Már magával a profi forgalomszervezéssel is tizedére lehet csökkenteni a dugókat.
Azt pl tudtátok, hogy a belvárosi dugók nagy részét az okozza, hogy a mellékútról agyba-főbe engedik be a libernyálas sofőrök a főútra felhajtani szándékozókat ?
Egy rendesen szervezett rendszerben (gondoljunk most pl a Rákóczi-Kerepesire a Blaha környékén) a mellékútról érkezőnek annyit kell várni, hogy felhajthasson a főútra, mint a főúti sorban álló utolsó autónak (de minimum az áthaladásban a 20:1 arány a főút javára). Miért? Mert FŐÚT, aminek elsőbbsége van, és segíteni kell a minél gyorsabb haladását.
Az az ütőér. Holtan is esnél össze, ha a testedben is a hajszálerekből érkező vér leállítaná az ütőered vérszállítását.
A következő a buta lámpák.
A Kerepesi-Rákóczin 3 km sor áll Blaha felé, keresztbe nagykörúton szállingóznak. Hosszabb kerepesi zöld hullámmal simán át lehetne terelni 3x annyi kocsit azonos időn belül Budára, onnan M1-M7.
Buta lámpák 2: Kerepesi Hungária felé. Egy időben pont úgy volt beállítva a lámpa, hogy előző kereszteződésnél (Dózsa György, Papp László felőli) mellékútról érkezők pont feltöltötték a Hungárián átjutók helyét a Kerepesin. Így a Kerepesi-Rákóczi meg állt, át a hídon, még Budán is.
És ez csak pár apróság amit rendesen szervezve, programozva máris megold az automata közlekedés.
A tolakodós kivagyi emberekről már nem is beszélve.
Szóval igen, amíg nincs transzporter könnyedén el tudom képzelni, hogy akár egymás után kapcsolódó önvezető dobozok (direkte nem autót írtam, kormány nélküli üveg doboz jármű, szabvány paraméterekkel) váltják ki a tömegközlekedést (doboz-szerelvények). Amely dobozok amúgy nyugodtan lehetnek magánkézben is, mert láttunk már sajnos nem 1x olyant, hogy c!gányasszony fogta és odasz.rt a metrón meg buszon is az ülésre.
Én ezt tudom a (tömeg)közlekedés jövőjének elképzelni.