Először is annyit, hogy nekem a deckben benne van +1
reaver scout. Így 26 lapos a deck. (A miért van benne kérdésre később válaszolok.)
A deck működése: Ha jól játszunk, akkor a 26 lapból a végére 2-4 lap marad csak, vagy akár pont elfogy minden lapunk. A cél, hogy az összes lapot kipörgessük, és az első körben erőből nyerjünk, a harmadikban meg az ellenfél felett folyamatosan irányítást gyakoroljunk. Nézzük részletesebben.
Lapkeverés: Nem akarjuk a kezünkbe látni a 3 frostot, a 3 commando és max 1 infrantrymant akarunk. Kézben a 3 scoutot akarjuk, egy esetleg kettő adeptet, és akarjuk a már említett reaver scoutot. Ves-t sosem keverjük le, róla majd később.
1. kör: Ezt a kört lehetőség szerint hozni kell, lényeg, hogy minél több pontot pakoljunk ki. Ehhez kell a 3 scout, ha nincs mindegyik kézben, akkor reinforcement segítségével és/vagy a reaver scouttal ki kell tenni őket. Természetesen ez után nem kell visszafognunk magunkat, mehetnek az infantrymanek is, 3X6 vagy 3X5 pont, vékszükség esetén mehet Natalis és a kürtje is.
2. kör: Sima passz, vagy ha nálunk van Thaler, akkor játszuk ki. Ha netán veszítettünk az előző körben, akkor általában az ellenfélnek ahhoz egyel több lapot kellett beáldoznia, szóval azonnal passzolni szoktak.
3. kör: Ennek a körnek jóesetben 4-6 lappal megy neki mindkét játékos. Itt már jó eséllyel kezedben lesz egy halom kontroll lap, adepttel érdemes kezdeni, szűkítve ezzel az ellenfél területét, rákényszeríteni arra, hogy lehetőleg az egy vagy max 2 üres sorába pakoljon csak, hiszen az GIgni-t így tudjuk majd hasznosan kihasználni. Amikor már csak 3 lap van nálunk kézben kijátsszuk Villent, hogy elégesse a legnagyobb egységet pont a végén.Ha megvan még a scorch, akkor az is mehet.
Tudnivalók:
1. Ves kulcslap, sosem lesz szinte tökéletes kezdőkezünk, vagy egy frost, vagy egy kommandós, vagy két infantrymanunk lesz kézben. Ves megvédi a szép lassan 6-os erősségűvé váló egységeinket az ellenfél scorch-jától.
2. A saját scorchunkat lehetőség szerint csak a harmadik körben használjuk el, főleg akkor ha tudjuk, hogy az ellenfél nagy lapokkal akar a végén nyerni. (Spell-elf, reaver hunter, etc..)
3. Myr sárkányunk feladata, hogy az ellenfél nagy lényeit egyforma erősségűre állítsa be, illetve leszedje a nálunk problémás kis lényeket, vagy ha netán az ellenfél a harmadik körben spy egységet tesz le nekünk, akkor ha kell, azt kell sebezni, hogy kisebb HP-ja legyen, mint az ellenfél legnagyobb lénye, így Villen azt fogja elégetni, nem pedig a mi spyunkat.
4. A horn működik az ellenfél ellen is. Eléggé gyakori eset, hogy pl a 8as erejű egymás mellé tett egységeit meggyúrom 12-re, aztán onnantól a GIgni, scorch, Villen leszedi őket.
5. Ha nem muszáj ne használjuk az adepteket az első körben, próbáljuk erőből megnyerni azt az első kört. Ha ez sikerül az ellenfél végig azt fogja hinni, hogy machine vagy shield NR-rel lesz dolga, és lekeveri jó eseéllyel azokat az egységeit, amivel egy sorban hazardot tud eltávolítani. Ne legyünk kapzsik a frosttal, ne akarjunk 2 sorba is fagyot az első körben, mert akkor tuti előkerül valami first light.
6. Mosnter ellen mindig úgy játszunk, hogy azt feltételezzük, hogy a scorch kéznél van nála.
7. Tudni kell, hogy mikor pakolsz egy sorba, mikor többe, bár ez igaz minden deckre.
8. Radovidot érdemes megtartani, nem érdemes az első körbe elszórni, mindig úgy játszunk, hogy azt feltételezzük, hogy az ellenfél Irist vagy valami hasonló jóságot a végére tartogatja. Egy darab célra lehetőleg ne süssük el, még ha az a célpont nagyon csalogató is, hasznos legyen mindkét lock.
Deck előnye: Nem ecsetelném nagyon, erős első kör, control az utolsó körben. Jelenleg 3800mmr-nél működőképes, lent is az volt. Másik előnye, hogy senki sem ez ellen a deck ellen kever le, mindenki a katapultokat vagy a páncélos lovagokat várja.
Hátrány: Az első körben bizony bejöhet, hogy benyelsz egy scorchot, vagy a monster jobb hazard deckkel megfog téged, tudni kell, hogy mikor hagyd abba és add fel az első kört probléma esetén. A cél, hogy az utolsó körre csak pár lappal érkezzetek.
Érezni kell, hogy a GIgni mikor jó, értelmetlen megtartani az utolsó körre, ha nem lesz lehetősége égetni, akkor el kell tolni az első körben ha van jó célpontja.
HA rossz a kezdőkezed és nincs Ves, akkor szintén csak egy határig menj el az első körben.
Kb ennyi, remélem lesz olyan, aki kipróbálja, megéri. Jó szórakozást a deckhez :)