Hmm, small galaxy, 5x crisis és -100 év esetében szvsz túlzás volna gyengének mondani a krízist, bár értelemszerűen jobb volna, ha tartalmasabb lenne ezektől, nem pedig csak nagyon erős:)
Steamen Nekem mindennap jó délutántól. Crisis végéig ? Jó lenne többen játszani..én javasolnék 1-2 modot, amitől pl erősebb a crisis meg a grey tempest (mert amúgy elég gyengék)
Egyet tudsz belőle építeni, ha találsz roncsot belőle, akkor lehet második példányod (elvileg és legutóbb, amikor toltam.) Ring world ezen felül kellene, hogy legyyen, azaz abból is lehet egy sajátod, meg amit még elfoglalsz/találsz/javitasz (és elvben a vazzallusodtól is megörökölheted ezeket, persze ehhez az is kell, hogy megépítsék:)
Szóval több Titán más buffal egy csapatba működik.
Köszönöm!
Másik nem tudásom a mega építkezés. Minden perk ki van nyitva hozzá, kész is a science nexus ( bocs ha elírtam a nevét) gondoltam többet is csinálok belőle, de nem tudok. A körvilágot is meg akartam csinálni, de a tudósos után semmit nem enged. Tuti én néztem be valamit avagy csak 1-et enged a 4 közül? Kezdő világba építettem s robotokat vagyok, sima, nem Híve Mind-al.
Az lenne a kérdésem, hogy Titán hajók álltal a buff és debuff lehetősége is adott, például a tűzerő növelése vagy az ellenséges hajók tűzerejének csökkentése. Persze van még más is. Egy flottába több Titán buff-debuff módosító érvényesül pláne ha mindkét hajó ugyan azzal van felszerelve vagy csak minden féléből egy hat az adott flottára?
Köszönöm a segítséget!
Oltred
Dunee! Nagyon köszönjük a fáradságos munkátokat. Sok embernek szereztetek örömöt. Laci825.
Köszi, közbe rájöttem. Bocsánat a hülye kérdésért. :)
Az lenne a kérdésem, hogy ha több Energy Nexus van a bolygón akkor a hatása az halmozódik? Gondoltam tele pakolok egy planétát csak ilyennel. :D
Köszönöm előre is a segítséget!
Oltred
Új DLC
CORPORATE CULTURE Chief Executive Officers of a MegaCorp can conduct business on a galaxy-wide scale with a host of new civics. By building Branch Offices on planets within empires they have trade agreements with, the MegaCorp can add a portion of the planet’s Trade Value to their own network. Using the new Corporate Authority, construct an economic powerhouse and dominate galactic trade - for a brighter future.
CITY WORLD With Ecumenopolis, players can increase the population density of core worlds to truly epic proportions, eventually creating a planet-spanning megacity.
CARAVANEER FLEETS Keep an eye out for the Caravaneers, nomadic interstellar wheelers-and-dealers who stay aloof from galactic politics, and always have a bargain up their sleeve. Expect surprises when these master traders wander through your space or when you visit their home systems.
MORE MEGASTRUCTURES Budget has been approved for your own glorious Matter Decompressor, Mega-Art Installation or Strategic Coordination Center to acquire new scaling capabilities for your megalopolis.
GALATIC SLAVE MARKET Buy and sell pops on an industrial scale, set them free or keep them as livestock. The choice is yours!
VIP STATUS COMES WITH ITS PERKS Keep your economy competitive in a cutthroat galaxy with additional Ascension perks!
sziasztok Most találtam egy érdekes bugot, miután science shippel elvégeztem egy projectett az egyik naprendszerremben lévő napon, feldobot egy eventet akkarom-e ha gaia bolygóvvá váljon, a válasz egyértelmű volt . Utoljára szerkesztette: cobra64, 2018.10.22. 11:29:44
Ne hallgass rá, fejleszd ki nyugodtan, ők adják a legtöbb bónuszt, plusz úgyis "Flesh is weak" ascension perk nyerő:P Utoljára szerkesztette: silverchain, 2018.08.23. 12:35:29
Ha kifejleszted valamelyik AI-val kapcsolatos veszélyes technológiát, akkor elindul egy event chain. A robotjaid furán kezdenek el viselkedni, de aztán a tudósaid felfedezik, hogy miért, készítenek egy patchet, amit ha alkalmazol, akkor megjavulnak a robotjaid. Asszem tíz évig tart, míg alkalmazzák a patchet, és ezalatt lassabban megy minden fejlesztés. Cserébe nem lázadnak fel a robotok. Bár a syntheket ennek ellenére sem fejleszteném ki.
Semmit nem kockáztatsz, vagy kifejleszted a "veszélyes" technológiákat és élvezed az előnyeit, vagy nem és elvesztegeted ezt. Mindenképpen van krízis, és a legtöbb esetben a többi birodalom mind használja a veszélyes cumókat, így még csak nem is nagyon változtatsz a végkifejleten. Ha nem kimondottan az egyik krizíst segítő birodalmat építesz (és terjeszkedsz el alaposan), akkor nem tőled függ, hogy mi jön. Bár hja nem növelted a krízis méretét és esetleg nem hoztad közelebbi időre a kezdetét, akkor semmi kihívást nem jelent, már ha hajlandó vagy megvárni az érkeztét.
Én előszeretettel használok bányászatra specializált robotokat, majd droidokat, de syntheket soha nem építek, pontosan a veszélyes technológiák miatt. Kifejlesztettem a veszélyes technológiákat, elkezdtek furán viselkedni a robotok, de alkalmaztam a patchet, szóval továbbra is békésen és örömmel dolgoznak a droidjaim az uránbányákban.
Köszi, értem. A swarm-nak mi a kiváltó technológiája? Próbáltam wiki-ről, de nem igazán világosodtam meg.
Pontosan így van. Vagy kockáztatsz, és bevállalod, hogy nagyobb eséllyel jön az adott endgame event, vagy nem fejleszted ki a veszélyes technológiát, és 250k-300k-s sereggel várod az inváziót. (Én általában kockáztatni szoktam, mert a +5% kutatás jó dolog:))
De jumpdrive tech-et pl. végére szoktam hagyni, mert nem szeretem a battleship -eket retrofittelni unbidden ellen (100k-s flotta refit nagyon sokáig tart). Utoljára szerkesztette: silverchain, 2018.08.19. 10:55:28
Ezt ki tudnád fejteni kicsit részletesebben? Pl. ha nem fejlesztem ki a prositron agyat, akkor nem lesz +5% kutatás, cserébe viszont később jön az egyik végjáték krízis?
Sziasztok! Nem tudjátok mi van a magyarosítással? Mert már rég volt frissítés és nem is lehet bejegyzést írni. https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=683368781
úgy fest a köv patchtől, már a seregek is fognak kaját fogyasztani
Itt van leírva a naprendszer és a szomszédos rendszerek felépítése. Kérdés, hogy milyen bolygót szeretnél a Marsból csinálni? Continental? Desert? Nem tudom mennyire értesz hozzá, de kezdetnek:
Ezeket át kell másolni a Földtől a Marshoz:
starting_planet = yes (nyilván a Földnél ezt ki kell törölni) tile_blockers = none modifiers = none
(az alábbiakat is majd ki kell törölni a Földtől) init_effect = { prevent_anomaly = yes }
Ha pl.: kontinentális típusú bolygót akarsz a Marsból csinálni, akkor: class = "pc_barren" -> class = "pc_continental"
Az "entity" a bolygó kinézetét határozza meg (a Földnek, Marsnak és néhány további bolygónak egyedi textúrája van), ha nincs entity megadva, akkor egy random, class-hoz illő kinézetet ad a bolygónak.
Vagyis ha a class-t "pc_continental"-ra állítod, akkor szerintem ki kell törölni a Marstól az entity = "barren_planet_mars_entity" sort.
Ha ezek megvannak, akkor jöhet az, hogy a Földre generálsz kőkorszaki embereket. Nem tudom, hogy konkrétan hogyan kéne ezt megvalósítani, de egy dolgot megpróbálhatsz:
Ugyan ebben a .txt fájlban, a nap leírásánál a flagekhez hozzáadod a primitive_sol flaget a kapcsos zárójeleken belül.
Üdv Már régóta próbálkozok módolni magamnak egy naprendszert továbbra is sikertelenül. Gondoltam beírom, hátha vannak nálam ügyesebbek. Tehát a koncepció az lenne, hogy a Marson kezdünk a Földön meg kőkori emberek élnek.
POP és POP közt van eltérés, annak idején a Victoria egyben a pop egy eléggé rugalmas valami volt (és a mérete pontosan ismert volt, mert az egyik paramétere volt, hogy hány emberből állt), ám az ilyen Stellaris féle POP ami ismeretlen méretű, érdekes fejlődési képességű és bizonytalan egyéb téren POP az legjobb esetben segít a játékmenetben, ám inkább csak elfedi a belső logikátlanságokat.
én már a MOO2 óta csak szükséges rosszként élem meg. Mennyi is az az 1 pop? 1 milliárd? 50.000? akkor a játék kezdetén mennyi is a föld lakossága? Ha a földön 7 pop él és építek egy kolonizáló hajót, akkor abban a hajóban mennyien is vannak, pláne, ha már 2 popot (hehe, popó...jó megyek iszok egy kávét) visz el? Szóval, hogyan van a matek?
mondjuk valamennyit finomodott, mert míg a MOO2-ben az űrkorszak idején a lakosság fele a földeken dolgozott, addig a Stellarisban már csak a negyede.
Most, hogy egy bolygón akár 100 pop is lehet majd, ez talán majd csökkenti ezt a zavaró érzést. Utoljára szerkesztette: Renegade, 2018.08.01. 10:05:50
Végre egy jó irányba tett lépés. A szektorok nem tervezett megvalósítása óta szükség volt erre, ráadásul az AI képtelen volt rendesen kezelni a bolygókat (nem tudom itt mi volt a probléma), ezzel ez a gond is megoldódik. Az új nyersanyagok meg a kereskedelem előkészítésé, ami szintén ráfért a játékra.
Nem. Hanem az eredeti csatahajó template módosításával csináltam egy másik verziót. Az auto-best mindig ki van kapcsolva egyébként. A módosított hajót upgradelte, de az eredetit nem. De megoldódott a dolog. A templat-en visszatettem az előző hiperdrive III-at, rányomtam a save-ra, és furcsa módon magától átváltotta vissza jumpdrive-ra. Ezután már upgradelhető volt. Nekem bugnak tűnik így.
Nem lehet, hogy talált hajó? Amit nem te gyártottál, azt nem lehet upgradelni.
Üdv! Kifejlesztettem a jump drive-ot, be is állítottam minden hajó template-jén, és upgradeltem a flottát. Na most az összes hajón meg is jelent a jump drive, kivétel egy bizonyos típusú csatahajókon. Maradt rajtuk a hiper drive. Pedig a template-jükön nekik is a jump drive szerepel. Ez valami bug lenne?
Üdv! Már lejárt a linked, ha lehet olyat küldj be, ami soha nem jár le.
Sziasztok! Létrehoztunk egy szervert, ahol mindenki aki szeretne játszani megtalálhatja a partnerét. Rendszeres időközökben szervezett játékokkal várjuk az érdeklődőket! DLC-k megléte nem feltétel! Mindent meg tudunk oldani! https://discord.gg/K9hrupd
Petruz: De én géppel játszottam! Robotokkal!
Yuppyman33: A jump drive adott sugárban bárhova átugrik, lehetséges útvonaltól függetlenül, toronyirányban. De utána 200 napig fele életerő és sebesség jár az ugró hajóknak. Pl térkaput vagy féregjáratot kombinálva egy jump drive-al a fél galaxist át lehet szelni 20 nap alatt.
Na de a Jump Drive tudtommal az nem azt jelenti, hogy a határonról egyszerűen beugrik a birodalmam közepére, azzal is csak naprendszerről naprendszerre lehet ugrani, nem? Ez a flotta viszont megjelent a semmiből, vagyis több naprendszert kellett átugrania. Ugyanis nem vettem észre, hogy közeledik, csak akkor, mikor már a főbolygóm naprendszerében volt, ami több rendszer távolságra volt a határtól. Vagy már nem így működik a jump drive?
A synthetic Dawn óta én szinte mindig gépi fajjal voltam, lehet, hogy ezért kapom folyton a Contingency-t? Volt valakinek mostanában olyan, hogy gépi fajjal másik krízist kapott? Utoljára szerkesztette: yuppyman33, 2018.07.18. 14:50:32
Mert korán fejlesztitek ki azt a veszélyes tech-et, ami állítja az end game event kapcsolót, a többit meg később. (Positron AI a coningency-é, jump gate az unbidden, Swarm-nak nem emlékszem melyik).
A vicces, hogy az első contingency crízisem akkor jött elő, amikor én magam voltam a galaxis életét fenyegető gépi fejlesztés. Akinek hadat üzentem, azt kiirtottam. A Kolosszus végigjárta a birodalom lakott bolygóit és sterilizáltam (neutron sweep) mindet. A betelepített bolygókat meg szerves létformák számára lakhatatlan machine planet-té terraformáltam.
A xenophage jelölő mit jelent? Gépi intelligenciaként kaptam és -90 viszonyt jelentett.
Nekem a legutóbb jött elő először a contingency. Szervesirtó gépi fajjal (kedvenc fegyver a neutronsugaras kolosszus) két sterilizációs központ is nyílt a területemen, ráadásul egy ugrásra a fő fejlesztőközponttól. Unbidden-el még nem találkoztam, scourge nem volt érdekes. A semmiből spawn-t úgy hívják hogy jump drive. Viszont utána 200 napig felére lassul az adott flotta. Drága, kései technológia potenciálisan halálos következményekkel. Személy szerint constructorokat szoktam csak mozgatni vele ha nagyot kell kerülni hyperlane-en.
Két kérdésem lenne, nem emlékszem, melyik DLC óta van az, hogy krízusként mindig a Contingency-t kapom. Az unbiddeneket még nagyon az elején kaptam párszor, és az az érdekes, hogy a harmadikat, a Scourge-okat SOSEM. Pedig jó egy éve játszom már a játékkal és kezd már unalmas lenni, hogy mindig ugyanaz a krízis van. A másik kérdésem pedig az, hogy nektek is szokott a háború közben a semmiből spawnolódni flottája a gépnek a birodalmad belsejében? Legutóbb a főbolygóm naprendeszében jelent meg egy kb a semmiből, az volt a mákom, hogy volt ott egy gateway, szóval gyorsan ott tudtam teremni, hogy visszafogaljam a csillagbázist.
Ennyi volt egy Awakened Empire. Csatánként10-11 korvett hullott el, míg a háttérből a 180-270K tűzerő (2-3 nehézflotta) kivégezte a 61K-s haderőt. Viszont nem értem, hogy ha elcsípi a kolosszust, akkor az hogyan menekül el 2 hónap alatt a területem túlsó végébe, 900 nap útra. Még 100 nap és olcsóbb lett volna újat építeni. Viszont gépként megkaptam egy szerves vazallust. Egy komplett birodalmat.
Úgy tűnik, az második próbára túllőttem a célon. 2360-ra elkészült a Kolosszus is, a korvett flotta nagyobb, mint a fallen flotta, a Primary nehéz flotta harcértéke meg duplája a fallen flottáknak (101 K) Plussz unalomból megépítettem egy második nehéz flottát is, a navy meg 1000 fölötti. Mivel gép vagyok, nem akarok foglalkozni az exterminate meg purge opciókkal, egyszerűen sterilizálok minden bolygót. Kizárólag az ellenfelek lakott bolygóit támadom, végigjárom őket a neutron shower-es kolosszussal és kiirtom a fajt. Majd kolonizálom az arra érdemes bolygókat.
Én a helyedben először is kukáznám a cruisereket és a destroyereket, és az előző hozzászólásomban leírt korvettekkel helyettesíteném őket. A torpedókat és a rakétákat felejtsd el. A titanokat és a BB-ket egy flottába raknám, a korvetteket külön egy másikba (nyilván nem muszáj egy egy-egy flottába, itt a lényeg az, hogy csak egy hajótípusból álló flották legyenek). A BB-ket vagy a Tachyon Lance + 3 Kinetic Artillery + 1 Neutron Launcher kombóval, vagy a Focused Arc Emitter + 4 Cloud Lightning kombóval szerelném fel (ha az ellenség hajóinak armor + shield értéke lényegesen nagyobb mint a hullja, akkor utóbbi kombó talán jobb megoldás lehet, egyébként az előbbit ajánlom), a titanokat pedig ehhez hasonlóan. Jó stratégia lehet, hogy a korvett swarm flottát beküldöd a titan/BB flotta előtt, hogy az ellenség nagy ágyúi ellőjék rájuk magukat és a korvettek lekössék az ellenséges flottát (ez esetben a korvetteket akár 1 Guardian PD + 2 Stormfire AC-val is fel lehet szerelni, hogy gyorsan leszedjék a pajzsokat és megritkítsák a rakétákat/vadászokat), majd ez után beküldöd a titanokat és BB-ket tartalmazó flottát, hogy befejezzék a munkát. Azért működhet ez, mert ha a titan/BB flottát küldöd előre, akkor a nagy ágyúk alfa sebzését mind ők fogják benyelni (mindig a legnagyobb hajók kapják először a focus fire-t a csatákban), míg a gyors, nagy evasionnel rendelkező korvettek akár ki is kerülhetik, de legrosszabb esetben is overkillre, sebzés pazarlásra kényszerítik az ellenséget azzal, hogy benyelik az X-es és L-es ágyúk alfa sebzését, a túlélő korvettek pedig nagyon hatásosak a nagy hajók ellen egyébként is. Utoljára szerkesztette: Pares, 2018.06.17. 13:25:20
Csak a 2. gen kinetic nehéztüzérség nincs kifejlesztve. Biológia már csak ismétlő kutatásban volt +5%-okat adva, technológia is kezdett ismételni, már csak fizikából voltak értelmes kutatások. Egyszerre 3 flottával ugrottam neki, 1 csak csatahajó és nehezebb, a többiben voltak swarmer corvettek, rövidtávú fegyverzettel meg feleannyi destroyer PD-vel és sorozatvető fegyverekkel. Focused Arc és cloud lightning megvolt. A distruptorokat a dreadnought használta (automated küldetésből fogtam), nem cserélhető fegyverzetként.
Ja, bocs, ha kitudod választani akkor nem tudom. Ha piros x van az opció mellett, akkor ott kiírja, hogy miért nem, ennél többet több infó hiányában nem tudok.
Hát az nem jelent semmit, hogy a többi birodalmon átgázoltál, egy Awakened FE nagyságrendekkel erősebb bármelyiknél. Ha még a Kinetic Artillery-t sem fejlesztetted ki, akkor tőled is. Neki minden tech ki van maxolva + 5 szint az ismételhető techekből.
Nagy hiba, ha nem használtál korvetteket, egy Guardian PD-el, Stormfire AC-al, Plasma Cannonnal, max szintű szenzorral, hajtóművel, afterburnerrel, combat computerrel (nyilván swarm módban), 1-1 slot max szintű pajzzsal és páncéllal plusz egy slot crystal-infused platinggel felszerelt korvett flotta megeszi a destoyernél nagyobb hajókat reggelire, ráadásul sokkal olcsóbbak és könnyebb őket pótolni.
A fanatikus materialista AFE erősebb pajzsokat használ, szóval a pajzs ellen hatásos ágyúk jól jönnek (a korvettek Stormfire AC-i nagyon jók erre), Guardian PD-ket is tegyél a hajóidra. Disruptorokat csak abban az esetben használnék, ha ki van fejlesztve a Focused Arc Emitter és a Cloud Lightning is, és akkor az egész flottát csak ezekkel szerelném fel, hogy teljesen a hull sebzésre menjek, mert néhány Disruptor egymagában nagyon kevés, a sebzésük "elveszik"...
Lenne valaki olyan kedves, és elmagyarázná két mondatnál bővebben, hogy hogyan lehet föderációt létrehozni? Kiválasztottam a diplomácából, smuzolok neki(k), 160 a viszony, és még mindig nem lehet. Mi kell még? Vegyem feleségül?
Materialist és militarista Awakened ellen milyen flottaösszetétel a jó? Mindent egybevontam, még egy 58K-s csupa dreadnaught, Titan és Battleship flottám is volt, összesen olyan 100K tűzerővel és 3-4 flottával ledarálta az összeset. A fegyverzet kinetic battery, lézer, plazma és gauss ágyú volt. Illetve a dreaden distroptor. Kimaxolt fegyverek voltak kivéve a kinetic artillery-t. Normál birodalmakon úgy mentem át mint a vajon, főleg hogy elkészült a kolosszus is neutron tisztogatással (gépeknek tökéletes)
90%-ban nem is játszottam máshogy, csak hyperlane-only módban, mert számomra fontosabb volt a stratégia, mint az a sekély, mindenféle stratégiai lehetőséget megölő katyvasz, amivé a másik két FTL silányította a játékot.
A 2.0 előtti határok megvalósításán pedig tényleg csak mosolyogni lehet, annyira szar volt, hála a warp és féreglyuk FTL-nek. Ha pedig a csomópontok valósághűségén mosolyogsz, akkor remélem olyan dolgokon is mosolyogsz, hogy a bolygók nem keringenek a csillaguk körül, hogy az űrcsatáknak az égvilágon semmi köze a valósághoz, hogy létezik pszionika, hogy jó néhány anomália teljesen elrugaszkodott a valóságtól és egyenesen nevetséges, hogy a kereskedelem nonegzisztens és a nyersanyagok azonnal teleportálva vannak a galaxis egyik végéből a másikba (még ha a két egymással kereskedő birodalom nem is tud egyámshoz eljutni), és még sorolhatnám. Szóval ha valósághűséget keresel, akkor inkább telepítsd a Distant Worlds Universet, mert a Stellaris a valóság csak egy nagyon gyenge utánzata...
Ott helyben? Hol helyben? :D Látom felesleges neked írni bármit is, te már eldöntötted, hogy szarazegész, de (ismét) leírom:
Irányított területfoglalás (és egybefüggő birodalmak), ellenőrizhetőbb háborúk, a csomópontoknak hála lehetőség értelmes védelem felállítására (még ha nem is statikus védelem erődítményekkel, de legalább tudod, hogy az ellenség hol léphet be a birodalmadba), értelmes határok (csak az számít szomszédnak, akivel ténylegesen van összekapcsolt határrendszered), frontvonalak, stratégiai fontosságú rendszerek (pl. féreglyukak, csillagkapuk), távolságszámítás drasztikus egyszerűsödése... Az AI elég butácska maradt, és mindig lesz rajta mit javítani, de sokkal jobban le tudja reagálni a dolgokat a jelenlegi rendezettebb rendszerben (és sokkal könnyebb megtanítani is rá), mint akkor, amikor mindenki oda, úgy és akkor ugra-bugrált, ahová, ahogyan és amikor csak kedve szottyant (ráadásul mindenki más módon). A hyperlane mellett sokkal egyszerűbb implementálni olyan dolgokat is, mint a kereskedelmi útvonalak, a hálózat sajátossága miatt pl. a blokád és adóztatás is sokkal egyszerűbben és értelmesebben megvalósítható.
De tényleg, így visszaemlékezve kurvára élveztem, amikor az ellenséges flotta beteleportált a birodalmam közepébe, aztán meg fogócskázhattam vele a végtelenségig. Imádtam, hogy olyan rendszereket fogalalok el, amiket nem akartam, vagy hogy olyan birodalmakkal leszek hirtelen határos, amikkel nem is terveztem.
A 3 FTL-es rendszer, a naprendszerek körül körkörösen növekedő területtel teljesen kaotikus és ellenőrizhetetlen volt. És 3 FTL mellett ezt nem is tudod normálisabbra változtatni, ugyanis nincs galaktikus terep, a határ nem létező fogalom, nem lehet egyszerűen megállapítani, hogy mi szomszédos, és mi nem szomsédos rendszer, stb. A szétszakadozott sziget-birodalmak melegágya. Arról nem is beszélve, hogy erőforrás igényes, főleg az AI miatt, 3 fajta képpen számolgatni a lehetséges útvonalakat plusz valamilyen értelmes stratégiát találni és azt alkalmazni, nem csoda hogy inkompetens. El tudom képzelni mekkora rémálom lehet egy ilyen rendszert leprogramozni.
Tipikus esete annak, amikor a mennyiség a minőség rovására megy.
Egyébként meg, ha nem vetted volna még észre, van csúszka a hyperlane sűrűség és a féreglyuk-párok és csillagkapuk előfordulásának gyakoriságára is.
Plusz egy : a fejlesztések. Egyszerűen bűnrossz szerintem. Nagyon sok a fejlesztés, és úgy a háromnegyedére sosem volt szükségem, ennek ellenére random dobálja fel őket. Tegyük fel lézerre akarok csak menni a többi engem nem érdekel, de akkor is kénytelen vagyok másbe belefejleszteni mert egyszerűen van hogy nem dob fel lehetődégként egyebet. Vagy amikor fejlesztené az ember a power plantokat vagy a minereket, de nem, mert nem dobja fel, helyette van vagy 1000 teljesen érdektelen vagy haszontalan fejlesztés ami nélkül tökéletesen meglennék, de ott van tölteléknek. Most is late game-ben még mindig az ilyen biszbaszokat fejlesztem ami sosem kellett és nem is fog mert vagy felesleges, vagy mindig van más aminek tényleg van haszna. Megoldás: valamiféle célozható fejlesztés, nem csak a random feldobott opciók. Mikor eltelik 100 év és még mindig csak hiperdrive 2 van mert nem dobja fel , vagy mindig van helyette fontosabb pölö lézer vagy generátor, és mire lenne rá idő, addigra már nem dobja fel. Idgesítő.
Na, újra nekiálltam kipróbálni, az új dlc-vel a játékot. Nem nyűgözött le annyira. Gépi intelligenciát választottam, tetszett hogy a háborúban nem kell a claimekkel baszakodni órákat, egyszerűen csak megyek és asszimilálok mindenkit. Nem tudom más fajokkal milyen, de legutóbb az baszott fel a legjobban hogy minden apró szarra claimet kellett kitenni, amit rohadt drága volt, ja és még a 100 bolygó közül kikeresgetni melyikre is akarok claimet...na ott töröltem le az egészet. A bolygó inhibitorok is jók lettek, meg az army harcokon is fejlesztettek, javára. Meg még mindig, mióta az első kijött: nem lehet olyan kis aprósággal feldobni a játékosok idejét, hogy ne kelljen egyesével mind a 18 bolygómon rákattintani az uprgrade button-ra? Mire végzek, az kb 18x18 kattintás, midnek a legfelső kis csücskébe, mert nincs egy retkes UPGRADE ALL gomb hogy ne legyen idegbeteg az ember...ja igen van valami shift+click, de az egyet fejleszt végig, szart sem ér... Ilyen kis apróságokon bukik el a játék megint, meg azon hogy nagy galaxisban olyan brutál 10mp-es lagok vannak late game-ben hogy az nem igaz, KÖNYÖRGÖM ultrán viszi a doomot meg az r6-ot a gépem, ezt a kis szart miért nem? Nem lehet normálisan optimalizálni ? Vagy az majd a huszadik DLC ben lesz?
Új DLC - kaptunk valami sztori pakkokat, jellegtelen, az egyik valami új naprendszert nyit, amitnt végzett az ember a kb 100 évnyi kutatással. Mire kifejlesztem, addigra pont nemérdekel az új naprendszer, mert már 50-100 bolygóm van, mivel late-game. Nem is tudom mi volt még, de semmi extra, valami új scrapper leviathan.... Új anomáliák? Mivel nem vagyok anyanyelvi angol, kb. az első 20-50 után el sem olvasom csak megy a kutatásra a klikk nem is érdekel. El sincs értelme olvasni, a legtöbb teljesen jelentéktelen bónuszokat ad, talán full kezdéskor megéri figyelni rá, de mikor már 20+ bolygóval kell törődni erre pont nincs idő meg türelem.
Ugyanaz mint az előző DLC, a titán, meg a bolygópusztító: tök jópofa, DE mire odaértek hogy na végre, 200 év alatt elértem oda hogy legyártsam azt a retkes bolygóevőt, már tökmindegy mert late-game van, és érdektelen. De azért megcsináltam újra, poénból.
Összefoglalva: tök jó, hogy van egy ilyen játék is, de nem az igazi, csomó apró idgesítő hiba, és a legtöbb vásárlófogó kölönlegesség pedig extra-late game-re jön csak ki mikorra már teljesen felesleges, Pl. a 150k-s flottámhoz egy bolygópusztító, vagy egy titán legyártása 200 év után ami nem oszt nem szoroz a katonai értékemhez, mivel már vagy két-DLC-nyi ideje kb csak corvetteket gyártok, mert gyors, és szétszed mindent, a többi teljesen felesleges. Na mindegy majd olyan két DLC-nyi kieg után megint nekiállok egy-két játéknak, viszont áldom az eszem hogy nem adtam pénzt ki erre, mert csak felidegesít.
Annyi szol h a nyomi lassu utazás mellett h annnyi influenced ugysem lesz ami a claimgyártásra elég, tehát praktikusan nem a határon várakozol a claimra hanem utazol közben. Engem spec marhára idegesit, hogy ilyen lassu minden.
A menekülés szerintem is káros, nálam olyan nincs is, a doktrina nem is engedi, inkább lövök gyorsabban és menekülgessen elölem ugy h a hajoi felét mindig otthagyja...
Én is tapasztaltam olyat h viszonylag sok hajot ki tudott menekiteni, ugyanakkor ezzel pont az én veszteségeimet minimalizálta mivel ameddigre elég közel ért volna addigra menekült el, közben meg a távolsági fegyverekkel megsoroztam.
Halljuk azt a sokmindent, ami bekerült, és bármi köze van az FTL-hez, ezt WIz is próbálta előadni, ott helyben cáfolták minden ökörségét, lássuk neked jobban megy-e majd.
Pont annyi esélye van a te hajóidnak is túlélni a csatát (sőt, jobb), így az semmit nem jelent, a frissen elfoglalt bázis ráadásul szépen megjavítja a sérült hajóidat, mire az ő vészugrása véget ér. FE ellenn volt pontosan ez, első rendszerében ahol volt bázis összecsaptunk, ő veszetett fele harcértéket a fflottából, és harmadát. két hónap és a saját flottám érdemben sértetlen volt, a megjelenő flottája a capitalnál ekkor ismét megharcolhatott velem, még a masszív erőd sem segítet semmit, itt végleg elvesztett minden hajóját, a sérültek még csak menekülni sem tudtak, a harmadik harcra talán 10% ereje maradt, aztán vége is volt a dalnak.
Attol függ...nyilván ha több kicsi flotta van akkor sok helyen tudsz sokmindent támadni, ha meg egy nagy kupac, akkor nagyvadra mész. A végén ugyis az van, hogy a gépek sokkal gyengébbek, de szövetkeznek egymással és igy több irányba kell menned, tehát osztanod kell.
Annyiban vitatkoznék h az ideális flottaméret kb. 200 hajolimit körül van, ami 25 csatahajo ha minden igaz, ez tudja a 100k tüzeröt már, ami fallenek ellen pont jo (nálam 50-70k körüli flottáik voltak), azokat szépen biztonságosan leszedegeti. Normál gép ellen a kevesebb is elég, de alapesetben ennél kisebbre és nagyobbra sem osztanám fel öket, ahogy a helyzet megkivánja.
"Semmit nem sikerült elérni abból, hogy több flottát használj, mert az ehhez szükséges elemeket csak igérték, ám sohasem kjerültek be, cserébe kikerült a két ftl ami egyedibbé tette a játékot."
Az, hogy mennyi az a "több", elég relatív fogalom. Szerintem a hyperlane hálózat indirektsége és az új szektoron belüli hyperlane-től hyperlane-ig szükséges utazás eléggé aktuálissá tette azt, hogy ne csak egyetlen óriási flottát tarts, mert egy nagyobbacska birodalom esetén eléggé megnövekednek az utazási idők. A három FTL meg lehet, hogy "egyedivé" tette a játékot (amúgy nem), de hogy jobbá nem, az hétszentség. Had ne soroljam megint, hogy mennyi jó dolog került a játékba, amit a két FTL-el vagy mellett képtelenség lett volna normálisan implementálni, arról nem is beszélve, hogy a jelenlegi rendszerben sokkal könnyebb lesz olyan dolgokat beletenni a játékba, mint a kereskedelmi útvonalak és hasonlók...
"Egyszerűen nem reális, hogy a vesztes oldal ne bukjon két-három nagyobb bázist/bolygót mire felépül újra, és így nem lehet immár több hajója mint a másiknak"
Az új disengage rendszer mellett igenis van erre esély, nem egyszer tapasztaltam, hogy hiába nyertem meg a csatát, igazából egyetlen hajóját sem lőttem ki az ellenségnek, mert mindegyik kiszállt a csatából és visszavonult még mielőtt megsemmisült volna. Utoljára szerkesztette: Pares, 2018.06.05. 01:33:28
Hát szerintem erre nincs egyértelmű válasz, mert rengeteg mindentől függ: birodalom mérete, hyperlane hálózat sűrűsége, jól bevédhető csomópontok mennyisége, szomszédos ellenséges birodalmak mennyisége és elhelyezkedése, támadni vagy védekezni akarsz, ki ellen védekezel/háborúzol, stb.
Mekkora az a kisebb, és mekkora az a nagyobb?
Én nem a sok kicsi vs kevés nagy filozófia alapján építem a flottáimat. Általában nem keverem a hajótípusokat, szóval csak egy hajótípusból álló flottákat készítek, így mindig a hajótípushoz legjobb tulajdonságokkal rendelkező admirálist tudom rendelni, plusz a célra legalkalmasabb flottát vagy flották kombinációját tudom küldeni, a sebességkülönbséget is kiküszöböli és több kísérlet is bebizonyította, hogy jelentős mértékben hatékonyabbak a kevert flottáknál.
Ezt figyelembe véve mindig van legalább 2 gyorsaságra épített korvett flottám, plusz 1-1 romboló/cirkáló/csatahajó flotta.
A flották ideállis mérete megegyezik az aktuális flottalimiteddel. Semmit nem sikerült elérni abból, hogy több flottát használj, mert az ehhez szükséges elemeket csak igérték, ám sohasem kjerültek be, cserébe kikerült a két ftl ami egyedibbé tette a játékot. És persze nem is lesz ez másként addig, amíg a háború az első nagy csatánál eldől. Egyszerűen nem reális, hogy a vesztes oldal ne bukjon két-három nagyobb bázist/bolygót mire felépül újra, és így nem lehet immár több hajója mint a másiknak. Még játékos gép ellen talán összetud hozni egy értelmes második flottát, fordítva ez nem opció.
Jelen állás szerint több kisebb, vagy kevés nagyobb flotta éri meg jobban?
Amennyire tudom igen, csak a kutaatóhajóknak jár. Pontosan ezért használok kétszer szorzót a féregjáratokra és a roncs ugrókapukra, így elég ssok átjáró lesz, hogy általában ne legyen reménytelen a galaxis két fele közötti közlekedés (vagy éppen a szomszéd csillagra a clusterek csodájával:)
Jelen állás szerint a bolygóvédelem egy nagy kaki. Bombázni sem kell. Ellenben jelentősebb flotta felállítása erős kihívást jelent a jóval alacsonyabb flottalimitek miatt. Ez az experimental drive csak kutatóhajókra működik? Ponttól pontig ugrik a hajó, de csak a kutatóhajók csinálják. A hadihajók megkerülik a fél világot, mert annyira töredezett a háló.
A bolygovédelem az a mostani változatban fix erőket jelent, lakosság arányában kapsz bár csapatott, illetve ha építesz védekező épületeket (nem fogsz), akkor lessz egy-két extra, így a felszini harc az alig több, mint megváros a védelem léesését és utána ledobsz max széleeségnyi elit harcost a miliciákat szétkergetni.
Gyenge, mert normalon az AI nem kap cheat-et a gyártásra/fejlesztésre/építkezésre, nyersanyagra. Ráadásul a robotcivilizáció az egyik legerősebb player civ (az első szerintem még mindig a pszionikus, de az nagyon random), az elején kevesebb rendszere van, de gyorsabban fejlődsz, plusz erősebbek a hajóid/munkásaid, plusz ezt megfejelik a robot bónuszok.