Így készült a StarCraft - Első rész

Így készült a StarCraft - Első rész

2015. december 2. 19:00, Szerda

Végre kiegészült a teljes StarCraft széria, így megnézzük, hogyan indult el világhódító útjára a sorozat.

A '90-es években a Blizzard már megalkotta a WarCraft első részét, ám a World of WarCraft és a valódi nagy sikert hozó WarCraft 2 még nem volt sehol. Ekkor döntötte el Chris Metzen, a Sztori és Franchise részleg vezetője, hogy egy sci-fi stratégiát alkossanak legközelebb. A csapat korábban már elhatározta, hogy a stratégiák piacán maradnak, így a felső vezetés érdeklődve várta, mivel rukkol elő Metzen. Az úriember maga mellé vette Nick Carpenter-t és nekifogtak egy teljesen új világ megalkotásának.

Ez volt a Bloodlines, mely egy sci-fi környezetbe ágyazott fantasy projekt volt és hangsúlyos szerepet kaptak benne az űrvámpírok. "A csapat többi tagja úgy volt vele, hogy 'nem is tudom, haver, az űrvámpírok elég flúgosnak hangzanak'" - árulta el Metzen. Az alapkoncepció szerint három fajt kaptunk és megteremteni köztük az egyensúlyt volt az igazi kihívás. Továbbá felmerültek érdekes kérdések is. Mi a kultúrájuk? Hogyan viszonyulnak a felek egymáshoz a csatában? Milyen stílusban harcolnak? Hogyan teremtik újra meg az egységeiket?

Ezek megválaszolásához azonban még hosszú út vezetett. A Blizzard közben elnevezte hivatalosan is a projektet és megszületett a StarCraft. "StarCraft? Komolyan? WarCraft, StarCraft?" - reagálta le akkor Metzen. "Akkoriban nem igazán voltam oda érte. A Diablo sem tetszett, a saját kis világomban nem volt helye az ilyen címeknek. De igazán vicces, hogy idővel mennyire erősekké válnak a szavak? Saját identitást szereznek maguknak. Ma már el sem tudom képzelni, hogy ne StarCraft legyen a neve."



A StarCraft segítségével a Blizzard kimozdult a WarCraft fantáziavilágából. Miután megjelent a WarCraft 2 a csapatnak döntenie kellett, hogy elkészíti a széria harmadik részét vagy inkább nekifognak az új világ megteremtésének. Utóbbi mellett döntöttek és elkezdődtek az érdemi munkálatos a StarCraft első részén. Alapnak a WarCraft grafikus motorját használták, az első változatot pedig az 1996-os E3-on mutatták be a közönségnek. A reakció azonban lelombozó volt. "Megmutattuk a játékot és mindenki úgy reagált, hogy 'Ezek űrbeli orkok.'" - árulta el a Blizzard társ-alapítója, Mike Morhaime. "Nem ezt a reakciót vártuk."

A kiállítás után visszatértek az alapokhoz. Elkezdődött egy új grafikus motor fejlesztése, és újra kellett gondolni, hogy egy űrbeli RTS pontosan hogyan is nézzen ki. A történet pedig ezután Jim Reynor és Sarah Kerrigan kapcsolatát vette alapul, mely kezdetben nem volt terv. Reynor eredetileg inkább volt űrhajós, mint egy igazi laza cowboy, Kerrigan pedig a korcsolyás Nancy Kerrigan után kapta a nevét. Ezzel céloztak egyébként a Kerrigan - Tonya Harding konfliktusra (Nancy felbérelte a férjét, hogy törje el vetélytársa, Tonya lábát - és ezzel utalt a csapat a Command & Conquer főszereplőjére, Tonya-ra is).



A korai években ráadásul még arról sem volt szó, hogy Kerrigan lesz a Zergek vezetője, ez csak később jött elő. "A Zerg kampánynak egy egyedi hangulatot akartam adni, így ötvöztem Shakespear műveit és az Ótestamentumot" - árulta el Metzen. "Kellett azonban egy emberi karakter, aki megjárja a Poklot és ezzel zártuk a Terran kampányt." A StarCraft végül 1998-ban jelent meg és ezzel került fel a nemzetközi térképre a Blizzard.

"Koreában, ahol akkoriban az e-sport kezdett feljönni három tévécsatorna éjjel-nappal a StarCraft mérkőzéseket közvetítette" - emlékezik vissza Morhaime. "Ez egyszerre volt lenyűgöző és meglepő, mivel erre nem számítottunk. Manapság, a StarCraft és a Brood War még mindig a legnépszerűbb címeknek számítanak és ez egy nagy ébresztő volt a számunkra. Rájöttünk, mekkora az érdeklődés a Blizzard programok iránt és éppen ezért ettől kezdve minden egyes játékunkat koreai nyelven is elérhetővé tettük."

Egy klasszikus elindult világhódító útjára és legközelebb folytatjuk a második rész készítési körülményeivel.

Listázás a fórumban