Hat, en sem dobom ki a regi gepeket, viszont valtozott a hozzaallasom :) Peldaul a tavalyi i5@4460 + 16gb + 1060gtx 6gb-t konfigot oda akartam adni a csaladnak, mint minden korabbi "levedlett" gepet, de ugy voltam vele, hogy amennyire draga most minden es szarban van a gyartas, meghagyom egyelore vesztartaleknak, mert ha gond lesz a mostani konfiggal, akkor legalabb ehhez visszaterhetek. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2022.01.14. 13:48:01
Nekem meg egy 6600K, 970, 16GB pihen a pincében. Nem volt szívem eladni annyiért amennyit ért :)
WTF 1500% xD
Hogy is van akkor ez a pince-dolog? :) Engem lehet, hogy érdekelne!! Bocsánat hogy ignoráltam, tudom hogy lehet anélkül is indítani, de az nem megoldás sajnos :)
Nekem meg van egy 980 Ti a pincében elfekve alaplappal és 6700K procival benne. Vajon Odyssey hogy futna rajta? Nélküle 3 FHD monitoron szépen futott a játék. Próbáltam eladni a konfigot, de nem vitték.
Te legalább tudod mikor szedted elő utoljára. Én már nem emlékszem rá. Építettem egy kapcsolótáblát hozzá, meg az asztal is megvolt csinálva, de a táblát már nem konfiguráltam rá. Az építést legalább annyira élveztem, mint korábban a játékot. Ha megtervezed a cuccot, akkor minden bizonnyal találsz valakit, aki kinyomtatja. Én is szívesen kinyomtatnám neked, de egy ország választ el minket.
Ha számít valamit, tavaly kb. március óta nem játszottam. A fejmozgás követő barkács prototípusom szétment, újra kellene építeni, vagy 3D nyomtatással kellene egy rendes keretet a ledeknek készíttetni. Viszont rajtam van a nyughatatlanság, mert újra röpködnék a hajóimmal. Szóval éppen ráhangolódom a témára, legalább itt a fórumon. Régeben az alap játékot és a Horizons-t külön lehetett indítani. Az Odyssey esetében nincs erre lehetőség? Lehet, hogy nem tudsz sétálni a hajó körül, de legalább lehet röpködni.
A csoda vigyen el benneteket, életemben először kellett uninstallálnom a játékot a 3 FPS-es Odyssey-m miatt, erre annyira a beindul a fórum, hogy kedvem lenne így is játszani. Gabo írásai rendkívül lelkesítőek, javarészt én is emiatt lettem ilyen sok órás játékos!
Az anyagi biztonság rettentően fontos. Egyszer 10 ezer fényévre az otthonról csaptam oda egy bolygóról felszálláskor az Anacondámat azért, mert rosszul volt kalibrálva a joyom, és védhetetlenül a földnek csapódtam, kilépni se volt időm. Máskor véletlen tűz dokkolás előtt, amikor egyszerre értem a combat mode és tűzgobokhoz, szintén az Anacondával. Rettentően nehéz lelkileg felállni ezekből a helyzetekből, de ha van 10-20-akár 30-szoros biztosításod, sokkal könnyebb elviselni. A drága és nagy hajó nem jelent rangosabb játékot feltétlenül, csak nagyobb céltáblát, és kockázatot. Ahogy Gabo is írta, nem számít semmit szinte a hajó milyensége, egy jól felszerelt, kimérnökölt kis 3-as Cobra olyan simán leforog és szétszed egy bamba Anacondát, hogy öröm nézni. Ez is a szép benne. :) de majd kitapasztalod.
A politikai powerplay-t, vagy más néven "történetet" én rettentően blődnek tartom és szerintem ez a leggyengébb pontja a játéknak, de ezt mindenkinek egyénileg kell mérlegelni. Vagy foglalkozol vele, vagy sem, ugyanúgy lehet vele és nélküle is játszani. :) nehéz lenne egy galaxist 1 sztorival realizálni, de vannak rá ilyen-olyan lépések. Természetesen az eredmény épp olyan, mintha 400 millió csilag történetéről akarnál regényt írni :) de mondom, ez teljesen egyéni.
A mérnökök elég alaposan megváltoztatták az erőviszonyokat. Az ugye alap, hogy egy gyári új hajónál, ami rendszerint E osztályú alkatrészekkel van szerelve, és egy rendesen megépített, A osztályú alkatrészekkel szerelt hajó között nagyságrendi különbség tud lenni. Nos, a sima A osztályú alkatrészekkel épített hajó, és egy tuningolt hajó között szintén legalább egy, de néhány esetben akár két nagyságrendnyi különbség is lehet. A mérnökökkel ki lehet javítani az alkatrészek gyengéit, az erősségeit pedig tovább lehet fokozni. Illetve pl. fegyverek esetében a sebzés karakterisztikáját is alaposan meg lehet változtatni. Egy példa: A multi cannon sebzése kinetikus, ami az jelent, hogy a pajzsokat kevésbé, a hajótestet viszont jobban sebzi. (Ezért használtunk mellette lézereket a pajzs bontásához.) Ha erre az MC-re mérnökkel incendiary rounds módosítás rakatsz, a sebzés egy része termikus sebzésre fog változni, ami elég hatékony tud lenni a pajzsok ellen is, bár a hajótest bontásában gyengébb lesz. Viszont innentől teljesen életképes egy olyan hajó, ami csak MC-kel van felszerelve. Néhány, mondjuk a kisebb MC-kre megy incendiary rounds, a többire pedig pl. overcharged ami a sebzést növeli. Aztán mehet a .
Ma már az npc hajók is tuningolva vannak. Rendszerint minél veszélyesebb, magasabb az npc besorolása annál inkább. A mezei random kalózok esetében ez még alig észrevehető. De pl. egy magas kockázatú nyersanyag lelőhelynél (High RES) már jó eséllyel tuningolt hajók fognak jönni. A combat zone-okban pedig minden hajó kimondottan harcra épített és tuningolt hajó. A low intensity cz-ktől felfele már spec ops egységek megjelenésére is lehet számítani, amik erre még rátesznek egy lapáttal. Ráadásul falkában támadnak rád, ha felkelted a figyelmüket. A fejvadász és a massacre küldetéseknél is rendszerint tuningolt, harcra konfigurált hajók fognak jönni, bár azért a cz-kben fellelhető hajókhoz képest talán kicsit gyengébbek.
Egyébként a tuning mellett amit tapasztaltál az annyi volt, hogy egy harcra konfigurált cobrához volt szerencséd. Az alap alufolia páncél ki lett cserélve militray grade-re. Raktér helyett hull reinforcement package-ekkel lett kitömve. A pajzs gyors újratöltéséhez pedig shield cell bank-et használt. Szóval ebből: Gyári cobra Könnyen összehozható valami ilyesmi: Angry Bird És akkor még nem is optimalizáltam mindent a végletekig...
Szóval a fentiek miatt kezdőknek nem is annyira ajánlott High RES-ek és CZ-k közelébe menni addig, amíg egy kimondottan harcra épített hajót, legalább közepes tuninggal össze nem tudnak hozni. Ugyan így fejvadászkodáshoz is egészségesebb egy kimondottan arra épített hajóval nekikezdeni.
Én azt tudom elképzelni, hogy egyrészt az NPC pilótának is van harci rangja, ami megmutatja, hogy mennyire veszélyes, másrészt az NPC hajók is lehetnek mérnöközöttek, ami szkennelés nélkül nem derül ki, de ahhoz meg külön modul kell. De az is lehet, hogy valami bug-ba futottál.
Ez nekem kimaradt. Érdekes is lenne egy kis állomáson egy kondát bedokkolva látni. Bár, ha az állomás mellett áll egy carrier... Olyanról viszont hallottam már, hogy valaki elment oda, aztán ott szembesült a ténnyel, hogy nem tud dokkolni.
Kereskedő hajóval kereskedelmi küldetéseket is érdemes elvállalni. Több a haszon rajta. Ha pedig marad üres raktér, meg kell nézni, hogy mit lehet jó pénzért eladni a célállomáson, és azzal kiegészíteni a rakományt. Esetleg adatszállító küldetést is el lehet vállalni ugyan arra a helyre a rakomány felett. Kereskedelmi küldetéseknél ha elég nagy a hajód, squadron küldetéseket is be lehet vállalni egyedül, persze csak ésszel. Valószínűleg több fordulóval tudod csak elvinni az árut, de olykor nagyobb a haszon is. Ráadásul ingajáratnál a kiinduló állomásra visszafelé is lehet hozni rakományt. A helyi kisebb frakciókkal ha jó a kapcsolatod, sokszor szaftosabb küldetéseket is kínálnak.
Van, amikor a rendőrség szed ki ellenőrzésre. Ilyenkor nincs para, ha nem illegális az áru, csak baromi bosszantó és rontja a pénz/idő arányt. Általában nem is vártam meg, hogy szkenneljen. Meg nem is játszottam a meneküléssel, mert az is idő. Gyorsabb volt megadnom magam (gázt nullára venni, vektoron tartani), majd azonnal vissza SC-be, amint kész az FSD. Asp-re gyűjtöttem. Vagy 200 karikát mentem ugyanazon két állomás között. Plusz egy idő után átváltottam solo-ba, mert az egyik állomás kicsi volt egy M-es parkolóhellyel és gyakran álltak rajta játékosok. Ott meg ki tudja, hogy meddig kell várni.
Kereskedésnél van egy úgynevezett rare kör. Megvan, hogy mely állomásokra kell ellátogatnod és felvásárolnod a ritka árukat. Sajnos van, amikor csak pár darabot ad az állomás. Ilyenkor vagy vár az ember a következő adagra vagy megy tovább. Aztán az útvonal bizonyos pontjain meg már el lehet őket adni, mert a vásárlástól mért x távolság után éri a legtöbbet az értéke. De tovább nem éri meg vinni, mert nem fog többet érni. Van, aki megnézte ezt Colonian, de a bubiból nem érdemes kivinni. A Hudson Orbital-nak (ha jól emlékszem, akkor ez van 1,5 órára a központi csillagtól) is van ilyen terméke, de azért nem szoktam beugrani.
Köszi! Szerintem néztem ezt a lehetőséget is és pont az a pajzs kellett, de ehhez lehetett cetlizni is. Az általad leírt módszerrel az a bajom, hogy fizetni kell esetenként, máskor meg nem tudom, hogy, akkor egyesek miért is lőnek. Szóval nálam egy-két ilyen helyzet nem mindig tiszta és könnyen odaveszhetek vagy csak egyszerűen elveszi a kedvem a játéktól, mert nem értem, hogy mi történt. Utóbbi a rosszabb és kerülendő. Már nem emlékszem, hogy mi volt a plusz merittel, ami már a szint fölött volt. Amit nem adtam le, az elveszett. Amit leadtam, de nem használtam el, már nem tudom. Azt tudom, hogy nem érte meg többet gyűjteni, mint ami a következő szintlépéshez kellett vagy az adott szint megtartásához.
Még annyi a menekülésnél, nem tudom, ki, hogy csinálja, de nekem az vált be leginkább, hogy a kék közepére teszem ilyenkor a sebességem. Mert alapból ugye padlógázzal száguldok a célom felé. Viszont a kékben fordulékonyabb a hajó, könnyebb irányban tartani.
Jósten mennyi jó tanács! Jegyzetelek keményen.... Lényeg a lényegben:anyagi biztonság kell! Majd ha vastag vagyok rá érek huncutkodni a nagyokkal... Csináltam egy szimpla bevasárolok itt amot eladom kanyart és 20 milla haszon volt rajta. Valóban nem voltak olyam agresszívak a kalózok Érezhető volt már a kiszedesi próbánál. Nem is adttam meg magam. Újra bátor vagyok!
Kiegészítés: Hetente egy szintet tudsz feljebb lépni a powerplay ranglistáján és nem biztos, hogy érdemes előre betárazni meritekből, mert a csütörtök reggeli merit pontok elszámolása után (levonja az adott szint megtartásához, vagy a következő szinthez szükséges meriteket) a fennmaradó pontoknak csak a felét fogja meghagyni a játék.
+1: A le nem adott meritek elvesznek ha elfüstöl a hajó, szóval erre is érdemes figyelni Utoljára szerkesztette: 0Fritz, 2022.01.12. 13:27:16
A powerplay-hoz a meriteket a pve harcokkal lehet a legyorsabban összeszedni. Nincs időkorlát, olyan gyorsan csinálod, ahogyan a hajód bírja. Csatlakozol az egyik nagyhatalomhoz, majd keresel a térképen egy olyan rendszert, amit az ő ellensége tart uralma (controlled) alatt (a vitatott, azaz contested területek nem számítanak.),majd a csillag melletti NAV bójánál elkezded levadászni az ellenséges nagyhatalom courier és agent hajóit. Amennyiben pl. Aisling Duvalnak dolgozol, hogy megvehesd a prizmatikus pajzsot, akkor Felicia Winters futárait (federal courier) és ügynökeit (federal agent) kell lelőni a nav pontoknál. Minden egyes hajó típustól és rangtól függetlenül 30 merit pontot ad, szóval már egy viszonylag jól felszerelt hajóval is hamar megvan a szükséges pontszám. Amikor elfogytak a hajók, akkor egyszerüen kilépsz, majd vissza és a játék megint legenerálja a hajókat. Persze mindig máshogyan, van, hogy egyetlen egyet sem ad be, ekkor csak megint ki-belépsz. Egy idő után az ügynökök maguktól is rád támadnak majd, de hasonlóan a kalózokhoz ezt is szöveges üzenet előzi meg. Ezekbe a csatákba alapból a rendőrség nem szól bele, de időnként elkezdhetnek lőni téged, ekkor megint csak az marad, hogy el kell hagyni a nav pont helyét, majd vissza. Az ellenséges frakció folyamatosan vérdíjat fog kitűzni rád, de az interstellar factors-al rendelkező állomásokon ezeket is ki tudod fizetni. A vérdíj nem körözés és az ellenséges területen is tudsz dokkolni. A felgyűlt merit pontokat pedig a csütörtök reggeli nullázásig add le a saját nagyhatalmad által uralt valamelyik állomásnál.
Koszonom az utobbi ket posztot (is), mindig jo olvasni tartalmas hozzaszolast :)
Es pont az utobbi kommentednel jottem ra, hogy egyebkent lehet hulyeseget is irtam es a ket menekulesi lehetoseget osszemostam az emlekeimben - hiaba na, regen adtam meg magam, kivedem mindig, ha beprobalkozik valaki -, miszerint interdiction eseten a sebesseg minimalizalasa utan automatikusan ki is lep a hajo a normal terbe, nem kell a veszfekezes. Rosszul emlekeztem, mert ugy remlett, hogy a lassitas utan manualisan kell kilepnem, de nem, az egy masik modszer. :)
A legfontosabb dolog az interdiction-nel kapcsolatban, hogy npc-ktől legtöbbször simán meg tudsz lógni, mielőtt kiszednének, viszont másik játékossal szemben szinte semmi esélyed nem lesz! Ennek megfelelően érdemes taktikát választani. Azt, hogy kivel van dolgod, a szenzorokon látni fogod. Az npc hajókat tömör négyzetek jelölik, a többi játékos hajóját üres négyzetek. Az npc-k szinte mindig mögötted fognak megjelenni, és általában előre bejelentik szándékukat. A játékosok bármilyen szögből érkezhetnek, és a hajójukon lévő interdictor is nagy eséllyel úgy lett tuningolva, hogy kb. bármilyen szögből képesek az eltérítést elkezdeni. Ráadásul nagyobb gyakorlatuk lesz ebben, mint neked. Az emergency drop helyett a megadás (gáz minimumra) mindig célszerűbb. Kevésbé sérül a hajó, illetve az fsd is hamarabb lehűl. Miután visszatértél a normál térbe, padlógáz és boost, amint lehetséges ugrás. Legyen külön gomb beállítva supercruise-hoz (low wake) és a hiperugráshoz (high wake)! Low wake esetén szinte biztos, hogy utánad fognak jönni, és ismét megpróbálnak kiszedni, viszont előre kijelölt navigációs cél nélkül is leléphetsz. High wake esetén valamelyik közeli rendszerbe ugorva kisebb az esély, hogy követni fognak, mivel nem biztos, hogy van wake scanner a hajóján. Viszont ehhez előre ki kell jelölnöd navigációs célként a szomszédos rendszert. Ha játékossal van dolgod, kétesélyes, hogy mi fog történni. Vannak, akik szerepjátékra használják a dolgot, és egy kis rakományért cserébe elengednek, ha nem harcolsz. Viszont a agybeteg ganker, griefer egyedek a haverjaikkal karöltve kérdés nélkül szét fognak lőni. Minden hajónak van egy mass lock factor értéke. Minél nagyobb a hajó, annál nagyobb ez az érték. Ez azt befolyásolja, hogy mennyire kell eltávolodnod az adott hajótól ahhoz, hogy ugrani tudj. Egyébként minden hajónak más az irányíthatóság supercruise módban. A T9 a lomhábbak közé tartozik. A T10 pedig a legborzasztóbb, amivel dolgom volt. A T9-cel lehet kamionozni, esetleg bányászni, hiszen erre lett kitalálva, de más téren nem túl szerencsés választás. Küldetésekhez a közepes hajók jelentik a jobb választást. (Pl.: Python, Krait Mk II.) Ezek viszonylag jól irányíthatók, jó fegyverzetet, védelmet lehet rájuk pakolni, és még a raktér is elég nagy a legtöbb feladathoz.
Viszont ahogy írták előttem is, a galaxis elég nagy. A legtöbb játékos a mérnökök rendszereiben és a közösségi célok rendszereiben koncentrálódik. Azoktól távolabb ritkán találkozni másokkal. És szerencsére a nagy többség vagy segítőkész, vagy egyszerűen csak a saját dolgával törődik.
Ha párhuzamosan több küldetést vállalsz el, akkor ez a kockázatokat is fokozza, mivel mindegyikre rámozdulhat egy-egy agresszor a mezei kallózok mellett. Ilyenkor előfordulhat, hogy ha az egyik interdiction kísérletet kikerülted, egyből egy másik szakad a nyakadba, szépen láncban egymás után. Minden küldetés leírásában benne szokott lenni, hogy a célállomás milyen messze van a központi csillagtól. Ha nem akarsz túl sokat supercruise-ban üldögélni, akkor érdemes erre odafigyelni. Ugyan így a kockázati szintet is jelölni szokták. Persze a hosszú supercruise utaknak is megvan a maga bája. Az ember közben meghallgatja a galnews-t, és letapogatja a szembe jövő hajókat. Személyszállításánál lehet, hogy a vip küldetések jobban fizetnek, de általában a vip emberkék finnyásabbak is. Rendszerint kockázatosabb a szállításuk, illetve a sérülésekre, scannelésre is finnyásabbak. Az átlag utasokkal kevesebb a gond, még ha kevesebbet is fizetnek. A célrendszer és azon belül a célállomás távolsága is kihatással van a fizetésre. A legendásan nagy pénzeket általában azokért az utakért fizették, amik pl. a Bubi-ból a Kolóniára szóltak. Ezeket pedig érdemes akkor már összekötni egy kis felfedezősdivel is, hogy valóban megérje a dolog. Összességében bányászattal valószínűleg több kreditet lehet rövidebb idő alatt kitermelni, még úgy is, ha nem törekszel a legnagyobb haszon elérésére.
A teleportáló és klónozott hajók a játék sajátosságaiból adódnak. Nekem is volt dolgom olyan gunshippel, amit simán lehagytam sc-ben, de mikor kiléptem a normál térbe az állomásnál, ő már ott volt. Meg is jegyeztem magamban, hogy nekünk befellegzett, a föderációsok már teleportálni is tudnak. A másik vicces az volt, amikor egy fajvadász küldetésnél elértem a célzónát, ahol a rosszfiú éppen agresszorkodott. Nekiestem lerendezni, mire a hátam mögött kilépett sc-ből ugyan annak a hajónak a klónja. Ez van, nagy a galaxis, és akadnak téridő anomáliák benne...
A játék politikai hátterében való részvételnek két módja van. Az egyik közvetett, és rajtad kívül senki sem fogja tudni, hogy kinek segítesz, a másik közvetlen és lényegében azzal jár, hogy egy nagy célkeresztet festesz a hajódra.
Közvetve lényegében az első pillanattól fogva segíthetsz bármelyik frakciónak, és rajta keresztül valamelyik nagyhatalomnak. Ez csak azzal jár, hogy alaposan megválasztod, hogy melyik frakció küldetéseit vállalod el, és melyikét nem. Az anarchistákat kivéve minden frakció valamelyik nagyhatalomhoz húz, ezen kívül pedig rendelkezik valamilyen hatalmi beállítottsággal (pl. demokratikus, diktatórikus, stb.). Értelem szerűen annak a frakciónak a küldetéseit érdemes elvállalni, amelyikkel szimpatizálsz, és amelyiknek a felettes nagyhatalmánál javítani szeretnéd a rangodat. Ez nálam elsődlegesen Szövetség (Alliance) és demokratikus frakciókat jelent. Persze ha valamiért birodalmi vagy föderációs területen vagyok, és egyébként nem ütközik az Szövetség érdekeivel, ott is el-el vállalok küldetéseket, vagy éppen kereskedem az érintett frakciókkal. (Ezzel a Föderációs és Birodalmi rangom is fejlődik/fejlődött apránként.) Ahogy előzőleg írtam, minden küldetést valamelyik frakció adja, és valamelyik másik frakció a célzottja. Minden harc, minden áru- vagy éppen személyszállítás, lényegében minden esemény befolyásolja az adott szektor frakcióinak állapotát. A napi eseményeket a background simulation (BGS-ként is hivatkoznak rá) értékeli ki a nap végén. Ez alapján állapítja meg, hogy hogyan változott az egyes frakciók befolyása, biztonsági és anyagi színvonala az adott szektorban. Ez pedig közvetve kihat a felsőbb politikai játszmára is, hiszen egy föderációs területen lévő szövetségi frakció által irányított szektor kevesebb kontroll pontot fog biztosítani a Föderációnak, illetve megkönnyíti a Szövetségnek, hogy esetleg az adott terület felett átvegye az irányítást. Minden küldetésnél megválaszthatod, hogy a három lehetséges jutalom közül melyiket szeretnéd. Ha sikeres volt a küldetés, az mindenképpen hasznos a küldetést adó frakciónak, de a jutalmak között akad olyan is, ami kimondottan a befolyását növeli. Ha a célod az, hogy a frakció befolyását erősítsd, akkor érdemes ezt választani. Persze az elején az anyagi háttered megteremtése valószínűleg fontosabb lesz. Mivel ez egy sandbox játék, ezért ez lényegében szerepjáték lehetőség, amivel saját magad számára állítasz korlátokat, célokat. Én már az elején elhatároztam, hogy nem vállalok rabszolga, drog, idegméreg, taposó akna szállítást. Harci küldetéseket, fegyverszállítást csak az Alliance számára vállalok. Civilek elleni akciókat szintén tabunak tekintem, de szürkezónás csempész akciókat, felszíni scan küldetéseket még hajlandó vagyok teljesíteni. Ha a föderációs vagy birodalmi rangodat szeretnéd fejleszteni, hogy a ranghoz kötött hajókat is meg tudd venni, akkor azt a fentiek ismeretében is hatékonyabban tudod megtenni. Mindezt úgy, hogy közben nem léped át a saját magadnak húzott határvonalakat sem. A föderációs rangomat én is így húztam fel addig, hogy meg tudjam venni a corvette-t. Most ezzel a hajóval lövöm porrá a föderációs flotta hajóit a csatatereken az Alliance nevében.
A közvetlen politikai játék a Powerplay. Ebben az esetben a nagyhatalmak valamelyik képviselőjének fogadsz nyíltan hűséget. A Powerplay lényegében arról szól, hogy a Bubi területei felett ki uralkodik. Vannak úgy nevezett kontroll szektorok, amik egy-egy terület irányításáért felelősek. A kontroll szektorok megszerzése, megvédése, az elfoglalt kontroll szektorok megerősítés vagy aláásása a cél. A Powerplay küldetések teljesítésével lényegében szavazati pontokat kapsz, amikkel a fordulok idején te magad is befolyásolhatod, hogy az adott nagyhatalom mitt tegyen, terjeszkedjen, védekezzen, stb.. A kontroll szektorok és az általuk lefedett terület kontroll pontokat termel, megtartásuk pedig kontroll pontokat igényel. Minél távolabb van az adott terület a nagyhatalom központjától, annál költségesebb irányítani. A Powerplay küldetéseknél a cél tehát az, hogy vagy segítsd az adott hatalmat (szállító küldetések), vagy éppen gátold a konkurenseit (pl. a konkurens ügynökök levadászásával). Amikor hűséget fogadsz egy adott hatalomnak, onnantól lényegében szabad préda vagy a konkurensek számára. Ez open-ben nyílt pvp-t jelen! Ezzel érdemes tisztában lenni, ha ebbe bele vágsz. Amikor a hajódat letapogatják, azonnal látszik, hogy kit szolgálsz. Az ellenséges területen ez önmagában is elégséges lehet ahhoz, hogy megtámadjanak. A Powerplay-be akkor érdemes belevágni, ha valamelyik hatalom Poweplay specifikus felszerelését meg akarod szerezni. (Pl. Barbi hercegnő szuper pajzsgenerátoraiért valamiért mindenki bolondul...) Vagy ha szeretnél közvetlenül befolyást szerezni a Bubi sorsa felett, és ehhez az anyagi háttered is megvan, az esetleges veszteségek fedezésére. De ez még így is rengeteg darálást fog igényelni, mire elég magasra kapaszkodsz, hogy a szavazataidnak valóban súlya legyen. És persze ott vannak a potenciális pszichopaták, akiknek ez remek lehetőség arra, hogy bárkibe belekössenek. Sajnos a Powerplay a játék egyik olyan része, amiben rengeteg lehetőség lenne, de ezeket soha nem dolgozták ki mélyebben.
Arra figyelj, hogy mielott veszfekezel (emergency drop), vedd le a sebesseget a minimumra, mert akkor kisebb lesz a FSD (hajtomu) ujrahasznalhatosagi ideje (fsd cooldown), mintha teljes sebessegnel ugrasz ki a normal terbe, vagyis hamarabb tudsz kereket oldani.
Ha abban a rendszerben kapnak el, ahova amugy is igyekeztel (ott a celallomas), akkor tuti, hogy utanad fog jonni, ahogy tette is. Ekkor megint ugyanazt eljatszod es megint nyersz egerutat. Ne harcolj, energia mehet a pajzsba es a rendszerekbe, aztan boostboostboost, ahogy tetted te is, majd vissza super cruiseba. Meg lehet csinalni, hogy elugrasz egy masik rendszerbe, majd onnan vissza, de felesleges idopocseklas. Arra figyelj, hogy amikor a normal terben vagy es varsz a hajtomure, ne egyenesen repulj, hanem ossze-vissza, forogva, porogve, stb. - nyilvan ne az ellenfel iranyaba haladva :) - hogy ne legyel konnyu celpont. Aztan amikor ujra aktiv az FSD, elotte beallsz a celpont iranyaba es hajra.
Ha mas rendszerben, kvazi atutazoban kapnak el, akkor a veszfekezett helyzetbol a boost utan egybol ugorj a kovetkezo rendszerbe, nem jonnek utanad, mert mire kideriti a hatrahagyott jelekbol "labnyomodbol", hogy hova mentel, te mar messze jarsz, rendszerekkel odebb. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2022.01.12. 10:10:07
Menekülésnél és amúgy utazásnál is én mindig a hajtóműre tolom a pöttyöket.
De, ott ülnek egy órát. Van is egy olyan állomás, amit úgy 1-1,5 óra elérni. Egyszer elvittem oda pár turistát. Végig ott ültem. Már csak azért sem érdemes elmenni, mert az én utam sem volt eseménytelen a támadók miatt. De a Voyager-t is megnézheted a Naprendszerben. Jelenleg nem tudom milyen messze lehet, anno oda is jó sokáig repültem.
Hatalomhoz nem érdemes csatlakozni amíg nem akarsz foglalkozni velük. Ezek mindig harcolnak egymással, így, ha egy ellenséges területre tévedsz, akkor a hatalom ügynökei beléd köthetnek. Viszont érdemes lehet specifikusan vásárolni náluk. Li Yong-Rui rendszereiben 15% van a hajókra és modulokra. Így a biztosítási díjad is olcsóbb lesz. Üzletet nem lehet belőle csinálni. Amennyiért veszed, annyiért adod el. Erre figyel a játék. Vannak egyebek is, keress rá a Powerplay-re. Power-hez akkor lehet érdemes csatlakozni, ha egy bizonyos dolgot szeretnél. Én már nem is tudom, hogy mit akartam, de csatlakoztam az egyikhez. Kiválasztottam a legharcmentesebb lehetőséget nála és azzal gyűjtögettem hétről hétre a merit-eket. Asszem úgy a 4. vagy 5. héten meg is lett, amit akartam. Ennek a hátránya az volt, hogy mást nem is csináltam. Be voltam dokkolva a kondával a megfelelő állomásra, majd x időnként megjelent a nekem kellő cucc. Feltöltöttem a rakteret, aztán elvittem a megfelelő helyekre, majd visszadokkoltam és megint vártam, meg gyűjtöttem. Volt, amikor ki is léptem, volt, amikor csak háttérben futott a játék. Időzítőt meg telefonon állítottam, közben sorozatot néztem. Ha megvolt a heti mennyiség, akkor többnyire a játékkal sem játszottam már a héten. Esetleg nagyon ritkán és akkor sem mentem messze. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2022.01.12. 07:02:11
Felfedezéssel úgy tudsz sok pénzt keresni, ha olyan helyekre mész, ahol még nem járt senki vagy csak bizonyos égitesteket szkennelsz le. Utóbbihoz van is egy kereső. Paraméterek megadását követően kilistáz egy útvonalat és megmondja, melyik égitest kell neked.
