Bemutatkoztak az új kínai repülők

Bemutatkoztak az új kínai repülők

2016. november 15. 08:21, Kedd
A katonai gépek és a drónok mellett a polgári repülés is képviseltette magát a bemutatón.

Az elmúlt napokban két alkalommal is beszámoltunk az Airshow China 2016 fontosabb szereplőiről, a különböző kínai gyártók által bemutatott újdonságokról. A katonai gépek és a drónok után most a polgári célokra szánt megoldásokat vesszük szemügyre, hiszen itt is bőven van miből válogatni. Több különböző forrásra támaszkodhatunk ezen kísérletünkben, bár ezek többnyire a témával foglalkozó fórumok, hiszen esetünkben kissé bonyolultabb az egyes gyártók hivatalos internetes oldalának felsorolása, tekintettel arra, hogy innen sokszor hiányoznak a friss információk, vagy akár maga a megszokott termékismertető.


Elől fehér-kékben a tengeri felderítésre szánt AG-600, hátul a katonai teherszállító Y-20. Kategóriájában mindkettő a világ legnagyobbja

A korábban lapunk hasábjain már megjelent óriás-hidroplán némileg kiemelkedik a mezőnyből, erről már több részletet is megtudhattunk. Az AG-600 most felbukkant változata 50 főt szállíthat, teljes súlya az 53,6 tonnát is elérheti. Ebből már összesen 17 darabot rendeltek meg az érdeklődők, a gép szerepet kaphat a tűzoltásban, a kereső-kutató expedíciókban, a tengeralattjárók felderítésében, vagy akár a kisebb támaszpontok utánpótlásában.


Az Y-20F-100 nehéz teherszállító a katonai Y-20 civil verziója helyi gyártásban készülő hajtóművekkel. 28 szabvány konténer fér el benne

Az Y-20F-100 egy kifejezetten áruszállításra szánt típus, ez a jelenleg gyártásban lévő legnagyobb katonai gép. A hasznos teher a 66 tonnát is elérheti, a gép teljes súlya felszálláskor maximum 200 tonna lesz, ezúttal pedig a hazai eredetű W-20 hajtóművekkel mutatták be, amivel megkerülik az esetleges exporttal kapcsolatos orosz kifogásokat. A T333 egy méretes helikopterdrón, amely 300 km/h-s sebességgel szállíthat le legfeljebb 1,5 tonna rakományt – ez a jóval kisebb T220 testvéreként jelenik meg, de itt később még nagyobb példányokat ismerhetünk meg.


A T333 is a legnagyobbak között van a másfél tonnás teherbírásával

Az utasszállításban szánnak fontos szerepet a C919 típusnak, amely Kína első ilyen modern sugárhajtású gépe. Itt csak a bemutató alatt újabb 56 megrendelés futott be, a 75 tonnás megoldás pedig a Boeing 737 és az Airbus 320 ellen száll versenybe, legfeljebb 156 utasnak biztosítva helyet. A szárnyfesztávolság 35,8 méter, a hossz 39,8 méter, a legnagyobb előny pedig az alacsonyabb ár lesz, már amennyiben a jelenlegi teszteken sikeresen szerepel majd a gép.


2015 végén készült el a C919 prototípusa, első repülését jövőre fogja végezni. Helyi légitársaságoktól már van rá 500 megrendelés, de export téren is sokat várnak tőle

Az orosz kereskedelmi minisztérium november 2-án jelezte, hogy a kínai partnerrel közösen fejlesztenék ki a jóval nagyobb C929 típust, amely már a Boeing 787 és az Airbus 350 ellen indulna, valószínűleg Rolls Royce vagy General Electric hajtóművekkel, 250-320 utast szállítva, jó eséllyel 10 százalékkal olcsóbban. Ez utóbbi változat 2025 táján állna szolgálatba, az egyes példányokat Sanghajban szerelnék össze.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások