Az tuti hogy itt valami csúnya elírás van, ha az utolsó szegecset is maguk tervezték volna (ami épp hogy nem valószínű), akkor sem kerülhet 317 milliárd dollárba, esetleg juan-ba (tényleg hogy megy a juan a dollárhoz képest), az A380 kifejlesztése kb a 1/20 részébe került. Hoppá, már meg is van: 9,5Milliárd dollár tervezett fejlesztési költség volt, de a fejlesztés elhúzódása miatt 20 milliárd dollárba került az egész. Ez azért reálisabb mint 317 milliárd.
Lehet, hogy nagyon drága volt és valójában egy métert sem tud repülni, de mégis megérte, mert megvették a sok csúcsszínvonalú technológiát, amit innentől simán másolnak majd és az sok pénzt spórol meg Kínának. Ki nevet a végén?
A kasztni kinai gyartas. Ezen kivul harom nagy rendszer van benne ami kulfoldi, a hajtomu es uzemanyagellatas, navigacio es vezerles a radarral egyutt es a futomuvek. Ebbol a futomuvek az ami a legkonnyebben cserelheto. Az elektronikat szinte biztos lemasoljak, mig a hajtomuvekbol a legtobb nyugati vevo amugy is inkabb venne a cfm vagy a rolls royce egysegeket, tehat ha a jovoben a belso piacos valozata mas kerul mar nyertek. Egyebkent alapvetoen tenyleg azert szulethetett ez a hibrid, hogy el lehessen lopni a technologiakat es egy foleg nyugati technologiat tartalmazo gepet konnyebb engedelyeztetni nyugati bemutatoutakra is.
Anno a pekingi olimpiara vettek nehany nemet es japan nagysebessegu vonatot amiket helyben raktak ossze. Tettek mindezt egy elotte gozmozdonyokat gyarto uzemben. Aztan az olimpia utan elkeztek gyartani a japan kulseju, de nemet hajtassal szerelt motorvonatjaikat. Raadasul meg gyorsabb is lett mint a ket elodje, mert kihagytak a nehez es folosleges mereviteseket, amik csak baleset eseten kellenek. (azota kiderult, hogy kellettek volna) Tehat a minta adott, igy viszonylag gyorsan lehet olcson olcso gepet gyartani.