USB Type-C - kényszer­helyzetben van az Apple

USB Type-C - kényszer­helyzetben van az Apple

2022. október 27. 09:24, Csütörtök
A kaliforniai cég kizárólag a jogalkotók nyomására változtatott a gyakorlatán.

Júniusban az Európai Unióban az USB Type-C lett az egységes európai töltőszabvány, október elején pedig eldőlt az is, hogy 2024-től lesz egységes európai töltőszabvány, amelyet 2026 őszére kiterjesztenek a laptopokra. Az okostelefonok mellett a táblagépek, a digitális kamerák, a headsetek, a kézikonzolok, a hordozható hangszórók, az elektronikus (könyv)olvasók, a billentyűzetek és egerek, a hordozható navigációs rendszerek, de még a fülhallgatók is felkerültek a listára. Természetesen az Apple is átáll a szabványra.

Most a The Wall Street Journal kérdésére válaszolva Greg Joswiak, az Apple marketingfőnöke megerősítette, hogy USB Type-C-csatlakozóval felszerelt iPhone készüléket fognak piacra dobni és hozzátette, hogy természetesen meg kell felelniük az előírásoknak, nincs más választásuk. A menedzser hozzátette, hogy nem örülnek a dolognak, de gyakorlatilag kényszerhelyzetben vannak. Arra a kérdésre, hogy mikorra várható az USB Type-C megjelenése az iPhone készülékeken, Joswiak így válaszolt: "Az európaiak diktálják az időzítést az európai vásárlóknak". A törvény jelenleg úgy rendelkezik, hogy 2024 őszéig minden mobiltelefonnak és táblagépnek a szabványt kell használnia. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy az új modellt az Európai Unión kívül is értékesíti-e majd a társaság vagy nem.

Joswiak kifejtette, hogy az Apple mindig is a saját útját járta és bízott a mérnökeiben, ahelyett, hogy a jogalkotó kényszerítette volna a hardverszabványok elfogadására. A marketingfőnök szerint a leválasztható kábelekkel ellátott töltők nagyrészt megoldották a szabványosítás problémáját is, ráadásul az iPhone készülékek Lightningról USB Type-C való átállítása rengeteg elektronikai hulladékot fog termelni.

A The Wall Street Journal éves Tech Live konferenciáján Craig Federighi, az Apple szoftverfejlesztésért felelős vezető alelnöke elmondta, hogy az iPhone-gyártó bizonytalan a tavaly bevezetett új követelmények rövid távú következményeit illetően, amelyek értelmében a harmadik féltől származó alkalmazásoknak engedélyt kell kérniük a felhasználóktól a digitális lábnyomok követésére. "Hosszú távon úgy éreztük, hogy a minőségi reklám és a termék adatvédelme együtt tud létezni, lesz innováció, részben tőlünk, részben másoktól. De ez az út még nem kezdődött el. Ezt akartuk magunknak, a barátainknak és a családunknak, úgy gondoltuk, hogy ... az embereknek ilyen szintű kontrollt kell biztosítani" - hangsúlyozta Federighi.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások