2001. március 28. 08:54, Szerda
[CNet] A német SuSE reményei szerint a cég már 12-18 hónapon belül nyereséges lesz, ami egy kis késedelmet
jelent az amerikai rivális Red Hat céghez képest, azonban míg a Red Hat cég az amerikai és az európai
kontinensen egyaránt gőzerővel nyomul, addig a SuSE inkább csak az európai piacra próbál koncentrálni.
"A Linuxos piac Németországban sokkal fejlettebb, mint az Egyesült Államokban. Ez a világ egyik legjobb
Linuxos piaci szegmense." - nyilatkozta Dirk Hohndel, a SuSE cég egyik vezető technológusa egy a
hannoveri CeBIT számítástechnikai kiállításon adott interjújában.
Habár Hohndel a CeBIT-en nem tudta statisztikai eredményekkel is alátámasztani a véleményét, azt azonban
elmondta, hogy mindenképpen a Linux operációs rendszer kedvező németországi fogadtatására utalnak azok a
tények, hogy például a Deutsche Telekom SuSE Linuxot használ a saját IBM mainframe számítógépein,
ezenkívül pedig olyan nagy, tőkeerős német cégek is több száz Linuxos szervert használnak, mint például a
T-Online, a BMW, vagy a Daimler Chrysler. Hohndel elmondta, hogy az európai és az amerikai Linuxos
piacok között különbségeket az is jól mutatja, hogy míg az Egyesült Államokban a Linuxos cégek legtöbbször
anyagilag kudarcat vallanak az olyan szolgáltatásokkal, mint amilyen például a rendszerek telepítése,
addig Németországban ezek a szolgáltatások nagyon sikeresek.
Hohndel elismerte, hogy mint sok más piacon, úgy a Linuxos piacon is vannak hullámvölgyek, hiszen az
elmúlt időkben is előfordult párszor, hogy némely partnercég lemondta a megrendelését. Azonban nagyon
fontosnak tartotta kihangsúlyozni azt is, hogy a Linuxos piac továbbra is folyamatosan növekszik,
legfeljebb csak a növekedés mértéke eshet bizonyos mértékben, visszaesésről pedig szó sem lehet.
Hohndel elmondta, hogy a közeljövőben az európai piac miatt az amerikai piacon is egyre nagyobb erőkkel
kívánnak majd megjelenni, bár továbbra is az európai piacot tekintik majd a legfontosabbnak. Amerikában
nem lesz könnyű dolga a SuSE cégnek, hiszen számos konkurens Linux cég működik arrafelé. Az amerikai
Linux cégek egyébként sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek az otthoni felhasználóknak szánt szoftverekre,
mint a professzionális programokra, vagy az ezekhez kapcsolódó szolgáltatásokra.
A SuSE cég 2000-es bevételeinek egyébként több mint 75 százalékára a német anyanyelvű régiókban tett
szert, további 15 százalékot jelentett a fennmaradó európai piac, míg az amerikai piac a maradék 10
százalékot jelentette.