Milyen lesz valójában a Star Wars Galactic Battlegrounds?

Milyen lesz valójában a Star Wars Galactic Battlegrounds?

2001. szeptember 13. 16:10, Csütörtök
A hatalmas Jedik

A Star Wars filmekben látottakhoz hasonlóan a Galactic Battlegroundsban is fontos szerephez jutnak a Jedik (illetve a Sith Lordok). Konvertálási képességük az Age II szerzeteseihez teszi hasonlatossá őket (gyógyítani azért nem tudnak!), ám halálos közelharci képességeikkel és 300 hp-jükkel korántsem lesz őket olyan egyszerű eltűntetni a harcmezőről. Ehhez járul még a "lopakodó módjuk" is, amelyet ügyesen kihasználva bizonyosan sok fejtörést okozhatnak majd az ellenfeleknek. Persze a Lucasartsnál tudják, hogy egy jó RTS a legfontosabb tulajdonsága a kiegyensúlyozottság. Ennek jegyében mintegy 450 novába (~450 arany) kerülnek majd, és néhány egység a fejvadászokon kívül is képes lesz a rejtőző Jedik felfedezésére, akik likvidálásában a már említett egység, a fejvadász (bounty hunter) jeleskedik majd. Egy biztos: akik egy, az Erőben erős nép ellen játszanak, kétszeresen is résen kell, hogy legyenek majd.

Klikk ide!     Klikk ide!

Generátorok (powercore):

A SWGB nagy újítása a generátorok megalkotása. Bár a legtöbb épület nélkülük is fog működni, de csak kevésbé hatékonyan. Ha azonban építünk egy powercore-t (nagyon kevés HP-val rendelkező, kisméretű építmény), a hatókörébe tartozó épület 4x olyan hatékonyan fog működni, ami a technológiák kifejlesztésénél és az egységek gyártásánál látszik majd meg. Egy generátorok nélkül maradt védő nehezen fogja bírni a tempót egy vehemens támadóval szemben. Azonban nem lehet majd könnyen rusholni a segítségükkel, mivel az áruk a játék elején viszonylag magas: 200 carbon. Nyilvánvaló, hogy a nagy erejű, de rendkívül sérülékeny generátorok a játék elsődleges célpontjaivá avanzsálnak elő - újabb stratégiai adalékként kétségtelenül nagy befolyással lesznek az egész játékmenetre.

Pajzsok

A Battlegrounds egy másik nagy újítása a pajzsok bevezetése. A pajzsok megduplázzák a hatókörükben lévő egységek és épületek Hp-ját, sérülésnél először ezekből a bónuszpontokból vonódik le a sebzés, a védelemnek köszönhetően nyert pontok pedig ráadásul lassanként regenerálódnak is. A pajzsot egy speciális épület tartja fenn, amelynek a működéséhez szükséges egy generátor (powercore) is. Az agresszív kihasználásuk statikus voltuk miatt sokkal nehezebb, főként a védekezést könnyítik meg, egy pajzzsal ellátott támadó bázis azonban komoly problémákat okozhat. A játékmenetet befolyásoló stratégiai jelentőségüket szerintem nem kell bizonygatni, és mindezek fényében már az is nyilvánvaló, miért lesz nagyon erős egység a gunganek mozgó Fambaa Shield Generatora.

Gyengébb Town Center és munkások

A SWGB-ban a TC-k sokkal gyengébb tűzerővel rendelkeznek majd. Azért nem lesznek teljesen hatástalanok, hiszen így is meg tudják ölni a portyázó egységeket, csak éppen lényegesen lassabban. A munkások harcértéke még az Age II-höz képest is sokkal gyengébb lesz, ugyan valamicske sebzés tudnak majd okozni a katonai egységeknek, de ha nem óriási túlerőben egy gyenge ellenfelet támadnak, esélyük sem lesz. Fontos azonban megjegyezni, hogy a Galactic Battlegroundsban már az első korban (TL1) is jó pár katonai egységet gyárthatunk majd, így a munkásoknak már tényleg csak a gazdasági szerepkör marad.

Klikk ide!     Klikk ide!

Játéksebesség

A Star Wars Galactic Battlegrounds gyorsabb mint az Age of Empires II. Az egységek is kicsivel gyorsabban mozognak, az épületek is gyorsabban dolgoznak (főleg generátorokkal) és a távolsági egységek dominanciája miatt a csaták is rövidebb ideig tartanak. A beszámolók alapján a SWGB sebessége körülbelül az Age II normál és turbo módja között van félúton.

A Lucasarts tehát gőzerővel dolgozik azon, hogy egy valóban egyedi játékélményt nyújtó stratégiát tehessen le az asztalra (az E3-as kemény kritikák óta az egységek egymáshoz viszonyított arányát kiemelten kezelik, a csúnya hibákat máris kijavították). Az már korábban is nyilvánvaló volt, hogy a cég hagyományos erényei - zene, történet, kinézet, stílus és mindenek előtt a hangulat - ezen a játékon is érezhetőek lesznek, a műfajból adódó kulcskérdés maradt csak nyitva: a játékmenet. Az utóbbi idők beszámolói több ízben is pozitív meglepetésként élték meg találkozásukat a programmal, szinte kivétel nélkül dicsérték, amit láttak. A már majdnem bétaállapotba került SWGB tesztelésére ugyanis a Lucasarts több „szakértőt” is meghívott bázisára, köztük például az egyik legjobb AoE oldal, a Mrfixitonline két képviselőjét (magát Mr Fixitet is), és ők is elismerően nyilatkoztak a játékról, miközben leszögezték, hogy az azonos motor ellenére egyedi játékélményt nyújt majd. Már pedig, ha egyszer Mr Fixiték azt mondják, hogy ez nem csak egy Age II bőrbe bújtatott marketingtrükk, akkor én hiszek nekik… A Galactic Battlegrounds novemberben, Hálaadás Napjának környékére várható. Remélem, hogy a megjelenés után mi is hálát adhatunk majd a Lucasartsnak, hogy egy remek RTS-sel ajándékozott meg bennünket.


 1 2 3 [4] 5  Következő oldal >>


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások