inkább az a kérdés, mit szeretnél a korival csinálni. ha szeretsz 20-30 km-t lehúzni a városban, esetleg korival suliba vagy munkába menni, arra a fitness vagy a freeskate a legjobb; ha betonszegélyeken, félcsövekben ugrálni, akkor agro; szlalomozni freeskate, slalom vagy hokikori.
ahogy mumpic is írta, az alapokhoz a fitness a legjobb.
Vannak olyan fékezési módok, amivel viszonylag hamar meg lehet állni. De amint megtanultad õke, akkor fogsz rádöbbeni, hogy akkor is lesznek olyanok akik a féktávodon belül "játszanak". Sajnos meg kell tanulnod, hogy mikor tudsz idõben lefékezni, ha nem, akkor kerüld ki... mindegy milyen fékezésed van. Ez mindig igaz...
Kelenföldön lakom... Úh, újpest kicsit messze van. Szoktam arra járni, de csak átutazóban! Mikor "kövér köröket" megyek. A körút tényleg jó, de qrvasok a bamba ember. A múltkor meg egy öleb kezdett el megpróbálni futni utánam, de nem nagyon bírta szusszal a nagy ugatás közepette... Vicces volt. Kb. mindenki, aki ott volt megmosolyogta! :D
Hehe, ha vidéki lennél, nem mondanád hogy a pesti aszfalt szar. :) Erzsébeten a márvány jó, nagykörúton kb végig lehet menni, ha épp nem bontják, Hõsök inkább a mérete miatt jó, de nem éppen egyenletesen vannak lerakva azok a lapok. Újpesi rakpart is egész jó, meg úgy általában, vidékkel összehasonlítva sokkal több a jó hely.
Ne hagyd a francba, tanulj meg korizni! :) Akik régóta nyomják úgy mondják, csak annyira tudsz korizni, amennyire megállni! Ha valami hirtelen kivág eléd, meg kell tudni állni. Nekem nem sikerült, el is ütöttek, nem is mondom hogy tudok korizni :o)
Fékezés, megállás, fordulás jobbra, balra, gurulás elõre, hátra, vészhelyzetek elkerülése, ezek olyan 'trükkök' amiket érdemes megtanulni.
Nyilván szlalomozni és ugrabugrás trükköket, meg agrós csúszkálásokat az alapok nélkül nem lehet megcsinálni. Csak sorjában.
Hasonló problémával van dolgom nekem is, azzal a különbséggel, hogy én még nem vettem korit! ^^ Bár T fékkel meglehetõsen "hamar" meg tudok állni, és tudom használni jobb és bal lábbal is. De effektív és látványos vészfék nincs a tarsolyomban... Na de majd megkapom a fizum és veszek vmi faszányos korit!
Amúgy, ki milyen korit használ jelenleg? Meg, jó "beton" hol van Bp-en, vagy ne legyek naív és menjek a Hõsökre meg az Erzsébet térre ha tanulni akarok, ahogy azt már mondottátok vala?!
Fittnes korival nem ajánlatos trükköket tanulni nem? Mert most olyat vettem, alapokkal nincs gondom, bár ha hirtelen valami kivág elém, akkor még nem tudom mit tegyek.. na mindeggy a lényeg hogy fittnes korit hagyjam a francba?
Agro korikhoz is sok féle profilú kerék van, ha lapos az inkább a félcsövezésre jó, de vannak gömbölyûbbek is, azokkal baromi könnyû fordulni, pláne hogy kicsik.
A K2-bõl konkrétan a soulslide-ra és a soulseven-re gondoltam, ezeknek jó kis cipõ részük van, de lehet hogy a kerekük nem a legjobb. A fatty paris meg egy öszvér szerûség, viszont tuti az a legmasszívabb.
...nem beszélve arról, hogy qrakönnyen elcsúszik vele az ember... :D
Egyszer volt a lábamon egy argo kori (amúgy egész életemben csak fittness korijaim voltak... Trezeta-val kezdtem - ha ismeri vki. a márkát, még anno 97-ben.). Nos hát elég érdekes érzés volt azokon a pici, lapos kerekeken gurulni..! A korláton csúszkálás meg számomra már kizárt.
Roxám volt, csak kinõttem; alapvetõen nem rossz, csak nehéz hozzá bármi pótalkatrészt beszerezni; a Rollerblade tudtommal csak fitness-t gyárt; a Powerslide is alapvetõen jó, a Powercell modelljüket szokták dícsérni. További jó márka szeritnem a Roces, Nike, Bauer
A fatty paris sztem inkább szlalom vagy freeskate. az Agro koriknál úgy van kialakítva a sín, hogy tudj pl. korláton is csúszni.
a trükközést nem kell komolyan venni :-) Kecskeméten egy rakás kissrácnak van agro korija, tud egyet ugrani és ennyi; semmi más trükköt nem tudnak; csak menõ dolog, hogy "rajoznak".
A keményebb kerék meg gyorsabb :-) Egyszerû fizika az egész. Egy kör (jelen esetben a kerék) csak 1 ponton érintkezik a síkkal; viszont amikor ránehezkedsz (gyk. ráállsz), akkor a gumikerék deformálódik, nagyobb felületen fog érintkezni a talajjal, ezáltal nagyobb lesz a mozgás során fellépõ súrlódási/tapadási erõ. Minél keményebb a gumi, annál kisebb felületen fog érintkezni a talajjal, így gyakorlatilag gyorsabb lesz. Például a mûanyag kerekek azért gyorsabbak, mert azok nem deformálódnak; viszont ez a hátrányuk is, elõbb-utóbb eltörnek, nem beszélve arról, hogy egészségtelen.
Ez a Hõsökös móka jó ötlet! Legalább nem egyedül bénáznék... A fõ parám most a vizsgaidõszak, meg a munkahelyi faszkodás, de két hét múlva én simán ráérek bármikor!
Mellesleg, ha vesz az ember korit, akkor hogy jó: ha pont akkora méretben, mint a lába; vagy ha 1 számmal nagyobb (mint mondjuk a snowboard bakiknál)? Márka különbségek vannak? Mert bár mumpic a K2-õt javasolta, de egy másik koris fórumba beleolvastam és ott pl. valaki szidta a K2-õt, hogy már nem olyan jó kerekeket gyárt ahhoz képest, hogy korábban milyen volt és mennyibe kerülnek a korik... Szóval más márkák (Powerslide, Roxa, Rollerblade?). Amúgy a K2 Fatty Paris jellegû korik már inkább az argo jellegûek? Vagy egy ehhez hasonlóval még ki merhetek menni az utcára úgy, hogy nem tudok trükközni és nem fognak kiröhögni?! :D
Mellesleg, ha keményebb az tényleg azt jelenti, hogy gyorsabb a kori is?? Én tökre azt hittem, hogy a puhább a jobb gyorsulásra, mert több erõt képes átadni az aszfaltra a nagyobb tapadással...
van(volt) a Victor hugo utcában egy jégkori bolt vagy inkább nevezzük szervíznek. ott fix hogy van csatt
Lenne, de még mindig nincs csatom a korimra. Én vagyok a hibás mert mindig halasztom, de múltkor direkt emiatt mászkáltam a városban, és a Szondi sport csak déltõl van nyitva, az aktivsportnál meg közölték hogy a netes raktárkészlettel szemben semmilyen alkatrészt nem tartanak...
Most szombaton ugyan kiköltözöm a koliból, de ha végre ép lesz a korim, feljövök egyet gurulni :)
Ja, az agro koriknál meg a 90A körüli keménység az általános.
Valami töketlen mértékegység, nem tudom pontosan mit jelent :o) Minél nagyobb a szám, annál keményebb a kerék. Általában a nagy boltok reklámújságjain hirdetett koriknak elég puha kerekük van 78A környékén. A 80A már érezhetõen keményebb. Ötkerekû versenykoriknál már akár 86A is lehet. Egy srácról hallottam, hogy vett 90A-s kereket, mondván hogy jól bírja majd a strapát, aztán egy jó hosszú lejtõs utcán végig jobb lábbal T-fékezve gurult le, és az utca végére a jobb korijának kerekibõl szép kis kúpok csiszolódtak :o). A kemény kerék nem tapad, ezért gyorsabb, de minõségileg nem feltétlenül jobb!
Hát, tény, hogy nincs a lábamon minden nap, de ezt én annak tudom be, hogy nem tetszik igazán az a kori, ami most van. 13-15 évesen a hét napból 4-5öt korival töltöttem. Fasza idõszak volt, csak akkor nagyon nem mertem próbálkozni... nem nõtt még be a fejem lágya hozzá és a közeg se olyan volt...
Azóta van annyi rutinom, hogy tudjam milyen módon közlekedjek, ill. rizikósabb helyzeteket hogyan ússzak meg... Bár sokszor nem kockáztatok. Ezért akarok jobb figurákat és csúszkálásokat megtanulni, ohgy egy kicsit szabadabban élvezhessem ezt a fajta mozgást!
én 27 évesen kezdtem görizni, marajunk annyiban, az volt 99-ben :) térdvédõ és csuklóvédõ könyökvédõm is van, nagyon ritkán hordtam, akkor sosem kellett amikor bezzeg kellett, nem volt, véres, sebes könyökre meg nem vettem fel :)
de igazság szerint nekem a görizés már a múlt, bár tavaly nyáron egész sokat görkorcsolyáztam újra de idén még semmit
félévente 1x? :o nem is korizol igazán :) mi anno (tesómmal és haverjával) simán estünk minden nap, többször is ez alap volt idszak amikor nem tudott begyógyulni a könyököm :)
Csúszkálás: szerintem ezeknek a videós srácoknak inkább keményebb kerekük van, õk szándékosan csúszkálnak, de én pl a hokiféket és a powerslideot direkt megállásra használom, ilyenkor a puhább kerék mivel jobban tapad elvileg könnyebb megállni. Kell találni egy optimumot, nekem 82A-s kerekeim vannak, szerintem jók haladni is, és meg is tudok velük állni.
Védõcucc: Térdvédõ azért kell mert _kurvára_ tud fájni ha térdre esel, a csuklóvédõ meg talán azért mert a csukló a legsérülékenyebb. Ez ellen szól egy kicsit talán az, hogy januárban elütött egy autó a zebrán, és pont ott törött el a kézfejem, ahol a csuklóvédõ véget ért. De ki tudja, ha nincs rajtam, akkor lehet hogy a csuklóm törik el, és az szarabb.
Persze mindenki a saját belátása szerint viselje a cuccokat, nem erõszak a disznótor :o) Van egy srác aki full védõcuccban nyomja, sisak is mindig van rajta, meg dudát hord magánál és dudál az embereknek :). Egyszer nem volt rajta sisak, és akkor verte be a fejét...
térdvédõ nem noobság, engem speciel zavar, azért nem hordom
hülye gyalogos meg autós sajnos túl sok van; az Oktogon környékén valami buzi terepjárós köcsög magasról tett arra, hogy a zebrán nekem van elsõbbségem, még neki állt feljebb...
Mondjuk nagyon ritkán esek... kb. fél-egy évente egyszer.. az se szokott súlyos lenni, mert ügyelek rá, hogy normálisan közlekedjek...
Ennek ellenére tegnap majdnem elcsaptam egy hezitáló leányzót, aki látta hogy felé tartok és összevissza kilépett, aztán meg engem ütött el majdnem egy autó... de szerencsére nem volt semmilyen kontakt a nagy száguldozásban... Csak egy szint után már nagyobb az esélye, hogy elcsúszik az ember... fõleg ha merészebb dolgokat akar megtanulni az ember.
Én is 23 vagyok, de idegesít, hogy itt van ez a fasza sport, ráadásul Bp-en qrvajó, mert néha gyorsabb, mint a bkv... mondjuk izzasztó is... Meg jó, hogy nem vagyok csak az aszfalthoz kötve és rugalmasan lehet közlekedni...
Hát most a fõ cél nekem a Parallel-slide, Slide-stop (hockey-stop) és a powerslide megtanulása! Mert haladni tudok, még megállni is biztonságosan. Csak izomból és hirtelen nem. A kérdés ez lenne, hogy milyen kerék jó ezekhez? Ha túl puha, akkor gondolom a nagy tapadás miatt elég nehéz tanulni õket..., nem?
Mumpic: Hát igen, jól tolja a srác! Gondolom egész nap lábán van a kori... :) Azért ez rólam nem mondható el... Meg a fõ parám az, hogy Bp-en elég kevés a jó és megfelelõ területû/hosszúságó aszfalt.. Ma voltam pl. a Margit-szigeten és botrányosan szar az út. Meg sok ember téblábol, a bicósok meg eléggé önkényes módon közlekednek... Semmi bajom nincs velük, de mivel õk a leggyorsabbak elõttünk, ezért azt hiszik, hogy mindenkinek hozzájuk kell alkalmazkodni... nah, mind1.
Meg most szeretném tanítgatni egy ismerõsömet (lány) korizni, és ha már õ gyakorolja az alapokat, akkor addig én is elfoglalom magam a csúszkálással...
A freeskate korik nagyon sokoldalúak, az ugrabugrát is simán bírják, gyorsan lehet velük haladni, és fékezõs szlalomozós trükkökre is jó. Skate parknak talán a Görzenált tudnám mondani, illetve mindenképp látogass el esténként az Erzsébet térre, nagyon sok koris jár oda, segítenek a kezdõknek, jófejek. Péntekenként meg FNS :).
akkor agro iagza azzal annyira nem lehet száguldozni a városban mint a nygajkerekü fitnessekkel, de ugrálni igen vároosban kéynelme, kis kerekei miatt fordulékonyabb ellenben a ha túrázni akarsz, és az úton kevés az akadály, akkor fitness korit evgyél ha kis bólyákat klarzs kerülgetni illetve forogni, a földön trükközni (ugrások nélkül) akkor freeskate
Ugrálgatni, meg teperni a városban. Elsõsorban utazásra kellene, de mivel már kb. 10 éve korizgatom (hébe-hóba) és elég "gyatra" a tudásom így most nyáron kicsit tanulni akarok. Ahhoz kellene egy olyan kori, ami masszív és jó is rám, amit lehet gyepálni és nehezen megy szét. Fittness korit meg azért nem akarok, mert elég buták és még buzisan is néz ki! :D A freeskate korik kis kereke mennyire akad meg az úthibákban? Bp-en egyébként van olyan skatepark, ahová mehetnek a totálisan amatõrök is? Mellesleg az ilyen félcsöves izgalmak számomra kizárva... öreg vagyok én már ahhoz!
Hoki-korik, freeskate nevezetû korik elég masszívak és gyorsak is. Pl K2 Soulslide, Powerslide Cell, stb. Ezeknek masszívabb cipõjük van (de még nem böszme agro-bakancs :P), meg erõs alu sínjük.
Városi korizásra kellene valami jobbfajta cucc. Mondjuk valami olyasmi kori, ami a ruszki csávón van mumpic linkje alatt (#321). Mit tudtok ajánlani? Jelenleg egy rollerblade fitness korit használok. Csak méretben nagy, meg igazából nem is az enyém (hosszú tört.), és elgondolkoztam a linket nézegetve, hogy veszek eggyet! Ötlet?
Elõre is köszi!
vagy csak simán megforditod õket, én sem használok féket, és az elõzõ korim jó négy évet birt ki, és kihasználtam rendessen....
Ja már gondoltam hogy megcserélem a sorrendet lassan sort kerítek rá
a kerék ígyis-úgyis el fog kopni, cseréld meg néha a bal és jobb oldali kerekeket. a hátsó féknek az a baja, hogy minden hülyeségen fennakad (járdaszegély meg hasonlók), ráadásul a fékezõ felület is kisebb, mintha mondjuk egy T-fékkel állnál meg.
Ma én is voltam ^^ igaz 10 percet de angol és irodalom és matek doga csak ennyit engedett.
elindultam az Amerikai útról, a Hungárián egészen a Erzsébet királyné útjáig, azon be a Városligeten át a Hõsök teréig, onnan végig az Andrássyn a Gödörhöz, ott kb 5 perc pihi, aztán el a Lánchídig, át Budára, a Duna-parton egészen az BME-ig, ott egy kis pihi, és ugyanezen az úton vissza.
csatt biztos van hogy hogy tudod rátenni... a) barkács b) kérdezd meg a Teréz krt 32-ben (udvarban) ha ég megvan az a cég, udnak-e vele vmit kezdeni no meg elég sok helyen javítanak jégkorit is, ott is meg lehet próbálni A Viktor Hugo utcában mintha lenne ilyen bolt
A korim szárán a racsnis csat leszorító fog része szegecseléssel van rögzítve a szárhoz, ám a fog letörött, a tengely amin elforog pedig elferdült, ezért nyilván az egészet ki kéne cserélnem. :(
K: Lehet ilyen alkatrészt külön kapni valahol? El lehet távolítani a szegecselt cuccot úgy hogy nem sérül meg a többi része a szárnak, és újat bele lehet még rakni? Szerintetek?
holnap összekaparok neked vmit a témában, rendben?
tudtok olyan görkorit vagy nem is az vagy nemtom, amit cipõre tudok csatolni?
Hát igen, jön lassan a jó idõ. Addig is marad a jégkori:) Igaz, nekem a szívem csücske a görkori:P A megtanulás folyamata szvsz: elindul->esik->ismét elindul->egyre gyorsabb->esik->kezd ügyesedni->túlzásokba esik->esik... :O)
ergo nem is csináltál semmit régen azt mondtuk haveri körben: ha nem estél, aznap nem is koriztál