2018. augusztus 9. 10:05, Csütörtök
A profilokat bankszámlához kapcsolnák, és chaten lehetne tranzakciókat intézni. Valószínűleg a kínai példa lebeg a szemük előtt.
A The Wall Street Journal arról
számolt be, hogy a Facebook olyan nagy amerikai bankokat keresett meg, mint a JP Morgan Chase, a Welss Fargo, a Citi és a Bancorp. A vállalat adatokat akart szerezni a pénzintézetek ügyfeleinek hitelkártya-tranzakcióiról és folyószámla-állásáról, hogy így kínálhasson új szolgáltatásokat az embereknek. Felmerült például egy olyan funkció kifejlesztése és elérhetővé tétele, amely a felhasználókat megvédené a csalókkal szemben.
A Facebook cáfolta az információkat és hangsúlyozta, hogy a bankokkal való együttműködés célja csupán az lenne, hogy még kényelmesebbé tegye az ügyfelek életét. Elisabeth Diana, a közösségi portál szóvivője
kiemelte, hogy sem hitelkártya-adatokat nem kért ki a pénzintézetektől, sem saját banki funkciót nem tervez. Az viszont tény, hogy sok online vállalathoz hasonlóan együtt dolgoznak a bankokkal és a hitelkártya-cégekkel, hogy számlavezetési és chatszolgáltatásokat kínálhassanak az embereknek. A cél az, hogy elkerülhetővé tegyék a lassú és bonyolult ügyintézést.
A Facebook- és bankszámlák összekapcsolásával a felhasználók a Facebook Messengeren keresztül tudnának kommunikálni a pénzintézetekkel és információkat kaphatnának a folyószámlájukról vagy az átutalásaikról. Az ehhez szükséges információkat nem használnák fel más célokra, például személyre szabott reklámokhoz.
A bankok és a Facebook közötti kapcsolat könnyen kétoldalú lehet. A hitelbírálatnál a közösségi adatok is
számíthatnak, s egy személy hitelképességének megállapításakor a pénzintézetek már a Facebookot és más közösségi oldalakat is figyelik. 2014-ben ismertté
vált, hogy drágább lehet majd a hitel Facebook-profil nélkül. Akinek nem lesz profilja valamelyik közösségi portálon, az idővel könnyen hátrányba kerülhet a banki kérelmek esetén. 2015-ben pedig
kiderült, hogy a pénzintézetek a jövőben a közösségi platform tagjainak hitelképességét akár az adott személyek baráti köre alapján is értékelhetik, így a Facebook könnyen a hitelképesség mércéjévé
válhat.