A hibrid értékesítési modellben hisz az Euronics

A hibrid értékesítési modellben hisz az Euronics

2014. október 30. 14:02, Csütörtök
Tucatnyi további üzletet nyit az áruházláncot itthon üzemeltető Vöröskő Kft., mely szerint szakértelemmel lehet versenyezni az online boltok nyomott áraival szemben.

Megalapításának negyedszázados évfordulója alkalmából sajtótájékoztatót tartott a Vöröskő Kft., mely Magyarországon kizárólagos joggal használja az Euronics márkanevet. Ezen parádés értékesítési adatokról számolt be Fajcsi Róbert kereskedelmi ügyvezető igazgató: míg az idei év első 8 hónapjában a teljes magyar műszaki piac 13 és fél százalékot nőtt a megelőző évhez képest, addig ezen belül a műszaki szakkereskedők 14, míg az Euronics 18 százalékos növekedést tudott bemutatni. Idén először 23 százalék fölé nőtt a piaci részesedésük, ami azért nagy szó, mert mindezt a keleti országrész nélkül érték el. Egymagukban több műszaki terméket adnak el, mint a hipermarketek szakrészlegei, ami árbevételben az 50 milliárd forintos határ áttörését jelenti.


Fajcsi Róbert szerint nem minden az onlineról szól. "Mindenki a webértékesítésről beszél, de mi azt gondoljuk, hogy ez nem egészen így van. Ha megnézzük a számainkat, a kiskereskedelmet, és ezeket az üzleteket nem szabad leírni. Mi egy hibrid értékesítésben hiszünk, ami a webáruházak és a kiskereskedelmi üzletek egymást erősítő és egymást kiegészítő működése. Ennek a modellnek pedig alapeleme a szakértői értékesítés. Az embereknek igenis szüksége van szakértő kereskedőkre, és amikor vásárolni szeretnének akkor szükségük van egy tanácsadóra, aki tud nekik segíteni abban, hogy mi a legjobb megoldás. 2015-ben ezt a szakértőiséget szeretnénk megerősíteni, erre fogjuk ráépíteni a kampányainkat."


"A tamásiban lévő üzletünk kb. 120 négyzetméter, ahol négy mosogatógépet tudunk bemutatni. De a mi választékunkban 60 mosogatógép van. Abban az esetben ha bemegy valaki, és a négy ott lévő nem felel meg neki, akkor a munkatársunk a kihelyezett webértékesítési ponton meg tudja mutatni mind a hatvanat. Az ügyfél ugyanúgy megkapja a szakértő tanácsadást, mindent megtudhat a gépekről, és 48 órán belül hozzá is juthat. Ezt értjük hibrid struktúra alatt." Kiemelte, hogy a cég felmérte az értékesítők tudását, mindenkit egy négyfokozatú skálán értékeltek, és szintjüknek megfelelően képeznek tovább.

Fajcsi Róbert szerint hiba, ha a webáruházban ugyanaz a termék 10 ezer forinttal olcsóbb, mint a saját üzletekben, ők egységes árazásra törekednek. "A weben mi nem fogunk tudni árakkal versenyezni - és most nem szeretném jellemezni a magyar műszaki piacot -, nem lesz 27 százalék árelőnyünk, és csak törvényes keretek között tudunk dolgozni, ezáltal az áraink nem lesznek benne a top háromban vagy a top ötben. Viszont hozzá tudunk tenni szolgáltatást és szakértelmet, ezt szeretnénk kiterjeszteni az online áruházunkra. " - mondta Fajcsi Róbert. Ennek érdekében tájékoztató anyagokat és videókat készítenek.


A cégnek jelenleg 64 üzlete van. Idén nyitottak boltot Kecskeméten, Szegeden és Jászberényben, november 7-én nyitnak Nyíregyházán, 20-án pedig nagyobb helyre költöztetik siófoki egységüket. Jövőre 20 további üzletet nyitnak (10 saját és 10 franchise rendszerű), ezzel dolgozóik száma várhatóan ezer fölé nő. Az informatikai fejlesztések sem maradnak el, idén erre 90 milliót, míg jövőre 140 millió forintot fognak fordítani. Nemzetközi terjeszkedést nem terveznek, de 2016-ra szeretnék, ha minden 10 ezernél nagyobb lélekszámú magyarországi településen lenne egy Euronics bolt. A 2015-ös év középpontjában az "okos otthon" koncepciója áll majd, ezt kívánják megismertetni minél több emberrel.

Te ki szoktad kérni a m?szaki boltokban az eladók tanácsait?
Igen
Nem


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások