Pofonegyszerű lesz a robotok tervezése

Pofonegyszerű lesz a robotok tervezése

2020. december 1. 13:50, Kedd
Egy új szoftver jelentős mértékben egyszerűbbé teszi a gépek megalkotását és programozását.

Az MIT kutatói egy olyan szimulációs alkalmazást alkottak meg, amely számos szempont figyelembevételével képes kiszámítani, hogy az adott feladatra és a kívánt funkciók szempontjából milyen lenne egy új robot optimális formája. A fejlesztőknek elég csupán megadniuk a RoboGrammarnak, hogy milyen különleges képességekkel szeretnék felruházni az új gépet, például tudjon-e lépcsőket mászni vagy beférjen-e szűk helyekre, majd megadniuk a szükséges alkatrészeket, csuklóelemeket és kerekeket, s azt, hogy van-e már olyan alkatrész, amely rendelkezésre áll.

Allan Zhao, az MIT munkatársa kijelentette, hogy a RoboGrammar segítségével rövid időn belül létre lehet hozni nagyteljesítményű robotokat. A szakember szerint ha valaki meg akar építeni egy gépet, akkor sokan egyből egy négy lábbal rendelkező modellre, például egy kutyára gondolnak. Ő és a kollégái azt kérdezték maguktól, hogy az adott feladatra biztos, hogy ez lenne-e az optimális dizájn.


Rájöttek, hogy az lenne az ideális, ha az egyes elemeket különböző módon kapcsolnák össze, így például egy lábelemet egy csuklórésszel kellene ötvözni és nem egy második lábelemmel. Ez egy ember számára magától értetődő, de egy számítógépnek nem, annak ezt meg kell tanulnia. Az építési útmutatókat általában állatok inspirálják, amelyeknek van egy központi teste. A szoftver ugyanakkor korlátozottan szabad kezet kap, így kerekek helyett akár lábakat is rakhat egy új modellre.

A RoboGrammar három lépésben dolgozik. Először felméri a kívánt funkciókat, ezután elkészíti a lehetséges megoldásokat, majd kiválasztja a legjobbat. A megoldások száma elérheti a százezret is. Bizonyos robotok úgy néznek ki, mint egy versenyautó, mások pókokra vagy emberekre hasonlítanak. Zhao közölte, hogy nagyon inspiráló volt a dizájnok sokféleségét látni.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások