Éjjellátó rendszer gépkocsikhoz

Éjjellátó rendszer gépkocsikhoz

2005. szeptember 26. 16:21, Hétfő
A frankfurti International Motor Show (IAA) alatt a Siemens bemutatta infravörös éjjellátó rendszerét.

Ezzel az első autóelektronikai vállalat, amely elektronikus gyalogos-észlelő rendszer prototípusát alkotta meg. A súlyos közúti balesetek egy negyede, a végzeteseknek egy harmada este vagy éjjel történik. A Siemens VDO, a konszern autóelektronikai ágazata ennek ismeretében fejlesztette ki NightVision elektronikus rendszerét. Ennek lényege, hogy egy video-képet dolgoz fel elektronikai úton, és azt vagy a szélvédőre vetített ún. head-up kijelzőn, vagy a műszerfalba integrált TFT-kijelzőn tudja megjeleníteni.


A NightVision-nek az autótervezők igényei szerint két változata van. A közellátó rendszernél, amely infravörös fényt "ad és vesz", két alig látható infravörös sugárzót építenek a jármű elülső lámpáiba. A legfeljebb 150 m-re lévő tárgyról jövő infravörös fényt a visszapillantó tükör mellett elhelyezett apró kamerával fogják fel. A több száz méterre "látó" másik megoldás hőkamerával működik, amelyet a hűtőrács mögé szerelnek. Ez az autó környezetéből jövő 6-12 mikron hullámhosszú hősugarakat észleli , és negatív képet generál: a hideg tárgyak sötét képpel, a melegek (élőlények) világosként jelennek meg. A képfeldolgozó rendszer az emberre jellemző hőfok-különbség és alakzat alapján a gyalogosokat figyelmeztető jellel látja el a monitoron.

A jelenlegi prototípustól a piac-érett megoldásig még nem kevés időre van szükség. A termelés vélhetően 2008 táján indulhat meg.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások