A Bethesda egyik dolgozója kikotyogta a GA-Source internetes hírlapnak, hogy hivatalosan bejelentik a DaggerFall már hosszú ideje esedékes folytatását a „The Elder Scrolls III.: Morrowind"-et. Azért korszakalkotó e bejelentés a Bethesda történetében, mert aki játszott a „The Elder Scrolls I: Arena"-val, az tudja, mekkora óriási szórakozás volt! Aztán jött a „The Elder Scrolls II.: Daggerfall" és jó néhányunknak tönkretette a Bethesda-ba vetett hitét, mivel a játékvilágban félrevonulva egy vacak fogadó leghátsóbb szobájába, pusztán varázsolgatva, pihenve, megint varázsolgatva eljuthattál huszonakárhanyadik szintig. Ha ezután megörültél, milyen hatalmas vagy és „na akkor nézzünk már meg egy labirintust!"-felkiáltással kirohantál a nagyvilágba, rémülten tapasztalhattad, hogy a játék mindig a SZINTED-nek megfelelően skálázta be a labirintusok szörnytartalmát. Ha kemény gyerek voltál, egyből Lich Kingek, meg Great Vampire-k jöttek. Ráadásul óriási, szinte bejárhatatlan, kusza labirintusokkal kínozott bennünket a Daggerfall, melyeket dögunalom volt még csak félig is bejárni. Hiába volt világszínvonalú a karaktergenerálás rendszer, végérvényesen elegem lett az egészből. Azóta a Bethesda kiadott pár kisebb miniatűrt Battlespire, Redguard, meg hasonló vackok képében, de az igazi durrantásuk, az „Elder Scrolls III.", sokáig váratott magára. Talán rendkívüli bonyolultsága miatt is. Ezúttal imádkozni fogok, el ne rontsák, mert eddig etalonnak egyértelműen az ARENA számít. A harmadik rész teljesen 3D-gyorsított játékmotort és jövő évi - 2001. - megjelenést ígér. Mai napig egyetlen kép került napfényre a játékból. Morrowind az „ARENA„ világának sötét, gonosz lényekkel teli vidéke.