Vannak messzi rendszerek, ahova még éppen el lehet jutni, de onnan már nincs visszaút. Volt is egy ilyen összejövetel. A rendszer egyik bolygóján törték össze a hajóikat a játékosok, hogy visszatérjenek. Külföldi oldalon biztos találni részletes leírást, de talán még a játékban is megjelölték a temetőt valami módon. Megaship-pel viszont elvileg már vissza tudnak jönni vagy épp tovább menni, csak legyen elég üzemanyag hozzá.
Van 400milliárd csillagrendszer amit az elmúlt évek alatt a játékosok még az 1%-át sem fedezték fel. Engem is érdekelne, hogy ez miben is tette tönkre a felfedezést? Utoljára szerkesztette: KiruHoshino, 2022.05.27. 09:40:02
Tenyleg, csak es kizarolag az oszinte laikus kivancsisaga kedveert, hogy vagtak tonkre?
En egyelore nem vettem egyet sem, mert nincs ra szuksegem. Ugy vagyok vele, hogy ha eddig elvoltam 30-40 ly ugrasokkal (szerencses esetben FSD SC-dzsel 200+), akkor az 500 ly ugrasok max az idot rovidik le par perccel (es esetleg egy-ket beiktatott fuel scoop idejevel).
Gondolom az 500-as ugrasok a korabban elerhetetlen, a legkozelebbi ugroponttol 300+ ly tavolsagokra levo kulso rendszereket is elerhetove teszi, vagyis az en szememben tagitja az elerheto es felfedezheto teruletet - felteve, hogy vannak ilyen rendszerek (csak tippelek, ilyen messze sosem jartam meg, ezt hozzateszem).
Esetleg az utantoltes es "allomas" funkcioi miatt csokken a kihivas? Annak mondjuk spec orulok, ha nem kell fel uton visszafordulni es a PoNR utan is tudok meg menni, mert tudom, hogy ott van kinn a kozelben egy megaship ahol picit feltolthetem a keszleteket es mehetek tovabb, nem generalva egy ujabb "konda temetot" valamelyik holdon :)
Vagy, mit hagyok ki, mit nem veszek figyelembe?
Kozben megneztem, januar 20-ig a galaxis 0.05%-a kerult felfedezesre, van meg mit "megtalalni", hagytak nekem is egy kis morzsat a megashipek. :) Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2022.05.27. 09:23:31
Hát ja. Én akkor hagytam abba mikor megjelentek a többszáz fényéveket ugráló megashipek vagy micsodák. Ezzel tönkre vágták a felfedezés ízét és varázsát.
...a biztonsági protokollok megkerülése... ...Biztonságos kapcsolat létrehozása...
Itt Caleb Wycherley, az Azimuth Biochemicals kutatási alelnöke. Az INRA-val folytatott munkánk felügyeletét kaptam a következő hónapokra.
Bár a szerződés pénzügyi vonatkozásai jelentősek, az új partnerségből sok mindent nyerhetünk. Az INRA számos figyelemre méltó tehetséggel rendelkezik, akikkel a pozitív munkakapcsolat az Azimuth további növekedését fogja elősegíteni. Egy ilyen hálózat lehetőségei segítenek a Pharmasapiennel szembeni piaci előny kialakításában. Talán idővel a másodosztályú vállalat is megtanulja, hogy hol a helye a szélesebb képben. Legalábbis remélni lehet.
Az Azimuth szerepe az anti-Thargoid-ellenes kezdeményezésben biztató. De ez a folyamatos háború fárasztó. Az arra fordított erőforrásokat, hogy bebizonyítsuk, az emberiség a galaxis domináns faja, máshol jobban el lehetne látni. Sértőnek találom a Thargoidok folyamatos agresszióját velünk szemben. Az INRA munkája lehet a legjobb esélyünk arra, hogy véget vessünk a konfliktusnak.
Az Azimuth segíteni fog egy biológiai fegyver kifejlesztésében. Számos potenciális vegyületünk van, amelyek ígéretesnek tűnnek. A biokémiai kutatásban szerzett szakértelmünk kétségtelenül értékesnek bizonyul majd a kezdeményezés számára.
...a biztonsági protokollok megkerülése... ...Biztonságos kapcsolat létrehozása...
Szerencsés fejlemény történt. A szerencse ránk mosolygott.
A biológiai fegyverekkel kapcsolatos kutatásaink eddig korlátozott sikereket mutattak. Az INRA egyik kutatóasszisztense azonban rábukkant a hihetetlen lehetőségekre, melyek egy gombában rejlenek. A Thargoid technológiával végzett mezőgazdasági kísérlet során kiderült, hogy a gomba rendkívül káros tulajdonságokkal rendelkezik.
Úgy tudom, hogy a kutatónak meg kellett kerülnie a felettesét, hogy ezt a felfedezést napvilágra hozza. Egy gyengébb akaratú egyén figyelmen kívül hagyta volna az eredményeket, ha arra utasították. Szerencsénkre ezt az embert keményebb fából faragták. Arra számítok azonban, hogy a kutató kevés hivatalos elismerést fog kapni.
Ez tényleg megdöbbentő. Lehet, hogy ez az ember felfedezte a háború befejezésének módját, de az INRA munkájának jellege biztosítja, hogy az emberiség soha nem fogja megtudni a nevét.
Az ezt követő megbeszélés a gomba fegyverként való felhasználásának lehetőségéről tanulságos volt. Az INRA vezető személyiségei által használt nagyon pontos megfogalmazásból gyanítom, hogy az információt visszatartják az olyan alvállalkozók elől, mint amilyen én vagyok. Természetesen érthető. Mégis, erős a gyanúm, hogy az INRA birtokában van legalább egy élő Thargoid példány. Szívesen lennék tanúja egy élő Thargoid fiziológiai vizsgálatnak.
Az estét a társaimmal fogom tölteni. Nem lesz túl nehéz meggyőzni őket arról, hogy jelenlétem hasznos lenne egy ilyen vizsgálathoz.
...a biztonsági protokollok megkerülése... ...Biztonságos kapcsolat létrehozása...
Az élő Thargoid teszt enyhén szólva is lenyűgöző volt. Az új sebhely az arcomon a bizonyíték erre.
Nem sokkal a teszt kezdete előtt érkeztem meg. Miközben a gombakeveréket, amit most már mycoidnak nevezünk, előkészítették, a Thargoid példány kitört a cellájából, ez volt az utolsó a szökési kísérlete. Több halálos áldozat is volt, és szerencsére én nem tartoztam közéjük. Az orvosi kezelés sikeres volt, bár a bal szemem további sebészeti beavatkozást igényel.
A lény vad és nehezen legyőzhető. Az ember elgondolkodik, hogy ezek az agyatlan lények hogyan fejlesztették ki a lenyűgöző technológiát, amit használnak.
Kész voltam visszatérni a mycoid vegyület bevetésére. Az eredmények pontosan a remélteknek megfelelően alakultak, ami a Thargoid pusztulását eredményezte.
Az INRA néhány munkatársa a projektből való áthelyezést kérte, az élő kísérleti alanyokkal kapcsolatos etikai aggályokra hivatkozva. Ezekből az emberekből nyilvánvalóan hiányzik az akarat, hogy bármilyen eszközzel megvédjék az emberiséget.
A mycoid vegyületet több INRA létesítményben is engedélyezték a tömeggyártásra. Az Azimuth hozzájárulását a gyártási folyamathoz tudomásul vették. Most a csapatomnak kell javaslatot tennie a vegyület thargoid célpontokba juttatására. A rakéta tűnik a logikus megoldásnak, bár előbb meg kell válaszolni a mycoidok visszatartásának és a becsapódás utáni virulenciájának kérdéseit.
...a biztonsági protokollok megkerülése... ...Biztonságos kapcsolat létrehozása...
A találkozó az INRA vezető személyiségeivel befejeződött. A mycoid fegyver végső előkészületei folyamatban vannak a Taylor Keep-ben.
A terv az, hogy egy hosszú hajót küldenek a Thargoid anyahajó felé, amely nemrég megtámadta a Carmichael Pointot. Nem sok pilótának van elég bátorsága vagy képessége egy ilyen küldetés teljesítéséhez. Gyanítom, hogy a Pilóták Szövetségének egy tagjára lesz szükség, tekintettel a feladat kihívásaira. A lehetséges jelöltek listája már készül.
Átnéztem a mycoid fegyver hasznos terhére vonatkozó osztályozási dokumentációt. Egy ilyen szigorúan titkos szervezethez képest az INRA hálózati biztonsági protokolljait csak néhány óra alatt sikerült kijátszani. Úgy tűnik, az INRA vezetői úgy vélik, hogy a mycoid vírus jelentős károkat fog okozni nem csak az anyahajón, hanem annak lakóiban is. A rakományt kifejezetten erre tervezték.
Bár helyeslem azt a döntést, hogy a fedélzeten lévő Thargoidot ki kell irtani, a kommunikációs feljegyzésekből kiderül, hogy a taktikáról való megegyezés érdekében bonyolult megbeszéléseket folytattak. Kíváncsi vagyok, miért volt ilyen nehéz a döntés, hogy döntő csapást mérjünk az ellenségünkre.
A mai nap folyamán biztosítottam a rendszeres progenitorképző sejtek utánpótlását. A halállal való közelmúltbeli találkozásom emlékeztetett a saját halandóságomra, és arra, hogy túl sok a tennivaló egy átlagos emberi élet során. A látásom teljes helyreállítását célzó műtét sikeres volt, de a szemem teljesen fehér maradt.
Úgy tűnik, ez új becenevet váltott ki a személyzetem körében, akik közül néhányan most már "A boszorkány"-ként emlegetnek. A szójáték, úgy vélem, szórakoztató. De talán egy ilyen álnévnek is meglesz a maga haszna.
...a biztonsági protokollok megkerülése... ...Biztonságos kapcsolat létrehozása...
A mycoid fegyvert sikeresen leszállította CMDR John Jameson. A bátor pilóta nem tért haza. Kár, szívesen kezet ráztam volna azzal az emberrel, aki ilyen nagyban hozzájárult a thargoid háború befejezéséhez.
A jelentések szerint a megmaradt Thargoid erők teljes visszavonulásban vannak az emberi űrből. Az INRA néhány munkatársa meg van győződve arról, hogy ez egy döntő győzelem, amiből a Thargoidok nem fognak felépülni, de én nem értek egyet. Valószínűleg idővel újra fel fognak bukkanni, túl szemtelenek ahhoz, hogy elfogadják az emberi uralmat.
Fel kell készülnünk erre az eshetőségre. Az INRA szolgálta a célját, de a szervezet szuperhatalmak közötti jellege miatt sebezhető a korrupcióval és a politikával szemben. Az Azimuth alkalmas arra, hogy felvegye az emberiség védelmének köpenyét, bármilyen thargoid visszavágással szemben.
Az olyan riválisaink, mint a Pharmasapian, nem bízhatók erre a feladatra. Nincs elég türelmük és gyomruk ahhoz, amit megkövetelnek. Csak az Azimuth, az én irányításom alatt, lesz képes a szükséges lépésekre, hogy a Thargoid fajt örökre eltörölje.
Ha nekem kell az emberiség "üdvösségének" lennem, akkor legyen így.
A múlt heti Frameshift Live-on elhangzott néhány információ a közelgő 12. frissítésről, valamint egy mélyinterjú Tom Kewell vezető tervezővel, aki mindent elmondott az Odyssey küldetéseiről. Ha azonban nem tudod megnézni az epizódot, itt egy gyors összefoglaló az 12. frissítésével kapcsolatban eddig felfedett dolgokról:
Teljesítmény- és optimalizációs fejlesztések Hozzáférés ülve a menükerékhez A csapossal való beszélgetés lehetősége ülés közben A képernyő használatának lehetősége a Fleet Carrier tulajdonosának ülésében ülve A feketepiacok mostantól többet kínálnak az ellopott árukért Rengeteg hibajavítás mind az Odyssey, mind a Horizons játékban. Raid küldetéstípus illegális változata. Shipyard terminál hozzáadása a fogdához, hogy a játékosok visszahívhassák hajójukat
Ez csupán a felszínt karcolja, amikor a 12-es frissítésbe fektetett munka mennyiségéről van szó, így maradjatok velünk az elkövetkező hetekben további információkért, valamint a teljes javítási jegyzetekért a megjelenés napján, ami jelenleg május végére van kitűzve.
Ügyesen halálra ítélték az Elitet. Lesz mesélős tartalom. Ez igen. Nagyon rég nem kaptunk új hajókat. Kaptunk egy kicsit nagyobb SRV-t. Nem számítottak rá hogy az Odyssey ennyire nem megy... Menne, ha az emberek többsége tudná használni. De mivel lassan egy év után is bogárvadászat folyik elcsodálkoznak hogy nem fogy. Nem tudom mi a terv de lassan lehúzhatjuk a rolót.
Hát jah. Kapunk egy Elite Dangerous: Odyssey Beyound-ot amire ismét elbasznak 3 év fejlesztési munkát.
na ahogy várható volt ,nem kell sokmindenre számítan idén sajnos 2023 elejére ígérik a "key feature overhaul" ami nagyon fasza überkirány el se hiszitek lesz :D de többet sajnos nem árulhatnak el Utoljára szerkesztette: Caliph, 2022.05.04. 19:34:27
Talán bejelentenek egy konzol fiók transzfert pc-re. De az édes kevés. Folyton megy a duma, hogy mostantól folyamatos lesz a kommunikáció. Közben kb csinálják ez max 1-2 hónapig aztán utána fél év semmi. Megy az etetés közben a játékot se akarják fixálni.
Csalódás.
szóval akkor ma este 5-től live stream,hátha lesz benne valami értelmes
sajnos van benne igazság
ha valakinek nincs ideje rá,itt a rövidített verzió :D
Lassabban termeli vissza, bár van amikor elég ez elég gyorsan megtörténik. Függ attól, hogy milyen beállítottságú gazdaság. Mennyire fejlett, van-e háború, magyarok vagy németek dolgoznak-e ott:). Bár szerintem a komplett gazdasági modellt ami pl. az első Elite-ben volt azt nem programozták le. Ha veszel valamit, addig míg el nem lépsz abból a szektorból, nem változik semmi. Ha elmész és kis idő múlva visszamész, visszatermelődik valamennyi az eredeti mennyiséghez képest. Ha folyamatosan jársz oda, az ára is lassan emelkedni kezd (piacgazdaság). CG-knél, mint ahogyan most is eléggé meg tudják rottyantani az állomást, mégis bírja. Ha valamiből eleve csak pár darab kapható, akkor ott nem várható javulás, de ha sok van belőle, akkor szinte kimeríthetetlen. A probléma ott szokott lenni, amikor kábé annyi kapható, ami a hajódba fér, mert akkor jó eséllyel nem tudod folyamatosan elszállítani onnan. De a visszatermelődés függ attól is, hogy milyen termékről van szó. Pl. a palladium elég lassan termelődik vissza, a gold már elfogadható mértékben, a silver elég jó, míg mondjuk a cobalt gyorsan. A bonyolult gépek lassabban, míg az alkotóelemeik gyorsabban. És így tovább. De szószerint a kérdésedre goldot nem olyan sokat találni, személy szerint a silver-t favorizálom. Abból sok van és az az egyik legnagyobb árrésű termék. Goldból tudok szerezni kábé olyan 500-at, ezüstből amennyi kell. Vannak olyan küldetések ahol 300-500 ezüst beszerzéséért adnak 50 millát. Ha ilyeneket kifogsz azzal lehet kaszálni. Aranyból is van ilyen küldetés, de azok ritkábbak. Úgy szoktam, hogy ahol van ezüst küldi, ott előfordul az arany is. Általában elmondható, hogy ha kifogsz egy ásványokat igényló állomást egy magasabb besorolású rendszerben, ahol nagy nyersanyag kereslet van, ott naponta néhány órányi munkával több mint 1mrd-ot lehet szakítani cutter-el vagy t9-el. Ha pedig van carriered, előtte feltöltöd azokkal amikkel kereskedni szeretnél, akkor már csak behordani kell, és meg van a napi 2-3mrd is. A bányász küldikben pedig az a jó, hogy 6 naposak, tehát bőven van időd. Viszont rengeteg wanted konda lesz a nyakadon (egy idő után már fel sem tűnik). Kell hozzá a gyors hajó (ebben a t9 kissé necces), és az interdictor professzionális kezelése. Viszont egymás után 5 interdictort sohasem kaptam (lehet be van állítva, hogy legyen határ). A carrier-el pedig ha sikerül az állomáshoz dokkolni, akkor a wanted-ek sem jelentenek veszélyt. Ott ahol veszik pl. az aranyat ott nem adnak el. A valódi gazdaságban sincs ilyen. Úgyhogy ezzel nem is kell számolnod:).
Elméleti kérdés...ha egy adott rendszerben/állomáson tegyük fel felvásárolok goldot akkor az a csökkent mennyiség visszatermelödįk rövíd idő alatt,vagy valamennyire reálisabban az adott gazdaság lassaban termeli ki megint?(persze lehetséges hogy x y majd pont oda ad ell majd goldot de ezt most nem venném hozzá a képlethez.
Nem feltétlen kötekedés képen írtam, csak egy ellentmondásra szerettem volna felhívni a figyelmed. De utólag belátom, hogy tévedtem, mert többet kellett volna visszaolvasnom ahhoz, hogy valós kontextusba tudjam helyezni a két mondatodat. Szóvall sorry
Ebben az opcióban az a szép, amikor úgy marad. Miközben az a feladat, hogy egy rivális rendszerben cseszegesd a civil hajókat. Így pillanatok alatt 10 milla fölé is mehet a rád kiszabott vérdíj. Sőt igazából ez a küldetés akkor az igazi, amikor egy erősen őrzött rendszerben kell ténykedni. Na ha egy ilyet túléltél, és elfelejtetted kikapcsolni, akkor egy ilyen esetnél jön a security és amikor leszkennelnek, eldurran az agyuk, hogy a k életbe ezen az ürgén több a lé mint azon a másikon. Ilyenkor van, hogy elmélázok, hogy vajon azért lőnek, mert véletlenül meglőttem őket? Aztán leesik, hogy még nem voltam a böriben. Egyébként a secusok nem jönnek azonnal, de boostal ki lehet húzni. Elég nagy segítség tud lenni 1-2 vadász is, legalább lekötik a rossz fiút. Gyakran előfordul, hogy 2-3 kondával kell küzdenem egyszerre (nagyon sokszor van 20 küldim), akkor jó, hogy jönnek, egyébként engem nagyon zavarnak. Ha papírhajóval vagyok, akkor egyedül csak a thruster erős, mert csak a gyors szökés van (főleg pajzs nélkül).
Mielőtt kötekednél, olvasd el és értelmezd a teljes szöveget. Akiket szétszívattunk azok meg is érdemelték. Szerinted hogyan kell bánni a nem normális hülye gyerekekkel akik arra specializálódtak, hogy kezdőket lövöldöznek ki, vagy várják a felfedezésből visszaérkező fegyvertelen papírhajókat. Esetleg az áruszállítós cg-ben résztvevő szintén fegyvertelen és pajzstalan papírhajókat baszogató manákokat.
Egyszer segítettem egy havernak: jött vissza a beagle pointtól és már cudarul ki volt a gépe. Félt, hogy nem ér vissza, és rengeteg adat volt nála. Elé mentem, megszereltük a járgányt, jövök visszafelé, erre kiszednek. Hát négy német hülye gyerek szórakozott kicsit. Kicsit meglepődtek, hogy teljes fegyverzetben voltam, mert ők a felfedező hajókat várták. Németül mindenféle ocsmányságot kiabáltak a mikikbe és röhögtek mint állat. Addig míg németül meg nem kértem őket, hogyha már kiszedtek akkor játsszunk. Amikor a negyedik is elporladt, utána még anyáztak kicsit, aztán gondolom kicsukták őket, mert elég hirtelen vége lett. Na ez volt az egyik report-om. Mármint, hogy engem reportoltak, mert hogy lehet egy asp explorer-el leszedni olyan rövid időn belül 4db viper4-est? Hát mondjuk úgy, hogy "flight assist off"-"flight assist on" amit ők viszont hírből sem ismertek.
Ezeket ha megkéred, egyszerűen kiröhögnek: olyan származékok akik csak saját kárukon tanulnak. Illetve még úgy sem, mert kicsit később már ugyanazt csinálja csak egy másik játékban. Mondván "kiégtem az Elite-től".:)
Igen, ha valaki (többé-kevésbé) becsületes kereskedő, akkor a "report crimes against me" opciót tényleg érdemes bekapcsolni. Ebben az esetben a támadó automatikusan wanted státuszt fog kapni az adott rendszerben, és a helyi rendfenntartók is előbb-utóbb befutnak segíteni. Ez az előbb-utóbb, illetve, hogy milyen erőkkel sietnek a segítségedre persze függ attól is, hogy milyen viszonyban vagy a helyi vezető frakcióval. Ha ez a viszony jó, akkor rendszerint elég hamar, és elég nagy erőkkel (anaconda és egy-két kísérő) szoktak érkezni. Ha kevésbé jó a viszonyod velük, akkor talán kiküldenek egy kezdő pilotát egy viper-rel.
Az igazi probléma nem is az, hogy van kalózkodás, meg akadnak beteg emberek. A gond ott kezdődik, hogy nincs igazi következménye annak, hogy ha valaki bűnt követ el. Pedig mennyivel érdekesebb lenne, hogy ha a körözött hajóval csak kalóz bázisokon lehetne leszállni, vagy hamisított azonosítókat kellene beszerezni ahhoz, hogy bármely törvénytisztelő rendszerbe be tudjon lépni, a rendfenntartók riasztása nélkül. Ha pedig lebukik, azonnal lezárják előtte az állomást, és az összes zsarú rámozdul. Annak sincs igazán tétje, ha valaki pl. a birodalom részéről hirtelen átpártol a föderációhoz. Itt is érdekesebb lenne a dolog azonnal, ha a megcsalt fél bosszúból egy egész fejvadász flottát indítana a delikvens megleckéztetésére, a fogadó oldalon pedig minimum bizalmatlanul kezelnék az illetőt addig, amíg ténylegesen nem bizonyít. Arról nem is beszélve, hogy ne is gondoljon arra egy jó darabig, hogy a birodalom területén bárhol tárt karokkal fogadnák.
Nincs olyan, hogy az egyik rosszul lép ki. Rá kell érezni mikor lép ki, és olyankor ugyanazt kell csinálni amit mindketten leírtunk. Gázt visszahúzni és stabilan egyirányban. A támadónak kétségtelenül nehezebb dolga van, mert nagyon oda kell figyelni, de elég hamar meg lehet szokni. Olyan mint a tánc: ritmusérzékkel működik. Egyébként a háttérben függyög és abból tudhatod mikor fog kilépni. Én csak azért nem szeretem, mert sajnálom a joyt:). Ha küldiben kell levadásznom valakit, akkor csak megkeresem a beaconnél, odasompolygok a közelébe és hagyom, hogy kiszedjen. Gyorsabb is egyszerűbb is. Valszeg tudták ezt (vagy felhívták a figyelmüket) a Frontiernél is, mert a kezdetekben nem így volt, időközben lett ilyen.
Egy igazi kalóz megállít, szkennel, majd közli mit dobj ki a raktérből, azután elenged. Sőt sokan biztonságos repülést kívánnak. Amikor pedig áruhordozós cg van, odafigyel, hogy ne szedje ki egymás után ugyanazokat. Magyarán van a világnak olyan része is, ahol tisztelik a játékosok egymást. Játszanak és nem szívatják egymást. Egyébként ez a kalóz viselkedés benne van az Elite eredetijében, sőt te is lehettél ilyen kalóz. Az X széria is átvette ezt a viselkedésmódot. Nem tudom, itt miért nem csinálták meg az NPC-knél is így. Legyenek elvetemült kalózok is, de lehetnének humánusabbak is. Amikor indult a játék a wanted NPC-k is válogatás nélkül gyilkoltak interdictornál (RES-ben nem ha üres voltál), hosszas könyörgésre csinálták meg, hogy ha nincs nálad semmi, akkor nem bántanak (egyszerűen nem lehetett játszani mert folyamatosan bszogattak). Bár eleinte még a limpet miatt is beindultak (vidultunk is rajta eleget), de mára konszolidálódott a helyzet.
Egyébként maga a játék mára már sokkal egyszerűbb, régebben jóval nehezebb volt. Mondhatnánk, hogy grindelésre lett optimalizálva. Mára már a carrier fenntartása 2-3 hétre is, már csak egy laza fuvar a cutter-el vagy kondával. Viszont irdatlan sokat lehet keresni a használatával: 3-4mrd-ot is néhány óra alatt.
Interdictor-os megadásnál fontos megjegyezni, hogy a hajó orra a menekülési vektor felé álljon és úgy húzd vissza a kart, különben forogva érsz ki, sérül a hajód és az FSD lehűlése is tovább tart. Ha jól lépsz ki, akkor elvileg a támadó lép ki rosszul. De ez nem biztos.
Anno próbálkoztam interdictor-ral wanted hajók ellen. Még, ha nekem úgy is tűnt, hogy elintéztem, mindig szívással váltottam normál térbe. Pedig a csíkok és a vektor is stimmelt. Úgyhogy én hagytam a fenébe a játék eme részét.
Amúgy ezek tényleg nem kalózok, csak kis gyökerek, hülyegyerekek, akiknek nincs jobb dolguk az életben. Rengeteg ilyen van minden online játékban. Egy rendes kalóz először megnézi, hogy mi van a hajódban, csak aztán kezd el lőni. Volt már ilyenem. Üres volt a hajó, mentünk tovább.
Ha mindenképp online akarsz játszani, akkor érdemes az automata segélykérést bekapcsolni, ha nem lenne bekapcsolva. Ilyenkor a legközelebbi járőr megy és segít. Feltéve, ha túlélsz addig. Én javarészt solo-ban játszottam. Az online része nem igazán fontos ebben a játékban, hacsak nem akarsz pvp-zni. Privát csoportot bármikor csinálhatsz és akár egyedül is repkedhetsz benne.
A nem mérnökölt hajók, nagyon gyengék. Még cannon sem kell az elpusztításukhoz. Régebben mi pont azt szerettük játszani, hogy ezeket a fazonokat likvidáltuk, meg szanaszét szopattuk őket. Pl. ráálltunk és folyamatosan kapta az interdictort, mihelyt sc-be lépett. Elég hamar megunták, ill. volt olyan aki feljelentett:). Most lenne mivel odamenni, de imperial-os vagyok, ez nem az én cg-m. Alapvetően hülyegyerekek (olyan is a kommunikációjuk), azok akik komolyan kalózok, nem így ténykednek. Cannon-ok ellen mozgással lehet védekezni, de ha már ketten vannak (mert ez is gyakori), akkor már elég nehéz túlélni. Nem raknék ilyen fegyvereket multis játékba, mert igaz, hogy pontosan kell lőni, de kifejezetten játékos ellen van, npc ellen már nem annyira működőképes. Az a jó multis játék ahol játékost ölni nehezebb mint npc-t, itt fordítva van. Szóval ha nem tudod megvédeni magad rutin vagy technika hiányában, tényleg ott a solo, vagy ha valakivel játszol, akkor a group.
Egyébként technika nélkül is lehet szopatni őket: fel kell tuningolni a thrustert, hogy rohadt gyors legyen a hajó, és amikor kiszed, boost-olva elmenekülni, folyamatosan. Hamar megunják. Messziről semmit sem ér az az ágyú, rakéta ellen pedig ott a puttyogó.
Ha védekezel az interdictornál, akkor félgázzal tedd, és ahhoz sem árt a tuningolt hajtás. Mielőtt látod, hogy elveszted a küzdelmet, álj stabilan egy irányba, és húzd le a gázt. Így biztosan te kerülsz ne elsőnek, és már nyomhatod is a boost-ot. Természetesen 4 pöttyel. Egy idő után betegek szoktak ettől lenni, és mindenfélét irogatnak. Te meg röhöghetsz. Utoljára szerkesztette: nibron, 2022.03.21. 20:58:25
Solo helyett még jó kompromisszumos megoldás csatlakozni egy PVE csoporthoz. Amennyire tudom, a Mobius a legnagyobb ilyen közösség. Bár nem tudom, mennyire naprakész, de itt a leírás a csatlakozás menetéről: https://elitepve.com/page/join#
Köszi a választ, mindkettőtöknek. A pajzs 7A, boosterekkel, a pajzssal még nem jártam mérnöknél. A fegyvert nem tudom, gondolom plazma, de egyszer a radaron valami érdekes dolog látszott, mintha rakéták lettek volna, de nem azok voltak.. mint valami felhő, bár hülyén hangzik tudom. Na az két másodperc alatt elsöpörte a hajómat...
Eleinte én is szenvedtem a gankerektől. De azért játszom openben, mert a 95% egyébként jó fej és cg-t is sokkal hatékonyabban lehet teljesíteni összefogva. Meg különben is, ez egy online multi game. Szóval megtanultam együttélni a gankerekkel. Van egy shield tank hajóm, aztán ha rámszállnak, submitolok, fa off, szembefordulás, teligáz és ugrás másik rendszerbe - a csetbe azért beírom közben, hogy "nem azért vagyok itt, hogy téged szórakoztassalak, kölyök". Erre elég pipák szoktak lenni :)
Erre az a legjobb megoldás hogy "Solo Pay" módban játszol/végzed az ilyen jellegű küldetéseket a népszerű helyeken. Gabo jól mondja, ez az oka. Gankerek, akik tönkreteszik a békésen játszók játékélményét... Ezért kell Solo módban játszani ilyenkor. Én szinte csak Solo-ban játszok.
A rövid válasz az, hogy vannak agybeteg emberek, és ezek rendszerint pont azokon a helyeken vadásznak, ahol nagyobb számban találnak könnyű prédát maguknak. Tipikusan a mérnökök rendszereiben, comunity goal-ok helyein, powerplay hatalmi központoknál, illetve a kezdő szektorok határán.
Milyen pajzs, milyen páncélzat van a hajódon? Milyen fegyvert használtak az ellenfeleid?
Sziasztok! Csinálom a legújabb community goals-t, benne is vagyok a 10%-ban, de két napja folyton levadásznak. Egyrészt nem értem miért, élvezik a noob hentet, mert más magyarázatot ne látok rá, másrészt hogy tudják a condámról 1 lövésből lekapni majdnem a teljes pajzsot, utáne még kettőből az egész hajót? Köszi!
Szerintem nem kár érte. Túlságosan elmentek StarCitizen irányban, aztán mi lett belőle? Gondolkodtam én is, hogy megvegyem konzolra. Na nem az ody miatt. Azt PC-re sem vettem meg. Viszont konzolon csak 1 kontroller van, így rengeteg kombinációt kellene megtanulnom. PC-n is sok mindent meg kellett tanulnom, de ott már megvan a HotasX, több kontroller, kapcsolótábla. Ezeket így jobban külön tudom választani, mint, ha 1 kontrollerrel kellene mindent csinálnom. Persze akinek nincs lehetősége PC-re, az meg fogja tanulni a kontroller használatát. De attól semmivel sem lesz kevesebb a jelenlegi játék, hogy nem jött ki rá az ody. A játék lényege számomra még mindig az űrben való repülés és nem a császkálás.
Igazából ki sem kellett volna adni. A PC-sek egy rakás pénzt kifizettek az alfáért és a bétáért támogatásként hogy elkészüljön, akkor miért nem lehetett ez csak PC-s játék? Csak vitte az erőforrásokat a fejlesztéstől.
Minden bizonnyal nem éri meg nekik jelenleg a konzolos Ody port. Az alap PS4/Xbox One gépeken valszeg vállalhatatlanul futna. A PS5/Series gépekkel már biztos nem lenne probléma, de ott jelenleg még elég kicsi a playerbase. Az Elite meg ugye egy rétegjáték, nem egy CoD vagy Fifa, hogy évente elmegy belőlük 10 millió. Remélem azért átgondolják ezt a jövőben.
Több mint 2800 órám van a játékban Xbox-on. Gondolhatjátok, hogy érzem magam, kb. mintha megölték volna a kutyámat. Az FPS lövöldözés pont a "nem nagyon érdekel" kategória nálam, de a légkörös bolygókon landolást, és az ottani felfedezést, mászkálást azért nagyon sajnálom. Én továbbra is játszani fogok vele, maradt még pár naprendszer, ahol nem jártam. Remélem így ahogy van, azért megmarad, és nem húzzák ki alóla a szervereket egy év múlva, és zárják be az egészet. Viszont továbbra is úgy gondolom, hogy simán megéri beleugrani konzolon is egy új játékosnak, van annyi tartalom a Horizonsban.
Mindig és mindenhol csak a pénz számít, nagy profit a többi le van sz@rva.
Nagyon hülyén hangzik, de igazából ki sem kellett volna adni konzolra.. Vagy normális méretű csapattal fejleszteni, csak ugye a Frontier nem annyira nagy team és több játékon is dolgoznak. Szerintem az Elite többet érdemelne, mint amennyi törődést kap a Frontiertől...
Én épp egy ilyen konzolos vagyok és a sírás kerülget a döntés miatt. Megvettem boxra és PS-re is, hogy támogassam őket. Még ZX Spectrumon játszottam az első résszel és Amiga 600-on a másodikkal, ezért nem panaszkodom, így is egy valóra vált álom, hogy játszhattam és játszhatok az ED-al.
Szerintem rossz előzetes elképzeléssel közelítitek meg a shield booster kérdését. Felejtsétek el azt, amit az elektronikai ismereteitek alapján gondolnátok! Ez egy sci-fi és játék.
A shield booster nem csinál mást, mint egy fix energia fogyasztásért cserébe megemeli a pajzsod erejének felső értékét egy +n%-kal (A osztályú esetén +20%-kal), azaz a pajzs max. MJ számát emeli, illetve mérnökölt modul esetén a pajzs ellenálló képességén is javít, az egyes támadási formákkal szemben (thermal, explosive, kinetic). A shield booster fogyasztása állandó, nem befolyásolja az, hogy a pajzsod fent van-e, vagy éppen töltés alatt van. A shield booster önmagában nem tölt és nem ad le semmit. A pajzsod töltéséért csak a pajzsgenerátor a felelős. Ha teljesen sértetlen a pajzsod, akkor csak a fenntartásához szükséges energiát használja. Ha sérül a pajzs, akkor elkezdi újratölteni másodpercenként egy fix MJ értékkel (regeneration rate). Ha lement a pajzsod, akkor pedig szintén egy fix MJ/s értékkel elkezdi újjáépíteni (broken regeneration rate). A pajzs töltéséhez, újraépítéséhez a power distributor SYS cellájából/bufferéből kezdi leszívni az energiát. Ezek az értékek a pajzsgenerátor osztályától, és a mérnököléstől függnek. A fentiekből adódik, hogy ha shield boostert használsz, akkor feljebb megy a pajzs max. MJ értéke, és ezt a generátornak visszatölteni, újjáépíteni tényleg tovább tart. Viszont, egy shield boosterrel megtámogatott erősebb pajzsot lebontani is lényegesen tovább tart az ellenfélnek! Ha pedig ehhez még a mérnökölést is hozzávágjuk, ami a pajzs ellenálló képességét is megemeli, már nagyságrendi eltérésekről beszélünk! A shield cell bank egy töltete szintén egy fix, viszonylag nagy MJ értéket pumpál vissza a pajzsba. Ezt viszont lényegesen rövidebb idő alatt teszi meg, mint ahogy a pajzsgenerátor töltené vissza a pajzsot. (Csak ehhez ugye még léteznie kell a pajzsodnak!)
Amikor a shield boostert ki/be kapcsolgattad, valójában csak annyi történt, hogy a pajzsod maximum MJ értéke lecsökkent, vagy éppen feljebb ment, de valójában a töltöttségi szintje, tehát az aktuális MJ értéke nem változott. A három karika színe, és a kiírt százalékos érték azért változott, mert az aktuális töltöttség, és a max. töltöttség aránya változott, hiszen a max. érték a booster kapcsolgatása miatt feljebb/lejjebb ment. Ha jól emlékszem vagy a jobb oldali panelen, vagy az alsó középső panelen számszerűen is kiírja a pajzs értékeit a hajó rendszere.
Shield boostert kikapcsolni akkor van értelme, ha a pajzsodat teljesen lebontották, és a generátornak újjá kell építenie. Ugyanis az, hogy mennyi energiát kell visszapumpálnia az újjáépítéshez a max. MJ értéktől függ. Persze ha pajzs lement, úgy is lesz nagyobb gondod annál, minthogy a boostereket kapcsolgasd... Bár ha pajzs lement, a boosterek kapcsolgatása helyett inkább érdemes egy teljes repair and reboot újraindításra sort keríteni. Ennek a végén ugyanis, varázslatos módon, a pajzs is 50%-kon újjáépül, rendszerint sokkal gyorsabban, mint ha csak a pajzsgenerátorra várnál. Persze egy ülő kacsa könnyű célpont tud lenni.
Egyébként ha nem működne az a rendszer, amit az előző alkalommal leírtam, kutya nem használná. Márpedig működik, és aki harcra optimalizál egy hajót, az így vagy úgy, de a komponensek többségét használni fogja az adott hajó lehetőségeihez mérten.
A teljes komplex pajzsrendszer optimalizálásra két véglet van. Az egyik, hogy a pajzs regenerációjához szükséges időt csökkentjük amennyire lehet, a pajzs ellenállását pedig igyekszünk minél feljebb tornázni. Az alapja egy bi-weave shield gen., amit resistance augmented shield boosterekkel tolunk meg. Ezt esetleg még kiegészíti egy vagy két gyors töltésre optimalizált scb. Az alapötlet az, hogy a magas res. értéknek köszönhetően egy alacsony max. MJ-vel rendelkező pajzs is képes sok sebzést elnyelni. (Egységnyi MJ-ért, több sebzést tud elnyelni.) A dolog szépséghibája, hogy 60%-70% feletti ellenállás már csökkentet értékkel lesz figyelembe véve. Tehát 100%-kos res-t nem lehet elérni. A másik véglet, hogy a pajzs nyers erejét toljuk az csillagokig. Ennek az alapja rendszerint prismatic shield gen. (Barbi hercegnő ezért mindenki kedvence), amit még megtámogatunk néhány heavy duty shield boosterrel. Ennek köszönhetően a max. MJ értéke eszement magas lesz, így a pajzsot lebontani az ellenfélnek elég komoly munka lesz. A dolog leges legnagyobb hátulütője, hogy ha egyszer lement a pajzs, a szemöldöködet is befonhatod, mire újraépül és újratölt. Feltéve, hogy lesz időd erre, mielőtt elpárologtatják a hajódat. Egy SCB itt is hasznos tud lenni, de nem biztos, hogy lesz helyed vagy kellő mennyiségű energiád az üzemeltetésére, figyelembe véve, hogy a prismatic shield gen. és a heavy duty shield boosterek is zabálják az energiát.
Ha valaki engem kérdez az arany középút a legjobb választás. Minden hajómon bi-weave shield gen. thermal resistant tuninggal. A harcra épült gépek esetében heavy duty és resistance augmented shield boosterekkel, illetve ha van hely és energia akkor SCB-vel és heat sink-kel kiegészítve. Kalóz vadászat nem okoz gondot, és a high intesity combat zone-okat is túléltem eddig. (Ha kell szívesen linkelek coriolis.io-ról hajókonfigurációt.)
Még egy dolgot érdemes észben tartani. Minden pajzsot le lehet bontani! Ezért ha valaki a túlélést fontosnak tartja, az alap alufólia páncélt is le fogja cserélni valami rendesebbre. Harcra épített hajóknál pedig melegen ajánlott a hull reinforcement package-ek és modul reinforcement package-ek használata is. Természetesen ezeket is lehet és javasolt is tuningolni.
egyébként, ha régen szeretted a Vulture-t (nerf előtt), akkor most helyette a DeLance közel ugyanaz. Ugyanolyan jól mozog, és erős harcos. Érdekes, hogy mióta nerfelték én sem használtam, pedig előtte imádtam. A hangja különösen jó volt, és a Lancernek is jó, bár néhány oktávnyit buzisabb.
Egyébként ha már szóba került az energia, van valakinek ötlete mire lehetne használni a guardian distributorokat?
Elég jól feszegeted a dolgot. Egy booster függetlenül attól mire használjuk (lásd krumpliágyú), arra való, hogy valami gyengébből egy időre erősebbet csináljon. Pl. az elektronikában csakis boost technikával lehet kis feszültségből nagyobbat előállítani úgy, hogy még teljesítmény is legyen. Pl. 12V-220V konverterek, vagy bármelyik step-up konverter. De a step-down konverterek is azt használnak, meg az összes kapcs.üzemi táp (a PC-d is). Igen ez bug, effektíve tök rosszul működik, pl. abszolúte nem veszi figyelembe az előző állapotokat (ki vagy be volt-e kapcsolva, stb.), nem szinkronizálták magával a pajzzsal, tulajdonképpen önálló életet élnek. Haverral kielemeztük a hibákat, tehát mindegyiket algoritmizálni tudtuk, az is követhető mi minek az eredménye. De azt már nem akartam leírni, egyrészt kva hosszú, másrészt a megértéséhez nem árt programozónak lenni. Tulajdonképpen nem is egy bug van, hanem sok, illetve vannak olyanok is amik valaminek a következménye. Pl. kikapcsoláskor miért löki rá a teljes töltetet a pajzsra? azért mert ha nem így tenne, akkor visszakapcsoláskor figyelni kellene mennyi töltés volt kikapcs. előtt, és onnan folytatni. Namost a kikapcsolás lehetett akár 1 hónapja is. Ezért itt egy kicsit egyszerűsítettek. Kicsit nevetséges lett az eredmény, de ez van. A másik, hogyha korrekt módon figyelnék a töltéseket, akkor a szinkronizálás elég sok plusz kódot igényel. Pl. az az eset, amikor az egyik egység jobban fel van töltve mint a másik, hogyan viselkedjen? Az elektronikában is elég nagy probléma ez (ált. ilyenkor durran valaki), azért kódban könnyebben megoldható, de vagy lusták voltak, vagy az optimalizálás vitte el. Nem tudni, minden esetre elég faramuci ez az eredmény.
Egyébként mióta kiszedtem a boostereket, csak a reinforced pajzzsal úgy nyomok le bárkit mintha ott sem lettek volna. Lenyomtam egyszerre két kondát amiből az egyik egy halálra mérnökölt expert volt. Elég hamar rájöttem, hogy nehezen mozog, és a másik a gyengébb, tehát leszedtem a gyengébbet, utána már csak idő kérdése volt, hogy mikor adja be a kulcsot a másik. Elég sokáig bírta, már nagyon untam, hogy állandóan vissza tudta tölteni a pajzsát, de semmi sem tart örökké. Érdekes, hogy amikor vége lett a harcnak, akkorra már a pajzsom visszatöltött 100%-ra, pedig voltam offline is. Na ilyen eddig sosem volt, akárhányszor kijöttem egy komolyabb küzdelemből, mindig alaposan le voltam gyengülve.
Jobb szeretem a termikus fegyvereket, a kinetikus nekem inkább hátrányt jelent. A sok mozgás miatt nem tudok rátartani, viszont a gimbal fegyók pont az állandó mozgáshoz igazodnak. Viszont ahogyan írtad, kell az energia, és nagy a hőtermelés. Elég nehéz a hajót úgy megépíteni, hogy eredményesen használd a term.fegyókat, de nem lehetetlen. Harci gép lehet nehéz is, olyan modulokat kell rátenni, amik nehezebbek, de egyben nagyobb teljesítményűek is. Pl. a power plant a legnagyobb, de mérnökölve emisszióra. Thruster szintúgy. Teherelosztó fegverre koncentrálva, hadd szóljon neki, fegyvereknél vagy plusz hűtés, vagy fókuszált sugár. A harci kondámon csak emisszós fegyverek vannak, az életbe nem melegszenek fel, és erősebbek mint a gyári. Nem annyira mint az overcharged, de ahol van huge méret ott elég. És egyszerre szól az egész, karcol is elég nagyot. És sohasem melegszik fel a gép. Ehhez viszont az is kell, hogy ne a levegőbe tüzelj, mert akkor nem érvényesülnek a property-k és megsülsz mint pulyka hálaadáskor.
Ezt lehet, hogy fel kellene vetned a fórumukon is. Hátha rosszul működik, mert a leírtakból nekem úgy tűnik, hogy van némi anomália. Főleg a 3. pontnál. Miért piszkálná a meglévő pajzs energiáját, vagyis gyengítené a pajzsot? Nem logikus. Emellett az sem járja, ha már fel van töltődve a booster, akkor miért megy lassabban a pajzs töltése? Ha kétszer vesz el energiát a booster, mikor nem kellene, akkor az konkrétan bug már. Eleve miért kell a booster-t tölteni? Kibővíti a pajzsot (megnöveli az értékét), több energia kell neki, a nagyobb pajzsot adott töltés mellett lassabban tölti 100%-ra, de a booster nélküli pajzsérték elérésének ugyanannyinak kellene lennie. Ha lineáris töltést feltételezünk.
Mikor én cell bank-okat használtam, nem volt gondom a melegedéssel. De javarészt én jobban szeretem a kinetikus fegyvereket, így a hajóim mindig hűvösek voltak és az energiával sem volt gondom. Mikor termikus fegyverekkel szereltem fel, ott már az energiával is játszanom kellett előszedett fegyverzetnél. A Vulture nagyon jó volt, míg nem nerfelték. Meg a Python is, míg nem jöttek a mérnökök. Utána már nem volt sok kedvem harcolgatni. Túl macerás lett. Főleg egy veszélyesebb pilóta ellen.
Köszi, nagyon alapos vagy:). Alapvetően az én hibám, de csak az alap működésre gondoltam, és ezt nem írtam le (mérnök uraknál ez alap, ugyanúgy mint a milliméter). Szóval nem azért kérdeztem mert nem tudom, hogy mire való és hogyan működik. Inkább azért mert az elmúlt időszakban nagyon gyanús lett a viselkedése. Alapvetően médium hajókat használok, tulajdonképpen a python az alap. A konda, cutter, corvette ált. a raktárban áll. A konda szokott még előjönni, de csak colonia-ra vagy felfedező útra (ergo shield boost szóba sem jöhet).
Szóval "ki a fasza gyerek" alapon elvállaltam egy küldit a mamától, hogy megszabadítom őt 4db corvette-től. Fel is szereltem a python-t totál harcra. Elméletileg a corvette hozzám sem érhet, mert elég ügyesen mozgok, de azért beerősítettem a pajzsot is. Cell Bank-ot nem használok, mert nem tudom az elsütést és a heat sink-et használni amikor állandóan mozgok az összes thrusterral (még nem jött össze az a beállítás, hogy minden kéz alatt legyen). Elindulok, megcsípem az első corvette-t (még jó, hogy nem vittem interdictort, mert igazából ilyenkor ő csíp meg engem, nekem csak hagyni kell), harcolunk, elég szarul áll már. Egyszer csak jönnek a haverjai, vulture, konda, python, delance, minden. Egyből szükség lett a pajzsra, de pikk-pakk lemerítették. Sebaj, elboostolok biztonságos távolba, és regenerálódunk. Nézem olyan lassan, hogy egy év lesz mire használható lesz a pajzs. Most milyen jól jönne a cell bank. Olyan 70% körül megyek vissza, mindenki 100%-on, mondanom sem kell nem sokáig húztam. Közben azért néztem, az ellenfél pajzsát is, csodálkoztam nekik milyen faszán töltődik vissza (a corvette-n kívül nem használtak cell bankot, még a konda sem). Az enyém meg semmi csak fogy. Azért így is végeztem 1-el, de inkább hagytam a további 3-at, mert ez így nagyon sokáig eltartott volna (nem volt annyi időm meg kedvem sem). Viszont szöget ütött a fejembe, hogy ez így nem valami fasza, valamit kellene csinálni, de mit? Szóltam a havernak, teszteljük már a beállításokat. Felállunk egymással szemben, és amikor mondom, ő meglő, majd elemezzük mi történik. Hosszas hülyéskedés után már csak a shield boosterek működésére koncentráltunk. A következőképpen működnek: 1. Amikor töltődik a pajzs, ők is töltődnek, ezáltal elvonva az energiát a pajzs töltésétől. Tehát minél több boostered van, annál lassabban áll fel a pajzs. Ezt tudtuk. Alapműködésről beszélünk, ha mérnökölve van a boost, akkor több energiára van szüksége (ismert a különbség, mert megnézhető), jobban lefogja a pajzstöltést. 2. Amikor meglőnek, akkor lassabban merül le a pajzs, de a boost duplán, mert visszatöltené a pajzsot plusz ő is merül annyit mint a pajzs. Magyarán a találat annyit ér, hogy pajzs energia + pajzs energia * boost-ok száma. És ezeknek mind vissza kell töltődniük. Így fordul elő az, hogy egy kisebb találat miatt is, nagyon megnyúlik a pajzs regenerálódási idő (cutteren teszteltünk 8db maxra mérnökölt boosterral). 3. A "Modules" fülön tudod szabályozni, hogy melyik modul legyen be ill. kikapcsolva. Amikor bekapcsolsz egy boost-ot, az rögtön lerántja a pajzsból a boost teljes energiáját (tehát a pajzsból azonnal feltölti magát), de a pajzs visszatöltés már úgy történik mintha a boost is le lenne merülve (tehát a boost kétszer töltődik). 4. A "Modules" fülön a boost-ot kikapcsolva, a boost-ban lévő teljes energia azonnal átadódik a pajzsnak. Tulajdonképpen ugyanolyan mint amikor elsütöd a cell bank-ot, csak nincs recsegés-ropogás. Ha a pajzs 100%-on áll, akkor buktad azt az energiát, ha rögtön visszakapcsolod úgy veszi, hogy a boost üres volt és lekapja a pajzsból a megfelelő töltetet.
Kicsit belegondolva már értem, miért okoz nekem gondot, már évek óta a pajzs. Az előbb leírtak alapján nincs olyan állapot, amikor optimálisan használni tudnád a booster-eket, energiavesztés nélkül. Sőt igazán pont a harcban ahol létfontosságú lenne a pajzsok élettartama/regenerációja, ennek ellenére pont itt vagy megszívatva. Egy kis könnyítést jelent ha harc közben sorban egyesével kikapcsolod a booster-eket, mert az azokban lévő energia azonnal visszatölti a pajzsenergia valamely részét. Na de ki az aki harc közben behívja az oldalképernyőt, megkeresi a még bekapcsolt boostert és kikapcsolja. Ezzel sokkal több energiát lehet veszíteni mint amit a booster tartalmaz. El kell boostolni és ahol már nem érnek el a találatok, ott tudod használni. Viszont amikor visszatérsz a harcba, míg fel nem veszed a megfelelő pozíciót mindenki téged lő. Tehát nem biztos, hogy ezzel is bármit nyerhetnél.
Villamosmérnökként rengeteg booster-el találkozom (tulajdonképpen egy sima kondenzátor is az), de nem csak ez a terület, hanem pl. a levegőkompresszor is booster. Példának okáért így működik az az ágyú a NASA-nál, amivel pl. a becsapódásokat vizsgálják. De a krumpliágyú is booster. Kíváncsi lennék, hogy aki(k) megtervezték/kivitelezték/tesztelték a shield booster-t minek alapján dolgoztak. Mert én több mint 2000 óra játék alatt feltételeztem, hogy a booster az a feltöltés/kisütés elvén működik (ahogyan egy booster-nak kell), de ez nem tudom mi ez.
Ezek után felszereltem a python-t úgy, hogy raktam bele cell bank-ot, de a booster-eket ledobtam mind, helyette heatsink. Na mindjárt másképpen alakult a harc, a pajzs működött rendesen, és a cell bank is tette a dolgát. Utóbbi csak azért érdekes, mert ha úgy sütöd el a cell bank-ot, hogy vannak boosterek, akkor a rájuk eső energiát ők nyelik el, és nem a pajzsra megy. Egyébként ez volt az egyik ok amiért nem szerettem a cell bank-ot: rohadt nagy modul, megsüti a gépet és alig tölt a pajzson. Persze mert 4 db booster elnyeli az energiáját. De ha nincs booster mindjárt rendesen működik. És itt jön be képbe a mérnökölt booster: minél többet "javítassz" a booster-en, annál szarabb lesz az eredmény. Bocsi, hogy ilyen hosszú lett.
Annak mi az oka,hogy ha leszkennelek valakit a profil szkennerrel,akár élő,akár halott, nálam továbbra is csak nullát mutat,azt is zölden.Lehet ezt állítani valahol?
Az Elite Dangerous egy olyan játék, amely közel áll a szívemhez.
Nem titok, hogy az Odyssey indítása nem volt ideális, beleértve azt is, hogy a PC-s és konzolos játékosbázis megosztására került, hogy csak a PC-s indításra koncentrálhassunk. Az Odyssey 2021. májusi megjelenése óta fáradhatatlanul dolgoztunk azon, hogy javítsuk az Odyssey élményét PC-n, és bár nagy előrelépéseket tettünk, még mindig van mit tenni. Azóta is támogatjuk az Odyssey előtti és az Odyssey utáni kódbázisokat.
Az elmúlt hónapokban azon birkóztunk, hogy mi a legjobb módja a továbblépésnek, és nehéz szívvel úgy döntöttünk, hogy leállítjuk a konzolos fejlesztést. Tovább kell haladni a játék történetével, és ehhez egyetlen kódbázisra kell koncentrálnunk. Az Elite Dangerous konzolon úgy folytatódik, ahogy most van, a kritikus frissítésekkel együtt, de a PC-n az új tartalmi frissítésekre fogunk koncentrálni az Odyssey utáni kódbázisra.
Tisztában vagyunk vele, hogy ez a hír nem az, amit a konzolos közösségünk remélt. Nem volt könnyű döntés, de az Elite Dangerous hosszú távú jövőjét szem előtt tartva hoztuk meg.
Kicsit örülök ennek, mert talán mától nem kell hónapokat/éveket várnunk a tartalmi update-ekre és a narratív történetekre. Emelet viszont sajnálom azt a rengeteg konzolos játékost akik pénzt adtak a játékért és rengeteg órát beleöltek. Remélem ezek után az a minimum ha minden konzol player kap egy PC-s EDO-t és a karakterüket is áthozhatják rá.
Tényleg, van ilyen is. Én összekevertem. Illetve meg is feledkeztem a pajzs növelőről.
Ha mérnökölés nélkül nézzük, akkor a shield booster az osztályától függően x%-kal megnöveli a pajzs erejét némi extra energia felhasználásért cserébe. A hajó utility pontjaira lehet belőle pakolni.
Ha mérnököléssel együtt és komplexen nézzük a dolgot, akkor ennél valamivel bonyolultabb a kép. Mit értek komplexitás alatt? A pajzs valójában nem csak a pajzsgenerátor, hanem a generátorból, a shield boosterekből, a shield cell bank-ből és ehhez kapcsolódóan a heat sink launcher-ből álló rendszerként érdemes gondolni rá. A pajzsok legfőbb gyengéje, hogy termikus támadásokkal (első sorban lézerek) szemben sebezhetőbb. Mérnököléskor így az egyik elsődleges célunk az, hogy a pajzs erejének növelése mellett a termikus ellenállását is befoltozzuk. Ezért pakolunk thermal resistant tuningot a generátorra. Experimental effecteből érdemes azt választani, ami leginkább passzol a hajód adottságaihoz. (Pl.: Lo-draw meglehetősen alul értékelt, pedig ez az egyetlen opció ami a pajzs energia fogyasztását csökkenteni tudja. Hiszen ha az power plant és a power distributor nem tudja a pajzsodat újratölteni, mert a fegyverek és a meghajtás viszi az energiát, akkor megszívtad.) Shield boosterekre általában két tuning szokott hasznos lenni, resistance augmented + force block illetve heavy duty + super capacitators. Az első a pajzs különféle sebzésekkel szembeni ellenállását növeli, míg a második a nyers erejét pumpálja feljebb. Érdemes vegyesen használni őket, ugyanis az ellenállás növelése 70% felett már csak csökkentve érvényesül. (Magyarul pl. nincs 100% thermal res...) A shield cell bank (SCB) egy rövid felpörgési idő után egy kisebb-nagyobb energia lökettel újratölti a pajzsokat, némi hőtermelődés kíséretében. A hajó belső modulhelyeinek méretétől függően lehet egy vagy két SCB-t is használni. Kettő használata esetén lehet duoble bankinget is használni. Magyarul amint felpörög az első SCB utána el lehet sütni a másodikat is. Itt jön képbe a heat sink launcher. Duoble bankinget heat sink nélkül öngyilkosság használni, mert lényegében megfő a hajód. A lényeg az időzítés. Amint elkezd felpörögni az SCB és a hajó hőmérséklete emelkedni kezd, el kell sütni a heat sink-et. Amint a hajó hője süllyedni kezd a heat sinknek köszönhetően, jöhet a második SCB töltet. (Ez történik akkor, mikor azt látod, hogy az ellenfeled nagy nehezen lenyomott pajzsa, néhány mp. alatt visszatölt három teljes karikára.) Ha csak egyetlen SCB-t használsz és egyébként kiemelkedően jó a hajó hőháztartása (Python, AspX), akkor akár heat sink nélkül is meg lehet kockáztatni a használatát. SCB-ket is lehet mérnökölni. Mivel ha a pajzsod lemegy, az vészhelyzetet jelent, ezért ezt megelőzendő szerintem a rapid charge az előnyösebb. Experimental-ból pedig a boss cells vagy a recycling cell használata a leginkább ésszerű. Heat sink esetén az ammo capacity az egyetlen értelmes tuning. Ha több heat sink launcher-t pakolsz a hajódra, érdemes a nem használt modult kikapcsolni, azt elkerülendő, hogy véletlenül duplán elsüsd a heat sink-et. Ha az első kiürült, be lehet kapcsolni a másodikat. (Jobb oldali panelen tudod a modulukat kezelni.)
Kell hozzá egy modul. Gondolom ez tudtad eddig is. És kell hozzá cella is. Amikor megveszed a modult, akkor elvileg fel is van töltve. Annyi cellát vihetsz, amennyi befér a modulba. Több modult is lehet tenni a hajóra. A cellákat alapanyagokból a hajón is lehet gyártani, nem kell mindig állomásra menni feltölteni a készletet. Ha ez megvan, akkor az irányítás beállításaiban megkeresed a shield boost részt és beállítasz rá egy gombot. Ha több modulod van, akkor is csak 1 cellát használ el valamelyikből.
Harc közben csökken a pajzsod, ezt látod is a HUD-on. Még mielőtt elfogyna, aktiválod a boost-ot. Kell neki egy kis idő, míg elindul a töltés, de, ha elindult, akkor nagyon gyorsan visszaállítja a pajzsod egy részét. A modul a benne lévő cellával meghatározza a visszaállítás mértékét. Ha viszont elfogyott a pajzsod (hanggal is közli), akkor nincs mit boost-olni, így hiába is nyomod, nem lesz pajzsod. Ha rányomtál a boost-ra, de még nem indult el és úgy fogyott el a pajzs, akkor is pajzs nélkül maradsz. Én anno azt csináltam, hogy amikor az utolsó fényes kör éppen elkezdett megfakulni, akkor ellőttem egyet. Igyekeztem olyan modult feltenni, hogy ne menjen kárba a cella tartalma. A nagyobb töltés nagyobb modulhelyet is igényel. De túl nem tölti a pajzsot.
Le tudná valaki írni, hogy működik a shield boost?:)
az évek során elég sokat javítottak a UI-n. Számomra most a térkép teljesen jól használható, régen sokkal szarabb volt. A képernyők elég gyorsan váltanak (ne feledjük minden adatnak a szerverről kell jönnie, úgyhogy függ a terheléstől és a netedtől is). A térkép használatát érdemes hotkey-ekre vagy gombokra tenni, mivel a kilépés gomb nem valami atomstabil. Hotkey/gombra téve viszont azonnali.
Pedig pont a piros hátlapról beszélek. Van benne egy ugyanolyan port mint az ajtóknál, és az energy link-el override-olni lehet. De azt vissza lehet állítani, és ha van rá ember vissza is állítják. Mercenary-ban a központi panelek eleve le vannak tiltva, tehát ott nem lehet a védelmet kiütni, illetve pl. a power plant-et sem lehet leállítani. Viszont működik minden ajtó, így be lehet menni mindenhová. Természetesen loot az nincs. A légvédelmet gyorsan ki kell ütni, utána a földi turreteket is. Az a baj, hogy a támadó NPC-k ezt "nem tudják", ezért ha te nem teszed meg, elhullik az utánpótlás, míg a védők csak úgy spawnolnak a földön a semmiből. Egyelőre elég furcsán van még balanszolva ez a dolog. A másik, hogy kicsit bugos a lövegek vezérlőpanelja, nem lehet olyan közelről vágni mint a többit, távolabbról lehet csak. Ekkor viszont védtelen vagy.
ChuckYeager: én nem tudom van-e, de igény lenne rá. Pl. a galaxis kinézetét élethűbbé lehetne tenni, példának ott van a Spaceengine v.0.99 tejút ábrázolása. Igen a map az lassú lett és kevésbé átlátható, de mire eljutnak ehhez, az nem holnap lesz. Egyenlőre végezni kellene az optimalizálással.
Üdv.Érdelődnék vannak az Elite-hez módok?Pl szebb grafika,shaderek Vagy pl kezelhetőbb,átláthatóbb csillagtérkép...stb
Igen, ez érdekes. Valószínű, más szituációról van szó. Settlement Raid-es feladatoknál ezt mindig figyelnem kell, pont a hajóm védelme miatt. Én amire eljutok oda, hogy ezeket kikapcsolom a parancsnokiban vagy épp ahová eldugták, addigra nem sok ember mászkál ott :), lehet nincs aki visszakapcsolja. Azt viszont nem tudom mi van akkor, ha közvetlenül a löveg szerkezeténél a piros hátlapot levágod a heggesztővel, mert ilyet talán ha 1x végeztem. A Conflict zone-t még egyenlőre csak kipróbáltam.
ha a hajóról szétlövöd akkor okés, de én már párszor eljátszottam vele, hogy a földön kiiktatom, majd később látom, hogy működik. Akár többször is ugyanazt a löveget. Zsoldos "küldiknél" szintén ki szoktam kapcsolni, mert jobb szeretek a támadókkal lenni, és nem jó ha a hajókat lövik. Azokat is mindig visszakapcsolják, ha arra jár valaki a védők közül. Ez igaz a földi turretre is. Viszont van az a kerek fejű (talán rakétaegység), azt nem lehet kikapcsolni (kifelejtették belőle a vezérlőpanelt) csak központilag. Ha a központit kapcsolod ki, akkor is ha van a közelben 3-as szintű pali, jó eséllyel jön és visszakapcsolja.
nibron: a saját, több mint 90 napos tapasztalatom alapján kijelenthetem, hogy sem a riasztót, authorisation-t, sem a légvédelmi és föld védelmi technikai eszközöket senki, semmi nem kapcsolja vissza, ha én azt egyszer kikapcsoltam vagy kilőttem hosszas, folyamatos multicannon tűzzel. Még szerencse, mert nem tartanék most ott ahol tartok:). Ez igaz akkor is,ha pl. a riasztó mellett, előtt járkál valaki, nem látja, hogy ki van kapcsolva...vak. (Ettől függetlenül az npc-k között lokálisan terjed az információ leginkább a threat szintnek megfelelően.) Viszont pl. a szabotázs küldiknél van npc interakció, ha eltávolodva várom a "rekesz" kinyílását---azért ,hogy az őr ne vegyen észre és a munkások se---, simán odamegy valaki és visszazárja :) és kezdhetem elölről a 3 perces kinyitást. Utoljára szerkesztette: buke, 2022.03.01. 10:20:58
Dorgal: Igen, leszállhatsz nagyrészt már csak az épületekben lesznek, de ha csak 1 személyt kell likvidálnod, ill. nem a teljes bázist csak pár embert, (sima raid feladatok), akkor amint teljesítetted a küldit utána,ha tovább ott lövöd a jó népet akkor úgy veszi a játék, hogy te nem a küldit csinálod már. Ilyenkor a system mapon látható szintnek megfelelő reakciót kapod. Azaz, jöhet utánpótlás 2 hajónyi kommandóssal :) max. 2x6 ember. Egyébként pont ez a mi jó benne, hogy a szinteken belül véletlenszerű a reakció. Ha ez nem így lenne, nem lenne játék. Még valami !! A legtöbb settlement rendelkezik legvédelemmel, ezeket előbb szét kell lőni, amíg nem gyakorlod be a lekapcsolásukat. Ehhez viszont nem lesz elég a mérnököletlen combat hajó sem. Utoljára szerkesztette: buke, 2022.02.28. 21:16:01
Ha elvállalok egy olyan küldit,hogy egy bázison iktassam ki XY cég embereit,majd utánna tisztes távolból lerakétázom mindet,akkor már nyugodtan leszállhatok,legfeljebb az épületekben lehetnek emberek? Vagy egy idő után respawn van,és újra jönnek? Csak,hogy tudjam,mire számítsak.
Picit menj odebb es akkor probald meg a gyorsmenuvel (alapbol talan Q betuvel tudod elohivni, vagy amire raktad).
Állok a földön mert elment a hajóm, és nem tudom visszahívni. És nem találom az options-ban hol van a elküldés/visszahívás beállítás.
Dorgal: Nekem az volt a szerencsém, hogy megtetszett ez a játék stílus és láttam azt, hogy lassan, de biztosan egyre jobb leszek :) Eközben észre sem vettem,hogy hétről hétre meglettek a G5-höz az anyagok. Ez nem tűnt grindelésnek. Persze elején a nagy lerohanásokat egy PVE mérnökölt Corvettel végeztem, amivel kb. 50 % előnyt tudtam szerezni és közben rengeteg új fajta játék élményben volt részem. A G3 szerintem kötelező, a missionoknál a legkönnyebbekkel kell kezdeni, azaz threat 3-nál feljebb ne menj. A rutin gyorsabban jön meg, mint a G5 anyagai, de G5 már többféle lehetőség közül is választhatsz,nagyobb kockázatot is be tudsz vállani pl. a settlement lerohanásoknál. Később külön a materiál igény szerint érdemes a küldiket felvenni. Én most értem a szabotázs és különféle lopós küldikhez ; hát elég tanúlságosak, lassan, pár bukta után ezeket kiismeri az ember és ezekből is válogathat később a materiál szükségletnek megfelelően. Amúgy összességében évekig nem mérnökölt hajókkal jól elvoltam. A corvette tavalyi mérnökölésétől majdnem végleg abbahagytam az egészet. 5 hetem ment rá !! Végül teljesen kész lett. Tény,hogy kevesebb vele a holt idő,de nem is olyan izgalmas mint az A-class Corvettel kritikus 3-as wingekre támadni és ép bőrrel megúszni az egészet. Abban nincs sok izgalom,hogy mindenkit szétlövök pikk-pakk. Tehát nehezebb izgalmas játékot összehozni.
Értem,köszönöm.Ezek az ötös szintű fegyverek és ruhák tényleg annyival jobbak is,mint akár egy hármas,hogy megéri a beláthatatlan idejű grindelést?Nekem,mint nagyon kezdőnek,úgy tűnik,kicsit magasra tették a lécet.
Dorgal: Szia, nem lehet áttenni, véglegesek. Utoljára szerkesztette: buke, 2022.02.25. 23:20:15
nibron: az kimaradt, hogy az E-breach a riasztó és egyéb panelek ki-be kapcs. is jó csak elég lassú és persze a domi. ruhában egyet tudsz magaddal vinni. A maverickben 2 lehet. Ez is lebukás veszélyes, erre figyelni kell.
nibron: "Amit nem tudok, hogy ilyenkor csak az engedélyeket kapom meg, vagy a teljes személyiséget. Be lehet vele menni a vörös zónákba is riasztás nélkül? Teszem azt elsétálok egy őr előtt, és nem veszi észre, hogy behatoló vagyok." ---Ha másoltad a profilját akkor,ha scannelnek vele az adott helyen akkor az lebukás, tehát nem kapod meg a teljes személyiséget.(ha megkapnád nem tudnál lebukni) A másolt profil + arra IS jó,hogy ha bejutottál ezzel már tudod lekapcsolni a paneleket ( riasztó, stb.) Amikor már nincs dolgod vele, azonnal le kell venni, mert lebuktat scannelésnél. Ugyan ez igaz a hackelő E-breach-re is, gyorsan ki kell dobni a zsákodból,ha mégis scannelnek, aztán újra fel lehet venni többszöri klikkelésre. A Restricted Zone-ba elvileg semmivel nem lehet bemenni, azaz ha ott van valaki az lőni kezd és riaszt. Viszont,ha épp nincs ott senki, akkor szvsz nincs gond. Ez látszik a videóm elején, amikor E-breach-el bemegyek a 3-as szintű restricted zone-ba és semmi nem történik :) Rögtön mentem is tovább a riasztó fele és ahol tudtam klónozni egy 3-profilt. A restricted zone-ba lehet, hogy van valami érzékelő, de nem úgy néz ki. Itt ha jön ember nem láthat meg ott.Egyébként a zona határáról befelé nehezen,de lehet klónozni. Utoljára szerkesztette: buke, 2022.02.13. 10:10:33
Engem az zavar az egészben, hogy a személy elleni harc még nagyon nincs kidolgozva/balanszolva. A kezdő ruha-fegyver szart sem ér, mert egy fickóra simán elmegy akár 2 tár is, meg rengeteg idő, és az ellenfél nem ül békében a seggén, hanem amikor már ketten vannak, elég erőszakosan előretörnek. Úgyhogy képtelenség tartani a pozíciót, akármilyen jó helyed van. És ez igaz a 0-ás szintű fazonokra is. Hozzád képest mindenki superman, még fedezéket sem igazán keresnek tudják, hogy röhögve kicsinálnak. És ez igaz még a Low Security helyeken is. Ha pedig már megvan pl. a G5-ös plazma pisztoly, akkor lesből derékon lőve bárkit, instant halál. Ha van ideje és bekapcsolja a pajzsot, akkor 2-3 lövés elég neki. Hangtompításról pedig ne is beszéljünk, elég furcsa fícsör. Reméljük ezen az egészen dolgoznak még kicsit. Van viszont egy módszer, ami nekem nagyon tetszik. Ki lehet sütni az agyukat az energy link eszközzel. Utána pedig másolni a profiljukat (ha 3-as szintű a pali), hogy meg legyenek az engedélyek. Persze mindezt settenkedésből, hátulról, mert illegális mindkét funkció, ha meglátnak jön a riasztás. Amit nem tudok, hogy ilyenkor csak az engedélyeket kapom meg, vagy a teljes személyiséget. Be lehet vele menni a vörös zónákba is riasztás nélkül? Teszem azt elsétálok egy őr előtt, és nem veszi észre, hogy behatoló vagyok.
Készítettem most egy videót csak vásárolt gyalogos felszereléssel. Szerintem 2x-es szerencsém is volt az elején a hibázás mellett. Nem mindegy például a megoldás módja, ha a nyílt küzdelmet választom ebben az esetben lehet, hogy használnom kellett volna a papírból készült skorpiót :),hiába jók a fegyverei, pillanat alatt kilövik az ember alól és akkor vége. Inkább ki kell ugrani és muníció tárolásnak,medkit vételezésnek jó. A videó éjféltől már nyilvános, remélem 1080p-ben lesz addigra. *Gregoryan: én még most sem látom át és különösen zavarnak a bugok a tanulásban a bizonytalanság miatt. Utoljára szerkesztette: buke, 2022.02.12. 23:04:44
Szia Bike,
Nagyon köszönöm a hozzászólást! Nagyon jól hangtik amiket írsz, bár megmondom őszintén jól jönne egy gyorstalpaló kezdetnek valakivel. Oda előtt mindent kimagoltam. KB anyahajóm nincs, de minden más mullos, értsd korvett és a másik mullos hajó is. Plusz van egy agyon engineerelt Mamba-m is csak poénnak. De evvel az FPS el szívok mert nem teljesen látom még át. Kellene pár könnyű küldi coop-ban és utána menne válsz.. Megnézem ,mert nagyon visszaülnék.
Még egy érdekesség: nem tudom mire készülnek a fejlesztők materiál ügyben az ODY-nál,de kipróbáltam, minden materiál típust át lehet adni másik accountnak. Gondolom lehet majd cserélni játékosok között. Nekem ez különösen jól jött, mert a már az összefarmolt G5 felfedező suit anyagait át tudtam "dobni" a másod (explorer) ODY acc-omra egy bolygón, sőt még mérnökölésre is maradt. Persze ezt majd a kolonián fogom nyélbe ütni, mert ott van az összes mérnök feloldva nálam. Pár poszttal lejjebb leírtam,hogy miért van ez.