Flanker 20 Combat Flight Simulator

Flanker 20 Combat Flight Simulator

1999. november 29. 09:19, Hétfő


Kiadó: SSI
Fejlesztő: Flying Legends

Minimum Követelmény: P200 MMX, 32MB RAM, 3D gyorsító, Win95/98
Hasonló játékok: Falcon 4.0
Kategória: Vadászgép Szimulátor


Azok számára, akik játszottak az eredeti SU-27-tel, a Flanker 2.0 Kellemes és ismerős lesz. A hardcore harci szimulátorok egyre kevesebb figyelmet kapnak a fejlesztőktől. Nagyon sok kutatást igényelnek, sokba kerül a fejlesztésük és meglehetősen kis réteg tart rájuk igényt. A Flying Legends, a fejlesztők nagyon sok háttérinformációt gyűjtöttek össze az eredeti SU-27 Flanker-ről, és sok olyan új opciót illesztettek az új részbe, ami kiküszöböli a régi hibáit és gyengeségeit. A Flanker 2.0, akárcsak az idei Falcon 4.0, megpróbálja újraéleszteni a szimulációéhes közönséget, és sokan úgy gondolták, hogy ez a játék lesz a műfaj új királya. Ha nincs az a pár hiba, tényleg az lehetett volna.

A legnagyobb panasz az, hogy túl meredekek a rendszerkövetelmények. A most kapható legdrágább, leggyorsabb és legújabb gépre lesz szükségünk a gondtalan játékhoz. A Flanker 2.0 ugyanis nagyon processzor- és memóriaigényes. Az alap rendszerkövetelmények még egyáltalán nem biztosítanak zavarmentes játékot. 1024x768-as felbontásnál egy PIII 550-en 128 MB RAM-mal és 32 MB-os TNT2 Ultrával is szaggatott, főleg a küldetések elején. Pár perccel az indítás után elfogadható értékre növekedett az fps, de még mindig rossz volt a helyzet, ha túl sok objektum mozgott a képernyőn. Lehet állítani a részletességet, a textúrákat és a felbontást, és így a gépünk teljesítményéhez igazíthatjuk a játékot.

     

     

Nem játszottam ugyan sokat az eredeti SU-27-tel, de azt tudom róla, hogy nem volt kimondottan felhasználóbarát, mivel hiányoztak belőle az olyan dolgok, mint például a részletes gyakorló mód. A sorozatot az SSI még az újoncok számára is könnyen kezelhetővé tette. Például beépítettek egy intenzív gyakorló rendszert, amiben egy hang utasít minket. Először az oktató ismerteti veled a repülőgép részleteit. Mielőtt elindulnál, egy kicsit a történetéről is hallasz. Az oktató minden mozdulatodat figyelemmel kíséri, és még vezet is helyetted, hogy lásd, hogyan kell a dolgoknak működniük. Megtanulsz felszállni, és leszállni hordozóra és leszállópályára is. Ez csak azonban a kezdet. Az oktató ismertet veled különleges harci manővereket, megtanítja a fegyverek kezelését, és lehetőséget ad ezek gyakorlására is. Ezen kívül egy részletes 260 oldalas kézikönyv is a rendelkezésedre áll.

     

     

Egy olyan szimulátorral játszani, mint a Flanker 2.0, inkább élmény, mint játék. Én még nem repültem életemben sohasem, így hinnem kell azoknak, akik már repültek. A szimulátorok lényegét minden évben újra és újra kihangsúlyozzák. A repülőgép tényleg úgy viselkedik, mint az életben? Tényleg olyan érzésed van, mintha Mach 2-vel repülnél? Ezeken a kérdéseken agonizálnak a fejlesztők. Nem ismerem a pontos válaszokat, így a realisztikusság megítélésében arra kell hagyatkoznom, amit más szimulátorokban láttam, és amit a repülők viselkedéséről tanultam. Örömmel jelenthetem, hogy a Flanker 2.0 valószerűsége és repülési modellje, mindent felülmúl, kivéve a Falcon 4.0-t.

     

     

A Flanker 2.0 opciói nem olyan mélyenszántóak, mint a Falcon 4.0 opciói, és nem is olyan kidolgozottak. Az egyjátékos küldetéssorozatot jól csinálták meg, jó a történet, és a küldetések is érdekesek. Ennek ellenére mégsem olyan lebilincselő, mint a Falcon 4.0. Sokan azt válaszolhatják erre, hogy a Falcon-hoz legalább 7 patch kell, hogy egyáltalán működjön, és a Flanker meg egyből tökéletesen működik. Igazuk is lenne. Az SSI érdeme, hogy a Flanker 2.0 nagyon stabil, leszámítva a lassú töltést és az alacsony fps értéket. Lehet, hogy a Flanker opciói nem olyan mélyenszántóak, mint a Falcon 4.0-ban, de sokkal több van belőlük.

     

     

Repülés közben nagyon sok nézet közül választhatsz, összesen 20 nézetet lehet beállítani. A játékban van egy érdekes újítás is, a Természetes Fejmozgás Nézet, ami azt jelenti, hogy a fejed úgy mozog, ahogy a gép mozog. A műszerfal angol és orosz kijelzéseket is mutathat, ami szintén a realisztikusságot mutatja. A harc nagyon magával ragadó. Repülhetsz az SU-27-tel és az SU-33-mal is. A sérülés modellezése nagyon pontos, mivel a B-52-esek például nagyon sokat kibírnak, és még a kitérő manővereket is tudják folytatni. Más gépek az első rakétától lezuhannak. Jó volt látni, ahogy a földi egységek folyamatosan dőltek össze, mielőtt végleg elpusztultak volna. Persze néhány egység erősebb volt a többinél, és tovább működtek.

     

     

A Flanker 2.0 azonban egy jól megtervezett multiplayer móddal is büszkélkedhet. Nincs semmi adatom arról, hogy milyen az Internetes játék, de egy olyan online szolgáltatás hiánya, mint a Jane Combat.Net-e, nagyon leértékeli a multiplayer módot. Végül azonban a folytatás mégis jól elkerülte előde hibáit, és bár nem lett a harci repülőgép-szimulátorok királya, az ünnepi szezon legjobbja lett.


Grafika:Az 1024x768-as, 32 bites színmélység miatt a Flanker 2.0 grafikája gyönyörű. A repülők modelljei nagyon jól megcsináltak és tagadhatatlanul másképp néznek ki, mint bármely Jane`s vagy Falcon játékban. Míg a modellezés bámulatos, a világ többi része az, amely a legtöbb dícséretet érdemli. A városok úgy néznek ki, mint az igaziak, útrendszerrel, méretarányos épületekkel és mozgó járművekkel. Ez majdnem mindig elgondolkoztat azon, hogy inkább a Microsoft Flight Simulator 2000-el játszok egy harci repülőszimulátor helyett. A terep él és szintén olyan jól néz ki, ahogy 2000 láb magasságból ez lehetséges. Nem lehet mondani, hogy a grafikai motor hibátlan - nem az. A játék PIII 500-on 128 MB rammal lényeges lelassulással találkoztam nagyobb felbontásokban, mikor füstön és felhőkön repültem keresztül.

Kezelő Felület:A kezelőfelület legjobban össztettként írható le, talán határesetben komplikált. A menü rendszer egy alap Windows design-t utánoz, jobban, mint a régi USNF játékok évekkel ezelőtt. A beállítási kezelőfelület többi része valóban nagyon jól fejlesztett. A játék egy halom előre definiált repülésirányító sémával van felvértezve, valamint számos egyre népszerűbb joystick konfigurációval. Hadműveleti szempontból a kezelőfelület repülés közben egy kicsit nehezebb. Főleg a repülő ismeretlen irányítása és pilótafülke kinézete miatt, elég sokszor rávett arra, hogy fejlesszem a kényelmes irányítás szintjét. Van egy terjedelmes gyakorló mód, amely egy rakat információt ad a leszállásról, a repülők elleni csatákról és a bombázásról, és ezek nagyon könnyen használhatóak és könnyen irányíthatóak. A multiplayer üzemmód beállítása nem igényel nagy tudást és elég sok opcióból lehet választani, többek között az együttműködéses küldetések.

Játékmenet:A fél-dinamikus kampányok egyszerre kíválóak és egy kicsit kiábrándítóak. Míg a történet mélyebb, mint amire számítottam és a küldetések érdekesek, a dinamikus választás a siker vagy a küldetés teljesítése felett nem olyan erőteljes, mint amilyen a Falcon 4.0-ban volt. A multiplayer részt a Roger Wilco Voice Chat programmal együtt kapjuk, amely segítségével a játékosok valós időben kommunikálhatnak az interneten keresztül. Online-ban vagy LAN-on, a Flanker 2.0 egy módfelett élvezetes játék.

Hangeffektek:Talán ez a Flanker leggyengébb pontja. Tényleg nincs elég belőlük, hogy megnyerőek legyenek, és amik vannak, nincs meg bennük az az élvezet, amelynek egy ilyen szimulátorban kellene. Értékeltem volna egy jobb és kidolgozottabb hangrendszert, mint amilyen az USAF-é, amely valós idejű hangkommunikációt használ a szárnysegédek irányítására és a gép irányítására. Ne ítélj el, a hanghatások a Flankerben elegendőek, csak nem megnyerőek.

Zene: A játékban nincs zene, és így ez a kritérium nem értékelhető.

Intelligencia és Nehézség:Az ellenségek mesterséges intelligenciája szuper, és igencsak nagy kihívást jelentenek a legtapasztaltabb pilótának is. Tény, hogy a számítógép irányította pilóták igencsak jók, közel vannak az isten-szerűséghez, amely bizonyosan csalódást fog okozni a kezdőknek. A szárnysegédek AI-ja már egy másik sztori. A szárnysegédeid el fognak bukni néhány olyan általad kért alap feladaton, mint a fedezés biztosítása vagy az ellenséges pilóták lekötése. Ha utasítást adsz, hogy csináljanak meg valamit, ezek a fiúk hibátlanul végrehajtják, csak szégyen, hogy nem tudnak jobban ön-motiváltak lenni. Ez egy nagyon nehéz játék és ne számíts rá, hogy egy hétvége alatt mester leszel. Van egy pár új beállítás, amely az első részben nem volt, de nincs módja a leopárdnak sem, hogy megváltoztassa a pöttyeit, és végül, nincs mód arra, hogy megkerüld a Flanker tanuló kurzusát.

Összegzés:Egy pár technikai dolog akadályozza meg ezt a játékot, hogy megelőzze a Falcon 4.0-át az elsőrangú repülőgépszimulátorok piacán manapság, de nincs kőbe vésve. Ez egy nagyon összetett és kifinomult repülő és ehhez hasonló a köré épített szimuláció is. Felszerelve egy féldinamikus egyszemélyes kampánnyal, többféle multiplyer móddal és pár nagyon hasznos gyakorló küldetéssel, a Flanker 2.0 egy jóval jobb termék, mint az eredeti. Ha le akarja előzni a Falcon 4.0-át, versenyezni a szimulátor közönség zömével, az SSI-nek online multiplayer szolgáltatást kell adni, melynek segítségével a játékosok gyorsan egymásra találhatnak, hozzá kell adniuk pár hozzáférhetőségi opciót, hogy a játék könnyebb legyen és véglegesen megjavítani a betöltési problémát a küldetések elején.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások