Hellósztok! Hozzászólok már a topic-hoz, nehogy elsûlyedjen! :) Én még most kezdem a maya-t. Jelenleg még face-eket sem sikerül kijelölnöm... Mindig ugyanazt a face-t jelöli ki, akárhova is kattintok... Pedig a "Select by component type: Faces" van kijelölve (modelling). :(
nekem is
bár sok dolog nem egyértelmü elsõre.pl a texturázás a maxban olyan egyszerü volt,itt meg az a shader network...bár azis igaz,hogy 100x jobb mint a maxos megfelelöje:)lehet meg kéne venni a kézikönyvet:)))
hát ezt mondom én is:)
Sziasztok!
- Még csak most kezdek ismerkedni a Maya-val és szeretnék segítséget kérni tõletek az alábbi területekben.
- Magyar nyelvû dokumentáció van-e róla és hol található meg, ill. vehetõ meg?
Eredeti CD-s példány (nem rip) érdekelne, adnék CD-t is hozzá?
Elõre is köszönõm.
MIMIC
RenderMan: a te képeid vannak a 3dga.sns.hu címen?
Sziasztok. Hallottam, hogy a MAYA egy rulez 3D-s progi. Érdekelne a dolog... Elõször is, nem tudjátok hol lehet beszerezni a programot? Ha valaki meg tudja írni nekem az is érdekelne és elküldi utánvéttel és majd kifizetem az írást, meg a CD-t... (ez csak egy ötlet)
Ni! Regisztrálva lettem!:->
RM: full a progid?
RM: full a progid?
Zocsi: Persze hogy az. Már hónapok óta vele dolgozom.
Elkészült az új képem. 02.-tõl a 3dga galériájában megnézhetitek. 3 hónap MAYA után szerintem elég jó.
Máá megy!!! Olyan, de olyan nehéz. Hol tudok valami segítséget találni a neten. A Maya site-ját van Learning help, de pénzes, és most nincs potom 140$-im.
gondolom w2k. szokj hozzá,hogy a komolyabb progik csak ez alatt mennek. nem olyan rosz oprendszer,hidd el:)) ha van sok ramod még talán meg is szereted:))) ja,a pro az asztali változat.
Win 2000 pro-t használok, asztmondja a gépem: :)) Duron 800, 128MB RAM, GF2 MX 32MB, 20GB Winyó, mi kell még a MAYA-nak. A részecskeszórás hogy mûkszik, pl: tûz, vagy gõz???
Kérdés: Hogy lehet MAYA-ban animot renderelni? Nekem nem akar összejönni.
Átnéztem de nem igazán értettem. Ha van idõd küldhetnél egy mailt az anim renderelésrõl.
Addig rendben, hogy beállítom a start és end frame-eket, beállítom a kimenetet is (pl.:avi). Rákattintok a rendering gombra és csak egy képkockát renderel. Miért?
a www.silicon.hu meg lehet nézni a termékpalettát és lehet csorgatni a nyálat literszám:))
Lehet hogy a rossz file-rendszer miatt. Nekem pl. nem mûködik FAT32 file-rendszerrel. NTFS-el semmi probléma:]
Igen, bár nem értem, hogy miért kreál ekkora avi-t
Van egy frankó extrudáló plugin MAYA alá (invigorator). Tudja valaki, hogy honnan lehetne letölteni MAYA 3-hoz?
A Maya 3. a 3D gyorsítókártyákat kihasználja, vagy konfigolni kell alá, mert lenne egy GF2 MX 32-esem, és nem tudom, hogy használja e?!! Szerintem mikor renderelek, csak a procimat használja a gép... lehet ezen valahogy változtatni?
Írjatok már valami NEHÉZ feladatot kezdõknek...
Zocsi: Kreálj mondjuk egy tûzijátékot! (nem túl bonyolult)
Sziasztok!!
Keresek maya könyvek pdf változatát, minden formában! Aki tudd ilyen címe(ke)t az küldje el nekem.
Köszönöm.
a maya cd-n van vagy 70 mega...
Engem éppenséggel a learning maya 2 vagy a 3-as érdekelne, ami nincs a maya cdn.
udv. Friss latogato vagyok ezen a forumon. Es hianyolom az XSI topic-ot! Bar ma mar teljesen mind egy hogy milyen 3D progit hasznalunk. Mindegyikkel mindent !! mas: A MAYA 4-es egy kicsit laposra sikerult! Ha lehet ilyet irni, kulonben minden tiszteletem a MAYA-e. Maximum 3.6-os Ha mondjuk a mentalray belekerult volna...
Plug-inek hol vannak a MAYA3-hoz a NET-en? Jó dolgok? Érdemes velük foglalkozni, valamint nem tudtok valami jó objektum deformálási lehetõséget?
Szerintem amíg nem vagy nagyon profi (tehát nem "növöd ki" a max-ot), addig nem érdemes egy "profi" programra áttérned, most már a Max is elég jó lett. Max-szal is meg lehet szinte mindent csinálni, csak naygon expert szinten jönnek ki a hátrányai. (persze nem árt néhány plug-innel és egy jó rendererrel felszerelni)
Leírtam, miért nem érdemes. A 3-as vagy 4-es verzió már elég jó, bármit meg lehet benne csinálni. Ha már megszoktad a max-ot, akkor érdemes inkább azt kitapasztalni és kihasználni teljes mértékben. Amíg nem vagy ilyen szinten, addig nem lesz jobb a softimage XSI vagy a maya. Mayában sem fogsz sokkal jobb dolgokat csinálni, ha a max lehetõségeit nem használtad ki a végsõkig. És most már ezt elég nehéz elérni, hiszen az újabb verziókba már beépítették a legtöbb dolgot, ami régebben a vetélytársaknál volt csak. (nem véletlen, hogy egyre több helyen használják) Persze nyugodtan kipróbálhatod a többit is, lehet hogy szimpatikusabbak lesznek, de nem kell feltétlenül arra várnod, hogy mayával vagy az XSI-vel dolgozhass, inkább próbálj meg minél jobb dolgokat összehozni a max-szal, mert a programon nem múlik, az képes rá. (ez persze magánvélemény, nem feltétlenül igaz)
Egyébként plugin ügyben ajánlom a gnutella network-öt (file megosztó hálózat, kell egy kliens hozzá, pl: limewire - www.limewire.com), rengeteg plugint lehet találni (fõleg max 4-hez).
Értem. De ne becsüld le a maxot. Ha így fejlõdik, mint az utóbbi néhány verzióban, akkor késõbb sem fogsz kevesebbet érni vele, mint a mayával. Már most sincsenek olyan egetverõ különbségek (persze egy-két dologban igen). Tehát továbbra is az a véleményem, hogy ha nics olyan dolog, ami kifejezetten nem tetszik a max-ban, akkor nem kell erõltetni a váltást, mivel nem bizts hogy jobb lesz egy másik progival folytatni. Persze, mint írtan, a személyes szimpátia más dolog, ha kipróbáltad a mayt és jobban tetszett, akkor nyugodtan átállhatsz, lehet hogy tényleg jobban bejön.
Én azért álltam át a MAX-ról, mert a MAYA-ban olyan dolgokat is meg lehet kreálni (fû, haj, ruházat…) amihez a MAX-ban plugin-ek kellenek. Meg az nimációs része is sokkal jobb. Egyébként ha valaki tökéletesen profi a MAX-al az a MAYA-ban az alapokról indul.
"Egyébként ha valaki tökéletesen profi a MAX-al az a MAYA-ban az alapokról indul"
Ez fordítva is igaz...(nem mintha sokan váltanának így, vagy sok olyan ember lenne, aki kizárólag a mayán "nevelkedett"..)
A "tökéletesen" profik azért nem hinném, hogy az alapokról indulnak. Attól, hogy más a kezelés, a modellezési módszerek nagyon hasonlóak.
A pluginekkel részben igazad van, de ha valaki be tudja szerezni a plugineket, akkor több/jobb lehetõségei vannak, lévén olyan sok plugin készül a max-hoz, hogy azt mind (és olyan szinten) nem lehet beépíteni a mayába. (viszont maya plugineket meg nehezebb találni)
H! Senkit nem akarok lebeszelni az xsi-rol ,de uj felhasznalo minden fele keppen jobban jar a Maya-val. Az egybe van. Xsi-hez neha kell a "regi" 3.x softimage. Azon kivul konyebben jut segitseghez.:)
Megvan a MAYA 4 de a license telepítésével van egy kis bibi 8( Nem egészen egyértelmû a helyzet. Már mindent végigpróbáltam de nem indul el. Itt a leírás:
1.Unpack Maya and run the installation program 2. When setup has finished click cancel to skip the license installation
NB: ShaderLibrary are ripped so just click No when you are prompted to install them
3. Run lmtools and get your ethernet address 4. Edit aw.dat and replace the HOSTID=000000000000 with HOSTID=your ethernet address 5. From the command prompt, run awkeygen aw.dat 6. Place aw.dat in c:\flexlm 7. Run maya
különbözö verzioju liszensz-szerverek ütik egymást.probáld kitakaritani a rendszert. nekem a maya3 fölrakása után nem müködött sem a 3 sem az elõtte tökéletesen futo 2.5ös. végül csak ugy tudtam bele lelket verni,hogy lebányásztam a netrõl a softimage flexlm telepitõjét,és teljes telepitést csináltam. utánna muködött elsõre.
hol találokn renderman féle maya képeket?
az apollon föntlévö maya4 full,vagy még a pre verzio?
Az tény, hogy világszínvonalon a hozzáértõk szerint a Maya a vezetõ. Nem tudom tavaly évvégén mennyit jártatok moziba, de az tény, hogy az akkori filmek spec. effektjei mind a majával készültek. Pl.: Viharzóna, Hollowman, X-Man...stb. Sorolhatnám. A lényeg az, hogy mostanában láttam néhány angol interjút a Maya-val kapcsolatban arról, hogy a külömbözõ cégek hogyan hasznosítják, mik a tapasztalataik, ilyesmi. A lényeg az, hogy srácok qrva jó programot választottunk!!! :)
Még az érdekelne, hogy lehet a PaintEffects-eket úgy használni 3D-ben (mondjuk egy tûzgolyót, vagy fát). Láttal pl. 500 frame alatt begyulladó Maya logót, és rohadt jól néz ki.
Én is akarok olyat tudníííí... :)
a maya cd-n levö pdf-ekben alég jol le van irva hogy lehet használni.legalábbis a fa meg az egyebek,tüzre nem emléxem.
1. Indítsd el a MAYA-t (ez egy nagyon fontos lépés). 2. Nyisd meg a Visor ablakot (Window>Visor) és nyisd ki a Brushes szekciót (legalul). 3. Válassz mondjuk egy fát a Trees könyvtárból. 4. Állítsd be a paramétereit a CTRL+B gomb megnyomásával megjelenõ Paint Effect Brush Settings ablakban. Érdemes beállítani: - a fa méretét a Global Scale paraméternél - a realisztikus fényhatásokat az Illumination>Real Lights kapcsoló kipipálásával - az árnyékvetést a Shadow Effects>Fake Shadow résznél a 3D Cast kiválasztásával - a fa mozgását a szélben a Tubes>Behavior>Turbulence>Turbulence Type részben (animáció esetén) 5. Helyezz egy fényforrást a scennédbe. 6. Válaszd ki a Perspective nézetablakot. 7. Nyomd meg a 8-as billentyût. Így a nézetablak átvált Paint Effects Window-ra 8. Húzd végig az ecsetet valamilyen irányba és a fák kinõnek a semmibõl 8)
Azt hiszem elég érthetõ volt. Beindítom a MAYA tutorialomat a 3dga-n. Minden itt elhangzó problémát és a mailomra elküldött kérdéseket ott próbálom majd megválaszolni (ha tudom8). Addig is hajrá!!
Köszi RenderMan a segítséget. Ha szokott valaki Chatelni, az írja meg hol és mikor, mert online több mindent meg lehet beszélni. Akár közösen és többen is. Nemde?
Én általában kedd esténként 7 körül megnyitom a MAYA3D szobát a gyalogló chat-en. Sajnos legtöbbször egyedül kuporgok benne 8(
nyilván a gyaloglo az oka:))
hy miert csak keddenkent van MAYA szoba< legyen ma mostis!!!!!!!!!! es szeretnek most itt bemutatni kepeket, amik azert szerintem boven versenghetnak a mayaval... de megtartom a veger, mivel vannak csinalva..
ezek a POVray nevu free progival vannak osszedobva... azert annyira ezek sem rosszak asszem...
Jó képek haver! -De mikor fox te ilyet csinálni??? Megyek én is a trefire!
Sziasztok.Keresem a Maya-t linux-ra.Ha valaki tudna segíteni megköszönném.icq 3303721
ixyon: Tudod te hogy mûxik a POVray? Egy teljesen karakteres modellezõrendszer (mint a régi DOS-os progik). Minden mûveletet neked kell matematikai scriptekkel begépelni. Úgy néz ki mint a Word Kifejezetten mazohista jellem lehet az, aki ilyen progikkal dolgozik a mai kínálat mellett. A képeken csak az lep meg, hogy vajon hány évig készültek.
Elnéztem a trefortra. Szerintem jó. Van két szobanév javaslatom, amelyrõl megismerjük egymást: MAYA3D, 3DGA.
Okesz, majd megyek a trefire, de mikor szoktatok fent lenni, mert én este. Dolgoztam már én is a progival. Mármint a Pov-Ray-el. Elég nehéz, mert a fejedben kell tartani szinte minden kis tényezõt, papírra is írhatod, de annak mi értelme. Az tény, hogy szép munkákat lehet vele csinálni és teljesen free, de én a Maya-ra voksolok. Csak tény, hogy versenyre nem mehetek vele. :(
tokeletesn tisztaban vagyok vele, mi az a pov-ray, es azzal is, kik hasznaljak. altalaban programozok. mert ugye alapbol 1 egyetem matemaitak karanak a professzorai talaltak ki,hogy kellene ilyen.
Szerintem ezek a képek is modellezõvel vannak, mert az száz, hogy ilyen képet földi halandó nem igen képes bepötyögni!!! :)
nos, mit tuggyuk, a modelezok enm adnak vissza pov-ray kodot, biztonsagi okokbol, csak a sajat kodolt valtozatukat. en annak adom meg a kodj neked, amelyiknek akarod. es nem olyan nehez bepotyogni ezeket, mint hoszed. persze eez nemm azt jelenti, hogy barki meg tuggya csinalni, hanem azt, hogy meg lehet csinalni. es ha barki tud olyan editort, ami pov koot kop vissza, akkor szoljon nekem is ok?
vannak nagyon jo modellezö progik amik alapbol a pov-rayt hivják meg rendernek.egyik sem maya szintü de mivel a pov csak poligonokkal dolgozik ez nem akkora gond.
szerintem nincs egeszen igazad... ebben eppen az a legnagyobb durr., hogy ray-tracer, ezert nem poligonokkal dolgozik.