1999. november 12. 02:11, Péntek
Kiadó: Bethesda Softworks
Minimum Követelmény: Pentium 75, 16MB RAM, DOS
Hasonló játékok: Burnout Championship Drag Racing
Kategória: Gyorsulási verseny szimulátor
Mindig is ámulatba ejtett, hogy néhány digitális szórakoztató kategória mennyire nem használja ki a legmodernebb technológiát. Például, a mászkálós-lövöldözős játékok jóval előbb használták a 3D videó gyorsítást, mint a stratégiai játékok, és a szerepjátékok sokkal több audió-vizuális csillogásokat használnak, mint a fejtörők. Mivel az új játékok rendszerint csak a saját kategóriájukban kelnek versenyre, az ilyen kategória keresztezéses egyenlőtlenségek váltak a normává.
Bár a verseny játékok nagy részben vezetik a technológiai innovációt, itt is megtalálható egy ilyen kasztrendszer. A játéktermi és motor versenyek a legfejlettebbek, ezeket követik a szimulációk, amik inkább a pontos fizikai rendszerre figyelnek, mint a fantasztikus grafikára és hangra. A terepversenyek még jobban elmaradnak. A sor végén pedig a gyorsulási versenyek, melyek technológiája a többi verseny szimulátorhoz képest egyszerűen primitív.
A NIRA Intense Import Drag Racing sem kivétel. Az elődjeihez, Mind Magic and Tandrum féle NHRA Drag Racing és a Bethesda féle Burnout Championship Drag Racing-hez hasonlóan ez a játék is technológiai visszalépés a többiekhez képest. Míg a valós gyorsulási versenyek - melyek alig fél évszázadra vezetnek vissza - gyorsabb, mint bármelyik más földi verseny, és a népszerűsége is olyan gyorsan nő, mint amilyen lassan a számítógépes reprezentációja megfelel a mai szabványoknak.
Míg a Burnout Championship Drag Racing-et a Hot Rod Magazine, és az NHRA Drag Racing-et a National Hot Rod Association szponzorálta, a NIRA Intense Import Drag Racing-et teljesen a National Import Racing Association kapta szárnyai alá. A Szimulált Hot Rod Association folyamatosan nyilvántartja a legjobbak on-line eredményeit, és a legjobb versenyeket és elszállásokat el lehet menteni, vissza lehet nézni és csereberélni lehet egy komoly videó visszajátszó rendszerrel.
A NIRA Intense Import Drag Racing tartalmazza a 10 legjobb sofőrt és import autók modelljeit, első-, hátsó- és négykerék meghajtásúakat, és 20 egyedi pályát, melyek eredeti helyszíneken alapulnak. Részt vehetsz egyedi versenyekben, kieséses futamsorozatokon, vagy egy egész szezonban. A versenyzők száma 2-64 változhat. Lehet játszani egyedül, vagy multiplayer módban LAN-on, modemen vagy Interneten keresztül.
A játék "boltjában" található egyedi beállítási lehetőségeknél többet nehéz találni. Több, mint 60 motor alkatrészt lehet állítgatni: hihetetlen pontossággal lehet állítani a motort, váltót, szárnyakat, gumikat, felfüggesztést és aerodinamikát, és a beállításokat el is mentheted. 32 telemetriai adat és adatlapok segítenek a tuningolásban. Hét különböző szemszögből tanulmányozhatod a versenyt, többek között a kocsiból is. Változó időjárás hatások is vannak, mint pl. páratartalom, hőmérséklet, légnyomás, szélerő és szélirány. Automatikusra lehet állítani az ernyő kiengedést, kiégést és fokozást, és a pontos kár-érzékenységet is. Még a saját felfestésedet is elkészítheted. Látszik, hogy az egyedi beállítások a játék ereje.
1999-ben csoda látni, hogy az egyik legnagyobb játékgyártó DOS-os játékot ad ki, de itt most ez történt. Nem elég, hogy a játék visszadob minket a DMA és IRQ beállítások korába, ahonnan sikerült nagynehezen elszakadnunk, de sok gépen nem is futnak rendesen a DOS-os programok. A Windows 95 és 98 elterjedését figyelembe véve, egyszerűen nincs oka ennek a döntésnek, mely miatt elkerülhetetlen sok vevő frusztráltsága.
A NIRA Intense Import Drag Racing dobozán büszkén virít a felirat, hogy a "versenyzés következő generációja". Valójában azt kellene ráírni, hogy a versenyzés egy vagy két generációjával ezelőtti állapot. Nincs sok olyan dolog a játékban ami ne lett volna benne az 1998-as Burnout Championship Drag Racing-ben. Lehet, hogy ez a játék tényleg a legjobb gyorsulási verseny a computeren, de ez még nem elég ahhoz, hogy nagy tömegeket vonzzon.
Grafika:A játék látványa elvault. Ennek egyik jele, hogy a 3dfx grafikus gyorsítás nem teljesen támogatott - a maximum felbontás 640x480. Ha van olyan videókártyád ami inkább Direct3D-t használ, akkor peched van és a 256 színű SVGA szabványon alapuló software renderelést kell használnod. Van részecske és füst hatás, de ezek nem komolyak és a fényhatások mélységesek a mai szabványok mellett. Mindent összevetve a grafika szemcsés és homályos. A törés látszik, de egyáltalán nem olyan jól, mint a Sierra féle Viper Racing-ben. A pálya mentén látható emberek statikusak, gyengén rendereltek, teljesen kétdimenziósak és csak kicsit jobbak a pálcikafiguráknál.
Kezelő Felület:A játék DOS természete miatt sok joysticket, gamepadet és kormányt nem támogat. Azonban a Microsoft Gamepad és a Force Feedback Kormánykerék meglepően jól működött. A menürendszer oldalsó füleket használ amik kiugranak, ami hatékony, de nem szép. A játékképen is lehetett volna egy kicsit több információ.
Játékmenet:Egyik gond a játékkal, hogy bár a gyorsulási futamok gyorsabbak, mint bármilyen más földi jármű, a sebesség megjelenítése jóval lassabb a szokásos verseny játékokhoz képest. Aztán ott van még a klasszikus gyorsulási verseny probléma, hogy egyszerűen padlóig nyomod a gázt a célvonalig. Így, bár fontos a jó reakcióidő, sokkal unalmasabb nyerni, mint a többi versenyben. Még akkor is, ha csak megpróbálod beállítani a legjobb idődet, a stratégia túl könnyű. Az újrajátszhatóság kicsi, és nem tud órákig a gép előtt tartani.
Hang Effektek:A motorhangok egész valósághűek és kielégítőek. Kellemes, hogy külön lehet beállítani a motor, ellenfél motorjának, karambolok, gumik és hangosbemondó hangerejét. Azonban, hála a játék DOS-os természetének, ha nincs Soundblaster kompatibilis hangkártyád, akkor semmit sem fogsz hallani. Továbbá hiányoltam a tömeg éljenzését ahogy közeledtem a célvonalhoz, és a környezet hangjait, mint pl. a szél.
Zene: A játékban nincs zene.
Intelligencia és Nehézség:Az egyedi versenyekben a kezdőtől a profiig haladhatsz, ahol a nehézséget a megnövekedett sebesség és az ellenfél képessége jelenti. A mellékelt használati utasítás tartalmaz egy szép összefoglalót a gyorsulási versenyekről, pár beállítási tippet és vezetési oktatót. A Bethesda előző hasonló játékához, a Burnout Championship Drag Racing- képest itt könnyebb a teljesítés, mint az NHRA Drag Racing-ben. Így a mesterséges intelligencia elég elkeserítő. Persze nehéz értékelni a számítógép-vezérelt ellenfelek mesterséges intelligenciáját olyan versenyekben ami egyeneseken játszódik és az időt másodpercekben mérik percek helyett. Mindazonáltal, amit láttam az nem volt lenyűgöző.
Összegzés:A gyorsulási versenyek olyan gyorsak és olyan rövidek, hogy a többi verseny játékhoz képest sokkal jobb grafikára, hangra és játékmenetre van szükségük, hogy megtartsák a játékos érdeklődését. Míg a veterán gyorsulási verseny rajongókat biztos magával fogja ragadni, a játék sajnos jelentősen elmarad attól amit ma minimumnak tekinthetünk. A következő gyorsulási verseny játékba ajánlom a Bethesdának, hogy dobja ki a meglévő kódot és kezdje az alapoktól. Ebből a játékból teljesen hiányzik a minimum, ami benyúl a játékosok pénztárcájába és szívébe.