Nő a verseny a tabletpiacon

Nő a verseny a tabletpiacon

2014. július 30. 13:09, Szerda
A nagyméretű okostelefonok terjedése, az egyre ritkább cserék és az egyre több szereplő rombolja a gyártók nyereségét.

Az IDC piackutató cég adatai alapján az esztendő második negyedévben 11 százalékkal nőtt a táblagépek globális piaca és a különböző gyártók összesen 49,3 millió készüléket adtak el. Ez 1,5 százalékos csökkenés 2014 első negyedévéhez képest. Az IDC előrejelzése szerint az év második felében is nőni fog a piac, de az értékesítési adatok így is elmaradnak majd a tavalyi számoktól.

Jean Philippe Bouchard, az IDC tabletekért felelős kutatási igazgatója közölte: már az előző negyedévben is utaltak rá, hogy a piacot elsősorban a nagy méretű kijelzővel felszerelt okostelefonok megjelenése és elterjedése befolyásolja. Emellett az is fontos, hogy az emberek sokkal tovább használják az eszközeiket, mint azt korábban gondolták. Arra számítanak, hogy az év második felében a vállalatok részéről megnő majd a kereslet és ez növekedéshez fogja segíteni a piacot, ezzel párhuzamosan pedig megjelennek a különleges céges ajánlatok is.


Jelenleg az Apple rendelkezik a legnagyobb piaci részesedéssel, ezután következik a Samsung, a Lenovo, az Asus és az Acer. A kisebb gyártók piaci részesedése már eléri a 44,4 százalékot, szemben a 2013-ban regisztrált 37 százalékkal. Jitesh Ubrani, az IDC kutatási elemzője hangsúlyozta, hogy eddig az Apple és - kisebb mértékben - a Samsung uralták a tábla PC-k piacát, s csupán minimális mértékben befolyásolta őket a konkurencia fejlődése. Azonban új szakasz kezdődött, a kisebb cégek is növelték az eladásaikat és a piaci részesedések egyre több vállalat között oszlanak meg.

Az Apple esetében már április végén kevesebb táblagép fogyott, de Tim Cook vezérigazgató nem tart komoly visszaeséstől. Jelzés értékű viszont, hogy a Microsoft az utolsó pillanatban lefújta a Surface Mini projektet. A konszern valószínűleg a 7 és 8 hüvelykes táblák alacsony, 50-100 dolláros ára miatt gondolhatta meg magát és mivel nem akart beszállni a kemény árversenybe, ezért inkább leállította a készülék piacra dobását.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások