Az elsõ tisztázandó dolog, hogy a játék laggol, vagy pedig akadozik (utóbbi nem a hálózattól függ,hanem magától a géptõl, tehát ha egyedül próbálod, vagy szervert csinálsz, akkor nem szabad, hogy akadjon).
Csatlakozáshoz általában mindenkinek elegendõ a nete (2Mbit le, 1Mbit fel is már bõven elég legtöbb játéknál a lagmentes játékhoz) - bár hozzá kell tenni, 1-2 internetszolgáltatás, pl. DIGI idõnként magas késéseket tud produkálni (fõleg ha t-onlineossal játszik), de csatlakozásnál nem szokott vészes lenni. A szûk keresztmetszet többnyire a szervert készítõ feltöltési sebessége, hiszen neki kell összegyûjteni, és mindenkinek elküldeni mindenkinek a "változásait", a pályákon történõ egyéb eseményeket és ígytovább. Szervert tehát mindig annak kell készíteni, akinek nagyobb a feltöltése, habár ha csak 2 -en játszotok, talán annyira nem jelentõs.
Magas ping (lag) ezenkívül sokmindentõl lehet, pl. tûzfal (ha van router, legyen kikapcsolva benne minden tûzfal és szabály), valami szoftver ami nagy forgalmat generál, wifi aminél túl sok adat elveszik zavar miatt, stb..
Ha nem látja, ellenõrizzétek, hogy be van-e állítva a metrika, a kapcsolatok sorrendje (hamachi elsõ helyen), részletek a FAQ-ban. Tûzfalat lõjjétek ki.