2006. június 14. 13:18, Szerda
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
(BME) a biztosító behatolás elleni, illetve katasztrófavédelmi rendelkezésre
állását tette próbára.
Gyökeresen változtatott informatikai szemléletmódján és meglévő struktúráján
a Groupama Biztosító. A vállalat az elmúlt két évben a BME-vel is
együttműködve valósította meg új IT infrastruktúráját. A biztosító 2004-ben
jelentős technológiai hátrányból indulva és az addigi szükségmegoldásokat
megelégelve döntött úgy, hogy informatikai szempontból az élmezőnybe
kerül. A biztosítók számára ugyanis - akárcsak a pénzintézeteknél -
elsődleges szempont, hogy a törvényi előírásokon túl, a lehető
leghatékonyabb informatikai háttérrendszerrel védjék ügyfeleik és saját
adataik biztonságát.
A Groupama 2005-ben közel 250 millió forintos infrastrukturális fejlesztést
hajtott végre, amelyet 2006-ban is folytat. A beruházás keretében a
biztosító fővárosi és vidéki irodái egységes informatikai platformra
kerültek, amelynek keretében új hálózati rendszer és eszközháttér került
kiépítésre. A szerverpark 15 szerverrel, valamint 300 új PC-vel és több mint
50 laptoppal bővült.. Az erőforrások elosztása érdekében a biztosító saját
IT részlegén túl külső szolgáltatókat is igénybe vesz. A hatékony működést
elősegítve több informatikai funkciót is outsourcing megoldással váltott
fel.
A cég közleménye szerint a több százmilliós fejlesztésnek köszönhetően mára maximális informatikai
biztonság gondoskodik az ügyfél- - és cégadatok védelméről - a hálózati
behatolások és váratlan katasztrófák ellen. A BME Méréstechnikai és
információs rendszerek tanszékének segítségével 2005 során a Groupama
megújult hálózati infrastruktúrájának védelmi rendszerét, ún. legális
hackeléssel tette próbára. A vizsgálat a külső és belső hálózat biztonságára
vonatkozott, szimulált támadásokon keresztül. A tesztelés során feltárt
gyenge pontok megszüntetésével a biztosító hálózati infrastruktúrája magas
fokú, stabil biztonsági szintet ért el.
Az egyetem szakembereivel való együttműködést folytatva idén - az
üzletfolytonossági tervhez tartozó - katasztrófavédelmet alakított ki a
Groupama. A rendszer kidolgozásakor meghatározták az üzleti folyamatok
időbeli nélkülözhetőségét, majd a hozzárendelt IT megoldások és a kiépített
infrastruktúra hibatűrését és rendelkezésre állását elemezték. Az eredményes
tesztelés során különféle katasztrófalehetőségeket vettek figyelembe és
modelleztek (pl. tűzeset, földrengés, váratlan baleset, szándékos rongálás).
Az egyes esetekre részletes forgatókönyv készült, pontos erőforrás- és
időelemzéssel.
"A Groupama 2004-ben informatikailag az utolsó öt helyen állt a hazai
biztosítók között. Azáltal, hogy kihagytunk néhány lépcsőfokot, most a
legkorszerűbb megoldásokat tudtuk alkalmazni, és így .
Megvalósítottukmegvalósult az a célkitűzésünk, hogy az első öt, legjobb IT
infrastruktúrával rendelkező hazai biztosító közé tartozzunk" - mondta
Fazekas Ferenc István, a biztosító informatikai igazgatója.
A Groupama 2006-os további IT-beruházásainak iránya a szoftveres
háttérfejlesztés, amelynek elsődleges prioritásában az értékesítési
hálózatok támogatása szerepel. A társaság idén nyáron egy korszerű üzletkötő
és alkusz portált vezet be, a fejlesztések értéke jelenleg megközelíti az 50
millió forintot. 2007-től a biztosítási rendszer teljes megújítása és
cseréje a cél.