Az Amazonra fókuszál a német versenyhivatal

Az Amazonra fókuszál a német versenyhivatal

2018. augusztus 10. 09:28, Péntek
A Facebook után a kereskedelmi platformon a sor, mivel az a panaszok szerint nem tisztán játszik, egyesek piaci elérését korlátozza.

Andreas Mundt, a német Szövetségi Versenyhivatal vezetője kijelentette, hogy az Amazon nem csupán kereskedőként lép fel a végfelhasználókkal szemben, hanem egy meghatározó elektronikus platformot is üzemeltet a kiskereskedők számára. Ez utóbbi szolgáltatásnál fennáll a veszélye annak, hogy megakadályoz más kereskedőket a szabad piaci verseny gyakorlásában. Ezzel kapcsolatban számos panasz érkezett a hivatalhoz, amely ezért közelebbről is meg akarja vizsgálni az e-kereskedelmet. Az még egyelőre kérdéses, hogy egy ilyen eljárás miként néz majd ki a gyakorlatban. A szakember hozzátette, hogy egy bizonyos időpontban az e-kereskedelmi platformot akár különböző szempontokból is megvizsgálhatják.

A hivatal egyelőre a Facebook ellen tavaly decemberben elindított és azóta is zajló közigazgatási eljárással foglalkozik, amely sokkal több időt vesz igénybe, mint amire előzetesen számítani lehetett. Mundt megerősítette, hogy miután a közösségi oldal egy új törlési funkciót vezetett be, további egyeztetésekre kerül sor a közeljövőben. Ennek ellenére még az idén eredményeket akarnak elérni. Azért, hogy a jövőben ne húzódhassanak el ennyire ezek az eljárások, további jogosítványokat adnának a fogyasztóvédelmi szervezeteknek az interneten.

A Szövetségi Versenyhivatal elnöke közölte azt is, hogy szeretnék, ha a német mobilpiac hosszú távon nyitott maradna. Ezért is támogatja az úgynevezett nemzeti roamingot, amelynél a Németországon belüli beszélgetéseket és az adatokat is átvezetnék idegen hálózatokon. Emellett a hálózatüzemeltetőket köteleznék arra, hogy az 5G-infrastruktúrájukat megnyissák a rendkívül jutányos árakat kínáló szolgáltatók előtt.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások