Egyre több a termék­támogatási csaló

Egyre több a termék­támogatási csaló

2016. november 5. 08:42, Szombat
A bűnözők a felhasználók adatait akarják megszerezni.

Joachim Rosenoegger, a Microsoft Digitális Bűncselekmények Elleni Egységének munkatársa blogbejegyzésében kiemelte, hogy a napjainkat már nem lehet elképzelni az olyan műszaki eszközök nélkül, mint az okostelefonok, a táblagépek és a számítógépek. A készülékek jelentőségének növekedésével párhuzamosan ugyanakkor nő a visszaélések kockázata is. A bűnözők egy része előszeretettel adja ki magát például a Microsoft műszaki segélyszolgálati munkatársának. Ez nem új dolog, de az alkalmazott módszerek folyamatosan finomodnak. A telefonhívások mellett egyre gyakrabban jelennek meg a hamis e-mailek, a fertőzött honlapok és a felugró reklámablakok is, A bűnözők a felhasználók adatait akarják megszerezni, és pénzért segítséget kínálnak a vírusos gép megtisztításához.

Az egység az elmúlt 12 hónapban 12 országban és régióban készített tanulmányt, amely az úgynevezett technikai támogatásokkal kapcsolatos visszaéléseket és azok hatásait vizsgálták. A világszerte megkérdezettek kétharmada mondta azt, hogy az elmúlt 12 hónapban kapcsolatba került a csalási módszerrel, különösen a 18 és 34 év közöttieket érintette a probléma. Minden tizedik személy szenvedett anyagi károkat kibercsalások miatt.

A legtöbb esetben a bűnözők a Microsoft munkatársainak adják ki magukat és azt állítják a telefonbeszélgetés során, e-mailben, a létrehozott portálokon és felugró ablakokban, hogy az illető számítógépe vírusos. Ezután telefonon vagy az interneten keresztül segítséget kínálnak telepíthető szoftverek formájában, amelyek állítólag segítenek a készülék megtisztításában. Azonban aki ezeket a programokat telepíti, az valójában egy trójai programot enged a számítógépére és a kártevőn keresztül a bűnözők hozzáférhetnek a fájljaihoz és az adataihoz.

A szakember közölte, hogy a Microsoft semmilyen esetben sem végez kéretlen telefonhívásokat és nem is kínálja fel a hibás eszközök megjavítását. A hivatalos támogatási kapcsolat és segítségnyújtás is kizárólag e-mailen keresztül valósul meg. Nem kíváncsiak sem a személyesek vagy a pénzügyi adatokra. Nincs Microsoft-lottó sem és nem kérik a hitelkártya-információkat, miként az új biztonsági frissítésekről sem tájékoztatják kéretlenül az embereket. A legjobb védekezés a gyanús e-mailek törlése, a telefonhívások megszakítása és a legfontosabb, hogy senki ne telepítsen fel semmilyen idegen szoftvert a konfigurációjára, továbbá ne adjon ki magáról semmilyen információt vagy adatot. A Microsoft nagyon komolyan veszi a problémát és világszerte szorosan együttműködik a rendőrökkel.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások