2022. február 28. 23:30, Hétfő
A döntés miatt elégedettebbek a cég szolgáltatásával az ügyfelek.
A Computerworld azt
írta, hogy a Volvo menedzsmentje a szervizekben iPhone készülékekre és Apple Watch okosórákra cserélte le az eddig alkalmazott hagyományos íróasztalokat, számítógépeket és jegyzettömböket. A változtatás 1500 szervizes alkalmazott munkavégzésére volt komoly hatással és az ügyfelek is sokkal elégedettebbek lettek.
A gyártó elküldte a fejlesztőket a szervizekbe és ott meg kellett figyelniük, hogy mit csinálnak egész nap a szerelők. Az így szerzett tapasztalatokat pedig arra használták fel, hogy a különböző terveket megvalósítsák. A korábbi rendszer az volt, hogy a PC-ken keresztül férhettek hozzá a szervizesek az egyes beszállított gépkocsikkal kapcsolatos részletes információkhoz, míg a szerelőmunka elkülönítve zajlott. A Volvo vezetői azonban alapvetően meg akarták változtatni ezt a klasszikus eljárást és a törekvéseiket végül siker koronázta.
Az iPhone és az Apple Watch készülékekre feltelepítették az újonnan kifejlesztett Volvo szervizalkalmazást, amelyen keresztül tájékoztatják az egyes szakembereket, ha a létesítmény területére belép egy ügyfél. Így az utóbbinak nem kell sok időt a recepción várnia, hanem azonnal fogadja az első szabad munkatárs. A szerviz érintett dolgozója az okosórájára azonnal megkapja a legfontosabb információkat az illetőről és az autójáról. Ez sokkal rugalmasabb ügyintézést tesz lehetővé, hiszen az alkalmazott a javítás közben is különböző információkat hívhat le az okostelefonjára vagy az okosórájára. Sőt, ha a szerelés befejeződött, akkor ezt jelezheti is az eszközök segítségével.
Markus Lundstrom, a Volvo digitalizálási folyamatainak a vezetője közölte, hogy az egyik szervizben az ügyfelek 37 százalékos javulásról számoltak be, míg a papírfelhasználás 40 százalékkal csökkent.