A mobil helymeghatározó szolgáltatások elemzése

A mobil helymeghatározó szolgáltatások elemzése

2001. február 17. 11:58, Szombat
Egy jelentés szerint, melyet szerdán bocsátott ki a cambridge-i Analysis Research, a mobil helymeghatározó szolgáltatások nem valószínű, hogy "mindent elsöprő" vezeték nélküli alkalmazások lesznek, annak ellenére, hogy a szolgáltatásokhoz kapcsolódó bevételek várhatóan növekedni fognak, a 2002. évre becsült 2 milliárd dollárról 2006-ig mintegy 18,5 milliárd dollárra - állítja a Mobile Location Services and Technologies címmel kiadásra került elemzés.

A kutatócsoport vezetője, Julie Robson elképzelése szerint a helymeghatározó szolgáltatások felértékelik a már meglévő egyéb szolgáltatásokat is, fokozva ezzel az ügyfelek bizalmát, hűségét. A mobilkészülékekre sugárzott földrajzi elhelyezkedéssel kapcsolatos adatok tartalmaznak szórakozási lehetőségekről szóló információkat, közlekedési információkat, térképeket és címjegyzékeket, célzott reklámokat, interaktív játékokat, haszonjármű-nyomonkövetést, telematikai és üzleti hálózatüzemeltetési rendszereket.

Az elemzők szerint 2006-ra a világ mobil-előfizetőinek 50 százaléka a helymeghatározó szolgáltatásokat is igénybe fogja venni. Ez az arány a mobil-internet felhasználóinak 70 százalékát jelent majd. Az előrejelzés szerint az üzletág összbevételének 31 százaléka Nyugat-Európára, 22 százaléka az Egyesült államokra koncentrálódik. A bevétel eredete szerinti felosztásban várhatóan 77 százalékot fog kitenni a fogyasztópiac. Bevétel származik továbbá cégek részéről, az eladás-ösztönzésből, illetékekből, m-commerce díjakból (mobil kereskedelem), mint például mobil reklámok szórása.

A tanulmány szerzői szerint a szolgáltatások gyors fejlődésével szembeni legnagyobb gátat a belső működési problémák jelentik, egészen pontosan a jelenleg használhatónak tűnő technológiák szabványosítási hiányosságait jelölik főbűnösként. Rengeteg lehetőség van az alapvető helymeghatározó funkció megoldására is: AOA (Angle of arrival, a jel beesésének szöge), Cell-ID, E-OTD (enhanced observed time difference), GPS (global positioning system), A-GPS (assisted GPS), D-GPS (differential GPS), jelgyengülés elemzése, TDOA (time difference of arrival, különböző állomásokra beérkező jelek idő-eltolódása). A tanulmány társszerzője, Debbie Morgan leszögezte:

"Hosszú távon sem számíthatunk arra, hogy a technológiák közül egy győzedelmeskedik. Az eddigi legprecízebb megoldásnak az A-GPS és az E-OTD mutatkozik, feltehetően ez a kettő lesz a legelterjedtebb megoldás." Az elemzés továbbá azt állítja, hogy az SMS szolgáltatásból kifejlődő helyzetmeghatározást használó szolgáltatások, valamint az előfizetéses szolgáltatások válnak a legnépszerűbbé. A potenciális vásárlópiac legfontosabb tagjai pedig minden bizonnyal a fiatalok lesznek.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások