Kötött munkaidő: ez is épp változóban van a világban, ha nem tűnne fel. Ezen túlmenően az otthoni vagy távoli munkavégzés is egyre népszerűbb, egy csomó mindent automatizálnak, tehát várhatóan -legalábbis arányaiban- kevesebb ember fog ingázni.
"Viszont amikor reggel mindenki egyszerre szeretne ezeket hasznalni, tehat pont annyi automata taxi kellene mint sajat auto most."
Már miért is? Ma Budapesten ha megnézel egy dugót, kb. az autók 40%-ában ül 1 ember, 30%-ban 2, a maradékban több. Ez nem hivatalos statisztika, hanem saját megfigyelés. Ha közösségi autók vannak, akkor az algoritmus törekedni fog, hogy a cikkben említett max 12 üléses járművek a lehető legjobban ki legyenek használva. Ma kb. az autók fele, harmada elég lenne az utakon, ha eszerint gondolkodnánk. Ezen túlmenően a járművek okos formatervezésével is sokat lehet nyerni, gondolok arra, hogy ma egyetlen ember üldögél pl. egy öt méter hosszú suvban, míg egy önvezető busz lehet metró kocsi szerű, ahol minden tér az utasok rendelkezésére van bocsátva.
Ami még profibbá tenné a rendszert, hogy automata közlekedés esetén nincs a rendszerben az emberi tényező, hogy valaki épp a telefonját nyomkodja egy zöld lámpánál vagy hogy valaki lefullad, stb. A járművek akár centikre is követhetik egymást (vagy akár összekapcsolódva), ha ennek a biztonsága megoldott lesz.
Így a dugók és a parkolási gondok teljesen megszűnhetnek. Teljesen igaz az, hogy a parkolóban veszteglő autó egy nyűg, ami nem hogy hasznot nem hajt, még problémát is okoz. Egy ilyen közösségi használatú jármű csak minimális időt töltene parkolással, folyamatos üzemben lenne. Természetesen megfelelő karbantartással.
"A tomegkozlekedesi vallalatokkal kapcsolatban is van egy tevkepzete, megpedig az, hogy mind profitorientalt. A magyar allam pl. nagyon boldog lenne ha nem kellene tobbet tomegkozlekedesre kolteni"
Ki az a magyar állam? :) A magyar tömegközlekedési cégek létformája az élősködés és a totális innováció ellenesség. Plusz a korrupció melegágya. Tehát érdekek tartják életben, nem pedig a célszerűség.
" Bizonyos lakossag suruseg folott (pl. New York) viszont mar az olcson elerheto auto sem jelentett megoldast"
Pont erről írtam előbb, hogy az ötméteres, benzinfaló dögök, amiben egy-egy ember ül, a hatékonyság megcsúfolása. És akkor csoda, hogy NY-ban is dugók vannak...
A közösségi közlekedést én úgy tudnám elképzelni, hogy ha el akarsz jutni A helyről B helyre, akkor rendelsz oda egy járművet. Pénzedtől függően választhatsz kényelmi szintek között, a jármű odajön, beülsz, B helyen kiszállsz és a megtett út arányában fizetsz. Megszűnnek az olyan baromságok, mint a kötelező biztosítás, gépjármű adó, műszaki vizsgadíj, autópálya matrica, stb. Amik egyáltalán nem veszik figyelembe, hogy az adott jármű mennyit üzemel. Ma ugyanannyit fizetsz ezen fix díjak szerint arra az autóra, ami évente 5.000km-t megy, mint amelyik 80.000-et. Szerintem ez nem normális dolog.
A vasút teljesen másra ad megoldást, nem is értem mi köze a városi tömegközlekedéshez. Semmi keresnivalója a cikkben.
Amit az elején említettem, hogy a közlekedés mellett a világ is változik, hisz a munkák nagyon nagy része automatizálva lesz, rengeteg ma ingázó munkásra egyszerűen nem lesz szükség. Itt viszont bejön a képbe az, hogy ők mit fognak csinálni, ami boríthatja ezt az egész jóslás sorozatot egy teljesen más irányba.