A Netflix babérjaira törne a Walmart

A Netflix babérjaira törne a Walmart

2018. augusztus 4. 12:49, Szombat
A hatalmas bevásárlóközpontjairól ismert amerikai kereskedelmi cég felvenné a harcot a stream-platformmal.

A Walmart nyolc évvel ezelőtt vásárolta fel a Vudu nevű szolgáltatót és most azt tervezi, hogy egy saját stream-ajánlattal jelentkezik a közeljövőben. Reményeik szerint az új platform - idővel - a Netflix méltó kihívója, majd konkurense lehetne. Ugyan a projekt még korai szakaszban van, de a nyár végén vagy ősszel már történhetnek előrelépések. Az biztosnak tűnik, hogy az új szolgáltatás független lenne a Vudutól, amely már most is lehetővé teszi a filmek kölcsönzését az Amerikai Egyesült Államokban. A Vudu ugyan sok okostelevízióra van előre feltelepítve, de a statisztikák alapján nincs túl nagy tábora. Amíg a Netflix áprilisban az amerikai háztartások 73 százalékában volt jelen, addig a Vudu csupán a 13 százalékában. Az ajánlatot megelőzte a YouTube (50%), a Hulu (36%) és az Amazon Prime (28%) is.

Az új platform előnye az olcsósága lehet, a havidíja ugyanis mindössze 8 dollár lenne. Emellett szóba került egy reklámokra épülő ingyenes változat bevezetése is. A Walmart egyelőre nem saját gyártású filmekkel és filmsorozatokkal jelentkezne, mert az nagyon költséges dolog lenne. A Netflix 8 milliárd, az Amazon 4 milliárd, míg az HBO 2,7 milliárd dollárt akar saját tartalmak készítésére fordítani - érthető, hogy a Walmart ebbe a versenybe nem akar beszállni. A társaság ehelyett meglévő tartalmakat licencelne. Ebben is van logika, ugyanis az olyan sorozatok, mint az Így jártam anyátokkal, a Jóbarátok és a Vészhelyzet a mai napig a legnézettebb tartalmak közé tartoznak a stream-oldalakon.

A Walmartnak mindenesetre van elképzelése arról, hogy kiket szólítson meg. A vállalat egy eddig elhanyagolt célcsoportot, az USA területének középső részén élőket akarja megszólítani.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások