlnak, hiába nyomom tele a stockpile-jukat is. A PDX fórumokon is elég egyöntetűen szidják ezt az új rendszert, senki sincs megelégedve vele. Remélhetőleg lépnek majd valamit rá.
Az AI részéről nem tudok mit mondani, nem engedtem még sohasem, hogy bármit is végezzen a bolygókon, az új rendszernek hála nem egyforma kattintások száza a bnolygókezelés, hanem pár értelmes kérdés (melyik épületet akarom és mikor, melyiket akarom fejleszteni és melyik oké alapváltozatban.) Az viszont biztos, hogy elég homály a gép (rendszeresen vár 20-30 évet a +1 lakosságot adó kezdőbolygós blokkol feloldásával, miközben kb az első dolog amire érdemes energiát költeni.) A szektorokat magától hozá létre és bővíti, minden szektorfőváros két ugrás távolságig ér el, ami azon belöl van, az az adott szektorhoz fog tartozni (kezdve az első bolygódtól), ha egy kolónia ennél messzebb van, akkor új szektort kapősz és a kolónia lesz a fővárosa. Ezzel lehet és érdemes is trükközni, hogy minnél nagyobb szektoraid legyenek (kevesebb vezető.) A szektorokat mindig tolhatod kézivezérléssel, semmi költsége és hátránya nincs, és a szektorok nem nyúlnak le immár 25%-t maguknak.
Szép kis leírás ez nekem is jól jött... köszi. A Szektorok most hogyan működnek? Full random rendezi a leosztásukat a gép? Nem látom benne a rendszeresságet. Már nem lehet őket úgy kezelni? Mármint mostmár autómatikusan csinálja amint beállítom hogy mivel foglalkozzon? És én csak látom és belenyúlhatok mindenbe?
Nem tiszta miféle tapasztalatot akarsz, ám itt van pár előnye az új rendszernek: 1. A bolygóméret nem a kezelőfelület szerves része, így szabadon módosítható, bár alapesetben továbbra is 25 a max bolygó, amit találhatsz, ám semmi nem gátolja, hogy az alapjátékban is efőlé menjen ez az érték (random kereskedő adott egy spec élőhelyet a 25-s gaia kezdőbolygómnak, amivel +2 negyedem lehet (meg több generátor negyed, bár az nem érdekes.) más hgasonlók akadnak még, így simán lehet majd 30-as méretű bolygód is akár, modoknál meg határ a csillagos ég (ja és a ring world "bolygók" alapból 50-es mérettel kezdenek.) 2. A lakosság nincs megkötve még ennyire sem, egy normál bolygón 50-100 lakosod lesz, bolygóváros vagy más hasonlónál meg a 200+ is simán előfordulhat. Ráadásul a népességnövekedés nem lassul, hanem gyorsul a nagy lakosságtól, ekként van is rabszolgakeltető bolygó opció (ami aztán remek lehetőség, hogy eladd a sok friss rabszolgát.) 3. A bolygók specialitása tényleg létezik, nem csak pár extra bogyó miatt lesz egy bolygó kajatermelő, hanem mert sokkal több kajanegyed fér el rajta, míg a másikon több bánya lehet. És egyéb spec cuccok is előfordulnak, modolásnál meg ismét végtelenbe lehet elmenni. vagy ha nagyobb biradalmad van, akkor dedikált ötvözet és consumer good gyártó bolygót építhetsz, aztán ezek esetleges elvesztése tényleg katasztrofális lesz. (szemben a korábbi szinte minden bolygó magában érdektelen helyzettel.) 4. A bolygók döntései (a korábbi edictect mostani megfelelői) sokkal vegyesebbek lehetnek, vakációs bolygó, szent bolygók (mint a vallásos FE-k esetében, stb.)
iszonyatosan tetszik az új disctrict rendszer, de valamiért nem elégé, nem jött meg az ihlet :(, ha valakinek szófosása van, akkor legyen már oly kedves írjon erről egy zsák tapasztalatot, hátha nem én vagyok az egyetlen, akinek "csak" egy kis noszogatás kell ahhoz, hogy újra belevesse magát a játékba. :)
Igen, másnál építhetsz csak. Nem teljesen bug, ha nem céges társaság vagy, akkor érkezhet hozzád vendég cég (vagy bűnbanda) és akkor azt ott megtekintheted, hogy mit alkotnak. Cégként valóban nincs sok értelme, hiszen te nem tehetsz oda, és mások sem, ám csupán nem vették ki, több bugot okozhatna mint így, hogy ottmarad.
Tehát ha jól értem, akkor a saját bolygómon/birodalmamban nem építhetek telephelyet, csak idegen nép bolygóján? Akkor az bug, hogy az én bolygómon is aktív a "telephely" fülecske a bolygó nézetben?
Ha bűnbanda vagy (criminal heritage), akkor nem kell semmi egyéb, csak ne legyen rajta másik cég. Ha "normál" céget játszol, akkor kell kereskedelmi szerződés közted és a célpont között és üres hely (nincs másik vállalat), és természetesen a corporation államforma a népednek.
A bolygóra hogyan tudok vállalatot építeni? Azt írja, hogy nincs vállalati hatalmam, de mégis van olyanom. Kell még valami egyedi tulajdonság?
Na rájöttem (szerintem) mi volt a baj, túl sok specializáló épületet építettem, és kevés volt a munkásom.
Egy másik állással kapcsolatban viszont olyan kérdésem van, ha elfoglalok egy fajt, és aztokat rabszolgává teszem akkor ők később fellázadhatnak ha nem elég boldogok,alacsony a stabilitás, és magas a bűnözés? Tehát ki tudnak válni a birodalmamból és újjáalakulnak egy új birodalommá? Kell ilyentől tartanom?
hűű, nagyot változott a játék, tegnap nézegettem 1-2 órát az új rendszert, egyelőre csak kapkodom a fejem, meg próbálom megfejteni, de tetszik, csak tanulhatom újra. :D
A jobban kiépített bolygóidon a Population fül alatt néz meg, vannak-e elegen energiatermelésre (ki kell nyitogatni a menüket; elég béna szerintem, nem látni elsőre). Azt vettem észre, hogya munkások inkább a felsőbb szintekre húznak el dolgozni, senki sem akar robotolni. Ilyenkor vissza kell venni pl. a bányászok, farmerek, vagy karbantartók számából / prioritásából. A flották is zabálják az áramot, ha mozognak, vagy olyan űrbázisra dokkoltak, ahol nincs kiszolgáló modul. Emellett minden meghódított rendszer (a default bázison kívül) növeli a birodalmadat és ha túlléped az admin limitet, jönnek az emelkedő százalékos büntik a fogyasztásra. A fogyasztás csökkentő fejlesztések és perk-ek is fontosak. Vagy próbálhatsz happiness-re utazni és a túláradó öröm extra termelést jelenthet...
Én egy robot civilizációval kezdtem, ott hatványozottan sokkal nagyobb gond az energia, sosem elég, ráadásul food-ot is csak elégetni tudnak, de akkora bolygót még nem találtam, ahol legalább 20 food-ot tudnék termelni egy ilyen erőműhöz. Az összes űrbányát le kell rabolnom és néha edict-ből futtatni termelési kampányt.
Jah, a martalóc az ilyen, 3K-ért megmondhatod nekik, hogy támadjanak meg valakit (és persze mások hogyy téged), jönnek 8K-10K flottával és garázdálkodnak egy kicsit, igazából nem sok kárt tesznek.
A második kép alapján: túl nagy a területed a flottádhoz és a bázisaidhoz képest (általában érdemes nem túlterjeszkedni, az empire size nagyon vissza tud ütni, ha megszalad, főleg ha nem hoz hasznot az extra méret.)
Valamint szinte minden bolygód rural, azaz sok képzett munkás specializáció nélkül, ez nem célszerű, minden bolygót érdemes egyetlen feladatra kihegyezni a kezdőn és esetleg egy-két továbbin túl (nagy gaia lehet rural, közepes ilyen-olyan bolygók egy célt tudnak kiszolgálni.) A célirányos bolygók többet termelnek és mivel mindenki az adott terméket készíti, a növelő épületek is hasznosabbak. Kaja, energia, érc, CG, Alloy Kutatás, ezek mind jó specializációk, vagy akár lehet kereskedelem és még pár másik is. Rabszolgatartóknak érdemes keltető bolygót is létrehozni, ahol csak szaporodnak rabszolgák akár eladásra, akár belső migrációt elősegítendő.
A munkanélküliség káros, fogyaszt és rontja a bolygót, hacsak nem vagy utópisztikus, mert akkor érdemben a munkanélküliek kutatnak.
Ezzel még akkor kiegészíteném az előzőeket. Illetve még azt tenném hozzá, hogy körülbelül 5 éve foglaltam el 4 bolygót, akkor ugrottam mminuszba, próbáltam helyrehozni, de nem sikerült eddig sehogy. :( Ráadaásul most valami lefizetett faj is megtámadott 10k-s flottával (nekem 3k van) de szerencsére most elhúzott...
