Warhammer: Mark of Chaos

Warhammer: Mark of Chaos

2006. december 16. 09:20, Szombat


Kiadó: Black Hole Games
Fejlesztő: Deep Silver
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium IV 2,4 GHz, 512 MB RAM, 4 Gbyte szabad hely, 128 Mbyte-os videokártya
Ajánlott: 3 GHz-es Intel Pentium IV vagy, 1024 MB RAM, Nvidia 7600+,
Hasonló játékok: LOTR: Battle for Middle Earth, Warcraft III
Kategória: fantasy RTS

Úgy tűnik, fantasy hónapot tartunk. Ezen a hétvégén pedig ismét egy Warhammer darab kerül a nagyító alá, mégpedig a klasszikusabb fajtából. A Mark of Chaos úgy tárja a játékos elé a Warhammer világát, ahogy maximum a fejekben létezett egy regény olvasása közben. Lenyűgöző látványvilág, kellemes történettel párosítva.

A Dawn of War-hoz képest viszont nem nevezném igazán szűk értelemben vett RTS-nek, legalábbis, amit szeretünk ez alatt a fogalom alatt érteni, az itt nem valósul meg teljesen. Ahogyan a Dark Messiah is egy szerepjáték volt FPS-bőrbe ültetve, úgy a Mark of Chaos is inkább az, csak itt a valós idejű stratégia eszköztárával operálva. Úgy tűnik, a klasszikus szerepjátékmegvalósításban a kiadók kevesebb fantáziát látnak az MMORPG-k elterjedése óta, de lehet, hogy a második világháborús téma lett lerohasztva már túlzottan minden műfajban és ismét eljött az orkok és elfek ideje.

A Warhammer világában a káosz seregei igyekszenek elpusztítani az ember/elf/törpe..stb civilizációt, ami jó ideig akadálytalanul ment is nekik. Akik olvastak regényeket a témában, de legalább az intrót megnézték, tudják, hogy a birodalomnak sikerült visszavágni és egészen északra szorítani a pokoli oldal rémeit, persze ezért drágán meg kellett fizetniük. Minden egyes felszabadított területért hősöknek kellett életüket adni és ennek így is kell folytatódni, kérdés, van-e elegendő nemes lélek a birodalomban.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A háborúba az elfek is beszállnak, jó szokásuk szerint a háttérből szemlélődnek egészen addig, amíg jónak nem látják beavatkozni. Persze a káosz seregek sem maradnak kispajtások nélkül, hozzájuk Skryre népe, a skaven faj csatlakozik, akik nemes egyszerűséggel nagyra nőtt patkányok. Szerencsére feltűnik a játékban az előholtak kisebb csapata is, illetve orkok ellen is kell hadakozni. Ők azok, akik 40.000 év alatt a legkevesebbet változtak, sőt igazából semmit, csak itt még nincs gépfegyverük.

A kampányok igazából történeteket mesélnek el 4-4 fejezetre bontva. A birodalom küldetései természetesen arról szólnak, hogyan lehet egyre északabbra tolni a frontvonalakat, illetve kis kitérővel Stefan von Kessel-t megszemélyesítve az elfeket kell kisegíteni a bajból, akiket a szépséges Aurelion vezet a csatákban. A káosz oldalon Thorgar parancsait követve kutathatjuk az ősi titkokat, miközben elfek és emberek tömkelegét mészároljuk le. Mivel a Warhammerben két káosz isten van, így nekünk is választani kell, hogy melyiket szolgáljuk a nehéz időkben, ami némileg módosíthatja a játékmenetet.

A játszható fajok viszonylag változatosak, bár nem túlzottan rugaszkodik el a klasszikus középkori vonalaktól, de ha minden igaz, akkor a Warhammer világában és az azt leíró könyvekben már minden megjelent, újdonság nem sok lesz. A birodalom seregei lőporhasználók, így a távoli harcba muskétásokat és ágyúkat küldenek, illetve elég erős páncélzatú kardforgató gyalogságuk van karddal vagy lándzsával felszerelve. Ez utóbbiak a lovasság ellen hatékonyak, akik egyébként sem túl erősek, ugyan gyorsak, de majdnem olyan könnyen halnak, mint bármely gyalogos.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Az Elfek serege szinte azonos felépítésű, csak nem puskapor, hanem a hozzájuk illő íjász felszereléssel támadnak távolra. Nyilaik halálosak és gyorsak, viszont abban a pillanatban, hogy közel ér hozzájuk valaki, végük van, ugyanis közelharcban nagyon gyengék. A nagyobb méretű szörnyek úgy aprítják őket, mint ahogy egy gyakorlott séf a fokhagymát. A túloldalon játszható fajok szerencsére nem ugyanezt mutatják pepitában, még akkor sem, ha alapegységekben megegyezik a seregük. A káosz közelharcosai szívós és erős játékosok, sokáig bírják a cséplést, bár a baltahajigálóik nem olyan hatékonyak, mint egy elf íjász osztag.

Egyedül a káosznak van repülő csapategysége, a hárpiák, akikkel a meglepetést okozni akaró közelharcos egységeket pillanatok alatt szét lehet szedni, de tökéletesek ostromok alatt a bástyákon álló ágyúk semlegesítésére is. Legnagyobb gyengeségük, hogy könnyen le lehet őket nyillal vagy golyóval vadászni. A káosz többi seregére is jellemző, hogy erősek, nagyot ütnek és/vagy jól bírják a gyűrődést. Ellentétben a kis patkányokkal, akik úgy hullanak mint a legyek - ebben hasonlítanak az elfekhez -, viszont nagyon sokan tudnak lenni. Az alap klánpatkány közelharcos egységek harmadik (legfejlettebb) szinten 60-an vannak, míg a birodalmiaknál ez a szám fele annyi. A 60 hosszúfarkú viszont hamar eltűnik egy becsapódó tüzérségi találat vagy egy áthaladó lovascsörte nyomán. A többi egységük viszont kárpótol.

A lovasságot helyettesítő óriásparkányok irtózatos mészárlást tudnak végezni az ellenségben, a lövész osztaguk pedig nagyon távolra pontosan lő, amivel könnyen meg lehet ritkítani az ellenfelet, mire közelharcra kerülne a sor. Vicces kis faj egyébként, egyrészt a szinkronhangjuk miatt, másrészt a szövegeikben sokszor megismételnek szavakat. Azt hittem eddig, hogy az ork laza dumát nem tudja ütni semmi, de ezek a lények felveszik a versenyt.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások