Ami a legjobban tetszett a bemutatóban, mikor elsétál az opportunty marsjáró mellett (nyilván a Marson). Benne lesz a naprendszer, mennyire lesz kidolgozva a Föld?
Nem lehet a Foldre lejutni, kvazi elpusztult. Viszont a Marsra el lehet menni, ahogy irtad, ott lesz Cydonia, mint az elso kolonia :) Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2022.06.15. 10:49:16
na sajnos nem kell olyan bolygó leszállásra számítani mint a star citizennél,gombnyomásos automata landolás lesz
Ez meg hagyjan, az jobban aggaszt, hogy a 1000 bolygon osszesen lesz kb fel tucaton varos/hub, a tobbi meg kvazi nyersanyaglelohely meg random kontent, ami siman ignoralhato. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2022.06.15. 17:39:19
pedig egy fallout az űrben,jól indult...de azért még megvárjuk mit raknak össze,addig nem temetem amig nem láttam több gameplayt,vagy megjelenés utáni lets playt
Tobb ezer oram van ARK/Atlas/Conan/NMS/Elite fele "ures" vilagokban, ahol a fantaziad alakitja a sztoridat, itt meg azert lesz egy atfogo narrativa is. Nem lesz itt gond, plusz annal hamarabb jon a TES VI :)
ark kedvenc,atlas/conan nem fogott meg,elitet az új kieg előtt abbahagytam,számomra nem nyújt többet. most a NMS próbálgatom,még igencsak az elején vagyok de nem tudom mit érezzek...egyelőre farmolás szimnek tűnik,most épp a táska slotokat farmolom...jobban szeretem ha egy kicsit vezetik az embert... ark viszont nagyon bejött,sok órám van benne,több szerón voltak,és a bosskat még nagyon nem is láttam,talán csak a majmot ragnarokon...építeni szerettem nagy bázist,aztán befogni állatokat,de mire bossolásra alkalmas lettem volna többnyire ráuntam...aztán amikor jött a szeró wipe,újult erővel indultam neki a kezdetektől,hogy aztán a bossok előtt ismét elengedjem :) Utoljára szerkesztette: Caliph, 2022.06.15. 18:36:59
NMS-ben arra figyelj, hogy minden uj rendszerben az allomasokon kapsz +1 slotot, igy ahogy megvan a hajod es a hyperhajtumuved, menj egy kort a szomszedos rendszerekben, dokkolj be az allomasokra es mindjart fullos leszel. Csak bird penzzel, de ahhoz meg ass ki nemi regi artifactot (rare cuccokat) es lesz annyi milliod, hogy ihaj. (vagy adj egy npctol kapott hajokat, az is egy jarhato ut).
Lesz itt sztori, de szerintem kette fog valni a dolog. Az egyik egy kezivezerlesu minosegi sztori, ez a frakciok es a fo tortenet nyomvonala, majd lesz rakas random quest, amelyek random bolygora visznek ahol random generalodik le majd egy-egy outpost, egy-egy kutatoallomas, fold alatti akarmi, stb. Mivel single player, ezert szabadabban valtozhat a vilag is, mint egy massziv online space sim eseteben. Picit hasonlora gondolok, mint a FO4-es random fetch kuldetesek a BoS-nel, csak itt bolygokra kell menned es ott megoldanod/megkeresni valamit. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2022.06.15. 18:46:29
igen tudom a slotot,de rohadt drága :) inkább településeken cargo drop kontis térképeket veszek,annak stabil az ára(1-200k kredit),aztán minimális alap nyersanyagból gyártott cuccal nyitható és ad slotot ingyen :) tipp havertól :)
ennél is a single része tettszik,még Arkban is bár multi szerón voltam,szeretek a magam ura lenni,és egyedül boldogulni,még ha a community segítene is egy táposabb dínóval vagy nyersanyaggal :) fallout is meg skírim is hatalmas kedvenc,nem hinném hogy nagyon mellé tudnának itt is nyúlni :) a scifi meg aztán gyerekkoromtól a mindenem :)
En feladtam egy ido utan, maradtam a csillagrombolo alakunal :)
#11 Olyan bolygot keress, ahol van "ancient bones", azokra leszallva megkeresed a szkennerrel, majd a terrain manipulatorral kiasod es kesz is. Egy ilyen csont alapbol 100-120k, ha regi es "rare", akkor boven 1-2 misi felett is lehet, sot... Az egyetlen hatranya, hogy a sentik ezeket nem szeretik, de gyorsan asol egy alagutat, elbujsz benne 30 secre es kesz is, mehetsz masik csontert. Egy ora alatt megvan annyi penz/credit, hogy a jatek vegeig az allomasok es npc-k kinalatabol craftolsz es nem futkosol nyersanyagok utan :)
De, ez csak egy tipp, a cargo drop sem rossz, bar azokat inkabb recik es fejlesztesek miatt szoktam csinalni. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2022.06.15. 19:15:56
Van valami orai limit, hogy beadja az encountert, es nem adta be :) Aztan probaltam az elso talalkozasnal az ingyen "felajanlott" hajoval is, de ott sem adta be. Aztan rajottem, hogy ugyis csak ratarra hasznalom, a hajommal nagyobbakat ugrom, igy hagytam a fenebe. Majd a kov. szezonban, hatha :D
3 óra és 5 warp. KB. Amúgy amikor beadja, akkor szépen nem harcolsz, hanem elmész a space station-re ott mentesz és végtelenszer újratöltheted ugyanazt a harcot amig nem S class spawn-ol. T3-ban 2% az esély. :)
A modszert ismerem, mukodott is korabban, most a szezonban nem jott be. Az elso warpnal mindig van egy harc es ott, azt a freightert megkapod ingyen, ha lenyomod a kalozokat. Ezt szoktam visszatolteni meg az ugras elotti station allapotot, jott is mindenfele variacio, de nem volt szerencsem. Aztan feladtam, mert a szezon celokat anelkul is megcsinaltam, aztan majd par het mulva ujra nekimegyek, hatha... :)
Magaval a hajoval tobbszor is talalkoztam, dokkoltam es a kapitanytol meg tudtam volna venni penzert, de akkor meg pont nem volt annyi milliom, kesobb meg mar nem volt fontos. De biztos, hogy behuzom egyszer, mar csak a feeling miatt is, baromira tetszik a skinje. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2022.06.15. 20:49:22
hát kösz,nem hoztátok meg az életkedvem :D valszeg én kinézet alapján fogok választani,és birodalmi romboló jön be egyelőre a legjobban :) de én még messze vagyok onnan úgy érzem :D de amúgy mire is jó? lehet rajta bázis építeni,de a bolygó bázisnál több az építési variáció :D amennyit utánna olvastam annyi,hogy be lehet warpolni oda ahol vagy és úgy lehivni pl a robotot :) Utoljára szerkesztette: Caliph, 2022.06.15. 21:17:46
Kihagyhato teljesen, de egyebkent jo, ha van egy anyahajod.
1. Mozgo bazis, atepitheted, berendezheted, stb. - mint a survival jatekok bazisai, van ami hasznos funkcio, van ami csak dekoracio (sajat market kiosk, sajat portal oda-vissza, stb.) 2. Rengeteg rakter, bovitheto, minden lomot es nyersanyagot elnyel - nyersanyagok aztan elerhetoek craftolaskor, ha a rendszerben van a hajo 3. gyujthetsz kisebb hajokat (fregattokat) es azokat kuldheted missziokra, penz, loot, stb. 4. bedokkolnak hozzad npck akikkel tudsz bizniszelni 5. tarolhatod ott is a hajoidat es igy minden rendszerben eldontod, hogy melyikkel indulsz utnak (mikozben alapbol "lehivni" hajot csak felszinen tudsz, ez picit kenyelmesebb)
Onmagaban a 2. pont miatt erdemes egyet tartani.
Starfieldben is pl be lehet dokkolni az NPC hajokra es el lehet foglalni azokat, a kerdes csak az, hogy mit lehet utana kezdeni azokkal. Remelhetoleg le lehet nyulni es utana azt hasznalni sajat celokra, fejleszteni, epiteni, stb. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2022.06.15. 21:24:44
Jó az ha van. Egyelőre neked bőven elég egy A class-ú is ha van rá guba. Amúgy pár óra játék és 5 warp után INGYEN kapsz egyet. Tipp: amikor elindul a harc NE HARCOLJ. Indulj a space station felé szállj ki a hajóból. (autosave). Aztán irány a harc. Megnézed milyen class-ú hajót kapsz. C? reload. Harc megint. Aztán addig csinálod amig meg nem unod, ha szerencséd van INGYEN kapsz egy S class-ú hajót. Csak türelem kell hozzá. Ha megvan, SOHA többé nem kell ezzel foglalkoznod. Ha csak egy B vagy egy A-t szerzel, 50-60 óra játék után rájössz, hogy kéne az az S és akkor kell nekiugrani és akkor már 200 misibe lesz a csere.
Meetingek mellett agyhalott módon megszerezhető. Egy harc nekem 2-3 perc volt az kb 200 perc. Addig lemegy egy meeting, nézel youtube-ot vagy akármit és már meg is van. Utoljára szerkesztette: Carlos, 2022.06.16. 09:02:31
Nekem már most bántja a szememet egy dolog a Starfield-ben. Röpködünk a csillagok között a távoli jövőben, de még mindig duplacsövű shotgun-t használunk, amit kézzel (!) kell megtölteni minden lövés után? WTF? Hello Bethesda, már ma léteznek automata, félautomata shotgun rendszerek, amik tárakat használnak! Ez ugyan olyan erőltetett baromság, mint anno a Doom 3-ban a kétpercenként lemerülő fegyverlámpa. Egy valamire való zseblámpa is órákat kibír, de a jövő szuper űrtengerészgyalogosainak 2 percenként lekapcsolt a lámpája... Hihető...
De, legalább a bázis építésnél nem erőltették tovább azt, hogy szinte téglánként kelljen meghatározni, hogy mi hova kerüljön, mint a Fallout 4-ben.
És vajon merjünk abban bízni, hogy a bázisunkon az npc-k az állandó rinyáláson kívül valami hasznosat is fognak majd csinálni?
Tudom, "nyitottság", meg "adjunk egy esélyt"... Meglátjuk.
Bazisodon az NPC-nek a diszleten kivul annyi szerepe lesz, hogy ok tartjak mukodesben a berendezeseket, termelik az aramot, mukodtetik a gepeket, futtatjak a kutatasokat, stb., valamint boostoljak azok teljesitmenyet, a skilljeik fuggvenyeben. Hasonlo, mint mas survival/crafting jatekban, amikor "hozzarendelsz" egy allatot/szolgat/npc-t es akkor mukodik az adott struktura/egyseg. Itt is az lesz. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2022.06.16. 13:51:55
Várhatóan több fegyver lesz a játékban, mint a kétcsöves shotgun. :P
Ha már kötekedni akarok, akkor a teljesen kihalt bolygón megjelenő rovarlényekbe kötök bele. Mer ez a koncepciótlanság és a fantázia hiányát vetíti elő, legalább is pályatervezés területen. Teljesen kihalt bolygón ugyanis nincsenek agresszív támadó rovarok. Mert nincs táplálékuk. Egy olyan pályatervező, aki rovarokat dobál random bolygófelszínekre, az sok egyéb butaságra is képes, és akkor lehet tele van hülyeséggel a játék, ami összességében már felverheti a vérnyomásom.
De. Amíg nem jött ki a játék és nem játszottunk vele, addig kár nyafogni.
az nem lehet hogy inkább pont a táplálék hiánya miatt agresszívek,mert küzdeni harcolni kell a kajáért akár egymással is ? :D és mi van ha nem növényeket eszik,hanem a légkörből szűri ki valahogy a táplálékát amit mi emberek szabad szemmel nem is látunk? mint a bálna a planktont? és mi van ha homokot eszik? vagy sziklát? az van elég.
most vitázni arról hogy mit ehet /tehet egy fantáziavilág fantázia bogara,tök fölösleges. lehet nem is bogár hanem emlős :D vagy kétéltű :D vagy valami egészen más ami a Földön nem is létezik :D régen énis csak földi szemlélettel rendelkeztem,de aztán olvastam pár sci fi könyvet,pl háromtest probléma trilógia,vagy egy másik most nem jut eszembe a címe,de a lényeg hogy a földi pókok egy új bolygón mesterségesen durván evolúciós lépést tettek,hangyafarmot használtak munkásként,űrhajójuk volt,és konkrétan megmentetették az emberiséget ... szal nyisd ki a szemed,mert
Több dolgok vannak földön és egen, Horatio, mintsem bölcselmetek Álmodni képes.
:D
(ugyanitt jó sci fi könyv tippek jöhetnek még :) ) Utoljára szerkesztette: Caliph, 2022.06.16. 16:31:46
Amikor zart korben ilyen melysegekbe megyunk le a racionalitast es realitast keresve egy teljesen fantazia szulte vilagot mustralva, en mindig az emberi szuksegletet es ahhoz kapcsolodo dolgokat hozom fel peldanak, mely szerint amely jatekban van budi, az korrekt es realis, amiben nincs, meg mutatoban sem, az egy ordas nagy kamu baromsag...
Hogy akarok-e egyáltalán figyelni ilyen dolgokra egy játéknál, az akkor derül ki, amikor elkezdek vele játszani, és világos lesz számomra, hogy mennyire veszi komolyan magát az a játék. Tehát most lehet csinálni egy Diablo 2 labirintust, amit teledobálnak szörnyekkel, meg lehet csinálni egy Star Citizent, amiben mindent logikusan raknak össze, és még kaja-pia-kaki is van, és még a kajálásnak is van animációja, és nem azért, hogy fárasszák a gamert, hanem mert ennyire veszi komolyan magát az a játék. Na Star Citizennél nem lehet olyan, hogy a kopár bolygón megjelennek az autó méretű szarvasbogarak, amik odáig köveket ettek. :P
Tehát nem az a döntő, hogy fantázia szüleménye-e az a világ, hanem hogy a megalkotott világnak milyen keretszabályai vannak, és azokat mennyire veszi komolyan. Minél kevesebb szabálya van, annál inkább megyünk a gyerekmese irányba, ami persze tud szórakoztató lenni egy felnőtt számára is, de komolyabb játékoknál több a követelmény, és ha disszonanciát okoz azzal, hogy komoly keretbe rak hülyeségeket, akkor egyszerűen kidobál a világából.
Például a Death Stranding, ami indult nálam vérkomoly játéknak, rendszeresen megzavar valamivel. Például az Öszvérek. A fosztogatók, akik támadják a hordárokat. De nem ám azért támadnak, mert a szervezett társadalomtól külön élve szükségük van a szákmányra! Nem nem. Azért támadnak, mert régen ők is hordárok voltak, és ráfüggtek a csomagokra. Ha a szkennerjük befog egy csomagot, akkor ellenállhatatlan vágyat éreznek, hogy megszerezzék. Ekkora baromságot ritkán lehet olvasni, egyszerűen amikor szaladnak rám, elröhögöm magam, hogy ezek ilyen fanatikus izék, és szerelmesek a postaküldeménybe. :)
Pár dolog azért látszik a felvételen. Ha néha leállítod a felvételt. - A karakterfejlesztés az fapados, képesség meg 1,2,3 szint. Ahogy nézem fejleszteni való se lesz sok. Ami pozitív, a Fallout 4 primitív PERK rendszerénél jobbnak tűnik. - A craft az összetettebb lesz ennél. Tökéletesen látszik Toddék már nem változnak meg alap mmo solo módban. És igen a Sims véglegesen beépül a rendszerbe. Építhető állomás, űrhajó. Ez azért tartalom. Bolygók jó része érthetően egyenlőre üres lesz. De végtelen lehetőség fejleszteni a játékot. Ami nagy kérdés milyen lesz a sztori+karakterek rész ami egy rp alfája és omegája. Jó olaszunkat ismerve. Rossz nem lesz. Fallout4 szintnek speciel én örülnék, beérném.
A fő kérdés. Megéri megvenni teljes áron vagy inkább akciósan :)
Csak egy része hiányzik, úgy látom, a The State of the Art
A gameplay videok es az interjuk alapjan a Starfield inkabb arkad jelleggel kozeliti meg a space sim (repules, dogfight, stb.), a harcok (fps harc) es a felfedezes/crafting megvalositasat, vagyis nem egy SC vagy Elite szintjen lesznek itt komplex es egymasra utalo rendszerek, itt inkabb egy "leulok es ket perc mulva mar jatszok" fele allapot lesz, lasd No Man's Sky, termeszetesen meghagyva a fejlesztes es az ujdonsagok iranti hajsza szuksegesseget. (SC-ben ket perccel a login utan meg liftre varsz az allomason, itt mar szerintem kint leszel a vilagurben)
Emiatt minden feature a jatekban inkabb egyszerusitett lesz, konnyen ertheto es kezelheto. DE! Rengeteg apro feature es a procgen vilag a karakter allapotahoz es a sztorihoz generalt random tartalmakkal a vegen osszeallhat egy szorakoztato eleggye, ebben bizik mindenki. Pl a videoban latszanak olyan bazisok a bolygo felszinen, amelyeken felulnezetbol tisztan kiveheto, hogy ezt siman ossze tudja rakni a kliens random, igy minden esetben mas es mas fog fogadni (amig velhetoen meg nem unod, hogy csak az alaprajz es az ellenfel valtozik)
Phil Spencer egy podcastban a minap egyértelmű igennel válaszolt arra a kérdésre, hogy a júniusi xbox - bethesda showcase napján egyértelmű választ kapunk-e, hogy a konzolon 30 vagy 60 fps lesz a játék. Már csak egy kicsit kell várni ...
Egyébként elnézve a pc recommended spec-et, egyáltalán nem tűnik vészesnek a dolog. Mondjuk a kötelező ssd az erős, de azt leszámítva sem a proci, sem a kártya nem az.
Szerintem némi kompromisszummal lehetett volna 60 fps a konzolon is, csak gondolom arra készülnek, hogy sz.rrá lesz modolva, ezért jobb, ha inkább 30-ra lockolják és akkor nem lesz baj.
Sajnos ahogy nézem a landolás úgy néz ki hogy kijelölöd a helyet,cutscene ahogy leszáll a hajód,aztán lehet menni. nem úgy volt hogy bárhova le lehet szállni ,nem csak outpostokra vagy küldi helyekre? ráadásul manuálisan mint az elitben vagy a star citizenben? ez persze lehet hogy most tűnik kicsit negatívumnak,de megleszek nélküle ha a többi része jó lesz. mass effektben is automata dokk,leszállás volt,és faja kis game volt az is Utoljára szerkesztette: Caliph, 2023.06.12. 12:15:51
Ilyet szerintem nem ígértek soha, hogy bárhol le lehetne szállni. Én is sajnálom, hogy nem ez lett, lényegében nincs is járműhasználat a bolygókon: vagy sétálsz, mint falloutban vagy repülsz az űrben és ennyi. Ettől még nagyon jó lesz a játék szerintem.
Azt mondják: "you can choose a landing spot", ami nem azt jelenti, hogy bárhol leszállhatsz. Hanem hogy választhatsz egy leszállási pontot... mondjuk a felkínált X db közül. Ezt tegnap mondták, itt már pontosan tudták, hogy nem lehet majd akárhol leszállni.
A NMS az nem RPG, ez meg az. Ott repkedsz, lövöldözöl meg craftolsz és kész. Ott az a hangsúly. Itt kapsz egy élő világot, sok-sok NPC-t, csapattársat, történeteket, küldetéseket, dinamikát, frakciókat stb.
Meg azt is mondták hogy "több mint 1000" felfedezhető bolygó", és azért ez a játékokban sokszor erős ellentétben áll az "élő világal, sok-sok NPC-vel, csapattársakkal, történettek, küldetésekkel, dinamikával, stb."
Ez a bemutató egy sima PR-rendezvény volt (számomra pl. erős "Vidám Vasárnapos" hitgyülis "mindenqrvapozitív" beütéssel...XD) várni kellene talán valami három percnél hosszabb játékmenetvideót is, hogy ilyeneket ki lehessen jelenteni...
Az elmúlt évek történéseit figyelembe véve szerintem akkor beszéljünk a Starfield RPG-elemeiről majd ha megjelent, és lesznek is benne...XD
Kb annyi lesz benne, mint a Skyrimben vagy a Fallout 4-ben. De volt erről szó a 45 perces bemutatóban: beszéltek a perk/trait rendszerről, háttérről, frakciókról, a csapattársakról, a potenciális romance option-ökről stb. Az 1000 bolygóból gondolom 950 procedurally generated izé lesz és 50 meg kézzel csinált és sztori szempontból fontos.
A Bethesda rpg-k mindig is light-ok voltak rpg rendszerek terén, de a starfield nem lesz kevésbé rpg light, mint a skyrim volt pl.
Az NMS nyitottabb/szabadabb bejarassal rendelkezik a rng miatt, es talan komplexebb is bizonyos tekintetben a weapon es ship building a NMS moduljainak koszonhetoen, ez teny, de ennek ellenere nekem tetszett amit lattam. Kvazi azokbol a jatekokbol lopkodtak ossze a dolgokat, amikkel jatszok (Elite, NMS, SC, FO76, FNV, Skyrim, Atlas (ship building miatt - ez lesz a legjobb resze az egesznek szamomra), stb) es adtak hozza latvanyt.
Ha nem cseszik el es jol implementaljak ezeket a rendszereket, akkor en elleszek vele egy ideig. Csak az elso felevet kell turelemmel kibirni a bugok miatt.
Sajnos ugy fest, hogy a bolygok nem lesznek szabadon bejarhatoak, hanem helyette zart (de nagy) zonakat kapunk, amelyekbe raktak fix handcrafted kontentet (amit mindenki megtalal majd ott), a kornyeket meg felturboztak procgen elemekkel (ami minden jatekban mas es mas). Ha tenyleg lesz 1000 ilyen bolygo, akkor nem gond, hatalmas a terulet. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2023.06.12. 14:41:09
Ahogy látod, én irigyellek az éleslátásodért, én ebből a 45-perces reklámanyagból ennek századrészét nem tudtam leszűrni a játék kapcsán, de majd meglátjuk.
Atlassal mizu? ezer éve nem játszottam vele,akkor még egy bughalmaz volt,és egyedül esélyed nem volt,meg a nehézség is furán volt beállítva,de a tengeri hajózás az nagyon nagy feeling,még a legkisebb ladikkal is :) megnéztem utoljára indítva 2021 február 5 :D
én egy űrös fallout szerűséget várok a játéktól,kicsit jobban eltolva az akció elemek fele ,mint az rpg elemek fele. ha hozza azta színvonalat,egy szavunk nem lehet. meg single is,nyugodt játék ,nincs ideg hogy Pistike szétbarmolja a 10 óra napi szabadidejével a dolgaid amit te napi 1-2 órában izzadsz össze :D
Ugyanolyan bugos sz*r, csak most már alig 1000-en játszanak vele, plusz több a prefab építmény (automatizált rendszerek) ami építhető és amely elromolhat - el is romlik. Továbbra is a hajóépítés a legjobb rész benne, ahogy saját magad rakod az utolsó deszkát is a helyére és indulsz neki a világnak abban a hitben, hogy mindenre gondoltál és minden(ki) elfér a ladikban.
Évente egyszer nyáron elő szoktam venni, építek egy újabb hajót, megyek pár kört, megnézem az új térképet (minden évben variálnak vele) és uninstall. Döglött játék, egy baromi jó shipbuilder résszel és gagyi fapados ARK assetekből összerakott többivel. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2023.06.12. 16:14:18
Akárhogy is lesz, felesleges az NMS-el összehasonlítani. Ez egy narratíva orientált RPG lesz és nem egy sandbox túlélő/akciójáték. Inkább legyenek fix leszállópontok, ha mindegyiken minőségi kézzel alkotott tartalom fogad.
Egyébként az ezer bolygós dolog elvileg úgy fog működni, hogy van több száz mellékküldetés, event, outpost, stb. és mikor leszállsz valahova ami nem POI, akkor a játék odagenerál neked valamit random kasztodtól, korábbi döntésektől, stb.-től függően. Így mindig, mindenhol lesz valami érdekes, illetve minden játékosnál más. Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2023.06.13. 11:12:36
"Akárhogy is lesz", te most arról beszélsz amire vágysz, meg amit képzelsz. Konkrétumokrol egy kukkot se, mert azt nem is tud a fejlesztőkön kivül senki, illetve ebből a háromnegyed órás PR-reklámanyagból sem derült ki semmi, max. annyi, hogy minden meg mindenki "qrva pozitív"...XD
Meg volt sok még sok ígéret, és tényleg én is őszintén qrva pozitív vagyok,ezért azt gondolnám hogy vagyunk már annyira felnőttek -még ha ez egy játékosforum is- hogy nem dőlünk be kétezernégyszázhuszonhatodjára is ilyen olcsó szemfényvesztéseknek, (pl. Todd Howard fehér fényben eltünő alakja...istenem...epic...XD) és nem recskázzuk tele a fórumot a semmiről.
Ráér akkor is, majd ha látunk valós tartalmat is...
Matt Booty: "We have an awful lot of people internally playing Starfield. Working with Todd and the team, I see bug counts and, just by the numbers, if it shipped today, this would have the fewest bugs any Bethesda game ever shipped with."
A legnagyobb eddigi beth jatek a legkevesebb buggal? Oke, ez a jo fonok, vagy nem tudja mit beszel, es/vagy nem jatszott meg Bethesda jatekkal a premier napjan. :D Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2023.06.13. 15:44:09
Én csak most olvastam mit nyilatkoztak és elsőre kicsit meglepődtem. Viszont ha igaz, amit PS állít, akkor ez még jó is lehet.
Phil Spencer: "Truth be told, when the acquisition closed, this game had a significantly earlier ship date, even earlier than the date we had first set for Starfield. We sat down with Todd and the team and explained that we wanted to give this team the time. I think Matt says we have every QA person in our entire company playing Starfield right now, looking at bug counts, looking at quality of where we are."
Ui: Ezt Fred üzenetére írtam. Már megint meg van bolondulva a fórum. :) Utoljára szerkesztette: fluency, 2023.06.13. 18:52:42
Elhiszem, hogy amit Spencer mond, azt o oszinten meggyozodosbol mondja, mert tudom/elhiszem neki, hogy o ezt hiszi :) Viszont az is teny, hogy a gaming teruleten olyan szinten hulyere veszi ot az ala tartozo studiok vezetoi, hogy az a csoda, hogy nem tortent meg nagyobb hordereju valami a divizio kornyeken.
Az elmult evek fiaskoi melle az a baj, hogy keves siker jott, az sem volt valami nagyon hangos. Jelenleg a Starfield az kb olyan, mint a 360-nak votl az Morrowind, ha ez is elbukik vagy ugy teljesit, ahogy az "elvarhato" lenne, akkor szerintem nagyon nagy valtozasok jonnek. Fable ide vagy oda. Ertem, hogy rekord beveteleik vannak a szoftver meg hardver meg cloud meg mittomen milyen helyrol, igy aztan ha a GamePass es a gaming szekcio megmarad hobbinak, akkor sem fogja oket meghatni anyagilag, viszont a presztizs az presztizs a Sonyval szemben.
Nem is csoda ezek utan, ha beletoltak meg par (tiz)millio misit a fejlesztesbe es eltoltak egy evvel a megjelenest. Erdemes megnezni a tavalyi trailer kepeit es az idei prezi kepsorait, azert lathatho a valtozas. Igaz, ennek 30 fps lock lesz az ara konzolon, es egy aranylag combosabb konfig PC-n.
Az a konfig nem is olyan vészes azért pc-n ... i5 10xxx meg rtx 2080 alap az AJÁNLOTT, nem a minimum. Ez mennyi? 3 generációval ezelőtti középkategóriás proci meg két generációval ezelőtti gpu felsőkategória (de nem a csúcs, mert az a Ti)? Ez szerintem nem olyan vészes. Az "ssd szükséges" meg úgy látszik minden új játék min követelményei közé bekerül. Szerintem ettől még simán menni fog hdd-n is, csak fel kell készülj jelentős töltögetésekre.
Todd szerint series x-en ment a játék 60-tal is, de nem konzisztensen, ezért döntöttek a 30 mellett, mert az végig stabil volt. El tudom fogadni ezt.
Persze, nyilván meglátjuk, ha kijön. De ilyen ajánlott konfig mellett nem tűnik nekem annyira elépzelhetetlennek az, amit mond. Ha lesz mod support konzolon is, akkor sanszos, hogy ahogy Skyrimnél és FO4-nél is volt, itt is lesznek lebutító modok, amikkel elérhető a 60 fps. Pl. elég egy is, ami a RT global illuminationt kikapcsolja. Ez pedig tuti kikapcsolható lesz a pc-s verzióban, mert a minimum konfig kártyája nem is támogatja a raytracinget, tehát megoldható kell legyen konzolon is.
Nem veszes, de eddig 1060 volt a minimum, most mar egy 1070ti. Persze, az ido telik, ideje lecserelnie mindenkinek a hardvert, ha jatszani akar, ez nem egy betonkefnis hajdu mosogep, amelyet a csalad harom generacioja hasznal, hanem egy ujkori whirlpool, amely 2 év után csere :D Na mindegy, nem lesz gond valoszinuleg a tobbsegnel, a minimum 30 fpssel el fog futni mindenkinel a jelenlegi konfigjan is, meg 1060-as kartyaval is, max lentebb vesz itt-ott belole. Mivel a konzolon is ez lesz, nagy kulonbseg nem lesz a ket jatekelmeny kozott.
Egyebkent a steam szokasos felmerese alapjan az emberek nagy resze tovabbra is 1650 + 1060 +1050 kartyakat hasznal, de mar nagyon sokan rendelkeznek 3xxx szeriabol egy-egy darabbal.
Azért a 1070 ti az 2017 novemberi kari ... Én értem, hogy nem jó dolog egy vagyont költeni, de 2017 az 6 évvel ezelőtt volt, azért annyi idő alatt, aki új játékokkal akar játszani, az azért egyszer talán fejlesztett gpu-t szerintem. Ha meg nem, akkor tényleg marad a 30 fps, de szerintem ezzel nincs is baj.
Konzolon is lenyelem egy ilyen játéknál. Valahogy elvoltunk alap x360-on is a skyrimmel vagy FO4-gyel ps4-en és nem haltunk bele.
Nem is kell, hogy tukrozze, a statisztika azert statisztika, mert a ket vegletet es a koztes halmazt is osszesiti. Biztos, hogy a MS-nak is van sajat belso listaja (nana, hogy van, az asztali jatekosok nagyon nagy resze hasznalja a rendszeruket), de az egyetlen elerheto nagyobb meritessel dolgozo publikus felmeres a steam havi hardveres stasztikaja, es ketlem, hogy nagy diffi lenne a ketto kozott.
Gyenge vagy sem, egy 1060-assal szerintem menni fog a Starfield, kompromisszumokkal ugyan es nem feltetlen 1080-ban, de nem lesz gond, bar valamit valamiert. Aki viszont nem akar beallitasokkal szorakozni, az mar regen beszerzett egy erosebb kartyat, foleg mostansag, amikor a 3xxx szeria ara is lement a beka segge ala, a belepo szintnek szant 3060-asokat lassan otszamjegyu osszegert is viheted. (a ho vegen meg jon a 4060-as szeria, hasonlo celkozonseggel)
Az viszont teny, hogy az elmult evekhez hasonloan az 1060 mar egyre kevesbe lesz eleg az uj cimekhez, igy aztan a minimum req. listabol is lassan ki fog kerulni, barmennyire a valaha volt egyik legjobb kartyanak tartom en magam is es evekig votl biztos pont a jatekoknal :) Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2023.06.14. 16:09:20
Ez nem annyira felbontástól függ szerintem, hanem hogy akarod-e az új effekteket. DLSS, ray tracing stb. Ezek kizártak egy 6-7 éves kártyával, 480p-n is. Utoljára szerkesztette: lwb, 2023.06.14. 16:45:02
Egy jól karbantartott gépen (aminek még az alapvető fogalmáról sincs fogalma általában az ilyen fórumokon észt osztók 90+%-nak), a tavalyi, és az idén eddig megjelent többségeben top AAA-nak nevezett optimalizátlan szarok is elfutottak eddig egy gtx1060-on is high-med grafikán 60fps-körül 1080-on. :)
Ja, hát sugárkövetés, meg 4k az nincsen, ezekre "sajnos" nem recskázhatnak itt és egyéb játékosfórumokon az ilyen kártyák tulajai, de hát ki mire izgul...XD
Bőven megengedhetném magamnak, de én már csak olyan "boomer gen" vén faszi vagyok, akinek a mindennapi általanos értékítelete még úgy fejlődött, hogy hangosan felröhög amikor meglátja a mostani rtx-es széthájpolt túlárazott fosok árcéduláját, mer' akkor sem venne ennyiért ha százszor ennyit keresne...
Mondom ezt úgy, hogy 30+éve játszom, és még remélem ennyit fogok is.
De te vegyél nyugodtan, én még egy-két évig megoldom egy 1070-el is...;)
Miattam azt veszel vagy nem veszel, amit akarsz. Csak jeleztem: 7 évente gpu-t cserélni, az nem úri móka, ha valakinek a pc-s játék a hobbija. És nem kell 4090-re, de mondjuk rtx 3060-at már 120 ezer körül lehet újat venni boltból, garanciával, használtan meg még ennél is olcsóbban. A starfield nem fog 60 fps-en menni a 1070-eden, ebben már most biztos lehetsz, akármennyit is optimalizálsz rajta. 120 ezer nem kevés pénz nyilván, de azért talán nem is egy olyasmi, amit 7 évente ne lehetne egyszer kigazdálkodni. Főleg a 20-30 ezer forintos játékárakat figyelembe véve, 4-5 játék árán meg tudod spórolni simán.
Pedig az elsődleges szempont mindig az, hogy milyen natív felbontású és képfrissítésű monitorhoz milyen kártyaszéria a megfelelő. A DLSS trükközése pont a nagyobb felbontások miatt kell, a HD-t nemigen érinti. A Ray Tracing meg olyan, hogy néha látszódik a (némi) különbség, néha meg nem. Cserébe szevasz a teljesítménynek, de az legalább mindig.
Azért a jól megcsinált RT GI vagy Reflections az nagyon is látszik. És amennyire tudom, a Starfieldnél pont a global illumination-ön lovagolt Todd. Biztos ki lehet majd kapcsolni, de ég és föld lesz a különbség.
DLSS alatt azt értettem, hogy pl. a DLSS 3-hoz 4-es szériás kari kell már eleve, de tudtommal a 10-es szériás kártyákon az alap dlss se működött még. Ez ugye pont azért fontos, mert ki tudsz csalni plusz frame-eket ezzel a trükkel és van egy rakás olyan játék, amit eleve úgy készítenek, hogy számítanak rá, hogy ezt fogod használni (pl CP2077). Nem vitatom, hogy valamilyen szinten el lehet lenni egy 7 éves kártyával is, ami már a megjelenéskor sem volt csúcskategória, de azt nem gondolom, hogy az a kártya által nyújtott élmény az reprezentatív lesz a 2023-as színvonal vonatkozásában.
Ja, tiszta sor, túltárgyaltuk. Az meg hogy 120 ropit ki lehet-e gazdálkodni vagy nem, tárgytalan. Nem erről beszéltem, hanem a prioritásokról. Kinek mi, tudod. ;)
Amit írtam az azért volt, amit "benyegléztél" ide a "gyenge szarokról". Ami egyrészt nem igaz, másrészt attól még valaki lehet ám "gamer" mert évente nem rohan a boltba megvenni a legújabb széthájpolt "drágaszágot". Meg még öt-hatévente sem...XD
Én is mint mondom : prioritások, érted ? A Starfield-et meg majd meglátjuk hogy fut. 1070-en. ;)
Nem penz, sot ingyen van 120k-ert egy olyan kartya, amely kiszolgalja a kovetkezo 4-5 evben is a megjeleno jatekokat 1080p-ben high/ultra minosegben 60 fpsben, minimalis kompromisszummal. Ez igy volt regen is, igy van most is, es ez a jovoben sem fog valtozni. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2023.06.14. 22:58:12
Nem neveztem gyenge szrnak, azt se mondtam, hogy ne lehetne valaki gamer egy 6-7 éves kártyával. Annyit mondtam, hogy ha valaki új játékokkal akar játszani, akkor talán nem akkora dolog 6-7 évente egy kártyát lecserélni: nem a csúcsra, hanem valami megfizethetőre. Nyilván integrált gpu-val is el lehet pl lenni, ha valaki csak LoL-ozik pl, ha már extrém példa.
Prioritásokat én is értem, volt idő, amikor mindig megvettem a legdrágább kártyát, mert csak. De most már jó ideje nem nyúltam a 2080 ti-omhoz és nem is tervezem egyelőre. Van más, amire költök inkább.