A szállítós feladataidnál az a gond, hogy nem figyelsz eléggé a küldire. Általában írja is, ha várható némi veszély. Illetve a végrehajtás közben üzenet is jön, hogy x hajó várhatóan rád támad. Ezért van az, hogy annyira agresszívan ki akarnak szedni. Ilyen van taxizásnál is. Nem tudom, hogy jelenleg javítva van-e vagy még mindig mocsok a játék, de nekem volt olyan, hogy 2x megléptem, mind a kétszer már SC-ben várt, holott épp csak mellém ért. Harmadik után eltűnt, azt hittem nem jön többet. Hát a célbójánál várt. De, hogy mikor és hogy előzött meg?! Csalt. Ha küldi nélkül kereskedsz, akkor kevesebb az esély az ilyen agresszív viselkedésre. Olyan esetem is volt, hogy befogtak, megadtam magam és nem mögém érkezett a támadó, hanem mellém úgy, hogy toltam a boost-ot és már épp az FSD-t indítottam. Néztem egy nagyot. Mikor megadod magad, akkor mindig úgy tedd, hogy a menekülési vektor felé néz a hajó. Ilyenkor nincs pörgés, sem sérülés és az FSD is hamar visszahűl. Megjegyzem halkan, hogy ilyen jellegű menekülésnél a harci rang csökken szép lassan. Lehet, hogy érdemesebb lenne egy Anaconda-ba fektetni. Vagy esetleg egy Python-ba, ha kondára még nem futja. És, ha úgy látod, hogy a szállítós feladatokhoz elég a kevesebb raktér is.
Pontosan azt csináltam amit tanacsoltál! Működött! Nem kis küzdés volt.... Háromszor próbalkozott és még az állomásnál is lőtt.Toltam a boostot mint süket a csengőt...80 hpval esttem be a bázisra. Rém izgalmas volt! Akkora sikerélményt adott! Most bújom a kalkulátorokat hogy mit hova vigyek... Még egy kerdés a sok közül... Egy rendszerbe egy állomás nagyon messze van a naptól..azt hogy érik el? Csak nem ülnek ott egy órát?
Thruster eseteben mindenkeppen erdemes egy eros es minosegit hasznalni, de pajzsgeneratorbol eleg egy gagyi is, nem nagyon fognak hatadba loni, addigra eltunsz onnan :) Egy power plant es hozza egy power distributor sem art, ha jobbak kozul van, mert annal gyorsabban tolt ujra a "boost" es tudod fakepnel hagyni a tamadodat.
Jatekosnal azert rizikosabb, mert az AI kiszamithato, de egy jatekos nem annyira, nem tudhatod mivel van felszerelve es hogy reagal.
Solo modban is lehet penzt keresni, de akkora a jatekter, hogy szerintem az a tizenparezer jatekos, akik jatszanak jelenleg a steames es frontier klienssel, azokkal ritkan fogsz osszefutni, nyilvan leszamitva egy-egy kiemelt helyet vagy az adott kozossegi feladathoz kapcsolodo tersegeket.
Gondolom akkor csúnyán fel kell húzni a pajzsgenerátort meg a thrustert? Npck ellen válik be csak...keressek pénzt solo módba?
> Igazság szerint azt se tudom hogy npc kalóz vagy játekos szedt ki. NPC rendszerint radir elotte valami szoveget, hogy add meg magad, vagy celpont befogva stb.
> Valamit rosszul csinálok az biztos. Amikor nem akartam (vagy nem tudtam) szorakozni a kivedessel, akkor en a regi modszert valasztottam, igaz kizarolag NPC-k ellen (a jatekosok ennel ravaszabbak). Energiakat a rendszerekbe es a pajzsba, majd hirtelen kilepes a normal terbe, boost-boost-boost ameddig az FSD cooldownja le nem jar, majd ujra vissza a supercruiseba az allomas/celpont iranyaba. Ha kamionozol, nincs belole gond. Ha utasaid is vannak, akik hisztiznek a serult hajo miatt, ok lehet, hogy nyugosek lesznek picit attol, hogy hirtelen "nem szabalyosan" lepsz ki hanem "veszfekkel" a normal terbe es emiatt serul(het) picit a hajo, de egy ilyen belefer minden taxizaskor, meg nem lepnek le ennyitol.
Köszönöm a rengeteg választ! Mind nagyon hasznos.Egy aspt 40-es ugrótával felfedezésre hasznalok... De még nem dől a lé... Fuvarozásra adttam a fejem.Buktam is jó pár millát.Nem nagyon tudom mit reagáljak ha megtámadnak.Kis hajóval abból éltem hogy soha nem szedtek ki a hipertérből.Type-9el viszont kiszednek...pedig sokáig sikerül tartani magam.Utána meg hipp hopp eltünik a pajzsom és kipukan a ladikom.Szép summa a hajó szervíz plusz és még meg is büntetnek a küldi vesztés miat... Valamit rosszul csinálok az biztos. Igazság szerint azt se tudom hogy npc kalóz vagy játekos szedt ki. A nagyhatalmi játekok még nem túlságosan érzem magaménak.Egyenlőre megfelelő biztos pénszerzési mód megtálalasa,majd külömböző hajók kiprobálasa a cél... Utána merek csak direkt verekedni...addig csak lapulok meg futok. Minden segítsegért hálas vagyok! Küzdök mint disznó a jégen!
Ráadásul, amint elérsz egy olyan ~30-40 fényéves ugrótávot, a bubi sokkal "kisebb" lesz, ergo maga a bubi a bázisod :) Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2022.01.11. 13:24:46
Mondjuk azért nem mindegy, hogy 50-ről esik le 30-ra vagy 120-ról 100-ra. :) GT 730-al nem lesz érdemi változás. 2060-3060 szinten kell gondolkozni minimum.
Egyetértek ... egyszerűen a játék mechanikája olyan, hogy ez nem lehetséges. Több, mint 20 ezer állomás van. Én is számtalanszor eljátszottam, hogy mostantól itt lakok, és ide megyek haza ... ideig-óráig volt csak értelme, meet úgyis új helyszínen új feladatok vártak. Ha szigorú akarnék lenni, egyébként is csak a szövegezésben van eltérés közöttük :) Utoljára szerkesztette: Arpad82, 2022.01.10. 12:45:08
Sajnos ennél sokkal kevesebb a keret, ha egyáltalán jóváhagyja az itthoni főnökség :) mindenesetre érdekes, hogy high-end szinten is 20fps drop tapasztalható. Vajon egy GT(x) 730 2Gb szintű kártyával lenne érdemi változás a mostanihoz képest?
Saját bázis választásához érdemes végig gondolni, hogy mik a közép- és hosszútávú céljaid! Melyik nagyhatalmat szeretnéd szolgálni? Mi a fő profilod, harc, kereskedelem, felfedezés, bányászat, esetleg valami illegális? Tagja vagy esetleg squadronnak, nekik mik a céljaik?
Értelem szerűen ha valamelyik nagyhatalom céljaiért ténykedsz, közvetlenül vagy közvetve, esetleg náluk akarsz rangot szerezni, akkor a területükön vagy a határvidékek közelében érdemes letelepedni. Itt érdemes olyan szektorokat keresni, amiket egy-egy befolyásosabb kisebb frakció irányít, és ezzel a frakcióval érdemes mélyebb kapcsolatot kialakítani, ha szimpatikusak számodra. Ez persze azzal fog járni, hogy meg kell válogatnod, hogy kikenek és milyen küldetéseket vállalsz el, hogy ezzel a pozíciójukat erősíteni tudd. Ha jól csinálod, elő tudod segíteni a frakció megerősödését és terjeszkedését is. Mivel terjeszkedés közben a frakciók egymással is összetűzésbe keverednek, harcból is lesz elég. Ha szeretnéd erősíteni valamelyik nagyhatalmat, a határvidéki szektorok erre is jó helyként szolgálnak. Lehet portyázásokat indítani az konkurens területre, ezzel is gyengítve őket. Másrészről egy olyan vidéken ahol a három nagyhatalom szomszédos egymással, kereskedőként apránként mind a háromnál fejlesztheted a rangodat a határok közötti kereskedelemmel, esetleg szürke zónás munkákkal.
Ha illegális tevékenységekben utazol, a Birodalom alacsony biztonságú, esetleg anarchista rendszerei jelenthetnek jó választást. De itt ugye mindenki becsületes, törvénytisztelő parancsnok, így erről nem is beszélnék többet.
Ha a bányászat a fő profilod a Bubi külső területei felé érdemes nézelődni, mivel az ott lévő lelőhelyeket talán kevésbé tarolják le az alkalmi bányászok, mint a központi fekvésű rendszereket. Itt egyértelműen az számít, hogy hol van könnyen elérhető, magas nyersanyag forrással rendelkező gyűrűrendszer vagy rendszerek. Ha esetleg a közelében még bázis is akad, akkor annyival kényelmesebb. Illetve az se mindegy, hogy hol lehet eladni a kitermelt anyagokat.
Bázisként szerintem magas tech szintű, biztonságos rendszereket érdemes mérlegelni. Az sem hátrány, ha a mérnököket viszonylag könnyen meg lehet közelíteni, de ez talán annyira nem is elsődleges szempont. Az is jól jöhet, ha van a közelben interstellar factors, az esetleges "véletlen" törvénysértések rendezéséhez. Ha megtaláltad az ideálisnak tűnő helyet, érdemes oda szállíttatni a hajóalkatrészeket, és a hajóidat is. Így egy helyen meg lehet oldani a hajók átszerelését, estleg a váltást, ha egy feladathoz másik hajó lenne a célszerű... Az sem megvetendő, hogy egy helyett, akár több bázist is fenntartani. (Nem kerül semmibe...) Pl. a bányászbárkádat és felszerelésedet nyugodtan ott lehet hagyni a kedvenc lelőhelyed közelében. Egy mozgékonyabb, jobban felszerelt hajóval úgy is kényelmesebb és biztonságosabb utazni. Ha pedig bányászni támad kedved, akkor egy helyen ott van minden, amira szükséged lehet.
Hogy melyik frakció, melyik szektorokban van jelen, és ott mennyire erős, arról az eddb.io-n és a inara.cz-n is lehet lekérdezni, szűrni. Ha a bázisodat kiválasztottad, ez a műveleti területek keresésére is jó módszer. Meg tudod nézni, hogy hol erősödik, gyengül a frakció, hol került vagy kerülhet estleg konfliktusba. A nyersanyag lelőhelyeknek is hasonló módon utána lehet nézni.
Mivel igyekszem az Alliance demokratikus erőinek útját egyengetni, ezért a saját bázisom az Udegoci szektor Kroehl Orbital állomása. Az általam támogatott frakció pedig elsődlegesen a Future of Udegoci, illetve a környező szektorok Alliance-hoz kapcsolódó demokratikus frakciói. A környék elég közel fekszik a föderációs területekhez is, így legalább a Föderáció orra alá is rendszeresen borsot törhetek. Ha valahol huzamosabb ideig kell ténykednem, pl. háborúban való segédkezés miatt, akkor ott ideiglenes műveleti bázist létesítek. Értsd, a rövidebb ugrótávú, harcra optimalizált hajómat oda vagy valamelyik szomszédos szektorba szállíttatom. (Egy bizonyos anyagi szint felett ez már nem szempont...) Mivel elég sokszor adódik olyan, hogy a frakciót több szektorban is támogatni kell, így az általános küldetéses hajómmal tudok ingázni a területek között, a harci bevetésekhez pedig csak átülök a háborús zónánál parkoló gépbe.
Ideiglenes bázis szóba jöhet feladattól és fejlődéstől függően per milyen stilusban játszol. Ahogy elöttem szóló kollega is emlitette úgy is mindig oda kell menned ahol dolgod van. Amit később meg észre fogsz venni, hogy mindig máshol talán jobb lenne mint ... több nyersanyag, nagyobb biztonság, több fejlesztés ... stb. Sose leszel elégedett, túl nagy ez a játék tér ahhoz, hogy úgy érezd az az egyetlen tökéletes hely ahova mész majd. Persze törekedni lehet rá.
Ha tudod hogy mit játszol mert már eldöntötted, (bányás, taxis, fejvadász, felfedező stb.) ahhoz keress megfelelő helyet. Pl én bányászként olyan naprendszert és az ott lévő állomást választottam amire könnyedén le tudok szállni akár nagy hajóval is és pár ugrásra van olyan naprendszerektől amikben van bőven Pristine aszteroida vagy gyűrűs bolygós övezet amikben relative több minden van ami jó pénzért eladható és szivesen vagy könnyebben bányászható. Az ebből összejövő pénzből új tervek szövődnek és úgy is elköltözöl melegebb éghajlatra. Lehet éppen a Bubin kivülre a perem vidékre. Az hogy éppen hol parkolnak a járműveid, hajóid, édes mindegy. Ha szükség van rájuk majd átszállittatod máshova. Én lassan már vagy egy éve felfedező körúton vagyok ( már amikor éppen felfedezek) és már nem is emléxem hol hagytam a repcsiket. Még szerencse hogy nem kell garázs bérleti dijat fizetni a tárolásukért :)
Szerintem ilyen nincs. Mindig oda megy az ember, ahol dolga van. A hajókat sem kell mindenhova odagyűjteni. Fölösleges pénzkidobás. Legalábbis a bubin belül. Ha mondjuk Colonian akarsz ténykedni, akkor érdemes megnézni, hogy mik a lehetőségek. Aszerint felkészíteni egy, esetleg két hajót, majd egy gyors hajóval odautazni és a többit magad után vitetni. Nem tudom, jelenleg mik arra a lehetőségek.
Köszi mindenkinek, ezzel a VGA-val akkor egyelőre marad a C64 emulatorozás :) megpróbálok majd valami nagyon low-end mai konfigot megcélozni vele...
A jelenlegi vkartyad nagyon keves, sajnos az mar tenyleg muzealis erteku. Nalam az ajánlott 1060 6gb kartyval ugyanezt az fps dropot produkalta, a teljesen sima stabil 60 fps allomasokon 40 ala is benezett, ami alapjan ertheto, hogy nalad meg ennel is lentebb megy. Mindez ugy, hogy mar volt azota egy rakas hotfix, vagyis teljesitmenyben sok javulas mar nem varhato ebben a kiegben.
Nekem az oldotta meg a gondot, hogy 1060-rol egy szerencses veletlennek es egy nagyon barati arcimkenek koszonhetoen november vegen RTX 3060 ti-re valtottam. Addig viszont nalam egyedul a lightning es shadow reszletessegek visszavetelevel nyertem vissza nemi fpst. A lentebb emlitett supersampling visszavetele is segithet picit, a visszaskalazas a legtobb jateknal mukodik ilyen esetekben. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2022.01.07. 20:51:58
Konzolokon egyelőre még nincs Odyssey, csak Horizons. És szerintem már csak az új generációra (PS5, Xbox Series X/S) fog jönni az Ody, a régi gépeket elfelejtik.
Az Odyssey futtatásához a vasad már kövület. Még az alap és a Horizonnal talán elbírt gondolom elég minimumon, de az új kiegészítővel új gépigény is jött.
Abszolút kétségbe estem az Odyssey beszerzése után, ugyanis soha nem tapasztalt frame rate drop-ot tapasztalok, on foot gyakorlatilag bárhol (még üres bolygón is, az állomásokról nem is beszélek), de hajó-elhagyásonként cca. 5 perces töltési időket is. A grafika levétele, reinstall, graphics settings reset, driver update sem segít sajnos. Gyakorlatilag teljes kuka a játék azóta. A konfigom elég régi:
irodai Acer Veriton 420 ház és alaplap AMD Athlon II 250 3GHz Sapphire Radeon HD 7770 1Gb 7Gb DDR2 RAM
viszont az alap Horizons futtatásával semmi gond nem volt. Mi lehet a gond, és mit tanácsolnátok, hogy játszható legyen? Kétségbeesésemben még a konzol is szóba jött. Ehhez mindenképpen Xbox One kellene, vagy a sima 360-on is fut az Odyssey? Minden tanácsot szívesen veszek. Köszönöm.
Olyan tempóban haladsz, amilyenben csak akarsz. Kis hajóval is nagyon sok helyre el lehet jutni és sok mindent lehet csinálni.
Köszönöm, ez szép, tartalmas leírás volt és hasznos. Az építgetős, a magam tempójában fejlesztős játékokat szeretem a legjobban, és ezek szerint ez pont ilyen, ha észnél vagyok.
Létrehoztunk egy kis közösséget, és további játékosokat keresünk. :) Lelkes commandereket keresünk, akik szeretnek kereskedni, az expansion módszerünkkel egy este lazán megvan a félmilliárd, wingben mindenki megkapja a küldetések árát. Miután a módszer nagyon bevált, és sokaknak segítettünk, akkor hoztuk létre közösségünket, a Hungarian Rebelst. Bányász és harcos, fps huszár is jöhet, hosszú távú tervünk egy frakció megalapítás a játékon belül.
o7 Cmdr BanĐee
Van egy weboldalunk, és a Discordon is várunk mindenkit szeretettel!
Honlap: https://edhungarianrebels.space/
Discord: https://discord.gg/2ErdbndU
Üdv SaGa!
Anno én is ZX Spectrum/Enterprise 128-on fertőződtem meg az Elite-tel. Ha ott megtanultál dokkolni manuálisan, akkor itt gyerekjátéknak fogod érezni a dolgot. Amikor elkezdtem játszani az ED-vel és megközelítettem, majd dokkoltam az első Coriolis állomásomon, kb. olyan érzés volt, mintha hazaérkeztem volna egy hosszú útról. Szóval, szerintem ne félj belevágni a dologba. Ez egy szebb, jobb, nagyobb (nézted már a galaxis térképet?) Elite, ami az itt-ott előbukkanó következetlenségek ellenére is egy élvezetes játék.
Ahogy azt már írták előttem, fontos, hogy saját magadnak szabj célokat, határokat!
A tanulási görbe kezdetben elég meredek lesz. Az elején valószínűleg a legnagyobb nehézséget a hajód irányításának az elsajátítása fogja jelenteni. Szerencsére a vezérlés elég jól testre szabható, ezért érdemes is vele a menüben eltölteni némi időt.
Később az anyagi háttered fejlesztése lesz az ami némi/sok időt és energiát fog igényelni. Tudom, hogy egy Sidewinder-rel és egy maréknyi kredittel a zsebedben még elképzelhetetlennek tűnik, de idővel egy egész privát flottára való hajót össze lehet gyűjteni, és néhány milliárd kredit elérése sem lehetetlen. Akadnak ugyan útmutatók, hogyan lehet rongyos koldusból rövid időn belül milliomossá válni, én mégis azt javaslom, hogy ne siess! Az egyik legfelejthetetlenebb kalandomat kezdő kereskedőként éltem át, mikor egy háborús/polgárháborús szektorba szállítottam gyógyszereket. Az volt a leghosszabb 26 ls a központi csillagok és a célállomás között. Legalább 5-ször próbáltak kiszedni, ebből az első 4 alkalommal harcoltam is, az 5.-diknél viszont már inkább menekültem a félig szétlőtt pythonommal. Az utolsó rosszfiú még így is utánam ugrott az állomáshoz, de szerencsére a biztonságaik elkergették. Sok kezdő beleesik abba a hibába, hogy egy útmutató alapján megszedi magát, és egyből egy komolyabb hajóba ül át, abban a tévhitben, hogy a nagyobb jobb. Viszont mivel soha nem tanulta meg, hogyan kell elkerülni a harcot, hogyan kell elmenekülni, hogyan kell fejleszteni a hajóját, hogyan kell harc közben taktikázni, és nem épített kapcsolatokat a szektorokban lévő frakciókkal, így könnyű prédává válik, még az npc kallózok számára is. Egy kisebb hajóval ezeket kénytelen megtanulni az ember, és ezt a tudást, a fokozatosan nagyobb, komolyabb hajóira is magával tudja vinni.
Aztán, ha már megvan az anyagi háttér, egy jobb hajó, ami megfelelően fel lett szerelve, jöhet a mérnökölés pokoli bugyraiba vezető útvesztő.
A játéknak jónéhány rétege van, ami elsőre még valószínűleg nem is fog feltűnni, pedig már az első lépéseiddel is hatással vagy rájuk. A szektorok feletti irányításért a kisebb frakciók folyamatosan küzdenek egymással, és persze a mögöttük lévő nagyhatalmak is folytatják a saját politikai üzelmeiket. Minden amit teszel hatással van erre a politikai játszmára. Amikor elvállalsz egy küldetést, azt egy frakció adja, és rendszerint egy másik frakció felé irányul. Amikor kereskedsz egy állomáson, azt egy frakció birtokolja. És minden npc valamelyik frakció megbízásából ténykedik, így ha megtámadod és elpusztítod, azzal az adott frakciónak ártasz. Vagy ha fejvadászként, önkéntes rendfenntartóként kalózokra vadászól, vagy éppen ellenkezőleg te magad kalózkodsz, azzal a szektor biztonságára és közvetve az szektort irányító frakcióra is hatással vagy. Mivel minden mindenre hatással van, ebből az is következik, hogy ezzel a szektor hatalmi rendszerét is befolyásolni lehet. Frakciókat lehet megbuktatni, másokat pedig hatalomra segíteni. És mivel a kisebb frakciók valamelyik nagyhatalomhoz húznak, közvetve így a magasabb politikai játékra is hatása van dolognak. Aztán persze még ott van a Powerplay, amikor már nyíltan valamelyik nagyhatalom mellé áll valaki... Bár ez már a unatkozó, többszörös milliárdosok szórakozása szokott lenni...
Hmm... A végére még néhány hasznos tanács. Mindig kérj leszállási engedélyt az állomások megközelítése előtt! Mindig legyen elég tartalék kredited a hajód biztosítási díjának a kifizetésére! Akár 2x-3x túlbiztosítva. Tanuld meg, hogyan kell az interdiction-t elkerülni, valamint azt, hogyan kell elmenekülni, ha mégis kiszednek! A célállomásod felé haladva érdemes minden szembe jövő hajót letapogatni a szenzorokkal. A csaták után is érdemes a szétszórt alkatrészeket begyűjteni. Az így szerzett adatcsomagok, és alkatrészek a mérnököknél még jól fognak jönni. Tanuld meg, hogyan kell a szenzorokkal felderíteni a szektorokat! Ha nem is indulsz még komolyabb felfedező útra, az így szerzett felderítési adatokért is csurran-csöppen némi kerdit, és a felfedező státuszod is apránként kúszik felfelé. Már az elején érdemes eldönteni melyik nagyhatalomhoz húzol, és ennek megfelelően szelektálni a frakciók kínálta küldetések elvállalásánál. Bár mint tudjuk, a Birodalom bedrogozott rabszolgák vérén hízott nagyra, a Föderáció a velejéig korrupt, így ha valaki a jó fiúkat akarja választani, akkor a Szövetség (Alliance) mellé áll. Szóval bármerre jársz, támogasd az általad választott nagyhatalom frakcióit, ezzel az adott nagyhatalomnál elért megítélésed és rangod is emelkedni fog. (A birodalmi és föderációs hajók megvásárlása ranghoz kötött.) Ha hosszabb ideig maradsz egy környéken, akkor érdemes jó kapcsolatot kialakítani a helyi vezető frakciókkal. Ha jó a viszonyod velük, a rendfenntartók is hamarabb és nagyobb erőkkel sietnek a segítségedre, ha valaki beléd kötne. Új hajó vásárlása, vagy hajó alkatrész beszerzése előtt mindig jusson eszedbe Li-Rong Yu neve!
Vannak hasznos segéd oldalak, amiket érdemes elmenteni! A coriolis.io-n megtervezheted a hajód felszerelését, illetve össze tudod hasonlítani a hajók adottságait. Ezzel nem kevés kreditet, és később mérnököknél elszórt nyersanyagot spórolhatsz magadnak. https://coriolis.io/
Az eddb kereskedéshez, hajó, alkatrész, bányászat, stb. keresésben tud nagy segítség lenni. https://eddb.io/
És persze ha kérdésed van, az itt megforduló parancsnokok mindig szívesen segítenek!
Az hogyan lehetséges,hogy magától összekuszálódik valami olyan, ami eddig sohasem, mivel mindig ugyanazt a binding fájlt használom? Megyek még egyszer átnézem, nekem a "H" megoldás is jó csak működjön Hotason.
A "H" gomb nálam nem megy, ez csak egy mellék szál, igaz működnie kellene. Amúgy a gombok fizikailag működnek, másra állítom mennek. Nem értem mi történhetett.
Sziasztok ! Valaki esetleg találkozott olyan problémával a két utolsó update óta, hogy a Hostile gombok egyáltalán nem targetelnek. Legutóbb kalóz mészárlásos küldiket október végén csináltam,akkor még minden rendben volt. A normál listázós cél kijelölő az nem igazán jó erre a feladatra, mert minden közelben lévő hajót scannel, a tisztákat is, ezenkívül sokkal lassabban írja ki a teljes információt. Most próbáltam ki ezt, ha gyorsan kell a wing tagokat kilőni reménytelen ezzel scannelni. Van még ott egy másik gomb is; ez valami high threat-re van, persze igazán soha nem használtam ezt, pedig ennek a funkciónak is oda van írva a hostile ships a lista végére. Szóval hazresbe hostile gomb nélkül elég reménytelen a helyzet.
Szia. Én is Xbox-on csapatom, majdnem megjelenés óta. Azóta masszív 2800 óra gyűlt össze. Bár most jópár ezer fényévre vagyok a lakott zónától, szóval nem nagyon fogunk összefutni. A beállításokat is kb. 99%-ban alapértelmezetten használom.. tehát kb. semmi értelme a kommentemnek, mert nem vagy velem előrébb.
Köszi, igen a beállításokkal prbóbálkozom. Mivel xbox, egér nincs. Tudom, hogy lehet hozzá csatlakozni, de eddig nem próbáltam. Ha másképp nem megy, majd teszek vele egy próbát.
Pedig nagyon egyszerű, csak ne a felcserélésen gondolkodj, hanem a beállításon. A Controls részen mindent be tudsz állítani ahogy neked szimpatikus. Olyanokat kell keresned, mint Pitch, Yaw, Roll. Meg Backward, Forward. Az oldalazást most nem tudom. Lehet külön gombot és analógot állítani. De, ha eleve tudod mi a gond, akkor gondolom meg is találtad a beállításait. Viszont, ha csak kontrollerrel vacakolsz, akkor lehet, hogy nem tudod előhozni az összes beállítási lehetőséget. Legalábbis nekem volt ilyen gondom, mikor csak Joyjal próbálkoztam. A kis lenyílókat nem mindig sikerült elérnem. Érdemes inkább az egérrel végigmenni a beállításokon és lenyitni a füleket.
Az este végre rájöttem, miért nem megy nekem az irányítás. Ki lehetett az a szerencsétlen, aki úgy döntött, a bal analóg karra teszi az űrhajó forgatását? Minden valamirevaló belsőnézetes játékban a jobb karon van a mozgásirány/kamera irány változtatása, a bal kar az oldalazást vagy az előre-hátra mozgást viszi. Mivel az előre-hátra itt a bal és jobb „gomb”, maradhatna a bal karon az, ami most a jobbon van (fűggőleges mozgás és a lassú fordulás az aktuális síkban jobbra, balra). Keresem a megoldást, hogy lehet felcserélni a két analóg kar szerepét, de eddig nem sok sikerrel.
Az elite dangerousban eltöltött első pár napban a lehető legváltozatosabb módokon kenődtem fel az állomásokra. Visszatekintve nem is értem, hogy miként hoztam azokat össze.
Nem is emlékeztem rá, hogy ilyen gyorsan forogtak az állomások.
Karcolni lehet karcol (nem csoda) :), de anno C64-en megesett nem egyszer, hogy konkrétan mellément a nyílásnak és ott abban a percben meg is semmisült a hajód. Itt még nem jártam így, pedig az első 1-2 év manuális dokkolásai óta a ADC-re bízom a dolgot.
Az automata dokkoló a Type-9 és méretben hasonló/nagyobb hajókkal időnként koppan a bejárat oldalán. Annyira nem vészes, egy gyenge pajzs is felfogja a sérülést. Utoljára szerkesztette: 0Fritz, 2021.12.31. 15:03:06
Hogyne emlékeznék, 80-as évek vége felé az Elite és a Pirates! indította el azt, ami mai napig kitart.
A jó hír az, hogy a docking computer itt az ED-ben alkalomadtán nem vezet bele az állomásba, mint C64-en, ahol sosem voltál benne biztos, hogy bevisz e az automatika a levélbedobón, vagy felken a burkolatra és jöhet a reload (már ha volt rá lehetőséged, lásd a kazettás verziót pl. ahol a turbós változattal sosem sikerült mentenünk, csak később, a floppys verzióval).
Üzemanyaggyűjtő (Fuel scoop) pedig elfér minden hajón, amivel nagyobb távra indulsz, elsők között vettem meg anno, anélkül én már sehova sem megyek.
Itt van a RAT, akik szívesen segítenek és megtankolják a verdát, ha elszámoltad volna magad. Csupán szórakozásból, ingyenes. Kicsit jobban belemélyedsz, látni fogod, hogy itt is van egy csomó hely, ahova csak úgy el lehet látogatni. Sokat a játékosok kívánsága szerint neveztek ki.
Én csak manuálisan szeretek dokkolni. Főleg, hogy a dokkoló elvesz egy helyet is más hasznos modultól. Akkor használtam dokkolót, mikor csempésztem valamit. Szembeálltam a levélbedobóval úgy 10 km-en. Majd nagy gáz, boost, 7,5-nél hívni az állomást leszállási engedélyért és padlógázon a nyílásba. Ott kar visszahúz, 100-nál a komputer még éppen megfogta a kondát (100 fölött nem működik) az állomás vége előtt és visszatolatva letette a helyére. Egyedül ezt a részét nem szeretem. Ha túl közel van a nyíláshoz a leszálló, akkor van, amikor nem veszem észre, aztán forgolódhatok, keresgélhetek. Közben persze jönnének, mennének az NPC-k.
Igen, ez a "legyen előtted egy cél" az összes sandbox játékra igaz, akkor is, ha van története, ha nincs, hanem te írod azt magadnak a játékoddal, akkor meg pláne. Mondjuk én ezeket szeretem a legjobban, mert a magam ütemében tudok haladni. Amikor valamit időre kell megcsinálni, az mindig idegesít egy kicsit, pl a Fo-ban az egyes eventek. Igaz, ha az időintervallum nem nagyon elrugaszkodott a teljesíthetőségtől, akkor arra jó, hogy megtanulja az ember hatékonyabban kihasználni az adott lehetőségeket, vagy rájön, hogy ezt később kellene csak vállalni, még nem vagyok hozzá elég erős vagy gyors. Az Elitet is így nyúztam (te jó ég, már több, mint harminc éve). Eggyel jobb hajót szerezni, vagy elérni egy megadott rendszert (ha emlékszel, a térképen igencsak bele tudta vinni magát az ember olyan zsákutcába, ahonnan nem tudott kikeveredni, csak kín keservesen, mert a hajója nem tudott elég távolra ugrani a következő értelmes elágazás felé, üzemanyag gyűjtő meg nem volt kéznél, se normális pénzkereseti lehetőség az adott rendszerben), mert a hírek szerint ott van valami érdekes. Utoljára szerkesztette: SaGa, 2021.12.31. 14:15:20