Minden más ismerete nélkül nem sokaat lehet mondani. Ami viszont tény: a kereskedelmed nagyon alacsony, 40 bevétel a 330-s mérethez képest elenyésző nézd meg, hogy nem vész el túl sok kereskedelem a kalózkodás miatt esetleg, vagy a nem kiépítet bázisok miatt. Iletve lehet, nem iss érdemes a fajoddal energiára törekedni, ha nagyon jó vagy másban, akkor simán kereskedhetsz a piaccal vagy a többi fajjal.
Ha ideiglenes tartalék kell, aakkor vegyél ritka nyersanyagot a piacról (amit egyébként termelsz), és ad el más fajoknak, simán nyersz ezeken az üzeleteken (akár megkétszerezheted a befektetésedet, ha normál áron van épp a nyersanyag, főleg he beleölsz egy kis influencet, hogy jobb áron kereskedjenek az idegeneket.)
Hali! Egy kis segítséget kérnék, az energiából valamiért nem jövök ki, már mindent visszább vettem csak, hogy növeljem az energiatermelésem, de így meg minden másból minuszban vagyok. A flottámat, az előőrseimet, a seregemet, és a vezéreimet is lecsökkentettem, de így sem oldódott meg a probléma, már a kutató állomásaim is el kezdtem megszüntetni, de ez sem ért célt.
Hmm, alapvetően erre elpazarolt egy civicet a bűnbanda, ennél kevés gyengébb civicet találsz, főleg, hogy mennyire kevéssé hasznos az iroda bárkinek is. Érdemben csak egy kis mértékben zavaró egyébként is, egy vagy max két precint épület és pikk-pakk nullára küldi a bűnözést és alig lesz bevétele belőle, persze kellemetlen, ha más értelmes épület helyewtt kell ezeket felhúzni.
Ja értem a szektorokat, fel nem merült bennem, hogyy bármit is hagyok a szektor AI-nek, ezt már korábban is elbénázták, most legalább nem hajtépés a bolygókat magadnak kezelni (ok, ha mindent meg akarsz hódítani, akkor az lesz.)
Igen ezek megvannak. Csak sztem túl kicsik lettek a szektorok. Valahogy nekem sántít, h mindenféle megkötés nélkül azt nyit nálam amit akar egy bűnszövetkezet még 0%-s bűnözés mellett.
Kis segítség az auto szektorokhoz: az első bolygótól két ugrásnyi távolságra minden hozzá fog tartozni, az esetleges további bolygók is. Az építkezésekhez csak stockpile kell nekik, amit energiából és mineralból egyformán fel lehet tölteni. Csak akkor építkeznek automatikusan, ha a "Planets and Sectors" ablakon a szektornak be van állítva valami fókusz. Ettől függetlenül bármikor bele lehet nyúlni a bolygók életébe (és nem kerül influence-be sem). Én mondjuk nem vettem észre, hogy bármi értelmeset is csinálna a szektor AI (még annyit sem, mint a régi), pedig governor-okat is raktam rájuk...
Te engeded be a céget a területedre. Csak akkor alapíthat irodát, ha van egyességed erről (kivéve a bűnbandákat, ott viszont ha alacsony a bűnözés, akkor időval kapsz eseményt, hogy kiírtottad őket.) A szektorokkal mi a gond? Magától jön létre nagyjából értelmessen (persze néha nem, de hát a történelmi megyék/államok sem éppen logikus vagy hibátlan elemek a valóságban.)
Ez jó írányba halad, bár kétségtelen, hogy van pár érdeksség benne, a fő gond, hogy az AI elképesztően homály lett, nem tud értelmes flottát készíteni (vélhetően folyamatosan frissíti a hajóit, ami jelenleg nagyon nem jó ötlet.)
A ME-ket elrontották, írták is, hogy jön a javítás, szóval én még hanyagolom.
A céges nem érint mivel a DLC maga nincs meg. A szektorok nem okoztak gondot, mivel inkább magasan játszottam és meg tudtam oldani a kevés bolygómon a mikrózást magamnak.
Nekem két dolog nem tetszik. A szektorok ha lehet még hülyébbek lettek és túl kicsik, A másik, meg, hogy nem tudsz kitiltani egy céget a területedről. Egyébként érdekes ez az új bolygó menedzsment.
Nem szeretem a small galaxyt az úgy eléggé uncsi : ( Nekem a legnagyobb bajom az, hogy az 5x crisis flotta is ugyan olyan méretű mint az 1x, csak több a fleet power ezért használok modot erre, hogy sokkal nagyobb és erősebb flottával jönnek. : D