Sok tanuló fél használni a webkameráját

Sok tanuló fél használni a webkameráját

2021. január 22. 08:40, Péntek
A koronavírus-járvány miatt egyre népszerűbbek a videoszolgáltatások, azonban ennek nem mindenki örül.

A Cornell Egyetem munkatársai arra voltak kíváncsiak, hogy mennyire jelent problémát a diákoknak a webkamerák alkalmazása. Kiderült, hogy sokan inkább lemondanak erről a dologról és ennek számos oka van. Átlagosan tíz megkérdezett tanulóból négy nyilatkozta azt, hogy az előnytelen vagy annak ítélt külsejük miatt nem használják szívesen a készülékeket. A kutatók azzal is szembesültek, hogy a hallgatók egy része azért nem kapcsolja be a számítógépe vagy a laptopja webkameráját, mert nem akarja a társainak és az oktatóinak megmutatni a közvetlen környezetét. Különösen a valamelyik kisebbséghez tartozó személyek nevezték meg ezt a két okot.

A háttérben olyan okok is szerepeltek, hogy a válaszolók egy része otthon nem öltözik úgy fel, mint amikor bemegy az egyetemre, hiszen otthon senki nem alkalmaz dresszkódot, de lehet akár rendetlenség is a szobájában. Az érintettek a webkamerájuk bekapcsolásával mindenképpen bepillantást engednek a magánéletükbe. Ezenkívül vannak, akik egyszerűen nem szeretnek szerepelni és nekik egy videokonferencián való részvétel stresszes és feszélyezi őket. Továbbá tartanak attól, hogy nehogy valami kínos dolgot tegyenek.

A felmérésben 276 diák vett részt, akiknek a szemeszterük során lehetőségük volt választani, hogy bekapcsolják-e a webkameráikat vagy sem. A 41 százalékuk a külseje miatt nem élt a lehetőséggel, 38 százalékuk attól tartott, hogy felismerhetők lennének a mögöttük tartózkodó emberek, míg 26 százalékuk a tartózkodási helyük felismerése miatt aggódott.

A Cornell Egyetem munkatársai szerint a rendezvények szervezőinek mindenkit a kamerák használatára kellene ösztönözniük, de nem szabad kötelezővé tenniük ezt a gyakorlatot. Amennyiben a tanulók láthatják egymást, az közösségibbé teheti az élményt, persze a gátlások leküzdése így is időbe telhet.

Listázás a fórumban