Azért elég meredek a Rebirthöt egy Star Citizennel összehasonlítani, nem gondolod? A Rebirthöt egy kis csapat fejlesztette, erősen limitált erőforrásokból, ráadásul a fejlesztés távolról sem volt zökkenőmentes. A Star Citizenbe ezzel ellentétben úgy öntik a pénzt, mintha fán nőne, nincsenek pénzügyi gondjaik, nincsenek határidős gondjaik, a rajongók elképesztően megengedők és elnézőek a több éves csúszásokkal szemben. Gyakorlatilag még évekig folytathatják a fejlesztést úgy, hogy bárki számonkérné őket.
Ebben a videóban jól össze van gyűjtve, hogy mi a gond az SC fejlesztésével:
Tudom, hogy sokat javult a megjelenés óta, de nem erről beszéltem. A lényeg, hogy a megjelenéskor hiába volt óriási felfedezhető terület, ha nem tudtál szinte semmit sem csinálni benne. A SC-ben lassan már a segged is ki tudod törölni, de minek? Egy játékba küldetések kellenek, cél, amiért játszol. Ehhez legközelebb jelenleg talán a SQ42 fog állni majd egyszer, de az is leghamarabb egy év múlva lesz játszható. Talán. És ha jól olvastam, akkor epizodikusan fogják kiadni? Ja, az nagyon bejött a Half-Life esetében is... Lehet, hogy nem az olyan dolgokra kellett volna időt és pénzt kidobni, hogy Gary Oldman-nel, Mark Hamill-el, Gillian Anderson-nal meg Andy Serkis-sel csináljanak átvezetető jeleneteket...
Ez örömteli számomra, hiszen én is nagyon vártam anno. Örülök, hogy jól működik.
ON:Most pedig bírjuk ki péntekig, meglátjuk, milyen lesz. Én rosszat nem várok, sőt örülök, ha ismét repülhetek valami nagyobb hajóval, mint egy porszem (Skunk)
NMS hatalmas csalódás volt, ugyanakkor elképesztő, hogy honnan és hogyan jött vissza! Azóta gyakorlatilag még egy komplett játéknyi tartalmat tettek bele, a fejlesztők megítélése is 180 fokot fordult, csak rá kell nézni a Steam értékelésekre. Nem vethető össze kedvenc X-ünnkel, nem is abban a ligában játszik, de azt azért jól szemlélteti, hogy ha a fejlesztő elhivatott és van ideje a fejlesztésre (nem hajtja kiadó), akkor képes letenni az asztalra amit megálmodott. Az NMS mára egy jól játszható, élvezetes játék lett az új tartalmaknak köszönhetően, persze helyén kell kezelni, ez nem egy dedikált űrszimulátor...
Elfogadom amit mondasz, de helyén kell kezelni a játékot. Fejlesztés alatt van, távolról sincsen készen. A flight model is ilyen. Az előnye a nyílt fejlesztésnek egyben a hátránya is, mert félkész játékokat értékelnek sokan úgy, mintha már készen lenne, ami persze csalódáshoz vezet. Teljesen nyílt a fejlesztés, így folyamatában részt lehet benne venni, aminek az a hátulütője, hogy a hibás részeket is azonnal látod, míg egy kész játéknál -jobb esetben-, ha vannak is bugok, azok már nem olyan mértékűek mint a fejlesztés közbeniek. Csak mivel azokat a zárt fejlesztés miatt nem látja a játékos, kimarad belőle és negatáv hatást sem fog kifejteni. Ha belegondolsz abba, hogy a XR is évekig készült majd megjelenéskor még félkész volt -csak ezt az SC-vel ellentétben késznek hazudták-, és további 2,5év kellett ahhoz, hogy tlajdonképpen késznek legyen mondható, akkor már annyira nem is tűnik soknak az SC fejlesztési ideje. Főle ha figyelembe vesszük azt is, hogy az X-ben egyetlen planétát sem kell generálni, hegyekkel, völgyekkel, növényzettel, létesítményekkel stb. Ennek ellenére évekig fejlesztgették. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2018.11.25. 14:45:40
Az SC, ha továbbra is azt a politikát folytatják, amit eddig, soha a büdös életben nem fog értlemesen elkészülni. A különbség egy X és SC között az, hogy az Egosoft tudja, hogy mi akar elkészíteni, tudja, hogy hol húzza meg a határt. A CIG pedig egyikre sem képes. Csak rakják bele az innovatívabbnál innovatívabb, szájtátós fícsöröket, de így csak egy techdemót építenek, nem játékot. Valahol a NMS-hez tudnám hasonlítani, csak az nem a fícsörök, hanem az univerzum méretével kapcsolatban járt hasonló cipőben. Hogy is írták a megjelenésekor? Hatalmas bokáig érő óceán? Leginkább ez ugrik be az SC-ről is, akár mennyire lenyűgözőek azok a fícsörök, hajók, részletesség, ami eddig belekerült.
Ne értsetek félre, én nagyon szeretném, ha egyszer elkészülne, mert korszakalkotó lenne, de ahhoz, hogy ebből valaha egy ténylegesen játszható játék legyen, értelmes játékmenettel, ahhoz más üzleti és fejlesztési politika fog kelleni, ami nem az új fícsörök és pénzért eladható hajók készítésére koncentrál, hanem a meglévőkből egy játék készítésére.
OFF: Van hasonló, Executive Assault néven, aminek most jön a 2. része. Én játszottam vele, elég nehéz a gép ellen, de ugyanaz.Bázisépítés+FPS+minden jármű vezethető+minden épület bejárható. Most vettem 6 euróért a BZ2 remastered verziót.
Off: részemről 2012-től tavalyig 500 dodót toltam bele, az elején próbálgattam, inkább várok a "csodára" hátha, és remélem is, és bízok CR-ben, hogy összefogja hozni csapatával amit megálmodott, bár már sok ember álma lett, anyagilag is.
Nem bántom, csak azt mondom, hogy sohasem készül el és öntik bele a pénzt, mert ez így az igazi. Miért készítsünk olyat, amit egyszer vesznek csak meg? Ez olyan mint a tervezett elavulás. Hidd el, látom, tudom. Minek olyan terméket csinálni ami 5-10-30 évig működik? Sőt látom, hogy iszonyú jól néz ki az SC, na de mennyiért?
A Rebirth előtt is volt hype, nem más mint Bernd mutatta be egy német magazin felkérésére, live keretében, a mai napig emlékszem rá, volt pár "apró technikai" hiba ( or rajta ?) az adás alatt. Talán fenn van még a csővőn, én azóta nem kerestem rá. Utoljára szerkesztette: dimre, 2018.11.25. 09:53:02
Játszol vele? Mármint a Csillag Állampolgárral. Próbálgatom két napja, de nem lettem bele szerelmes. Gigantománnak sem érzem. Persze én egy rendkívüli fantáziával megáldott telhetetlen ifjú vagyok! Ja nem.
Nem tetszik a hajó irányítása. (ízlés dolga) Nem értem miért kellett ez az interakció bűvészkedés. Szerintem totál felesleges. Talán a hajón belül van némi létjogosultsága, mert így könnyebb kezelni azt a 6-7 kijelzőt, amiből 3-4 szintén felesleges. De ez csak erre a kipróbálható hajóra igaz. (gondolom) Sok a felesleges parasztvakítás-álficsőr Elfedik a meztelen igazságot: Ez a játék sosem lesz kész! Kicsit fura ezt így kijelenteni, mert a maga egyszerű jelentésében; De igen! Ha meg azt vesszük, hogy mennyi lehetőség van a játékban, a büdös életben nem jutnak a végére! És ez nem pénz kérdése.
Sokan azt hiszik, hogy ellendrukker vagyok. Pedig nem. Nem azért regisztráltam az rsi-nél, (Három éve!) hogy precízebben fikázhassam a játékot, hanem mert egyszer szeretnék vele játszani! Szóval vártam a csodát most pénteken, de csalódás lett belőle. Pozitívumként el kell mondani, hogy sokat javítottak a sebességen. Egy-két hete telesírták a fórumát, hogy: Játszhatatlanul lassú. És azt csak a kemény alfás mag használta. Most meg odadobták a világ elé, ebek harmincadjának és lőn...!
Hohó, és milyen jó lett a remastered edition! Újabban divat lett leporolni a régi címeket és felturbózni kicsit, kapott ilyet az Outcast és a Homeworld is, illetve jön a System Shock 2-höz is.
SC-t viszont ne bántsd, az brutál módon készül! Most jött ki egy újabb verzió amibe már tettek bolygót is, és komolyan álleejtős az a gigantomán jelleg, amit már most mutat magából az a játék. Az más kérdés, hogy még évekig nem lesz teljesen kész, de éppen azért jó az X, mert addig bőven lesz mivel játszani. . Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2018.11.24. 23:17:15
Igazából a hivatalos fórumon akárhányszor feljön a bolygólandolás téma, mindig a BZ2-t hozom fel, hogy valami ahhoz hasonlót lenne érdemes kivitelezni, noha még halvány esély sincs rá :D
Ami ma már nincs, az a demó. Megszűnt. Snassz.Vagy rájöttek, hogy sokkal jobb üzlet kiadni félkészen valamit, megfinanszíroztatni előre, lásd a világ legdrágább játékát, a Star Citizen-t. Sosem fog elkészülni, de ömlik bele a pénz. Lehetne sorolni a végtelenségig. A demó az olyan lenne, mint egy étel/ital kóstoló. Igaz, azt sem nagyon lehet, pedig ezeknek hagyománya volt. Ma már nem erről szól a fáma. A lóvé mindenek felett. Kicsalni a vevőből/potenciális vevőből, majd eltűnni vele. Persze rossz helyen mondom, hiszen az Egosoft sosem csinált ilyet. Sőt! Megdobtak ingyen DLC-vel is. Várjuk ki a végét, ne találgassunk. Én meg sem néztem nagyon hogy milyen lesz. Egyszer elkövettem egy nagy hibát, meg is bántam. A Subnautica-val voltam így, hogy mire megjelent, meguntam és lefikáztam, jogosulatlanul. Nem jó előre megvenni vagy nem szabad vele játszani. Türelem kell. Most is egy 20 éves címmel tolom: Battlezone 2 Ebből csináltak egy felújított változatot. Amíg meg nem jelenik az X4, addig ezt tolom és várok. Továbbá elterelem a gondolataim, hogy mennyire hiányzik nekem Kenya és a párom. Utoljára szerkesztette: kisiku, 2018.11.24. 22:02:21
Teljesen felesleges az előrendelősdi a mai világban. Megjelenik,ha van türelmed vársz egy - két napot,akkorra már biztosan kiderül hogy bughalmaz vagy játszató,aztán onnantól egy paypal vagy bankkaris tranzakció kb 5 perc és töltheted,nem kell félni hogy elfogy a polcról vagy még 2 nap amíg hozza a futár
Az miért hype, hogy az emberek szeretnék látni, mit vesznek meg? Nem 2óras gameplay videókat vártam én sem, de a Rebirth előtt a nagy csend oka éppen az volt, hogy félkész sem volt a játék. Azt a 3db trailert pedig olyan varázslatosan vágták össze, hogy én is azonnal nyitottam a pénztárcámat már elővételben, hogy aztán életem egyik legnagyobb pc játékos csalódásának átélője lehessek, többszáz ezred magammal. Ilyen előzmények után, nem a hype iránti igénynek érzem, ha kicsit többet szeretnék látni a játékból. Abban viszont Istvánnak igaza van, hogy veszély nem fenyegeti azt, aki nem vette meg, úgyhogy én is csak hangosan gondolkodom. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2018.11.24. 19:30:20
Egyébként a facebook-on minden nap van egy új kép és "visszaszámlálás", de az Ego sosem csinált olyan elő-őrületet (mai trendi nevén, Hype-ot), mint a többi fejlesztő. Én most valahogy tök nyugisan várom, inkább csak azon izgulok, lesz-e életem utána
Az ego fórumon azt vallják; Minél kevesebbet látsz belőle, annál jobban fogsz neki örülni, amikor átéled. Avagy: "Azért nem adunk ki videókat, mert nem akarunk spoilerezni!"
Aki már kifizette, annak ez így rendben is van. Aki meg bizonytalan, az úgyis megnéz néhány jücsüböt!
Mitagadás, kezd aggasztani, hogy perceken belül megjelenés, és semmi hír a játékról. Kicsit a déjà vu érzés kezd hatalmába keríteni, de remélem, hogy alaptalanul.
Így múlik el a tegnapunk. :) Nekem az X3 reunion volt az első. Most is emlékszem vettem hozz egy joyt. Emlékszem utána a terran conflict jött. Mindkettő tetszett. Lehet fordítva volt :D soha nem használtam joyt csak ehhez. Aztán jött a Rebirth. Hozva az rpg keveredik egy űrszimulátorral és már élni fog az egész. Akkor is azt mondtam ez a banda kicsi ehhez. De megcsinálták, úgy ahogy. Most meg már az X4 jön.
Olyan mint a conan érzés. 2009 első napok. Az angol aki rámír akkor még nem értettem. Aztán egy magyar ismerősnek köszönhetően akinek az első volt én is bekerültem egy csapatba kicsi volt a jó dolgok nem tömegrendezvények. Majd a napokra mikor már tudtam vége lesz, a magyar barátomra aki már egyedül logolt be esténként kereste őket de már nem voltak ott. Nekik köszönhetően megtanult angolul egész tűrhetően. Tudtam vége lesz, ahogy minden véget ér az életünkben egy nap addig élvezni kell. Nekem se ment nehéz volt elengedni végül még úgy is tudtam véget ér. Az X széria nem ez a szint de tudom sokaknak mit jelent.
Mert itt egy nagyon jó kis kompánia alakult ki. Elég szűk kört vonz ez a játék, mert nagyon időigényes. Majdnem mindannyiunk a C64-es/ZX Spectrum-os időkből vagyunk - gondolom -. De mindenkit szívesen látunk, hiszen ez csak egy játék. Itt nem anyázunk, nem oktatunk ki másokat. Itt pusztán a játékról van szó. Azért írtam magamról, hogy hamarosan vége, mert azért életem is van, mármint a valóság, ráadásul nem is unalmas, így lehet hogy a jövőben már nem fogok 2-3 ezer órákat lejátszani ezzel a címmel Utoljára szerkesztette: kisiku, 2018.11.23. 20:33:49
Más címekből kiindulva, melyek karácsony előtt jelentek meg 1-2 hónappal, nem valószínű, hogy akciózni fogják. Legkorábban valószínűleg nyáron lesz értékelhető leárazása, de sosem lehet tudni. Ha kap is akciót, az 10%-nál nem valószínű, hogy több lesz.
Nem vagy ezzel egyedül, a Steam kommentek igen jelentős részében pont ezeket írják le, amiket te. Én nagyon várom a programot, és bízom abban, hogy tanultak a hibákból, de mivel úgy tűnik, jelentős részben épül az X4 is a Rebirth-re, mindenképpen megvárom az első gameplay-eket, teszteket.
Igazából niincs értelme az élővételnek ma már, hacsak nem valami extra limitált díszdobozos kiadásról van szó. Sima digitálisnál az a pár nap nem oszt, nem szoroz, a készlet pedig soha nem fog kifogyni úgy, mint anno a CD/DVD korszakban egy sikeresebb címnél. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2018.11.20. 16:01:55
Nem tudom, meg szeretném venni, mert óriási fan vagyok, de... Nagyon félek én is, hogy Rebirth módjára lesz kivitelezve a játék.
Sok dolog miatt a mai napig kérdőre vonják az Egosoft-ot, többnyire még mindig a Rebirth kiadási állapota miatt, de találnak más okot is (néhol jogosat), ahol beléjük köthetnek. Tudom, hogy az Egosoft már kiérdemelte a tiszteletet. Viszont, ha most is olyan félkész/idegen megoldásokat alkalmaznak majd, mint a Rebirth-ben, akkor ez még mindig nem az én játékom lesz.
És igen, próbáltam a Rebirth-öt, sőt, mai napig próbálom megszerettetni magammal és lenyomni a torkomon, hátha... De nem sok sikerrel. Valami nincs vele rendjén, ami elidegenít engem tőle. Nem tudom pontosan megmagyarázni, hogy mi. Talán a szériához idegen megoldások a kereskedelemben és alap menedzsmentben a bibi. Utoljára szerkesztette: tomonor, 2018.11.20. 10:28:22
Mondjuk adhatnák olcsóbban aki hamarabb megveszi. Főleg amilyen az előző játékuk volt... Félek kicsit lebőgés lesz az elején ez a játék. Bár ha tényleg ilyen baromi jó lesz mint a videókban...
Haha, akkor én nem vagyok férfi ezek szerint, mert bár piálni szoktam és nőzni még többet, de a cigit gyűlöltem egész életemben, soha nem szoktam rá egy percre sem. Ebben valószínűleg szerepe volt annak is, hogy a nővérem láncdohányos volt, amit kisgyerekknét kellett elviselnem és passzív dohányosként "élvezhettem" az egészségem tönkretételét. Azóta sem tudok bemenni olyan helyre, ahol bagóznak, azonnal rosszul leszek és hányingerem lesz. Olyan nőhöz pedig hozzá sem tudok érni, aki dohányzik, mert egyszerűen büdös, hiába tisztálkodik ahogy akar, mert a bőrén jön át a bűz. Na mindegy, csak ahogy ezt írtad, akkor most próbálom eldönteni, hogy átok vagy áldás az számomra, hogy soha nem cigiztem! Én utóbbiként élem meg, mindenesetre. :-)
Lenne egy kérdésem: A játék sima (jelenleg 50 eurós változatát) tervezem megvenni. Árváltozás megjelenés napján várható? Konkrétan arra célzok, hogy drágulni fog-e a megjelenéskor a játék, mert akkor nem tétovázok tovább.
Mind emberek vagyunk, meg férfiak, ergo cigi, pia, nők, meg egyéb az velünk van. Az apám mondja mindig magáról: már nem dohányzok, már nem iszom, már nem nőzök, akkor meg minek élek??
Tomonor: én ezt az illat mizériát nem veszem észre, de nincs köhögés és orrfújás, jól alszom, és nem vagyok ideges. ON: X-ezés közben meg csak akkor gyújtottam rá, ha unalmas volt vagy várnom kellett. Akció közben nem volt időm...gyorsan kellett hajót foglalni.
Nem gondoltam, hogy ennyi embert mozgat meg ez a dohányzás téma. Részemről semmi aggodalom. Szeptember 27.-én "temettem el a dohányzást" (Újraéleszteni képtelenség!) A beidegződések - bevésődések is lassan - l a s s s s s s s s s s a a a a n kikopnak. Nem érzem magam veszélyben.
Alkohol környezetében esetenként jól tud esni az a passzív füst azért :D
A sóvárgás annak függvényében csillapszik, hogy hány évig dohányoztál. Én szerencsés vagyok, mert 3 év után döntöttem el barátommal, hogy lerakjuk, s így egész könnyen ment.
Barátomnak nehezebben ment, mert már 15 éves kora óta tolja, de neki is sikerült.
Ha egy jó dolog van az egészben, az az, hogy lehet érezni akár háromszoros intenzitással az illatokat. Persze ahhoz értékelni is tudni kell azt. Én imádom a nyár esti zöld illatát, az ősz harapós elhulló feromonját, vagy a tél füstös, havas, csendes áradatát.
OFF: István, én több,mint másfél éve nem cigizek. Én a párom miatt hagytam abba (!), gyakorlatilag egyik napról a másikra. Fejben kell eldőlnie és utána kibírni. Én 20 évet cigiztem, nekem a kritikus idő 1 hét volt. De utána elképesztő önbizalmat és akaraterőt nyersz. Aztán egy darabig rágózni kellett, meg a sz*rás is kicsit nehezen ment vagy fél évig, de aztán minden visszaállt. Egyáltalán nem kívánom,de nem is utáltam meg azokat, akik még mindig cigiznek. Néha volt gondolatom, hogy de jó lenne rágyújtani (főleg pálesz és kávé mellé), de ki lehet bírni.
két héten belül vagyunk,jöhetne valami kedvcsináló gameplay még .. :D
Én 3 hónapja raktam le, bár azt hozzá kell tennem, hogy az X játékok az tipikusan nem az a széria, amely annyira fel tudna húzni, hogy dohányzást késztessen.
Egyik single player játék sem tudja azt reprodukálni.
Most vagyok leszokóban a dohányzásról.
Pont nem sokkal a megjelenés előtt? :) Egyébként pedig részvétem és kitartás! (Tudom mit élsz át!)
Most vagyok leszokóban a dohányzásról. Mondjak le a szerkesztésről is? A kettő együtt nem megy!
Rendesen alszol ? Alig várod már, hogy a milliónyi sor közül valamelyiket átszerkeszthesd. Mondjuk ezt csak irigységből írtam, nekem sajnos december közepéig nem lesz időm szerkeszteni a játékot. Utoljára szerkesztette: dimre, 2018.11.18. 20:46:50
Egy kérdés, lőni fognak még az űrállomások? Magyarán, lesz rajtuk fegyver?
"Évfordulója alkalmából a Star Citizen mindenkinek ingyenesen lesz elérhető november 23. és 30. között."
Nem jól emlékszel. A cockpit-et kivették valóban, egyszerűen azon okból kifolyólag,hogy tonnányi hajót lehetett irányítani, és mindegyikhez egyedi cockpit-et gyártani brutális meló lett volna. Az pedig még rosszabb, ha 80 féle repülhető hajóra van 4 féle cockpit. Viszont belső nézet továbbra is volt, sőt, az volt az alap! Csak nem volt "pilótafülke" -ami kitakarja a fél képernyőt-, de ott volt a HUD! Ha csak külső nézet lett volna, én sem bírtam volna 5 percnél tovább.
X3-ban nem hagytad bekapcsolva az Auto Aim-et? :-D
"Továbbá űrállomások - az X2-ben szintén megvolt az a személyes szféra, hogy megközelítettél egy űrállomást, és az hirtelen hatalmasnak tűnt. Átmentél a kapuján és bekerültél az állomás terébe
Na ez az, amit én is nagyon hiányolok. A mai játékokban egyáltalán nincs meg az érzés, hogy "reálisan" megérkezek és dokkolok. Csak repülj oda akárhogy, tolatgass össze-vissza és kész. Nincs monumantális jellege az egésznek. Teljesen irreal. Most bízom abban a videók alapján, hogy rendesen lehet majd dokkolni, szerencsére úgy tűnik, ezt az ikonos hülyeséget kivették az XR-ből. A dokkolást az Rebirth pont nem orvosolta, csak rontott még rajta egy sort. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2018.11.17. 01:00:17
Köszi! Ezt furcsállom én is. Általában elővásárlásnál a normál verziós játékokhoz is szoktak adni valami pluszt. Az extra verziókhoz meg mondjuk ingyenes dlc frissítéseket. De itt semmi ilyet nem látok. Csak a festést.
Na es mi van a cockpit nezettel? Furcsa, hogy nem is emlititek. En X2-ben imadtam, hogy minden hajonak meg volt csinalva. X3-bol meg ha jol remlik total kivettek, legalabb is en emiatt nem is jatszottam vele 20percnel tobbet. Csak kulso nezet volt amennyire tudom, ez nekem total hazavagta az egesz elmenyt. Nem is ertem, hogy lephettek ezt meg...
Igen, az X2 érzését át kell élni és az úgy a legélvezhetőbb, ha akkor teszed, amikor kijött a játék. Régi, és ezt érezteti is veled sajnos, nem úgy mint az X3 bármely része, legalábbis grafikailag.
Nem akarok hülyeséget írni, szóval előre jelzem, hogy magamból kiindulva jellemzem a játékokat most.
Talán úgy jellemezhető leginkább az X2 érzésre az X3-mal szemben, hogy minden arányosnak és monumentálisnak tűnik. Az X3-nak volt egy érdekes sajátossága - bármely hajót irányítottad, legyen az M5 vagy M1, nehezen volt értelmezhető a különbség. Ha szembe jött veled egy Discoverer, abból te legtöbb esetben csak annyit érzékeltél, hogy a GUI mutatta a Discoverer körül a keretet. Ha 1km-en belül járt, még látszott is, viszont picike volt és nagyon könnyen kicsúszott a képernyőről. Gondolom ez így "valósághű".
X2-ben ezzel ellentétben minden nagynak és személyesnek tűnt. Emlékszem, még mikor a Simulator opciót próbálgattam az elején adott volt a Novád, és rengeteg Xenon hajót küldött ellened a játék. És a dogfight ott úgy volt érzékelhető, mintha egyenesen a Star Wars egy részéből vágták volna ki: a kis hajók 500 méteren belül üldözték egymást és meg kellett küzdeni azért, hogy el is találd a célt, nem úgy, mint az X3-ban, hol elsuhant a hajó és te utána lőttél japán árkád módra milliónyi lövedék spam-et, remélve, hogy az egyik erősebb lövedékbe belefordul az NPC. Persze ez általánosítás, de túlnyomórészt ez érzékelhető az X3-ban.
Továbbá űrállomások - az X2-ben szintén megvolt az a személyes szféra, hogy megközelítettél egy űrállomást, és az hirtelen hatalmasnak tűnt. Átmentél a kapuján és bekerültél az állomás terébe (mely minden állomástípusnál máshogy volt kialakítva), ahol meg kellett keresned a dokkoló platformot. X3-ban ugye túlnyomórészt a kar rendszert használták az állomások, nagyobb állomás esetében pedig volt egyetlen valós dokk, mely túl szűknek tűnt.
Ám. Ezeket, amiket leírtam az X-Rebirth játék már "orvosolta", tehát az X2 atmoszféra már adott. Tehát amit Bernd mondott, az az X-Rebirth féle játékmenet az X3 jó tulajdonságaival karöltve lehet.
Állítólag: 79.99 € for the Collector's Edition. 49.99 € for the normal edition. Magyarán; Csak a gyűjtőire jön 5 ajró pluszba! Nem túl nagy üzlet...
Én sem örültem amikor hazavittem a ribörszöt, bekészítettem a joy-omat ugyanúgy, mintha csak X3-aznék, de egy óra múlva már a polcon volt az eszköz, mert lehetetlen volt kezelni vele a játékot. Még most sem áll kézre a menü, de személyzetet marhagyorsan tudok újraverbúválni a 2,5,1,6,3 gombokkal. Valahogy mintha a statisztikai adatokkal is szűkebben bánna mint elődei. X3-ban sokkal egyértelműbb volt, hogy egy gyár miért nem termel. Persze sokat segített, hogy dedikált hajókkal dolgoztak. Még most sem értem, hogy: Ha van öt gyáram, (ebből három Devríben!) ami termel scanning array-t mégsincs sosem elegendő a Cantheran hajógyárban!
X2. Hááát. Az a helyzet, hogy én azzal kezdtem az X pályafutásomat, nem is olyan nagyon régen (Már kint volt az X3 TC is) de nem jutottam messzire vele. Kicsit túl bonyolultnak tartottam, aztán ránéztem a TC-re és persze a fejlettebbsége meggyőzött. Aztán azt is megszoktam, hogy ezek a játékok ilyenek mechanikailag. ez a varázsuk. Így nekem az a mondat, hogy az X2-höz hasonlítható, nem sokat mond.
Két hét! ("két hétig. Kééét hééoáítig. kéoát héáoétioáég")
Ha már UI, akkor nálam az X3 Reunion volt a csúcs! Nekem az állt kézre legjobban, a TC-t már nehezen szoktam meg, Rebirth-öt meg semennyire sem. Az X2-nél az volt vele a gondom, hogy a menü kitakarta az egész képernyőt. Persze az nem hasonlítható 1:1-ben, mert nagyon régi már.
Ehhez a kérdéshez fel kell tennünk a kérdést: miben különbözött a Rebirth az X3-AP-tól? Miben volt jobb és rosszabb az egyik a másiknál.
Csak az a gond, hogy ízlések és pofonok alapján mindenkinek más az ízlése. Én például eleinte nehezen (sőt, még most is) nehezen azonosultam Rebirth-el, de nem azért, mert nem találták el benne a hangulatot. Talán nekem a legnagyobb problémám vele a kezelőfelület felesleges átalakítása volt. Majdnem minden máshogy működött Rebirth-ben, mint az X3-ban. Néhány dolgot pedig extra idegesítővé varázsoltak a UI által: kis sarokmonitor animációval (eleinte), kötelező kurzor használat a legtöbb menüben, illetve a nehezen értelmezhető átalakított működése a játéknak, melyhez rösteltek készíteni oktatói anyagot, sajnos.
És nem akarom előhozni, hogy bezzeg az én időmben, de sajnos valóban úgy van, hogy bezzeg az X2-ben sikerült összeütniük egy olyan tutorialt, amely a bonyolult dolgok alapjait is takarta.
-
Bernd szerint az X4 leginkább az X2-höz hasonlítható jelenleg. Gondolom ezt inkább a játék általános atmoszférájára gondolta, de szvsz az a jobbik irány. Utoljára szerkesztette: tomonor, 2018.11.16. 00:56:00
Szép napot Urak! Na, ismét itthon vagyok. 1 hónap csodás Kenya és egy gyűrű a párom ujján. Jövőre ismét megyek, és akkor a gyűrű végleges lesz. No, első dolgom az volt ma, hogy megrendeltem az X4-et, úgyhogy most már én is várom. Aztán meglátom. Házasság után nem biztos hogy fogok játszani. Lesznek fontosabb dolgok is. De a lényeg, hogy boldog vagyok és lett egy új családom abban a csodás országban. Csak ennyit akartam egyelőre. Végigolvasom az írásaitokat, aztán csatlakozom.
Én sosem sütöm le a szemem, ha szóba kerül a téma. Én szeretek játszani, számomra ez örömet okoz és nem is áll szándékomban lemondani róla. Soha. Akik ismernek elfogadják, a többiekkel meg nem muszáj találkoznom. De, ha nem hagynak, akkor Mamba Raider-rel megyek nekik
A megjelenés utáni ár vajon mennyi lesz? Steam-en most 50 euró elővásárolva, viszont erre nem látok semmi extrát, ami az elővásárlásért járna. A hajó festések meg annyira nem vonzanak, hogy annyival többet adjak érte.
"Gee so if mid 30's is old then there aint no hope for me then I'm a fossil or dinosaur! I'm double your age and I still get excited about new games as not much more to get excited about at my age"
Ez a játék vonzza a "felnőtt" embereket! Már ő is csúcstartó lenne ebben a fórumban. Ilyenkor az jut eszembe, hogy amikor őszinteségi rohamom van, akkor nyíltan (szemlesütve) vállalom "idegenek" előtt, hogy szoktam efféle játékokkal játszani. De egyre inkább azt érzem: Ez természetes!
Itt egy nagy kérdés lóg a levegőben: Mennyire kanyarodtak vissza az X3-hoz és/vagy mennyire újítottak. Hiszen a Ribörsz kész lett (!!!) Tulajdonképp, "csak" át kellett berhelni vulkánra. Meg amit még nem tudunk... De már csak 15!
Remélem "apró simítás" alatt most nem azt kell érteni, hogy félig sincs kész a játék.
A Rebirth-t is más a Terran Conflict megjelenése után nemsokkal beharangozták, csak akkor még úgy, hogy nem X játékokat fognak többé csinálni, hanem független űrszimulátorokat (persze nem így történt szerencsére). Az pedig 2009 körül történt, tehát ahhoz képest az X4 fejlesztése ideje nem is sok.
Bár azt hozzá kell tenni, hogy elég szorosan a Rebirth-ön és a Rebirth VR-on alapul a játék majd, szóval mégiscsak elég hamar elkezdődtek azok a fejlesztések. Tavaly is már azzal dicsekedtek a második stream során Berndék, hogy a játék már funkcionálisan játszható, csak a simítások vannak hátra.
Ezzel szerintem nem leszel sokáig csúcstartó. Az enyémet is egy nap alatt döntötték meg.
Más: Gondoltuk volna, hogy három éve Foglalkoznak az Alapokkal?!?
Hát, itt saját magam felől tudok nyilatkozni a magyarok oldaláról.
2006. májusában volt teljes játékként mellékelve az X2 The Threat a Gamestar magazinban, ott ismerkedtem meg a szériával és azóta játszom vele aktívan. Akkor 14 éves voltam.
A másik vége attól függ, hogyan nézzük...Mert apuci oda tudja ültetni a gép elé a 2éves gyereket is. Kicsit nehéz meghatározni, mert kisgyerekek is tolhatnak X-et, de csak ha a szülő előtte megvette nekik, mivel nincs CC-jük. Szerintem 6-7éves lehet a reális. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2018.11.13. 16:40:55
"Hi All, I am now 83 Years old. I started playing the X Series in Year 2004. Wow! What an exciting time over the years playing such a vast and diverse game. I have been helped by many excellent Forum Players who willingly give their time and skills to help others. Really looking forward to X4 Foundations. Cheers - Watch your six."
Eddig ez a rekord. Vajon mennyi lehet a másik vége?
Mi itthon rúgtunk be
Rengeteg jager és kőbányai sör adja a hangulatot November végéig.
Tök jó így elvitatkoztok hogy milyen egy még meg nem jelent játék, miközben én be vagyok rúgva a hazámtól kb 12 ezer kilométerre :) Azta rohadt, nem gondoltam volna hogy a gin kólával iható...és mindez 30 fokban. Bocs, még pár nap és otthon vagyok. Alig várom hogy hazaérjek. Bocs, off topic+ berúgás. Phew...
De, pontosn így van, csak szerintem ez nem igazán értelmes megoldás.
> Elite ott van elrontva, hogy csak szomszédos rendszerekbe ugorhatok egyesével, aminek semmi értelme, ha a hajó egyébként rendelkezik elegendő üzemanyaggal mondjuk 5 rendszernyi távolságra. Az is irreális, hogy akkor miért kell közben megállnom másik 4 rendszerben? Mindezt ráadásul kézzel, még egy autopilot sincs. Ennél az X3 is okosabb volt már.
Nem ertek hozza, de nem lehet, hogy Eliteben hiaba lenne naftad boven, ha az FSD-t csak X tavolsagu "szomszedba" tud ugrani. Amely szomszed ugyebar lehet 7 fenyevre es lehet 60-ra is, feleszereltsegtol es rakomanytol fuggoen (es akkor a neutron csillagos torpedo effektet nem is szamoltuk). Minel jobb az FSD, minel tobb a tuning (esetleg minel kisebb az ossztomege a hajodnak), annal tavolabbi szomszedba ugrasz, uzemanyag mennyisegtol fuggetlenul. Ugorhatsz te egybol az 5 rendszerre levo celpontra egy konnyu hajoval es jobb FSD-vel, ahogy elerhetsz oda 5 ugrassal is egy nehez hajoval es gyenge FSD-vel.