Lego Racers

Lego Racers

1999. október 10. 02:00, Vasárnap


Kiadó: Lego Media
Fejlesztő: High Voltage Software

Minimum Követelmény: P166, 32MB RAM, 3D gyorsító, Win95/98
Hasonló játékok: S.C.A.R.S.
Kategória: Autóverseny


A Lego az egyik legismertebb játékgyártó cég a világon és a termékei Dánia legnagyobb exportja. A népszerűsége, melyet egy amerikai versenytársnak sem sikerült megtörnie, akkora, hogy most már Dániában és az USA-ban is van Legoland. Amikor 1996-ban megalakult a Lego Media és úgy döntöttek, hogy software-t fognak fejleszteni, sokan megkérdőjelezték a cég hozzáértését ehhez a piachoz. A válasz gyors volt: a Lego programok gyorsan a bestseller listákra kerültek és hirtelen egy egész sor Lego digitális szórakoztató termék majdnem akkora port ver fel, mint maga a Lego.

A Lego Racers a Lego Media első igazán komoly számítógépes játéka ami 3D gyorsítást igényel. Bár kevesen használják versenyautó építésre a Lego-t, ez az orientáció lehetővé tette a fejlesztők számára, hogy a pálya és autó design a saját játékaikat tükrözzék. Bár hiányzik a Lego kockák megfoghatósága, az építés nagyon izgalmas. A cég annyira biztos a sikerben, hogy 30 nap visszavásárlási garanciát vállal.


Sokan kérdezhetik, hogy ez a játék gyerekeknek vagy felnőtteknek szól? A játék dobozán a felirat "6 és idősebb", és ha megpróbálod megváltoztatni a játékban a grafikai vagy hang beállításokat, megjelenik egy üzenet, hogy jó lesz szólni egy "idősebb személynek". Valójában azonban ez a játék is annyira felnőttes és kihívó, mint bármelyik autóverseny játék. Nagyon emlékeztetett az Ubi Soft féle S.C.A.R.S.-ra, egy egész szórakoztató kis játék ugratós, tiszteletlen és szupergyors egy kis lövöldözéssel egybekötve.


A Lego Racers talán legmegkülönböztetőbb tulajdonsága, hogy nem csak választani tudsz autót, amiket aztán pár dologban módosítani vagy festegetni tudsz, hanem az alapoktól építhetsz egy kocsit. Az alap Lego elemek és figurák (mi mással?) segítségével könnyen csinálhatsz egy rakás különböző autót és vezetőt. De ami a legjobb, hogy a design hatással van a verseny teljesítményre. A kocsik és vezetők gyártása majdnem kompenzálja az egyik design bibit - a játék elején a pályák egy része zárt. Először csak négy pályán versenyezhetsz négy vezetővel, és miután végignyomtam a játékot és kipróbáltam az össze pályát, biztosan mondhatom, hogy a kezdeti lehetőségek még semmik. De ehhez elég jó helyet kell elérni a körökben, és ez nem mindig könnyű.


Összesen 13 pálya van négy különböző Lego világban - űr, kalózok, kalandorok és kastély -, melyek elég színesek, szórakoztatók és különbözőek. Öt ismert Lego figura vagy osztott képernyőn egy barát ellen versenyezhetsz. Választhatsz körversenyt, egypályás versenyt, osztott képernyős versenyt és időfutamot. A verseny készségek elsajátítására van egy próba pálya. A különleges verseny-tulajdonságok közé sorolhatók a turbó start, erőkanyar és szuper csúszás. Összesítve azonban kevesebb a verseny irányítását elősegítő dolgok száma, pl. visszapillantótükör, mint a többi játékban.


A játék power-up rendszere elbűvölő. A felvehető cuccok különböző színű Lego kockákként jelennek meg. A kilőhetők pirosak, a veszélyek sárgák, a pajzsok kékek és a turbók zöldek. Egy felvett speckó erejét növelni lehet a fehér "power +" kockákkal. A turbók sebességben, a pajzsok időtartamban változnak; a veszélyek olajfoltokat, puskaport, mágneses csapdákat és borzalmas Múmia Átkát tartalmaz; és a kilőhetők: ágyúgolyók, kampó, villámfegyver és irányítható rakéta. Összesen 16 felszedhető speckó van és meg kell mondanom, tartják a szintet a többi játékkal. A fantasztikus Múmia Átka mellett, ami teljesen kikapcsolja a kormányzást, a kedvencem a Speed Warp, ami villámgyorsan a pálya távoli szakaszára teleportál.


A verseny maga tele van kanyarokkal és fordulókkal, hiányoznak a megszokott egyenes szakaszok, ahol a sebesség repít az első helyre. A gyors reflexek nem hiányozhatnak, de mivel a felszedhető speckók gyakran a falak vagy akadályok mellett vannak, nagyon pontosan kell kormányozni. Minden nagyon gyorsan történik, bár nem az ASC Games féle Jeff Gordon XS Racinghez hasonló vakító sebességgel.


Értékelés:

Grafika: Bár a Lego Racers igényli a 3D gyorsítást, a tulajdonságai inkább az első generációs 3D kártyákkal vannak egy szintben. A játék csak egy felbontásban fut - 640*480*16-bites színek -, a többi játékban megszokott széles skálával ellentétben. A textúrák és a részletesség inkább a Hasbro Frogger-jéhez áll közelebb, mint az aktuális játékokhoz, és a grafika az Acclaim féle Re-Volt és társaihoz képest nagyon halovány. De a látvány rajzfilmes minősége nagyon is illik a játékhoz, és a képek - mint pl. a vízesés - egész kreatívan lett megoldva. Nekem nagyon tetszett ahogy a barlangok megjelentek. A videókártyától függetlenül a játék simán fut, egész elfogadható sebességgel. S végül a felszedhető speckók effektjei kitünőek.

Kezelő Felület: A leírásban látható, hogy a támogatott vezérlési mód a billentyűzet és a gamepad, de az alapbeállításokra pillantva látszik, hogy a gamepad az ajánlott választás. A S.C.A.R.S.-hoz hasonlóan ebben a játékban sem ragyogott a kormánykerék, így a Microsoft Sidewinder Gamepad volt az ideális irányító eszköz. Az autók építéséhez a kezelő felület olyan könnyű, hogy még egy gyerek is ösztönösen percek alatt össze tud rakni egy kocsit mindenféle instrukciók nélkül: a sok általam tapasztalt kifürkészhetetlen editor mellett ez egy nagyon komoly tulajdonság. A versenykép nagyon tiszta, látható az aktuális pozíció, a körök száma, a felszedett speckók, a sebesség és a pályatérkép.

Játékmenet: A pálya design kitűnő, egyszerre gyönyörű és tele kreativitással. Egy tulajdonság ami nagyon különlegessé teszi a játékot, az interaktív pálya-akadályok, mint pl. a szájcsattogtató krokodilok, lebegő balták és mozgó kerekek, melyek az Ubi Soft Speed Buster-ére emlékeztetnek. Mindig benned van az érzés, hogy a sarok után valami meglepetés vár rád, így elég ritka a monoton rész. Egy ilyen játéktermi versenyben persze elég minimális a kapcsolat a pálya és a való világ fizikája között, de minden állandó, így a kocsikat öröm irányítani és a karambol érzékelés is pontos. A felszedhető speckók hatásának jól kidolgozottsága teszi őket igazán poénossá. A játék igazi korlátozása a multiplayer mód hiánya, modemmel vagy hálózaton.

Hang Effektek: Bár a játék nem tartalmaz egy rakás hang effektet, viszont ami van, az nagyon hatásos. Igazából csak a motor, karambolok és speckók felvételére és használatára utaló hangokat hallasz. Nekem egyáltalán nem hiányzott a beszéd egy ilyen játékból, de hiányoltam a 3D hangot amikor valaki hátulról felém gyorsult.

Zene: A zene érdes és hetyke, tele poénnal. Tökéletes ehhez a játékhoz. A zene minősége kiváló. Bár én egy kicsit keveslem a változatosságot, és a számok lehettek volna egy kicsit hosszabbak.

Intelligencia és Nehézség: Az egyetlen hely ahol ez nem egy gyerekjáték, az a versengés és a nyerési nehézség. Nem lehet nehézségi fokozatot váltani, ami szerintem hiba egy ilyen játékban, mivel még a veterán versenyzőknek is kihívás amit itt találnak. Nem nehéz nyerni a pályákon, de több türelmet igényel, mint amivel a legtöbb gyerek rendelkezik; de tökéletes a legtöbb tininek és felnőttnek. A computer irányított autók AI-ja jól kivitelezett, nagyon agresszív, de nem tévedhetetlen. Amikor már azt hiszed, hogy magad mögött hagytad őket a porban, a verseny vége előtt mindig visszajönnek.

Összegzés: A Lego Racers-nek sikerült minden tervét elérnie, s egy aranyos játékot nyújt egy egész sor felhasználónak. Bár lesznek olyanok, akiket elkeserít majd az áttörést jelentő grafika, hang és a multiplayer mód hiánya, a játéktermi autóversenyek rajongói elégedettek lesznek. A gyönyörű pálya design, a nagyszerű felszedhető cuccok és az építési lehetőség emlékezetessé teszi ezt a játékot. Most, hogy a Lego Media betört a komoly játékok piacára, kíváncsian várom, hogy mi lesz a következő kiadásuk.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások