Az időjárás hatással van az online vásárlásra

Az időjárás hatással van az online vásárlásra

2020. március 4. 18:24, Szerda
A felhasználók sokkal rosszabb hangulatban vannak, ha esik az eső, mint ha havazik vagy süt a nap.

A Brit Kolumbia Egyetem munkatársai által készített tanulmányból kiderült, hogy az internetes vásárlók egy bizonyos időjárási helyzetben egy ahhoz kapcsolódó tevékenységet modelleznek le magukban és gyakrabban vásárolnak a tevékenység végzéséhez köthető termékeket.

JoAndrea Hoegg, a tanulmány társszerzője kiemelte, hogy a mentális szimuláció csak napsütés vagy havazás esetén működik, mert csak ezek az időjárási körülmények hívnak elő pozitív asszociációkat a házon kívül végezhető szabadidős tevékenységekkel kapcsolatban. Esőben kevés tevékenység végezhető a szabadban és a kapcsolódó termékek, például az esernyők vagy az esőkabátok célja inkább az adott időjárással szembeni védelem.

A kutatók egy nagy online aukciósház egy esztendőt felölelő értékesítési adatait tanulmányozták és eközben figyelembe vették a rendelések idejére jellemző időjárási információkat is. Azt is feljegyezték, hogy melyik termékhez hány fotó volt elérhető, mert a felvételek segítik a vásárlók mentális szimulációját. A szakemberek megállapították, hogy például napsütésben sokkal gyakrabban vásároltak az emberek strandtörülközőket, míg télen téli sportfelszereléseket. Az eredményeket később további felmérések is alátámasztották, amelyeket a csoport tagjai ellenőrzési céllal végeztek el.

Hoegg úgy összegezte a tapasztalatokat, hogy az online boltok üzemeltetőinek az egyes termékek előtérbe helyezésekor nem csupán az évszakokat kellene figyelembe venniük, hanem az egyes napok időjárásait is, ez ugyanis optimalizálhatná az értékesítést.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások