Önportrék a 3D-nyomtatóból

Önportrék a 3D-nyomtatóból

2014. december 3. 19:24, Szerda
A felhasználók mellett immár divattervezők is érdeklődnek a technológia iránt.

A DoobGroup nevű céget a 37 éves Miki Devic és a 46 éves testvére, Edwin közösen alapította, s fő tevékenysége az önportrék készítése 3D-nyomtatók segítségével. Az elkészített testmásolatok rendkívül élethűek és a gyártási folyamat előtti 3D-testszkennelés mindössze 0,01 másodpercet vesz igénybe. A kész figurák számos célra használhatók fel, például a zenészek rajongói beszkenneltethetik magukat a koncerteken, majd kinyomtathatják a saját és kedvenc előadójuk 3D-másolatát, így különleges emlékkel gazdagodhatnak.


Miki Devic közölte, hogy ezek a megoldások tökéletesen megmutatják azt, hogy milyen lehetőségek vannak a 3D-nyomtatásban és az individuális 3D-adatok ipari feldolgozásában. A szakember azt tervezi, hogy összeköti a 3D-nyomtatást és a digitális gyártást. A távlati cél az, hogy az összes 3D-gyártási eljárást automatizálják, s ennek megvalósítására már kifejlesztettek egy telefonfülke méretű testszkennert és egy saját szoftverplatformot. Az utóbbi képes a 3D-szkennerrel készített anyagokat néhány perc alatt úgy átalakítani, úgy, hogy azokat ki lehessen nyomtatni. Ez a rövid idő már tökéletesen elegendő lehet ahhoz, hogy a rendszer alkalmas legyen az individuális egészségügyi protézisek létrehozására.


A vállalatnak jelenleg New Yorkban, Tokióban és Düsseldorfban is vannak kirendeltségei, s összesen 55 embert foglalkoztat. Idén a cég bevétele több millió eurót tett ki. A Uniqlo nevű divatcég Párizsban, Berlinben és New Yorkban már alkalmazza a technikát, illetve az arra épülő megoldásokat. Több száz ügyfél készítheti el a saját 3D-s önportréját, míg a Uniqlo rendkívül gyorsan juthat a vásárlók testadataihoz, így új szintre emelkedett és minden eddiginél egyszerűbbé vált a ruhakészítés folyamata.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások