Kipróbáltam egy robot civilizációt. A fejlődés elég gyorsan belassult, de 40-re az első bio szomszédom már vagy 5 bolygóra rakott claim-et, annak ellenérehogy inferior volt a diplo szerint. Ekkor elfogyott a türelmem, szintén kiraktam 3 rendszerre claim-et és betámadtam. 1,8K-s flottával, 15 regiment gyalogossal indultam. Két ugrásból elértem a főbolygót, ahol egy 1,2K-s űrbázis és egy 1,1K-s flotta várt. 800-ra esett a flottám, de legomboltam mindkettőt, viszont az űrbázis nem pusztult el, hanem 560-as tűzerővel az enyém lett. Érdekes módon javítások után a flottám visszamászott 1,3K tűzerőre. Ami nagyon meglepett, hogy a főbolygót mindössze 3 regiment védte. Minimális bombázással (1 hét se volt) veszteség nélkül elfoglaltam a full belakott bolygót. Ez normális? Tényleg ilyen gyenge a gép normál fokozaton? Utoljára szerkesztette: inkvisitor, 2018.06.01. 09:05:40
T800! A mobilodra installáld fel a Google forditót. Egy katt a képernyő szöveges részére és kész a fordítás. Nem tökéletes de egy gyors segítség.
T. XSillione. A harmadik béta állítás után hajlandó volt kikapcsolt béta állásnál fel installálni magát. Egyszer le is vettem a Distant is. Látni a Niven 2.1-et és rendben műküdik. Köszönöm a segítséget.
T. Xsllione. Köszönöm a gyors választ. Kikapcsoltam a betast, új inditás de maradt a 2.0.5. Lefelé mindent kiad felfelé semmit. Most hagytam kikapcsolva betát. Lehet, hogy leszedem a Distant, remélem (nem tudom) a kapott aktiváló kód ismét müködik.
Ha optoltál a beta-re akkor nézd meg, hogy továbbra is beta állapotban vagy-e, ha igen, akkor lépj ki a beta opcióból, és elvileg visszarak a legújabb rendesbe, ami a 2.1 Niven. Persze az is megeshet, hogy az egészet kell majd újra szedned, vagy egy ellenőrzést végigtolni (ami néha hosszabb, mint leszedni az egészet:)
Telepítettem a Distant Start de csak a Cherryh 2.0.5 megy. A betában ez a legmagasabb. Nem tudom aktiválni a Niven 2.1-t. A frissités alatti png-re sem reagál. Tudna valaki segíteni?
Nem jó hozzáállás. Nem a magyarítást kell letölteni, hanem kiguglizni, ha valamit nem értesz. Ez nem olyan játék, amit menet közben nem tudsz szüneteltetni, és fontos, hogy azonnal értsd az elhangzottakat.
Én kifejezetten nem támogatom a magyarításokat. A felirat oké, de ami minden angol szöveget eltüntet, az lehet, hogy rövid távon kényelmesebb, de hosszú távon csak árt.
Folyamatosan frissül, csak Steamen pipáld be worshopon és kész. Semmi telepitgetés, meg másolgatás. Modként automatán frissül és megy. Kész majd akkor lesz, ha sose jön több dlc :D
Milyen mértékű magyarítás érhető el a játékhoz? Érdemes megvárni a 100%-at? Vagy fölösleges?
Van valamennyi angolom, de nem tudom ide elég lesz e... :)
Ez egy trükkös dolog, a játék legjobb része a felfedezés, és ha ezt tolják, akkor az eddig a játékot kedvelők többet kapnak abból, amiért még most is tolják. Ráadásul egyszerűbb is ezt fejleszteni (ezért zavart, hogy minden patcch/DLC nem tartalmazott 50-100 új anomáliát, semmibe nem került volna, ám mostanra a ennyivel előrébb állnánk, és minden DLC kicsit tartalmasabb is lenne.)
Az AI fejlesztése nagyon nehéz, főleg, hogy a teljes moddolás miatt nagyon általánosnak is kell maradnia (cserébe nem lesz rosszabb, ha egy új nyersanyagot behoz egy mod, a legtöbb játék ilyenkor meghal és a moddernek kell saját AI-t fejelszteni hozzá.) Diplomácia esetében ne kérdezd mi olyan nehéz abban, hogy 20 éves játék szintjét elérje, főleg, hogy ezek többsége más játékaikban már megvan.
"És ha pl, haverral akarok multizni, akkor mik a lehetőségek? Hogy kell elképzelni a játék multiplayer részét? "
Simán megy, mindketten toljátok valós időben, a host tudja állítani a sebességet illetve általában csak ő tud pause-t nyomni. A gyakorlat, hogy megegyeztek egy fix sebességben, és nem fékeztek senki kedvéért. Mókás, bár egy kicsit hosszú ehhez a játékidő (10-20 óra egy gyors meccs:)
Megfogalmaztad a fő bajomat a DLC-vel kapcsolatban :) Miért azt kellett erősíteni, amiben amúgy erős volt eddig is? Diplomacy, AI, midgame? Miért nem ezeket? (a kérdés nyilván költői, csak puffogok) Utoljára szerkesztette: BladeW, 2018.05.25. 18:32:13
És ha pl, haverral akarok multizni, akkor mik a lehetőségek? Hogy kell elképzelni a játék multiplayer részét?
Hmm, egyszerűbb azt, hogy melyik mit tartalmaz: Plantoids - Növényi fajok grafikája (és hajói), csak grafikai kiegészítő, teljesen kihagyható Utopia - Megstruktúrák és habitatok, valamint az ascension rendszer jelentős része. Érdekess éss hasznos kiegészítő, pár eleme elengedhetettlen a teljes játékhoz szvsz, bár lehet nélküle is játszani persze. Synthetic Dawn - Robotos kiegészítő, ha robot fajjal akarsz játszani, akkor nagyon ajánlott, egyébként csak pár érdekességet ad. Leviathans - Hozzáad a galaxishoz számos óriásszörnyet, amik érdekesebbe teszik, az enklávékat, független kereskedő és kutatóközpontokat, valamint a war in heaven játékelemet, aahol két ősi faj csaphat össze a fiatal fajok feje felett (Babylon 5 mintára.) Apocalypse - Bolygopusztító és más szuperfegyvereket ad, illetve néhány békés opciót is, valamint a kalózokat turbózza fel. (nem túl fontos szvsz) Distant Stars - Új felfedezni valókat hoz be, még nem láttam, ez a legújabb és az egyetlen teljes árú kieg jelenleg. Vélhetően igazán hasznos, mivel a játék legjobb részét erősíti.
A kiegészítők is az alapjátékot turbózzák fel. Új lehetőségeket adnak hozzá stb. Nem folytatják magát a játékot, hanem csak gazdagabbá teszik és így persze a játék hosszabb lesz.
Lehet első körben csak az alapjátékot fogom megvenni. Munka mellett nem lesz olyan sok időm, hogy hamar kipörgessem illetve beletanuljak.
Egy ideig azzal is el lehet szöszmötölni gondolom!? :)
Utána pedig melyek azok a kiegészítők amik sokat dobnak a játékoz? Ami tényleg megéri a pénzét?
A játékon belül egyedül a Nova Pack tartalmaz pár extra fajt (a faj csak a grafikát jelenti a játékban, a tényleges tartalma a fajnak szabadon állítható), a galaxy csak egyéb, játékon kívüli extrákat tartalmaz.
Érdemben bár a Galaxy-t vettem annak idején, nem tudok érvet egyik pack mellett sem. A kiegészítőket tudom javasolni, főleg ha éppen akciósak (gyakran kerülnek leértékelésre, fél, harmad, neygedáron már teljesn okésak), a két speccies kieg szintén csak grafikákat ad (növények és humanoid/ember pluszok, ha kihagyod ezeket, nem vesztesz semmit), a többi viszont jó és tartalmas, csak kicsit drága.
Utolsó kérdésem amire a steamen nem kaptam választ.
Mi a különbség a különböző pakkok között?
Stellaris Stellaris - Nova Edition Stellaris - Galaxy Edition
Mit tartalmaz a Nova illetve a Galaxy edition?
Mit érdemes megvenni? Először csak az alapjátékot? Vagy ha úgy van akkor vegyem meg egy "pakkba" az egészet?
Nekem az ES2 jobban tetszik. Igen, RPG-sen nézve nagy a különbség a Stellaris fajai között, de mechnaikákban annyira nem, mint például az ES2-ben, ahol homlokegyenest máshogy kell minden néppel játszani. A belpolitika is köröket ver a Stellarisra. Illetve nekem sokkal jobban bejön az ES2 UI-a, gyönyörű és funkcionális.
Az ES2 eléggé hasonlít az ES1-re, de csomó helyen hozzányúltak kisebb-nagyobb mértékben és sokkal szebben néz ki. Mindkettőnek más az erőssége, inkább arra fókuszáltam. Sajnos az ES2-nél is több DLC-vel kell már számolni, ezt kifelejtettem.
A Stellaris az emészthetőbb, és véleményem szerint sokkal jobb is, bár cserébe a 4X egy sajűtos változatát képviseli, ahol valós időben zajlanak az események, szemben a döntő többséggel, ahol körökre osztott a játékmenet. Az ES története személyreszabott, cserébe kevésbé ismételhető, valamint eléggé egyedi pár megoldása, ami ugyan elsőre érdekes (főleg ha sok ilyesmit toltál) ám valójában szvsz zavaró és általában nem véletlen nem alkalmazott módszer.
Magam kérdés nélkül a Stellarist ajánalnám (400 óra vs 40 óra.)
hát ez pénztárca meg személyiség függő elsősorban.
Szerintem jelenleg semmi nem veri a Stellarist, talán csak a Distant Worlds, de az nagyon a kemény srácoknak való. Én csak az ES1-el játszottam, ami jópofa volt, de sehol sincs a Stellarishoz képest.
A Stellaris akkor remek választás, ha szereted a scifit, de nagyon. Ugyanis, jelenleg nem tudsz szerintem olyan scifi művet mutatni, ami ne köszönne vissza a játékban és ez nagyon nagy szó.
De tényleg, hihetetlen, skynettel akarsz játszani? ok Alienekkel, akik bedarálják a többi fajt? miért ne? Rabszolgatartók? Másokat csak élelemnek tekintők? Drog függők társadalmát, ahol mindenki csorgó nyállal fetreng? Találsz egy primitív fajt mint az ember, és ügynököket akarsz "emberbőrben" lejuttatni, hogy átvedd a társadalom felett a hatalmat? Simán. Cuki Star Trek Federáció szerűen képzeled el a világot? Hajrá.
A galaxis meg tele van titkokkal, ősi fajok, kihalt civilizációk, megannyi titokkal. Én 1995 óta várok egy ilyen játékra, mint a Stellaris.
Érdemes viszont megvárni vele az akciókat, mert a sok kis DLC azért megdobja a játék árát rendesen, na meg az élmény faktort is.
Angol: hát, ahogy szokták volt mondani: speciális angol tudást igényel, nekem nem okoz gondot egy Expanse/The 100/Star Trek színvonalú sorozat megértése, de itt a sok változatos Event miatt kellett szótáraznom.
4X egyszerűen: van egy naprendszered, az általad megálmodott fajjal, akik végre egyesültek (világkormány), és elkezdenek felfedezni, terjeszkedni a világűrben...ahogy a többi faj is.
Nem éppen belépő szintű stílus a 4X, pláne a Stellaris, de szerintem nagyon megéri.
Mindkettőt alaposan ismerem, kivéve a multit, az nem érdekel belőlük.
- Stellaris: Változatosabb és nagyobb galaxisok és naprendszerek. Kevesebb, de random tech. Egyszerűbb angol. Funkcionális UI. Bolygófelszín. Szomszédos épületek kihatása egymásra. Szektor AI. Jobban testreszabható saját faj. Lassú sublight hajók. - ES2: Rengeteg mini-quest (és brutálsok szöveg). Sok, de sematikus tech. Idővel fejleszthető hajtómű a szabad mozgáshoz. Fejlettebb gazdasági modell. Szép UI. Diplomácia összetettebb. Központi marketplace. Hősök. Nem annyira zavaró kalózok. Nincs sublight. Egyedi kártyás-taktikai harcrendszer, ami sokszor értelmetlennek tűnik. - mindkettő: Fejleszthető, áttervezhető hajók és fedélzeti rendszerek. Félbuta AI. 3D térkép. Eléggé eltérő nyersanyag menedzsment.
Melyik a jobb? Az ES2 sokkal szebb és összetettebb, ha a területfoglaláson kívül más is érdekel, viszont nehezebb beletanulni és a harcrendszer nagyon furcsa (mint az Endless játékokban általában). Ha nem tudod megszokni, akkor bukta az egész játék. A Stellaris könnyebben tanulható, egyszerűbb, fapadosabb, de bizonyos tekintetben változatosabb, jobb szimuláció is.
Gondolkodom a játék megvásárlásán, viszont szétnéztem kicsit Steamen és találtam egy olyat, hogy Endless Space 2.
A kettő nagyon hasonló, (legalábbis számomra.) Nem játszottam még ilyen 4X stratégiai játékkal, igazából azt sem tudom mit jelent.
Melyiket ajánlanátok a kettő közül? Valaki ismeri mind a kettőt, esetleg tud valamiféle összefoglalót írni nekem róluk? Melyik miért jobb, milyen a multija, mennyire élvezhető stb...
Nagy angol tudást igényel?
Ilyenekre vagyok kíváncsi. Nagyon szépen köszönöm minden kommentelőnek a válaszát!
Van lehetőség egyszerre több popot is lerakni, igaz ez költséges mert előre kell fizetni. De mid gametol ez már nem pénz
A robotoknál jó lenne valami javítás féleség, mert egy idő után baromi fárasztó, hogy neked kell minden egyes bolygódon populációt építened. Valami automata replikálás féle tudomány kifejlesztését berakhatnának a készítők.
Nagyon bejön az új peccs és kieg. Főleg hogy már nem látni a teljes hyperlane térképet csak 4 rendszer mélyen. Izgi
Sok lehetőség van, de jelenleg nekem így jön ki a kezdés a robotokkal. Mineral az elején nagyon kell, hiszen a pop 100 mineral, ami nagyon fáj kezdésként. E mellé az energia és minden ami csökkenteni tudja a költségeket. Áttelepülést nem cisnálsz az elején így ez ingyen pont, a -25 megítélés ..hát igen :)
Így később mikor nagy leszel , a két piros helyére ( ugye robotic modify ) pontok által beteszed a + leader cap skillt...és táp vagy
Nekem az a tapasztalatom, hogy jobb a sok nyersanyag mint bármi más.
Kipróbáltam a more events modot. Kb a játék 10. percében találtam valamit az űrben, amit be tudtam kapcsolni. Itt lehetett hajókat spawnoltatni. Lettek 1K-s tűzerős hajóim, plusz Leviathanom. Kb itt léptem ki a játékból és kezdtem újat a mod nélkül :)
Töltsd le a more events, illetve a Planet Modifiers modokat. Ezzel a kettő moddal sokkal, sokkal jobb lesz a játék. Az első egy rakás, nagyon jól és részletesen kidolgozott eventet ad a játékhoz és ráadásul olyan szintén megrajzolták hozzá az event képeket, hogy azt hiszed, hogy a készítők csinálták. A másik mod pedig egy rakás új bónuszt, illetve negatív traitet ad a bolygók tulajdonságaihoz.
Nagy EU4 es is vagyok, és mikor köjött a Stellaris már akkor tudtam hogy minden DLC-t azonnal meg kell vennem, mert később ha 10+ lesz egyszerre sok lesz anyagilag ( így jártam EU4 ben )
Nos, egyre jobb a játék, az alap kb 2 hónapja játszottam vele másokkal, sírtam az unalomtól!
Én úgy gondolom hogy kb a játékidőt egy parytban 3 szor hosszabban lehet élvezni unalom nélkül jelenleg az alaphoz viszonyítva. A következő story DLC meg igen várós! Pont a felfedezést írják át, és adnak hozzá :) Utoljára szerkesztette: Tauri, 2018.05.17. 08:18:22
Helló! Az lenne a kérdésem hogy a dlc-k mennyit dobnak a játékon? Szeretem a paradox összes hasonló játékát nagyon, de az alap Stellarist kis idő után már rettenetesen unalmasnak, üresnek találtam... ez változott jelentősen, érdemes újra elővennem? Köszi
Párszor próbáltam normál kezdeti beállításokkal, de mindig mindenki utált és ahogy erősödtem volna, rögtön legyalultak. :) Pedig igen, ott van bennük a potenciál, hogy ha túlélik a kezdő évtizedeket, akkor piszok erősek lehetnek, csak ezek szerint meghatározott kombókkal kell indulni.
No igen, sokat jelent az elején hogy minden bolygót tudok kolonizálni. a 25,ös megítélés meg lehet nem hülyeség, biztos sokat jelent! Én már 2 fajt kiiírtottam, a többi 5-6 meg föderációban van, így kicsit nehézkes a terjeszkedésem katonailag, pláne ha majd ők támadnak be engem. Jelenleg egyikük se kedvel, nekem meg nincs szövetségesem. Várok egy kicsit, hátha szerencsésen fog bekövetkezni az end game crisis. :)
Kérdés viszont, hogy ilyenkor is öntudatra ébredhetnek a robotok, mármint hogy ellenem fordulnak? Felkelnek ellenem...?
Sok konteóhívő Stellaris játékos álma vált ma valóra. Végre kijött a laposföld Mod. :)
Mire kell +1 pont? Egyéb tanácsok? Megnézném én is a robotokat...
Igen elég sok az energia étvágyuk, cserébe food helyére építesz erőművet és kész. Én nagyon szeretem a robot fajt, viszont hogy igen erőset tudj belőlük csinálni, kell +1 pont amit a -25 ös megitéléssel szoktam megszerezni. Ha a játék elejét így kibírod , Istencsászár leszel :) 10 es skillek a vezetőknek , akik szinte soha sem halnak meg nagyon OP, nem beszélve a kezdeti terjeszkedésben, hogy minden bolygóra mehetnek negativ módosító nélkül.
az a baj, hogy sok-sok év szerepjáték után beleélem magam és amikor elképzelem, hogy békés cukimókusokat legelnek le a kaptár rovarjaim, akkor nem alszom valami jól. :)
Pláne, hogy Master of Orion 1 óta pont ennyire komplex űrstratégiáról álmodoztam, még egy ambivalens rabszolgatartó Róma-szerű fajt is puding vagyok összerakni, vénségemre nagyon szentimentális lettem. :)
A 2.0.3. mikor lesz elérhető a torrent oldalakon, valaki tud e róla valamit? :)
na, ezt nem is tudtam, nagyon látszik, hogy mindig édibédi ember demokráciával játszom...egyszer próbáltam egy swarm fajt, de nem bírta a gyomrom a gyilkolászást. :)
Nagy hátrányuk viszont, hogy nagyon sok energia kell nekik, emiatt lassabb a terjeszkedésük. És mivel mindenki utálja őket, nagyon hamar, az első találkozások után próbálja mindenki leradírozni a térképről.
Azt se fejejtsétek el, hogy a robot vezérek nem halnak természetes halált, szóval sokkal ritkábban kell őket pótolni és emiatt a nagy részük eléri a 6 vagy 7 csillagos tapasztalati szintet.
Igazából nem is nagyon fognak komálni. Ez egy hátrány. A többi robotfajt nem zavarja, de a szervesek nem szeretnek.
Mi a véleményetek a robot fajról? Belekezdtem egybe, és tippeket várnék. :) Annyiból jók, hogy nem kell etetni őket, meg a boldogságukkal foglalkozni, az energiát ki tudom termelni amit felhasználnak (még az elejlén), később meg meglátjuk. Az influence is simán jön. A hátránya amit észrevettem, hogy eddig senki nem komál engem. :( Köszönöm. :)
Mit hoz ez a DLC ami miatt azt mondod, hogy legvárósabb?
Jön az eddigi legvárósabb DLC
Kb nem érdemes velük foglalkozni Az outpostból felfejlesztett első szintű starbase megveri őket a flottád nélkül Csak próbáld ki, hidd el tuti nyerni fog. Ha még veszel mellé 6-7 corvettet, akkor a starbase mögé vidd őket és úgy aggrózd be, hogy az is lője. Ha ügyes vagy, akkor mindig tudod előre hogy hol fognak jönni.. Utána menj abba a rendszerbe ahonnan jöttek és öld meg a bázisukat ami ha 5-6 corvett van, akkor nem fog egyet se megölni :))
Most kezdtem el a legújabb verzójú játékkal játszani és sokkal nehezebbnek találom a réginél. Például ezek a folyamatosan megjelenő kalózállomások és flották az őrületbe kergetnek. Nagy nehezen fejleszteném a flottám, erre mindig jön egy csapat kalóz akik egy kicsit leamortizálják. Mire felhealelem őket és felduzzasztom alétszámot már megint jönnek a rohadt kalózok. Miért jó ez?
Igazából nem kifejezetten Fog of warról van szó, hanem arról, hogy a hyperlane útvonalakat is fel kell majd fedezni, ahogy az logikus.
Ez a fog of war történet nem világos számomra, hogy miért jó? Nem látom a következő kapcsolódást, hogy hova vezet. Ok, rendben, de ez miért jobb mint az, hogy látom? Utoljára szerkesztette: Pluskast, 2018.04.19. 16:06:45
Szerintem az lesz a lényege, hogy ha szövetségesekkel karöltve háborúzol, neked magasabb a követelésed az adott rendszerre ( ergo többszörösen követelted a rendszert ) így mikor elfoglalod akkor ténylegesen magadnak foglaltad el és nem valamelyik spanodnak így a háború lezárásakor te kapod.
Érdekesség amit én tapasztaltam, hogy ha csak 1x-en követelsz, de mondjuk már valaki követelte és a másik követelővel össze fogva hadakozol a 3. ellen akkor hiába te magad foglalod el az adott területet, azé lesz a foglalás aki elsőnek követelte a rendszert, ezért is tippelek arra amit feljebb leírtam. Bár mondjuk az is befolyásolhatja a dolgot, hogy ki kezdeményezte a háborút. ( te és meghívtad, hogy segítsen avagy fordítva )
Az esetleges bugra pedig passz a válaszom. Én azt szeretném már valahogy elérni, hogy a szomszéd követeléseit valahogy vissza vonassam diplomácia vagy más útján, mert most az egyik azért haragszik rám, mert háborúztam vele, a másik szomszéd azért, mert amit elvettem az elsőtől azt ő is akarta így most tőlem követeli. xD
Jah én 2.0-val játszom amibe még egyáltalán nem fedeztem fel minden opciót, az tuti. :)
Amúgy valaki meg tudná mondani, honnan tudnám a 2.0.2 patchet letölteni? Nem akartam megint teljes játékot leszedni csak azért, hogy a 2.0.2 is meglegyen. :)
Hihető, hogy ilyen jó kezdőrendszert és szomszéd csillagokat kap, meg minden már fel van derítve, de még semmit sem épített és csak a kezdő starbase van, persze... :P
Viccet félretéve, igazából ez nem tűnik nagy kunsztnak. A Stellarisban minden statikus, akárhány csillag és objektum lehetne egy naprendszerben, mivel nem kell szimulálni semmit rajtuk. Érdekes, javít az élményen és a valósághűségen, de semmi több. Ha mondjuk az Endless Space 2-ben csinálnák ezt meg (ahol van némi bolygó- és holdmozgás szimuláció), na az már izgalmasabb lenne.
nekem meg az a kérdésem, hogy mi a különbség, ha a claimnél +1-re állítod az egyik naprendszernél, vagy +10-re? Én mindig csak 1-re állítom, mert akkor egyszeresen vonja le a befolyást, de nem próbáltam még ki azt, hogy magasabb számot állítok be, de akkor ugye többszörösen vonja le a befolyást. Másik kérdés: elég érdekes dolog történt a legutóbbi háborúmban, amit már a 2.0.2. patch-csel játszottam. Háborút kezdtem egy szomszédom ellen, aki egy föderáció tagja volt, két másik taggal. Mindössze 5-6 határmenti naprendszerére állítottam be követelést. El is foglaltam mindent gond nélkül, megadta magát, majd miután elfogadtam, láttam, hogy a bolygóknál 39/13, a naprenszereknél meg kb 95/35 volt, és láttam, hogy az egész föderáció a három faj teljes birodalmával beolvadt az én birodalmamba. Ez megint valami idióta bug?
Diplomácián belül hol lehet ezt a lehetőséget megtalálni? A Make Claim az megvan, de ott csak én tudok követelni.