Uh hát ezek jó kérdések így. Megmondom õszintén, nem igazán tudom, HL1 -et én soha nem próbáltam így multiban, most legutóbbi üzenetemnél arra gondoltam már, hogy esetleg olyan a szerverkészítése mint a CS 1.6 -nál. Namost az eredetileg steames játék, ami biztosítja az online játékot neki, és mint nemrég megtudtam steam estén is lehet LAN -on is játszani (van offline mód).
Viszont a NoSteames verzióknál nem lehet beállítani, hogy internet vagy LAN legyen, de az IP címet lan szerint ellenõrzi, tehát hogy az elsõ 3 ip tartomány (pl. 192.168.1.* ) megegyezik-e (ugyanis ekkor vannak a gépek egy alhálózaton belül). Ha nincs, ekkor kiírja a class C hibát, erre van az alias ip cím állítás hamachiban, ami benne van a FAQ-ban.
Viszont azóta számos verziója kijött mindegyiknek, és azthiszme valamelyik verzióval már lehet neten is játszani tört szervereken (bár ez lehet, csak CS Source -ban van így), HL -el meg nem foglalkoztam, úgyhogy nem tudom mi a helyzet ezzel kapcsolatban!
A portot CS 1.6 -ban mi úgy találtuk meg (pont a héten játszottunk suliban, bár mi adhoc (wifi lan) hálózatban laptopokkal), hogy szerver indításkor a menübe lépvbe megjelenik a konzol, és ott kiírja többek között ezt is, meg hogy milyen IP címekre fogad kapcsolatot.