Battlefield 1 próbakör

Battlefield 1 próbakör

2016. szeptember 3. 13:38, Szombat

Kipróbáltuk a Battlefield 1 multiját és bár nagyon jó volt ismét a világháborús fegyverekkel harcba indulni, de a sivatagi pálya sivársága azért nem adott olyan hatalmas élményt.

Persze, persze, egyetlen, ráadásul béta-állapotban leledző szakasz alapján megítélni a Battlefield 1 egész multis részét nem lehet, de mivel az Electronic Arts és a DiCE ezt a változatot küldte el, így csupán ennek segítségével tudunk véleményt alkotni a programról. Az igazsághoz az is hozzá tartozik, hogy nem nagyon szoktam multiban játszani, jobban élvezem a jól kidolgozott szóló kampányt és az izgalmas sztorival rendelkező játékokat (CoD: Modern Warfare 1-2, BioShock vagy korábbról az Undying). A Battlefield 1 mégis érdekelt és ezért kíváncsian vártam a multis lehetőséget.

A jelenleg is zajló bétában egyetlen helyszínt, a Sínai-félsziget sivatagos része, szóval sajnos nem a számos demóban is látható St. Quentin ködös és esős, jóval hangulatosabb térképét kapjuk meg. Mindegy, eső helyett marad a szikrázó napsütés és a sivatagi táj, ami azonban annyiból rossz, hogy teljesen kopár az egész. Persze, ez így van a valóságban is, de azért pár homokviharnál többre lenne szükség ahhoz, hogy a "változatos" címkét ráragaszthassuk a területre.



A kasztok közül kiválasztjuk a számunkra legszimpatikusabbat, majd a térképen megjelenő indulási területek egyikét kiválasztva el is indulhatunk a harcba. Ez a választás fontos, hiszen itt tudunk egyből valamely járműre vagy lóra pattanni. A rendszer pontosan úgy működik, mint a Battlefrontban, azaz a pályán később nem találunk garázst vagy bármi mást, itt kell eldönteni hogy gyalogosan vagy járművel indulunk útnak.

A térképen két mód volt kipróbálható: a Conquest nagyon furcsának tűnt ezen a szakaszon, hiszen két zászló kivételével igazából bárhonnan leszedhetett egy mesterlövész, nehezen védhető helyekre tették őket és nyílt terepre. Szóval aki szeret nagy távolságból figyelve leszedni másokat, annak tökéletes választás lesz a sivatagi móka. A Rush már kicsit más, hiszen itt csökken a pálya mérete és így jóval izgalmasabb és látványosabb küzdelmeket tudhatunk le a többiekkel. A kasztok közül az Assault a legerősebb és vele lehet a legjobban érvényesülni kezdőként. A hős-egységek pedig szintén igen érdekesnek tűntek. Alkalmanként felbukkan pár kis fegyver-ikon, mellyel aktiválhatjuk a hősünket. Ez annyit jelent, hogy a karakterünk minden egyes korábbi képességét elfelejti, cserébe viszont erősebb fegyvert, komolyabb páncélt és több életerőt kap.

Ami zavaró volt az a lovak szívóssága, ami kicsit nevetséges. Nagyjából a tankokkal vannak egy szinten és ez azért nem igazán élethű. Mindenesetre a Battlefield 1 sivatagi pályája engem annyira nem győzött meg, de ez persze változhat majd ha valami változatosabb szakaszt is megmutat a kiadó. Ráadásul akadnak még gondok, a grafikától sem dobtam el magam... Összességében a Battlefield 1 multija után nem változott meg az életem, továbbra is a szóló játékok mellett teszem le a voksom és éppen ezért nagyon várom a Battlefield 1 kampányát.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások