Wasteland 3

Wasteland 3

2020. november 22. 09:00, Vasárnap
Kiadó: Deep Silver
Fejlesztő: inXile Entertainment
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core i5-2500K 3,3 GHz-es vagy AMD FX-8320 processzor, Nvidia GeForce GTX 760 vagy ATI Radeon HD 7970 grafikus kártya, 8 GB RAM, 55 GB szabad hely
Ajánlott: Intel Core i5-4590 3,3 GHz-es vagy AMD Ryzen R5 1400 processzor, Nvidia GeForce GTX 970 vagy ATI Radeon R9 290 grafikus kártya, 16 GB RAM, 55 GB szabad hely
Hasonló játékok: Wasteland 2, Divinity 2
Kategória: RPG

Megkapta régóta várt folytatását Brian Fargo legendás posztapokaliptikus szerepjátéka, mely úgy lett maximálisan hű a legendás első részhez, de még inkább a második felvonáshoz, hogy közben sikerült tökéletesíteni a bevált recepten. Wasteland 3 játéktesztünk következik!

A legendás első Wasteland sokak emlékeiben csak úgy maradt meg, mint a posztapokaliptikus szerepjáték, amely nélkül talán soha nem készülhetett volna el a Fallout-sorozat, hiszen mindkét alkotás mögött a legendás Interplay Productions állt. Merthogy az időközben a Bethesdához került Fallout első epizódja 1997-es keltezésű, a Wasteland pedig 1988-ban látta meg a napvilágot, tehát egy jó évtizeddel korábban megalapozott az apokaliptikus szerepjáték számára, és könnyedén feledésbe merülhetett volna, ha Brian Fargo nem aktivizálja magát.

Hősünk ugyanis nem sokkal az Interplay csődje után úgy döntött, hogy összehozza az inXile Entertainment csapatát, és bár emberünk sokáig nem akart a saját múltjából élni, azonban a Wasteland annyira közel állt a szívéhez, hogy több mint 25 évvel a bemutatkozás után elkészítettek hozzá egy folytatást. Ez lett a 2014-es Wasteland 2, mely zseniális módon tudta ötvözni a klasszikus megoldásokat a modern elvárásokkal, így nem meglepő, hogy egyrészt imádták a rajongók, másrészt pedig gyorsan elkészült a folytatás, mely képes volt még magasabb szinte emelni a taktikus szerepjátékok élményét.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

A Wasteland 3 története közvetlenül a második epizód zárása után veszi kezdetét, egy konfliktushelyzettel a távoli Coloradóban, ahol a mindenkori kormányzó gyermekei tisztességtelen módon szeretnék magukhoz ragadni az uralmat, így háborús helyzet alakul ki, amit néhány jól képzett zsoldossal csakhamar el lehetne hárítani. Emiatt egy csapat katona elindul a problémás helyszín felé, csakhogy az utazás nem várt fordulatot vesz, egy rajtaütés során ugyanis a kis hadsereg jelentős része lemorzsolódik, ezáltal egy maroknyi katona oldalán érkezünk meg Coloradóba, ahol rögtön a kormányzó elé járulunk, aki meglepő feladatot bíz ránk.

Azt kéri ugyanis, hogy lehetőségeinkhez mérten számoljuk fel a gyermekei által vezetett lázadó csoportokat, de ivadékait mindenképpen élve vigyük vissza hozzá. Ezzel kezdetét veszi egy csavaros, meglepetésekben és fordulatokban gazdag sztori, ami rengeteg végigjátszásra elég mellékszálat és zsákutcát kínál majd nekünk, méghozzá többféle befejezés társaságában.

Mielőtt azonban nekiiramodunk a feladatnak, a korábbi epizódokhoz hasonlóan a karaktergenerálással indítunk. Ezen a ponton ismét órákig szöszmötölhetünk majd azzal, hogy milyen hőst engedünk útnak a coloradói télben. Persze szabadon válogathatunk előre kalibrált karakterek között, de sokkal különlegesebb lesz, ha inkább saját kombinációkkal dolgozunk, illetve a tengernyi beállítás miatt így legalább garantáltan minden tekintetben saját magunkhoz igazíthatjuk leendő hősünket.

A lehetőségek tárháza ugyanis szinte végtelen lesz, a főbb tulajdonságok mellett rengeteg képesség, már az első pillanatokban elkölthető fejlesztési pontok várnak ránk. Lesznek tulajdonságok, melyek természetesen nemcsak előnyt, hanem valamilyen hátrányt is adnak a kezünkbe, de később meggyűlhet a bajunk saját csapatunk összeállításával is, ami szintén alaposan meghatározhatja a játékélményt.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Brigádunk ugyanis összesen 6 főből állhat, és akárcsak a valóságban, a tagok nézetei eltérhetnek egymástól, emiatt előfordul, hogy bizonyos döntéseink miatt valaki egyszerűen faképnél hagy minket, holott gondosan ápolgattuk, gyógyítottuk és fejlesztettük napok óta, de két tag között is kialakulhat akár vérre menő konfliktus. Természetesen ez csak az árnyoldala a dolognak, a csapat összeállítása azért rengeteg előnnyel és lehetőséggel kecsegtet, főként a küzdelmek alatt például nagyon hatásos lesz, ha többféle képességre tudjuk alapozni taktikánkat.

Persze ezen a téren tonnányi egyéb lehetőség közül válogathatunk majd, csatlakozhatnak hozzánk például olyan emberek, akik nem a csapat szerves részei, mégis segíthetnek például a vadvilág befolyásolásában vagy robotok építésében, ami szintén komoly ütőkártya lehet a kezünkben. Ebből is látszik, hogy a Wasteland 3 elképesztően sok lehetőséget ad a kezünkbe, jó részükről még sok-sok órányi játék után sem tudjuk majd, hogy pontosan mire lesznek alkalmasak, de éppen ez adja az alkotás szépségét.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Illetve természetesen a kalandozások és a harcok! A játékban ismét szabadon felfedezhetjük Colorado havas-jeges vidékét, és miközben odakint koslatunk fejleszthető páncélozott járművünk, a Kodiak volánja mögött ülve – ahol szintén bődületesen sok időt tölthetünk a különféle beállításokkal és az extra lehetőségek kiaknázásával.

Két központi helyszín között egyébiránt rengeteg mellékes feladat és teendő vár ránk, melyek gyakran idegesíthetik a keményvonalas rajongókat, hiszen olyan kellemetlenek lesznek ezek a küldetések, mint nyári melegben a szemtelen legyek, de érdemes mégis időt szakítani rájuk, mert sok utánpótlást és tapasztalati pontot nyerhetünk a segítségükkel. Ezek pedig később alaposan megkönnyíthetik a dolgunkat, hiszen a Wasteland 3 nemcsak elképesztően sok lehetőséggel rendelkezik, ami könnyedén elriaszthatja az embereket, hanem a nehézség terén sem túl kíméletes, bár azt azért érdemes kiemelni, hogy nagyon jól skálázható.

Ha pedig már szóba kerültek az imént a küzdelmek, érdemes megjegyezni, hogy talán ezen a téren történt a legkevesebb változás az előző részhez mérten. Ismét körökre osztott küzdelmek várnak ránk, ahol egyszer a mi, egyszer az ellenség emberei jönnek. Ha rajtunk van a sor, bármelyik karakterrel előrevehetjük a lépést – ez taktikailag nagyon fontos előny lehet –, de csak addig ügyeskedhetünk, amíg elég akciópont van a birtokunkban. Bár hőseinkre vigyázni kell, tartósan nem tudjuk elveszíteni őket, ha el is estek a csatamezőn, orvosokkal gyógyíthatjuk őket.

A küzdelmek során is nagyon fontos szerepet kap a fedezékrendszer, de kihasználhatjuk majd karaktereink képességei és specialitásai mellett a pályák sajátosságait, ami gyakran óriási előnyt ad a kezünkbe, akárcsak a Strike Meter opció, amivel a leggyengébb karakterek is brutális sebzést tudnak bevinni, ha elég ügyesek vagyunk, illetve össze tudjuk gyűjteni, hiszen ez a mérce csak sikeres támadások után töltődik.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Grafika: A küllem tekintetében az új Wasteland kifejezetten csinos lett, bár nem is annyira az ultrarészletes textúrák, mint inkább a hangulat miatt, hiszen a posztapokaliptikus megközelítésről általában a sivatagos forróság, a vérbeli Mad Max-hangulat, esetleg az oroszos, őszies és sáros Metro-világ jut az eszünkbe, de nem ez a télies, fagyos és sivár kietlenség, ami itt jellemző. Ezenfelül ráadásul hiába az apokaliptikus körítés, egy teljesen élő világ vár itt ránk, melyben egyszerűen jó elveszni a nagyszerű hangulat miatt. Ráadásul az optimalizálással sincs különösebb baj!

Kezelőfelület, irányíthatóság: Elsőre egy kicsit talán túl sok lesz a játék a kezelhetőség és a kezelőfelület terén, pláne abban az esetben, ha a menüben, a fejlődési fánál vagy az inventory környékén turkálunk, de ha legalább az alapokat elsajátítjuk, akkor minden úgy megy majd benne, mint a karikacsapás. A készítők ugyanis érezhetően a Wasteland 2-re építettek fel mindent, így ha azzal nem volt problémánk, akkor alighanem most sem lesz.

Játszhatóság: Bődületes tartalom vár ránk a játékban, így akár 40-50 órát is kényelmesen kihozhatunk belőle, ha minden mellékküldetést elvégzünk, és a pályák utolsó zugait is felkutatjuk az extrák reményében. Az pedig, hogy végre van kooperatív mód, gyakorlatilag végtelen élménnyé teszi sokaknak az alkotást, tökéletes társsá a hosszú téli estékre.

Intelligencia, nehézség: Öncélúan nehéznek nem neveznénk a Wasteland 3-at, de kihívásaival azért alaposan meg tudott izzasztani minket helyenként. A mesterséges intelligencia a legtöbbször nagyon agresszív, de azért a skálázható nehézségi szintek jóvoltából a végeredményt egészen kellemesnek neveznénk abban az esetben, ha szeretjük a régi vágású taktikai szerepjátékokat.

Hangok, zene: Kifejezetten magas minőséget képvisel a szinkronok, a zenék és az egyéb hangok tekintetében is a játék. Külön kiemelendő a sorból az utazás során hallgatható rádió, ami talán apróság, de sokat hozzátesz a hangulathoz.

Összegzés: Tény és való, hogy az inXile Entertainment nem vitte túlzásba az újdonságokat a Wasteland 3 kapcsán, de ráakadtak egy olyan receptre, ami majdhogynem tökéletesen működhet még jó pár epizódon keresztül. Ez a harmadik rész nagyszerűen kiegészíti a posztapokaliptikus élményeket, és kiválóan megalapoz egy folytatásnak, hiszen kár lenne ezeket a kiváló alapokat veszni hagyni. Talán akad jó pár bug, talán hosszúak a töltési idők, és talán elkélt volna néhány nagyobb újdonság, de aki egy igazán klasszikus Fallout-élményt akar, az még mindig csak itt találhatja meg a számításait!

Listázás a fórumban