Belebukhat a Rockstar a GTA Trilogy - The Definitive Edition balhéba?

Belebukhat a Rockstar a GTA Trilogy - The Definitive Edition balhéba?

2021. november 13. 18:26, Szombat
A jelek szerint a Rockstar Games elkényelmesedett a GTA 5 sikerétől. Más magyarázatot ugyanis nehéz találni a GTA Trilogy - The Definitive Edition minőségére... vagy inkább annak hiányára.

Mit gondolsz a GTA Trilogy Definitive Editionról?
Vessen magára, aki megveszi
A Rockstar már nem tud játékot fejleszteni
Kellett mint halottnak a csók
Sok hűhó semmiért, nincs semmi gond ezzel
Megveszik majd fanyalognak? Fura
Miközben a rajongók a Grand Theft Auto következő részének bejelentésére várnak, a Rockstar Games elárulta, hogy inkább a klasszikus trilógiát újítja fel. A csomag meg is jelent, és fel is borzolta a rajongókat azonnal. Mivel nekem a San Andreas volt anno a kedvencem, így rögtön azzal kezdtem - és fejeztem is be mindössze pár óra után. Már az elején azt kell mondanom, hogy minden, amit a kritikusok és fanyalgók állítanak, igaz.

A GTA San Andreas Definitive Edition nagyjából úgy fest, mint a 2004-es eredeti. Aki a negyedik rész vagy akár az ötödik fejezet grafikájához, játékmeneti megoldásaihoz hasonlót vár, az mérhetetlenül csalódni fog. Persze nem is biztos, hogy egy ilyen kiadástól a mai kornak megfelelő grafikát és megoldásokat kell várni, de azért láttuk mostanában, hogyan kell ezt jól csinálni, mondjuk a Mafia-trilógia kapcsán.

Ott valóban figyeltek arra, hogy a külső megfeleljen a kor elvárásainak és javítsanak a játékmeneten is. A San Andreas esetében azonban elsőre az az érzésem volt, hogy véletlenül a 2004-es eredetit töltöttem be. Az animációk, a külső, a kezelés mind elképesztő ósdinak, avittnak tűnt elsőre és sajnos az idő teltével ez az érzés csak erősödött. A maga korában kimondottan jó kis játéknak minősült PS2-n és X360-on, de azóta eltelt már 17 év. Itt jelentősebb ráncfelvarrásra lett volna szükség, főleg ha 21 ezer forintos címkével látják el a játékot.

De ez a saját élmény, lássuk milyen visszhangot keltett a megjelenés máshol. A konzolos tulajok elsősorban a már általam is említett bugokat emelték ki (a legviccesebb kétségtelenül a San Andreas esős "látványvilága"), de a PC-s társadalomnak ennél jóval nagyobb a gondja.


A Rockstar Games Launcher a premier napján teljesen behalt, a vásárlók nem voltak képesek játszani egyik résszel sem. Majd miután újra indult a Launcher, a GTA Trilogy továbbra sem volt játszható, de legalább már meg sem lehetett vásárolni. A Rockstar szerint ki kell töröljék azokat a fájlokat, melyek "véletlenül" kerültek be a felújított kiadásba. Az értesülések szerint ezek a fájlok olyan zenék, melyeknek a felhasználási jogai már nincsenek a cég birtokában, így jelentősen megkurtítják majd a hallható muzsikákat.

A másik probléma a manapság a játékvilágban egyáltalán nem meglepő kommunikáció. Miután a Reddit fórumán több ezer kifogás érkezett a játék teljesítményével kapcsolatban, a felújítást vezető Grove Street Games vezetője, Thomas Williamson elég fellengzős hozzászólásokat engedett meg magának a Twitter felületén. A legérdekesebb az, melyben utasítja a fanyalgókat, hogy panaszaikat a Rockstar Support felé jelezzék, ott minden bejelentést megfontolnak.

Az, hogy ez az újabb blamázs mekkora kárt okoz a Rockstar Games amúgy is eléggé megtépázott hírnevének, még nem tudni. Idén már az is kicsapta a biztosítékot a rajongóknál, hogy a GTA 6 bejelentése helyett immáron a harmadik generációs konzolokra jelenik majd meg az ötödik epizód. Ráadásul, az első jelenetek alapján a rajongói modokkal dúsított kiadás jobban is fest, mint a hivatalos verzió. Szóval nagy kérdés, meddig megy el a csapat, mely elméletileg hamarosan a GTA IV Definitive Editiont is leleplezi...

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások