2001. szeptember 13. 16:10, Csütörtök
Speciális egységek
Hasonlóan az Age II Unique Unitjaihoz, a Galactic Battlegroundsban minden népnek lesz egy teljesen speciális egysége:
Gungan Fambaa Shield Generator: ez a hihetetlenül erős egység képes egy teljes értékű, ráadásul mozgó pajzsot generálni. Igaz, hogy rettentő lassú, de egy pajzzsal ellátott sereg még ilyen sebesség mellett is halálos lehet. (A pajzsokra mindjárt visszatérünk.)
Wookie Berserk: ez egy hihetetlenül erős gyalogos, amely brutális közelharci támadással rendelkezik. Ráadásul nem elég, hogy rengeteg hp-je van, az életereje folyamatosan regenerálódik.
Trade Federation Destroyer Droid: aki látta az Episode I-t, az tudja, miről van szó. Ezek a speciális mech gyalogosok miután kigurulnak a harctérre, könyörtelenül osztják a halált.
Empire Dark Trooper: ez az egység átmenetet képez a gyalogosok és a mechek között. Igen hatékonyak a csatában, ráadásul kifejezetten olcsók.
Rebel Airspeeder: egy légi anti-mech egység. (Emlékeztek még, a "Birodalom visszavág"-ban, hogy jártak az AT-AT lépegetők?) Habár elsőre ez nem tűnik különlegesnek, ehhez még tudnunk kell, hogy a SWGB-ban a légi egységek nagyon gyengék lesznek a mechek ellen - ez alól lesz kivétel az Airspeeder.
Royal Naboo Knight: egy erős közelharci egység, amely immunis lesz a Jedik "térítésére".
Mind a hat civilizáció katonasága más-más területeken erős illetve gyengébb. Ez nem az alapegységeikben, hanem leginkább az adott osztályhoz kifejleszthető technikáikban mutatkozik meg. A hat civilizáció erősségei (az elsőnek írt osztályban a legjobb) és gyengéi (az utolsónak írtban a legrosszabb) a következők:
Wookie: gyalogság, légi egységek, mechek, vízi egységek, jedik
Royal Naboo: légi egységek, vízi egységek, jedik, gyalogság, mechek
Trade Federation: mechek, vízi egységek, gyalogság, jedik, légi egységek
Gungan: vízi egységek, speciális mech osztály, gyalogság, légi egységek, jedik
Galactic Empire: mechek, gyalogság, jedik, légi egységek, vízi egységek
Rebel Alliance: légi egységek, gyalogság, jedik, vízi egységek, mechek
Most, hogy már egy kicsit pontosabb képet kaptunk a SWGB alapfelépítéséről, nézzük meg, hogy mik azok a kulcselemek, amik a játékmenet tekintetében markánsan megkülönböztetik őt az Age of Empires II-től:
Légi egységek
Az Age of Empires II-ben igen intenzív stratégiázást igényel a víz jelenléte a pályákon - óriási flotta építése, néhány hajóval a másik megtévesztése, gyors transport az ellenség hátába - csak pár lehetőség a sok közül. Ezek után képzelhetjük, mekkora változást fog okozni a játékmenetben egy harmadik dimenzió, a légi hadviselés bevezetése. Légvédelem nélkül egy sereg vagy bázis sem lehet majd biztonságban, kiválóan lehet majd portyázni föntről, víz elvesztése esetén a levegő alternatívát jelent a szabad mozgáshoz például szigetes pályán és persze csapatszállításra is kiválóan alkalmas az új közeg, hogy csak néhány példát villantsak fel az új stratégiai lehetőségekből. Egyébként a légi egységek gyártása a "harmadik korban" a 3-as Tech Leveltől lesz lehetséges.