2020. augusztus 21. 10:57, Péntek
A pandémia és az arra való reagálás miatt módosult a sorrend, ez akár tartós is lehet.
Arról nem is olyan rég már mi is beszámoltunk, hogy bár az iPhone 12
csúszni fog, az Apple ettől függetlenül nagyon jó negyedévet tudhat maga mögött, a lendületet ugyanis még a COVID-19 sem tudta igazán visszafogni. A most közzétett negyedéves piaci jelentésekből viszont az derül ki, hogy ez a telefongyártók sorrendjére is hatással volt, bár az első hely ezúttal a legnagyobb kínai cégnek jutott.
A Canalys
részletezte az amerikai telefonpiac főbb számait, amelyekből igencsak érdekes kép rajzolódik ki. Kiemelik, hogy a tengerentúlon már gyakorlatilag a szegmens felét az Apple mondhatta magáénak, legalábbis a második negyedévben, ami elsősorban az iPhone 11 népszerűségének volt köszönhető, de itt a jóval olcsóbb második iPhone SE is szép eredményt mutathatott fel.
A második helyezett Samsung a Galaxy S20 magasabb árai miatt szenvedett a periódus alatt, jellemző részlet, hogy ebből a generációból 59 százalékkal kevesebb példányt szállítottak le, mint amit a Galaxy S10 esetében láttunk egy évvel korábban, így a főszerep náluk az olyan olcsóbb telefonoknak jutott, mint a Galaxy A10e és az A20. A harmadik helyen az LG tanyázott, amely a kínai cégek elleni szankciók miatt számíthat további előnyökre, negyedikként azonban már a Lenovo, ötödikként pedig a szintén kínai TCL futott be.
Ami a globális versenyfutást illeti, az ezzel kapcsolatos
jelentést már július legvégén nyilvánosságra hozták. Ebből az látszik, hogy a Samsung nagyjából 30 százalékos visszaesése miatt a Huawei lett az első, a dél-koreai gyártó csak a második helyre volt jó, miközben az Apple (némileg erősítve) megőrizte harmadik helyét. A negyedik Xiaomi és az ötödik Oppo helyzete nem módosult komoly mértékben, az összes többi okostelefonos szereplőnek viszont csak a piac egynegyede maradt meg. Kína már újra erősödik, nyugaton viszont nem várható a kereslet komoly élénkülése, így mindenképpen érdekes második félévet látunk majd ezen a területen.
A viselhető termékek piacáról eközben egy másik cég közölt
részletes jelentést és előrejelzést. Eszerint idén nagyjából 10 százalékkal esik vissza a globális forgalom, amely jövőre állhat igazán csak helyre, ám míg tavaly a teljes év alatt 27 milliárd dolláros bevétel folyt be erről a területről, ez az összeg 2024-re elérheti majd a 64 milliárd dollárt, a bővülés tehát jól érzékelhető lesz. Ebben szerepet játszanak majd az egészségügyi- és fitneszfunkciók is, amelyek a pandémia kapcsán is kiemelt jelentőséget kaptak.