Földrajzi helyzet szerinti mobil címjegyzék

Földrajzi helyzet szerinti mobil címjegyzék

2001. február 16. 01:28, Péntek
A ViaVis Mobile Solutions hétfőn üzembe helyezte az általa kifejlesztett földrajzi elhelyezkedést alapul vevő címjegyzékkezelő platformot.

A Proximity Businesses elnevezésű alkalmazás terjesztését olyan hálózati üzemeltetők körében kezdeményezik, akik szolgáltatásaikban a földrajzi fekvést kívánják a középpontba állítani. A platformot hang, wap-os, és internetes alkalmazásra tervezték.

A ViaVis az elsődleges címszolgáltatás technológiáját Location Engine-nek nevezi. Ez az algoritmus az információkra geografikus környezetbe helyezés segítségével talál rá. Az olyan adatok, mint az utca, házszám, keresztutak, cím, körzetszám, irányítószám, bizonyos prefixumok és terület behatárolások az információk osztályba sorolásának szempontjai. A ViaVis leszögezte, hogy ezek a szempontok tetszés szerint változtathatók, egyénivé formálhatók, ezen kívül a Location Engine rugalmas, és a vállalkozások temérdek féle besorolását, osztályzását képes kezelni.

A végfelhasználók számára a Proximity Businennes egy remek ár-szolgáltatási színvonal összehasonlító, és/vagy helymeghatározó eszköz lehet, elősegítve a keresgélést egy meghatározott környéken. Ez annyit tesz, hogy az előfizetők könnyen megtalálhatják a számukra legmegfelelőbb, hozzájuk legközelebbi céget, vállalatot a paraméterek, mint például egy bizonyos utca vagy körterület meghatározása után.

A ViaVis állítása szerint a platform magába foglal egy emberi nyelven kommunikáló interface-t is, mely a Geo-Spatial Referencing (GSR) technológiát használja. Ez az eljárás természetes nyelvi megfogalmazásokat használ, mint például "a postához közel", vagy "a Fő utcán". A GSR képes az emberi hangot felismerve információkereső parancsokat teljesíteni, pl.:x közelében, valahol x és y közti úton. A GSR a GPS-t is helyettesítheti ott, ahol az nem elérhető.

A Proximity Businesses platformot úgy alakították ki, hogy képes legyen több üzleti forgalmat növelő alkalmazást integrálni. Jó példa erre a Proximity Marketing, mely egy-egy 10 másodperces reklámot kapcsol a lekérdezett információhoz, így a felhasználó különleges ajánlatokról kap értesítést érdeklődési körének megfelelően. A Proximity Businesses platform nyitott - rugalmasan kezel mindenféle egyedi hálózati szoftveres megoldást. Jelenleg Észak-Amerikában elérhető, de megkezdődött európai telepítése is.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások