Amikor látom, hogy mennyien rágerjednek erre az ocsmányságra, akkor értem meg, hogy mennyire különbözőek az emberek, és hogy emiatt egymás megértése mennyire reménytelen.
extravagancia helyett fullocsmányság
Mondjuk nem nevezném csúnyának, de érdekesnek azért igen. Viszont legalább eléggé más mint a szokásos autók. Valóban futurisztikus. Azért van annak is érdekessége, ha valami nem pont úgy néz ki mint a többi hasonló jármű. Mára az autók minden kategóriában úgy néznek ki, hogy az egyik 19 a másik egy híján 20. Baromira uncsik. (mint a mobil telefonok) Ez legalább más, mint a szokásos autók. Van akinek számít, hogy ne egyen autója legyen, mint másoknak.
Az autó-design mélypontja.
Mondjuk ugy, hogy extrem nagyon low poly modellel dolgozott a tervezo. Egy F150-lightning inkabb megfelel az elvarasoknak. Nem veletlen, hogy a legtobb Tesla jarmu egy tipikus minimalista design-u europai autora hasonlit. Ez az amit szinte barhol el lehet adni a vilagon es meg a legellenallasuk is jo. Ugylatszik, hogy a Teslanal is megesik neha, hogy egy-egy rossz otlet is atmegy a szuron...
" meg a legellenallasuk is jo" sztem nem jó. A légellenállás számításában ott van a homlokfelület nagysága, ami ennél a kocsinál nem kevés, olyan 3,8nm. A légellenállás képlete még ugye tartalmazza a alaktényezőt (Cw) a levegő sűrűségét és a sebességet. F= (levegő sűrűsége kg/köbméter / 2)*homlokfelület nagysága*Cw*v^2 F=(1,2/2) * 3,8 * 0,39 * 22,2^2 (<- 22,2m/s = 80km/h, Cw=0,39)
Am. mostanában nagyon rámentek arra, hogy mindenhol a Cw értéket nyomják, mind ha az bármit is mondana egy jármű légellenállásáról. Az csak az alaktényező értéke. A fenti képletből látszik, hogy a legnagyobb érték az bizony a jármű homlokfelülete. Utoljára szerkesztette: Macropus Rufus, 2023.11.06. 22:30:11
A Teslaknak hagyomanyosan nagyon jo a legellanallasuk es a homlokfeluletuk is jelentos mertekben minimalizalt:
A 2016-ig gyártott Model S homlokfelülete 2,75nm. A 2016-tól gyártott Model S homlokfelülete 2,78nm... Szóval némileg nőt, ua. az alaktényezője nem változott semmit. Szóval a légellenállása ha miniálisan is de romlott az újnak az első generációhoz képest.
Első generáció: https://www.car.info/en-se/tesla/model-s/model-s-1st-generation-2096/specs
Face liftes (2016-tól gyártott): https://www.car.info/en-se/tesla/model-s/model-s-1st-generation-facelift-9696065/specs
A Cybertruck-nak a légellenállása olyan mint ha egy falat tolnál magad előtt. Az Cw egy érték, ha ehhez tartozik egy viszonylag alacsony de széles autó mint a Models 3/S akkor annak a légellenállása sem lesz kicsi. (Vagy egy keskeny de magas mind a Cybertruck)