Egyre kevesebb pénz van a csengőhang-üzletben

Egyre kevesebb pénz van a csengőhang-üzletben

2005. augusztus 3. 12:23, Szerda
Az angol Canalys IT-tanácsadó cég szerint elmúlt az újdonság varázsa, ezért egyre kevesebben fizetnek azért, hogy telefonjukra csengőhangokat tölthessenek le.

A közelmúltban még hihetetlenül nyereséges üzletág több okból is veszélybe került: a fiatal felhasználók között már nem olyan népszerűek a butított minőségű zenerészletek, ráadásul a technológiák is folyamatosan változnak. Fontos tényező, hogy az idők során túl sok cég indult el hasonló szolgáltatásokkal, ezért a belső piaci verseny is kiéleződött.

Fontos változás az is, hogy a csengőhangok egyre nagyobb része nem a hőskorban megszokott polifonikus dallam, hanem az eredeti zenével teljesen megegyező minőségű - általában MP3 formátumú - rövid klip, melyet truetone vagy realtone elnevezéssel különböztetnek meg. Az ezekből származó nyereség nagy része viszont az eredeti előadók lemezkiadóinál marad, tehát már nincs szükség azokra a közvetítőkre, amelyek óriási nyereséggel értékesítették a gyengébb minőségű, MIDI alapú változatokat.

Az angol InfoSpace a csengőhang-üzletág legnagyobb vesztese lehet: a múlt héten tették közzé előrejelzéseiket, miszerint az MP3 csengőhangokra történő áttérés a várakozásoknál gyorsabban zajlik - a cég részvényárfolyama emiatt máris 30 százalékkal csökkent. Így a csengőhangokra specializálódott vállalatok kénytelenek továbblépni, és egyéb megvásárolható extrákkal, például a már egyre több mobilon lejátszható videókkal, játékokkal bővíteni kínálatukat.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások