Illetve pár video amit a Proxy összeszedett infokat a játékról:
Van valami infó a megjelenésről, vagy még egy messzi-messzi galaxisban a jövő ködében van valahol és senki se tudja mikor és hol lesz a start?
De ez most valami fát nevelő mmo vagy mi?videóban max fákat lehet látni különböző évszakokban. Megnéztem karaván meg referral videót,de ebből sem jött át hogy ez mi a bánat akar lenni.
Ez egy MMORPG lesz. Jónak ígérkezik, de még csak Pre Alpha. Bármi lehet belőle.
Akkor ez még az aminek látszik? Nagyon messze van a kiadástól? eh, no mindegy. Akkor előtte be lehet kóstolni a Relevationt, a Bless Onlinet, a Crowfallt, a Star Citizent és a Conant. Kb ezek utáni megjelenést szimatolok. Nem csak amatőr természetbúvár lesz, hanem MMORPG. Olyasmit terveznek, hogy ténylegesen hatással lesznek a játékosok a világra, csak nem olyan szezonális lesz, mint a Crowfall. +tekintve a csilivilibb grafikát gondolom lassabban fog elkészülni. Itt vannak a tervek és fejlesztői álmok összefoglalva. remélem összejön mind: https://www.ashesofcreation.com/about/
Oh, és azt igérik p2p lesz. Nem p2w. A pénzes piacon csak (ténylegesen) kozmetikai/design itemek lesznek.
Nem ástam bele magam nagyon a játékba, lévén még kezdeti stádiumban van. Optimista becslések szerint 2018-ban jelenik meg. Majd meglátjuk mikor. Kicsit olyan szinten van nálam a játék, mint a Chronicles of Elyria, Pantheon: Rise of the Fallen, Camelot Unchained, Forsaken Legends vagy a Crowfall. Elolvasgatom a híreket róluk, figyelemmel kísérem őket, de ennyi.
Eddig jonak tunik a tartalom, na erre kivancsi leszek mikent lesznek megvalositva a tervek. Habar, ha egy sima atlagos tartalommal lesz csak megaldva, a grafika akkor is ez fele billentene a merleget:D
Ígéretesnek tűnik, de várnék még a hype vonatra felszállással Egy hét múlva lesz kickstarter, hetente van béta kulcs sorsolás, elvileg meglehet csinálni hogy ismerősök visszafizessék egymásnak a havidíj jutalékot, ha valakit érdekel megpróbálhatjuk ha itt regisztrál.
Elfogyott a lé! Jön a kunyerálás. Szerintem elég hamar. Még sehol se tart a játék... Aztán, ha ez se elég valamelyik kiadóhoz fordulnak és azok cseszik szét vagy elkaszálják, mint az Everquest Next-et. (mai napig sajnálom)
Azt azert igy nem jelentenem ki, hogy sehol sem tart, hiszen ha evvegen betazni akarnak akkor elorebb van az, mint a sehol. Aztan persze majd latjuk, nem mindig jonnek ossze a tervek, vagyis soha :D
Hát... Szerintem sehol. Elvégre mmo-ról van szó. Abba sok meló kell meg pénz, hogy ne legyen bukta 2 hónap alatt. Nyomon követek egy másik játékot is amit 2016 októberre ígértek. Aztán kitolták decemberre. Utána márciusra. Most április végén ott tart, hogy "coming soon". :D Arról is kb. annyi infóm van mint erről. Pár videó meg kis körítés szöveg formájába és persze ígéretek. És az nem mmo, hanem sima szimulátor... :)
"elfogyott a lé" Kár hogy a Steven Sharif majdnem egymaga kifizette az egészet, hülyék lennének nem bezsebelni 400 meg 1000 dollárokat százával, a pár millió ft értékű utakról nem is beszélve, hamarabb lesz kész legalább.
Fél évvel alpha előtt nem rossz. Én is látok rá esélyt hogy befuccsol, főleg a háttér miatt, de talán utoléri a game a hypeot.
https://www.twitch.tv/ashesofcreation
Ha nem is eri utol, az sem baj, csak jo legyen. Tobbi meg, hogy mikor jon ki, mar reszletkerdes(persze azert realis idokorlaton belul, nyilvan 10 ev mulva mar nem mind1...), csak ne legyen egy akkora gany redvadek, hogy az elso belogolas utan hanyinger kerulgesse az embert, mint revebenel meg tarsainal, ahol jo volt a hype, aztan egy odaraktak az ember ele egy rakas kulat, akkor inkabb ne jojjon ki csak jovo evvegen az elso zart beta, csak jo lenne mar, ha egyszer egy igeretes gamet tenyleg ugy tennenek ki elenk, hogy az rendben van. Minden egyes ilyen gamenel remenykedik az ember, egyszer majd csak bejon:DD
Kevesebb mint egy nap alatt meglett a kitűzött cél. Biztosra mentek. Kiváncsi vagyok meddig jutnak vele.. meg hogy meddig tartják bent kickstarteren. Egy idő után azt hiszem megérheti máshogy folytatni a gyűjtést. Legalábbis a Star Citizennel ezt csinálták. Azért az MMO annyira nem halott. Bármit is állítanak a fejlesztők és a kiadók. csak jól kell csinálni. Ez már kb a harmadik ígéretes kickstarteres MMO projekt amiből lesz is valami (remélem).
Alpha videók, egyértelműen nem rossz Elég nagy felháborodás van Steven MLM múltja miatt, eddig megbízhatóaknak tűnnek de tényleg vannak propagandaszagú lépéseik.
"eddig megbízhatóaknak tűnnek" Nem elfelejteni, hogy Ők kaszálták el az Everquest next-et pre-alpha státuszba. Ez a játék is jelenleg ilyen státuszba van. Számomra nem megbízhatóak. Jobban örülnék neki, ha azt vennék újra elő. Tereppusztítás jobban bejön, mint az "egy fűcsomóba elakadás".
Hat erre kivancsi vagyok mit hoznak ki a jatekbol, a combat rendszer egyenlore kerdojel ugyenar, sokan videok alapjan szidjak, masok dicserik akik probaltak, meg forditva, lenyeg, hogy nagyon megoszlo velemenyek szulettek, en magam reszerol tartozkodom, de az biztos, hogy ranezesre van mit javitani rajta. Persze van meg ido ra, hiszen nem mostanaban keszul el a jatek, csiszolgathatjak meg, csak a sajat tapasztalatom az, hogy a kombathoz ritkan nyulnak bele komolyabban a kesobbiekben is az alfahoz kepest, max finomitgatnak rajta, de alapvetoen, lenyegileg valoszinuleg marad majd ez, kisebb finomitasokkal. A tartalom az tovabbra is faszanyosnak tunik, amit bele akarnak tomni, kerdes, hogy majd valamikor 2 ev mulva ha eljutunk a kiadasig, mire futja majd. En azert tovabbra is figyelem a gamet, szerintem ez messze nem lejatszott tema, mint sokan a videokommentekben mar elore lehuztak pre-alpha allapotaban az egesszet. Ha van eszuk akkor a mostani kritikakbol tanulnak, es december kozepen valamit javitanak a mostani osszkepen. Meg van remeny.. :D
Megláttam a class listát és megrendeltem a csomagot.
Class lista miatt? Neked nem lehet nagy elvárásod akkor :) Szép meg jó class-ok rengeteg más mmo-ba is vannak. A játék meg egy rakat szar attól még. Elég lassan haladnak ezzel a játékkal és meg kell mondjam nem nyűgözött le eddig.
ESO után már nincs, lehet azért, mert ott 3 évet kellett várni az 5.-re, ami használhatatlan lett. :))))
Lassan? Mihez kepest? Egy ertelmes jatek 4-5 ev fejlesztes mire betahoz er, plane itt ha azokat amiket akarnak beletesznek, kb az elso betak 2020 korul varhatoak. Mivel az elkovetkezendo evek legigeretesebb darabjanak tunik (legalabb is eddig nem adtak meg ki olyan keszulo mmorol infot, ami megtudna kozeliteni), ezert en nem is siettetnem oket, csak legyen legalabb fele olyan, mint amilyennek tunik, es akkor egy olyat tesznek ossze, amivel tarolnak. Nagyon sok mmoban csalodtam az utobbi evekben, amiket nagyon vartam, ezert ovatosan allok mar barmihez, de ebben most azert bizom ennyire, mert az elv, ami menten a jatek vilagat es mechanikajat felepitik, az annyi lehetoseget rejt, hogy ezt tenyleg csak kapkodva es elsietve tudjak elrontani. A grafika az egyszeruen tokeletes, azzal sem lesz gond, tehat kivul - belul jonak igerkezik. Ilyen tartalomra varok mar kb 10 eve.... Egyetlen dolog ami az eddigi dolgokbol kerdojel, az a combat rendszer. De mivel meg igen sok idejuk van a kiadasig, tudnak meg alakitani rajta, az miatt sem hinnem, hogy komolyabban kellene aggodni.
Ha egyszer elkészül, remélem nem csak előfizetéssel indul útjára, mert az sanszos, hogy bukó lesz, mint ahogy eddig minden új mmo-nál, mindegy mekkora név volt.
Addig van meg ido, hatha par botrany meg kirobban addig, es a jatekosok rajonnek, hogy a legigazsagosabb megoldas a havidij. F2P-vel csak a baj van, B2P pedig egy ido utan F2P lesz legtobb esetben...
Mármint gondolom nem a "hagyományos" havidíjasra gondolsz ahova be se tudsz lépni miután lejár a tagságid, hanem amolyan egyszer fizettél, akkor van jogod belépni és használni (b2p), csak a havi díjasok extra szolgáltatást kapnak, így a "demo" verzió sótlan a premium státusz után. Csak mert a kizárósdi okkal életképtelen. Kevesen akarnak sok-sok órát ölni olyasmibe, amiről nem tudják milyen lesz hosszú távon, viszont ha nem fizetsz akkor nem használhatod semmilyen formában később. A hibrid megoldások viszont működőképesek. Még ha a "havi díjat" nem is havi díjnak nevezik az esetek többségében ezekben...
A lenyeg az, hogy ha valaki fizet, semmifele mechanikai elonyhoz ne juthasson, ha nincs havidij. Nem magam miatt, engem nem erdekel, es en pont az vagyok aki leszarna, ha a fizetosok elonyt elveznek, hiszen errol szol az egesz elet is, de akkor a jatekosbazis banja idovel, ami kihatassal van a fejlesztesre es stb...En amugy a legjobbnak azt tartom, ha aki fizeti a havidijat, addig jatszhat, ha nem fizet, ne jatszon. Igy lenne a legigazsagosabb, ingyen miert kellene barmifele elozo tartalomhoz hozzajutni?? Ha a telefonkartyad utan nem fizetsz, kovetkezo honapban ott sem ered el tobbe a tartalmat, hiszen a szolgaltato nem kap ellenerteket. A logikat ertem, meg hogy sokan igy szeretnek alapveto okokbol, de attol meg nem igazsagos a fejlesztokkel es a kiadokkal szemben. Most pont olyan idoket elunk, amikor a kiadok es a fejlesztok igazsagtalanok a jatekosokhoz, a sok shoppos szarsag miatt, de jo lenne ha karteleznenek es minden nagyobb kiado havidijra menne ra, mert az az egyetlen amivel mindenki igazsagos ut, es ha valaki akar jatszani, az fizessen, annak fuggvenyeben, mennyi idot jatszik vele. Bizom benne, hogy ezt az utat valasztjak majd, ha olyan lesz, mint amire szamitani lehet, akkor barmilyen formaban sikeres lesz, ha pedig sikerul elkurniuk, akkor szinten mind1, milyen formaban adjak majd ki, akkor is buko. Utoljára szerkesztette: Vicodine, 2018.02.20. 12:27:47
A logika épp az lenne, hogy ha valamiért fizetsz vagy fizettél, akkor azt elérheted. Legyen valamilyen belépési díj (b2p egy összeg, vagy első havi díj), de "kizárni" bárkit aki fizetett a tartalomért az parasztság. Sokan érezhetnek így, mert az ilyen rendszerek nem nagyon léteznek mostanság. van 1-2 régebbi ilyen játék esetleg, meg sok sosehallott becsődölt cím. Mert az ilyesmi az totál bukta.
Visszatérve a kiindulási kérdéskörre, hogy mi lenne ami reális és ami nem tuti bukta a microtranzakciós fosokon kívül: - egy kezdő összeg ami "feloldja" a tartalmat. Ha befizeted, akkor játszhatsz és nincs belépési korlátod később se - premium/havidíj/patron/Vlaue pack vagy egyéb néven nevezett havidíjas service: fizeted a havi díjat és jelentős előnyöket kapsz. A legszerencsésebb ha ez nem feltétele az alapfunkcióknak, de egy value pack szerű extra hely, picit jobb drop és több xp (nem olyan 50-100%, hanem olyan 10-20%-ok) hasznosak lehetnek. A marketplace tax kedvezmény parasztság, mert lényegében alapból kizárja a nem havi díjasokat. A ház és farmhoz hozzáférésből kizárás szintén az (Archeage), mert az meg alap funkció. Hacsak nem sima csicsázható semmi hasznot nem adó saját lakásokról van szó kizárólag. A havi díj akkor elfogadható, ha ez az egy és kizárólagos előny a játékban "külső" forrásból. Nincs semmi mikrotranzakció, vagy ha van az kizárólag ténylegesen "csicsa" item mindenféle stat, buff, vagy funkció nélkül. És ami a legfontosabb a következetesség!!! Ha azt mondják a fejlesztők/kiadók, hogy nem lesz p2w és fizetett előny, csak az alap b2p + a havi díj, akkor az is legyen. Ne legyen ott a végén egy kifehérített 4-es betűméretes kicsillagozott rész, hogy az "első két héten", aztán áttérnek full paraszt p2w-be! Ha valamit bevállalanak azt teljesítsék! A havidíj legyen megfizethető és elég arra, hogy fedezze a jó bevételt a kiadónak és elég erőforrást az új tartalom fejlesztésre! De azért a BDO féle 45-60 euró/hó már nevetséges most (value pack +2-2 hétre extra energiatermelés és drop +2 -2 hétnyi 50% XP buff. Emellett ott van még 2-500 eurónyi egyéb fizetős előny és folyamatosan pumpálják be az újabb és újabb pénzes "kis előnyöket".). Utoljára szerkesztette: mikromanus, 2018.02.20. 12:45:34
De ha elered kesobb is a tartalmat, akkor mi okod lenne a jovoben fizetni azert, hogy hasznalod a szervert? Eppen az lenne az egesznek a lenyege, ha jatszol, akkor fizessel, es ne legyen az, hogy aki fizet, tobb tartalmat er, de a masik is felmehessen ingyen. Ha akarsz jatszani, akkor perkalj es kesz, ha nincsen penzed, ne jatszal hanem menj dolgozni. Tudom, hogy sajnos soha nem lesz ilyen, mert a sok ingyenelo kisgyerek miatt a jatekipar el van torzulva, plusz a kiadok mohosaga miatt is, de attol meg remenykedni lehet, hatha egyszer visszater minden a regi normalis kerekvagasba.
Az ESO rendszere elég jó a jelenlegi formában. Szerintem ennek a játéknak is követnie kéne. Megveszed a játékot, az aktuális tartalom a tiéd, valamint alap inventory, bank hely, stb. - Mikrotranzakciókban: CSAK kozmetikai cuccok, hátasok, pet-ek, kényelmi funkciók - Havidíj fizetése esetén van mindened, ameddig le nem jár, utána alap tartalom. - Tartalmi kiegészítők fizetősek 3000 ft körül, játékmechanikai frissítések mindenkinek elérhető ingyen
Jelenleg ez lenne az, ami működne, mivel, mint írtátok, a csak előfizetés bukó lenne, a sima megveszed tolod nem sokkal később hozná magával a pénzért bármit, csak tartalmat nem, az ingyenes játék meg még inkább csak erről szólna.
Felolem azt legyen olyan amilyen csak akarnak, lenyeg, hogy mukodokepes legyen, es ne toljak el retard iranyba. Utoljára szerkesztette: Vicodine, 2018.02.20. 13:21:42
Az előfizetés előnyei azok amik lényegesek. A BDO példáján lehet mondani, hogy nem kötelező az előfizetés, de amikor eltűnik az a városonkénti +inventory-nkénti 16-16 hely, extra súly az nagyon érezhető. Ott érzed igazán mennyire macera nélküle az élet. Több hely-több CP felhasználható és nem kell a raktárba öntenéd, vagy egy dologra specializálódnod, hogy legyen helyed. A súly és drop is nagyon hasznos, meg az XP buff is. Ezek egy versengő játékban akkor is jelentősek, ha amúgy enélkül is elérhető a játék. A taxcsökkentés is lehetne jó, csak nem ebben az életképtelenül magas alap tax kiindulóhelyzetben, mert ez így már inkább szemétség: Akárcsak a ház-földhasználat kizárólagos előfizetős elérése is. A lényeg épp az, hogy ne legyen lehetetlen nélküle a játék, viszont aki megteheti az mindenképp fizesse. Rá kell szoktatni a népet. Erre jöhet pár napnyi "patron buff" vagy épp az induláskori kezdő befizetésre a havi díjas buffok. Amikpr a padlóról pattansz a havi buffok lejártakor, akkor erős a késztetés, hogy előteremtsd a következő havi adagra valót. Lehet ezt jól csinálni, de a teljes "kizárás" és a "kötelező" elemek nem nagyon jók egy játékban. Egy MMO-ban meg még kevésbé szerencsések. Lehet ezt jól csinálni...
Egyébként az alap játékmechanika eléggé a játékosokra épít, azok meg tudjuk, hogy milyenek, kíváncsi leszek majd rá, mennyire lesz működőképes a játék modellje. Szerintetek nem lesz széttrollkodva az egész?
Van meg ra 2 evunk minimum, hogy ez kideruljon :D Majd kiderul...
Én azt remélem, hogy az itteni node-rendszer köszönő viszonyban sem lesz a Black Desert node-rendszerével.
A BDO-ról csak hallottam, de olyan ne legyen, az nem európai.
A koreaiak nagyon jol tudnak mmokat csinalni, csak nem tudjak az europai normakhoz igazitani a ratekat. De pl BDO-nak No.1 combatrendszere van, meg van benne sok szep es jo, csak hat az a kurva fejlodes meg gearelodes...Nem fogja fel egyetlen koreai sem, hogy mi nem szeretunk honapokig farmolni szinteket, tobb honapig farmolsz, aztan elkezded huzni a gearedet es szarabb lesz mint volt, hala az rngnek, meg hasonlo nyalanksagok nem jutnak el a tudatukig. De ha a ratek meg a tobbi % jol belenne allitva, akkor nagyon fasza kis game lenne nalunk is, ami koreai.
A BDO-t úgy csinálták meg, hogy nincsenek "kemény" korlátok. Csak ilyen "soft caps". Idővel elérhető lesz a magasabb szint és a mostani maxos enchant level is normális módon. Addig viszont lehet hagyni a fenébe vagy farmolni hónapszám. Ezek nem arra vannak kitalálva, hogy értelmes időben elérd. Kicsit cinikus megoldás arra, hogy ne legyen korlát. :) Most farmolsz mondjuk 50-60 napot (2-400 órát) hogy elérd lvl 62-ről a lvl 63-at. Következő nagyobb bővítésben elég lesz 2-3 hét. Addig meg ha ez a nyűgöd, akkor farmolj. "normál" szinten nem vészes a fejlődés. Ami régen hetek voltak az ma egy óra, vagy épp 1-2 nap (lvl 50 és a lvl 56). A fejlesztések meg simán buták és fantáziátlanok. KB TRI-ig még kezelhető ez a failstackelődésnyi, de utána már teljesen értelmetlen "Kellemetlen" szarság. Úgy tűnik kifogytak az ötletekből a fejlesztők. AZ egy dolog, hogy hosszú idő míg meglesz a jobb gear, de a downgrade és a teljes gamble balfékség ahogy van. Talán az Ashes of Creation-ban jobban rágyúrnak az endgame-re és a tesztelésekre. :) Utoljára szerkesztette: mikromanus, 2018.02.22. 09:54:54
Ha sikerül elérni, hogy van miért játszani és európai módon oldják meg, akkor már csak attól kell félni, hogy a játékosok ne barmolják széjjel, mert azok olyanok, hogy szétbarmolnak mindent, amire lehetőséget adnak. ESO-ban imádtam, hogy PVP-ben voltak olyan 200 fős guildek, akik hónapokig direkt akasztották a pvp kampányokat. Több ezer játékos életét keserítve meg. Utoljára szerkesztette: Running, 2018.02.22. 10:19:27
Erre vannak a "season" jellegű megoldások. Majd indítanak ilyen szervert is az agresszív játékosoknak. Mondjuk ez nem nagyon jellemző, inkább csak olyan eseti megoldásként fordul elő az MMO-k többségében. Pedig újat kezdeni érdekesebb, mint újoncként egy agyonhasznált szétbarmolt rendszerbe beszállni, ahol már minden lefutott. Erre mondjuk ott a Crowfall, de az szándékoltan korlátozott idejű minden végleges nélkül. Ott nincs Blizzardos season zárósdi, meg "non-ladder". Ha több szerver van és a játékosoknak van ráhatása a játékra/világra, akkor nem elsz két egyforma világ. Az elég murisnak hangzik.
Igen, örülök neki, hogy sikerült legalább elképzelésben elmozdulni az 1998 körül bevált formuláktól, lásd odamegyek npc, katt küldi, rókabőr összeszed, küldi lead. ESO-ban változatos küldetések voltak mondjuk, de kasztokban, skillekben, set-ekben rém gyenge és teljesen hibázott volt a koncepció. Egyébként sincs már kedvem olyan mmo-val játszani, amely hagyományos formulákkal operál, illetve igen, de akkor nagyon jónak kell lennie.
Gyűlnek a fejlesztők, levélben kaptam: "As we move further into 2018, we have begun to hire more staff onto the Intrepid team, and have launched our studio website for recruitment. We could use your help to spread the word about Ashes, and the team behind its production. We are always searching for passionate and talented developers to join our ranks, and help make MMORPGs great once more. So if you haven't already, help spread the word about Ashes of Creation and Intrepid Studios by posting on social media and telling your friends! We appreciate you and the support and dedication you have shown Ashes"
Igen van, az egy fb oldal, a hardmode honlap támogatásához. Ez meg egy csoport. Van, igyekszem összefésülni, hogy mindenki lásson mindent. Lehet előtte a AoC csoportba be kell tenni az embert. Ha tényleg érdekel majd a játék, tudok adni jogot az fb csoporthoz.
Combat rendszerrol nem tudni valamit, hogy akarjak-e javitani, valtoztatni vagy ilyesmi? MErt bar a game jonak tuni, de az akcio az valami gyotrelem, ilyen combat rendszer 10 evvel ezelott is vicc lett volna.
A harccal még egyáltalán nem is foglalkoztak, ami most van, egy placeholder kellvalami cucc, hogy mutogathassák a PAX-okon a játékot.