Az 5 hüvelykeseknél erősítenek a nagyobb gyártók

Az 5 hüvelykeseknél erősítenek a nagyobb gyártók

2013. október 23. 19:11, Szerda
A méretes okostelefonok terén várható több újabb példány bemutatkozása, amivel a gyártók a kínai riválisok, valamint a nemzetközi színtéren tevékenykedő egyéb versenyzők ellen küzdenek.

Távol-keleti források ezúttal arról számoltak be, hogy az 5 hüvelykes példányok megjelenése, majd egyértelmű sikere után már egyetlen fontosabb vállalat sem engedheti meg magának, hogy távol maradjon ettől a kategóriától. Ennek megfelelően a kínálat további bővülése várható, ahogy ezek a készülékek meghódítják a mainstreamet. Az említett méretes, 300 és 400 dollár között kereskedelmi forgalomba kerülő okostelefonok kellő vonzerőt jelentenek a vásárlók széles tömegei számára, ez pedig nemcsak a kínai, de a nemzetközi szereplők érdeklődését is felkeltette.

A Sony Mobile többek között éppen a kínai konkurensek ellenében dobta piacra saját Xperia C modelljét, amelyből három hónap alatt több mint egymillió példány talált gazdára, míg a HTC a régión belül a Desire 709d, a Desire 7060, valamint a Desire 7088 révén igyekezett javítani pozícióján - mindhárom példány 350 dollár körüli áron került forgalomba, qHD-felbontással, Snapdragon 200 chippel, illetve 8 megapixeles kamerával és dual-SIM opcióval.

Az LG a maga részéről erre a G Pro Lite kifejlesztésével válaszolt, bár ez utóbbi változat várhatóan csak novemberben jelenik majd meg. A G2-höz fogható jellemzőkkel befutó telefon ára szintén 350 dollár körül lesz, legalábbis a 16 GB-os modell esetében. A Nexus 5 már egyértelműen a felső kategóriák szereplőjeként jelenik meg, ezzel pedig példát mutathatnak a többiek előtt, akik várhatóan hasonló hardveres jellemzőkkel ellátott vetélytársakat dobnak majd piacra.

A HTC időközben egy félreértésen alapuló cikkre válaszolva jelezte, hogy nem kívánnak a belépő szintű szegmensre koncentráló gyártóvá válni, mivel ez bolondság lenne a részükről. A Huawei, a ZTE, netán idővel az Amazon ellen folytatott verseny eredménye minimális profitmarzs lenne, ezért inkább a csúcskategóriára és a mainstream szegmensre figyelnek nagyobb erővel.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások